Skocz do zawartości

F11 LCI - zmiana foteli standard na sport


TaZ18

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ! 
 

Na dniach zabieram się za wymianę foteli w moim F11 LCI, I w związku z tym mam kilka pytań. 
 

Obecne fotele: 

- materiał 

- pół elektryczne (przód tył manualny)

- podgrzewane 

- brak podgrzewanej tylnej kanapy 

 

Montowany zestaw 

- fotele sport z grzaniem 

- pełna elektryka 

- boczki z pamięcią 

- tylna kanapa podgrzewana 

- panel tylny do podgrzewanych foteli. 
 

Oczywiście auto jest LCI a więc fotele które będę montował też są z LCI. 
 

Jak się domyślam z podgrzewaniem przodu nie powinno być kłopotu bo obecne fotele też są grzane. 
Z ruchem fotela raczej też nie będzie problemu. 
 

Zastanawiam się co może mnie spotkać przy wymianie boczków na te z pamięcią. Czy mimo braku pamięci teraz znajdę tam luźną wtykę aby było P&P ? Jeśli nie to jak to podłączyć ? 
Jesli to ma znaczenie to obecne lusterka są elektryczne / elektrycznie składane / z grzaniem / z czujnikiem martwego pola. 
 

Kolejne pytanie jest o podgrzewanie tylnej kanapy, jaki jest schemat podłączenia kanapy, oraz panelu z przyciskami. Czy mogę liczyć że instalacja jest przygotowana czy jednak będzie trzeba dociągac przewody, jeśli tak to jakie i gdzie. 
 

Ostania kwestia to kodowanie, czy będzie potrzebne oraz czy ogarnę to BimmerCode 

 

Z góry dziękuję za każdą pomoc w temacie 🙂 oczywiście forum przeszukałem i głównie znalazłem info na temat dokładania grzania z przodu i instalowania komfortów, co ni jak ma się do wkładania sportów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
15 godzin temu, TaZ18 napisał(a):

Czy mimo braku pamięci teraz znajdę tam luźną wtykę aby było P&P ?

Czy mogę liczyć że instalacja jest przygotowana czy jednak będzie trzeba dociągac przewody, jeśli tak to jakie i gdzie. 
 

Myślisz, że producenci aut nie mają co robić z kasą i robią maksymalne instalacje na wszelki wypadek, gdyby ktoś chciał sobie coś dołożyć...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie czasy były za ery e34 ... tam przed liftem była cała instalacja w aucie. teraz każdy kabelek trzeba dorobić i w większości dokodować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, TaZ18 napisał(a):

Z ruchem fotela raczej też nie będzie problemu. 

Będzie problem jeśli nie masz oryginalnie elektrycznych i żeby ruszyć do przodu czy do tyłu trzeba dokładać kabelki, jak koledzy mówią kodować moduły itp żeby nie sypało błędami, grzanie będzie działać i może część elektryki. 
 

Jakbyś dokładał po liftowe do przed lifta i na odwrót też będzie pasować pod warunkiem zrobienia otworów w innym miejscu. 
 

BimmerCode na pewno nie zakodujesz tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w necie jest duży problem z pozyskaniem tego info i schematów odkąd Newtis nie działa.

A większość retrofitow opierała się na zakładaniu foteli comfort 
 

Czy jest szansa że ktoś na podstawie tego przypadku wskazałby jak dociągnąć te przewody ? 

Edytowane przez TaZ18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz podesłać zdjęcia, które to są fotele sport z pełną elektryką?

Te same schematy co masz w newtis są też w ISTA.

Mogę Ci pomóc ze schematami.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o fotele z elektrycznym ruchem przód / tył. 
 

Dziś podłączyłem fotel pasażera. Działa bez zarzutu bez żadnej przeróbki. 
 

Ruch w każdą stronę / grzanie, wszystko działa. 
 

ps: foto montowanych foteli 

 

Nie używałem wcześniej ISTy, dziś pobiorę i zbadam co tam się znajduje 

IMG_2867.jpeg

Edytowane przez TaZ18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś podjąłem próbę zmiany fotela kierowcy. I tu powstał problem w instalacji (do dużej żółtej kostki) brakuje mi przewodów do piny 5 i 6. Zakładam że są to przewody CAN 

 

Ktoś ma sprawdzony know how skąd najłatwiej je zabrać + jakie przewody / wtyczki kupić do łączenia ? 
 

Co zauważyłem dodatkowo to w złączu nowego fotela brakuje pinu 8, czy to oznacza że fotel kierowcy jest bez grzania ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Komplet pochodzi od jednego dawcy. 
 

U mnie oba już zamontowane i prawie działające. 
 

tzn fotel kierowcy siedzi na miejscu. CAN doprowadziłem z panelu klimatyzacji. (Nie mam warunków, ani skilla w lutowaniu żeby ciągnąć go z ZGW) 

 

Po doprowadzeniu CAN w wiązkę pod fotel, elektryka w pełni działa 🙂 

 

Grzania nadal nie ma, ale bardzo możliwe że to kwestia kodowania (czekam z tym jeszcze, gdyż brakuje mi kostki z kawałkiem wiązki do modułu pamięci w boczku)

 

Po zakodowaniu wszystko powinno być w porzadku. Mega pomógł mi user z grupy F10 na fb 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, TaZ18 napisał(a):

Grzania nadal nie ma, ale bardzo możliwe że to kwestia kodowania

Dziwne, że pasażer ma grzanie, a kierowca nie, coś nie halo tam. Skoro miałeś grzanie oryginalnie to oba powinny działać bez żadnego kodowania - tak było w moim przypadku, ale mogę się mylić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Potwierdzam to była kwestia kodowania. 
 

Różnica jest taka, że fotel kierowcy ma pamięć, a więc są CANy, natomiast fotel pasażera standardowo po lin. 
 

Po kodowaniu działa zarówno grzanie jak i pamięć (niestety wywala błędy frm, bo jak się okazuje pamięć foteli idzie w parze z elektryczną regulacją kolumny kierownicy, a ja jej nie mam. Więc frm wola brak zasilania regulacją kierownicy) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Faktycznie dało się tą funkcję wyłączyć FRM (nazywa się ELSV) 

Teraz już nie sypie błędami FRM. 
 

Pozostał jeden błąd, dotyczy tego że „zwarcie przycisku od sterowania kolumna, lub zerwany przewód) 

Przyciski oczywiście w ogóle nie ma, nie mogłem namierzyć w BimmerCode gdzie go zdezaktywowac. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to Ci Steering column switch cluster (SZL) szuka regulacji kierownicy. Tez musisz to wykodowac. Inna sprawa, to czemu to kodowales po wymianie foteli? Cale auto zes przekodowal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.