Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich forumowiczów, 

Od marca 2023 roku jestem użytkownikiem BMW F31 320d z 2024 roku z silnikiem 2.0 N47N. Od razu po zakupie postanowiłem monitorować proces dopalania filtra DPF gdyż, trasy jakie robię to około 15kkm na rok w tym 50% miasto i 50% trasa. W związku z tym zainstalowałem aplikację bimmertool no i właśnie, okazało się że samochód zapełnia dpf w około 175-215 km nie ważne czy to miasto czy trasa. Filtr dopala się prawidłowo do poziomu 2-3g sadzy i od nowa się zapełnia. Do tego stopnia jest to uporczywe że jadąc z Poznania do Warszawy 3x wypala mi się DPF na trasie. W międzyczasie dałem filtr do czyszczenia, czyściłem dolot, kolektor i wymieniałem klapy wirowe, sprawdziłem czujnik różnicy ciśnień (podmieniłem ze sprawnym) jednak nic to nie zmieniło, aż do pierwszych mrozów. Podczas pierwszych minusowych temperatur po prostu problemu nie ma. Filtr wypala się w trasie co 400-450km,  miasto około 240. Nie ma skokowego narastania sadzy. W związku z tym, by dojść do przyczyny szykiegozapełniania się filtra DPF w + temperaturach  dokładniej przyjrzałem się parametrom pracy silnika  i mam do nich kilka pytań:

W temperaturze ujemnej na biegu jałowym i na obciążeniu:

image.thumb.jpeg.efc07081f4a510ffc372b51e96a189d4.jpegimage.thumb.jpeg.9026e33e8c17427cc96bc5e4c12844b5.jpeg

W temperaturze dodatniej bieg jałowy i obciążenie: 

image.thumb.jpeg.09dcfe2b27f4bbc92ba8f43f5397a233.jpegimage.thumb.jpeg.3679b6b2d82c6898ac5fa7ccd00c7219.jpeg

1. Jaka powinna być oczekiwana masa powietrza ? Przy ujemnych temperaturach Btool pokazuje na biegu jałowym 550mg/stk a w dodatnich 360 albo i mniej (najmniej widziałem 260mg/stk).

2. Czy napięcie na sądzie lambda nie powinno być niższe? U mnie zawsze na biegu jałowym około 1 V. 

3. W czasie minusowych temperaturach wysterowanie zaworu EGR jest zawsze 0%. Przy plusowych już wartości rosną w zależności do rpm. Czy temperatura zewnętrzna ma wpływ na sterowanie zaworu EGR? Może to on mi kopci i zapycha dpf bo jakiś czujnik temperatury nie działa prawidłowo? 

4. Czy różnice pomiędzy oczekiwanym a aktualnym ciśnieniem doładowania jaki mam powinny takie być? Zawsze mam aktualne doładowanie wyższe od oczekiwanego (temperatura nie ma wpływu na to).

Za wszystkie podpowiedzi i kierunki poszukiwań problemu z częstym dopalaniem filtra będę wdzięczy.

Pozdrawiam i czekam na komentarze. 

 

Opublikowano

To nie przez ON, robiłem testy na tym samym tankowaniu. Co do ISTy to muszę sprawdzić. Jakieś jeszcze sugestie ? Naprawdę za każdy wskazany trop będę wdzięczny. 

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 12.06.2024 o 09:08, marcin-lewandowski7 napisał(a):

Ruszyło się coś w temacie u mnie jeszcze gorzej bo co 80 km wypala

Jeżeli wszystko jest sprawne a dopala tak często to znaczy że już DPF sie zaczyna kończyć. To standardowa sytuacja w BMW

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Oleju nie przybywa? Chyba wymontowanie i danie do sprawdzenia to najlepsza opcja. Ogólnie to w n47 co ok 200kkm wtryski nowe powinny wskoczyć. Oglądnij sobie ten filmik:

FILMIK

Opublikowano

Auto mam od roku ,jedna wymiana oleju za mną u zlałem 5.1 litra a zalałem 5.2 wymiana po 9 tyś.Silnik odpala bez zająkniecia nawet jak było -20 i zaraz chodzi równo .Korekty też wyglądają ok 

Opublikowano

U mnie bez zmian. Zero błędów w ECU. Wtryski korekty b.dobre, czuniki powymieniałem, kolektor, dolot EGR wyczyszczone, nowe klapy wirowe. Jedyne co zauwazyłem to przy minusowej temperaturze zewnętrznej mam zamknięty EGR (parametr w btool - wysterowanie EGR 0%)  i wtedy w mieście co 250 a po autostradzie od wypalnie do wypalanie 400km więc fajnie. Jednak jak tylko temperatury dodatnie to zaczyna się jazda 😞. Jeszcze zrobię test przelewowy wtrysków (jednak nie podejrzewam spalanie w trasie mam 5,5 l w mieście 6,2l max 6,5 na 100km). 

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich śledzących wątek - coś się zmieniło w temacie? Mam podobny problem: zero błędów, zero kontrolek, niby wszystko OK a wypala co 250km. Od razu nadmienię że DPF nie jest problemem - oddawałem go dwa razy do weryfikacji i dwa razy odpowiedź ta sama: DPF jest w bardzo dobrej kondycji i w nim nie ma problemu.

Opublikowano

Podstawowa zasada wielokrotnie powtarzana na forum - KOREKTY WTRYSKOW NIE SWIADCZA O ICH STANIE. 

Jezeli przyspieszenie katowe walu jest prawidlowe ( dobra kompresja w cylindrze), to komputer nie bedzie wprowadzal zadnej korekty, a wtryskiwacz moze lac, podciekac. Nie wiem na ile miarodajne sa testy przelewowe, ale wiem ze najlepszy i zero jedynkowy test to wyciagniecie wtryskiwaczy i wrzucenie ich na stol. Samo wyciagniecie wtryskiwaczy nie jest strasznie skomplikowane. 

 

@marekbbi sprawdzales kondycje wtryskow, turbiny, dolotu i zaworu EGR? Te wszystkie elementy moga miec wplyw na przyspieszone zapychanie sie fitra dpf. Podciekajacy olej z turbo nie da Ci zadnej kontrolki ani zadnego bledu. Komputer to nie wszystko. Jezeli DPF masz w dobrej kondycji to zeryfikuj FIZYCZNIE komponenty ukladu spalania. 

Opublikowano

Wtryski sprawdzałem na stole: wszystkie parametry w środku normy oprócz dawki pełnej mocy która jest nieznacznie przekroczona. EGR po wyjęciu wygląda prawie jak nowy - zero nagaru, dolot czysty, turbo beż żadnych luzów. Dodatkowo tak sobie myślę że skoro DPF jest w dobrej kondycji to analogicznie można się domyślać że układ spalania jest OK? Dodatkowo z ciekawości zdjąłem sobie rurkę idącą do czujnika ciśnienia spalin i wyprowadziłem poza komorę silnika żeby zobaczyć czy idzie jakieś zadymienie: dymu brak i jedyne co z rurki się wydostawało to kropelki wody.

 

Opublikowano
13 godzin temu, marekbbi napisał(a):

Wtryski sprawdzałem na stole: wszystkie parametry w środku normy oprócz dawki pełnej mocy która jest nieznacznie przekroczona. EGR po wyjęciu wygląda prawie jak nowy - zero nagaru, dolot czysty, turbo beż żadnych luzów. Dodatkowo tak sobie myślę że skoro DPF jest w dobrej kondycji to analogicznie można się domyślać że układ spalania jest OK? Dodatkowo z ciekawości zdjąłem sobie rurkę idącą do czujnika ciśnienia spalin i wyprowadziłem poza komorę silnika żeby zobaczyć czy idzie jakieś zadymienie: dymu brak i jedyne co z rurki się wydostawało to kropelki wody.

 

A jak turbo wygląda? 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam B47 od 6ciu lat,przebieg przy zakupie  30 tyś teraz 100tyś i ogólnie po mieście mam regenerację co 200-250 km im zimniej tym częściej.W czerwcu wymiana chłodniczki spalin i wygląda że EGR też [to będzie już trzeci ale na szczęście za żaden nie zapłaciłem😅] więc to chyba norma.Obecnie mam dziwny problem,a raczej coś co stanie się niedługo problemem.W korku zaczęło się wypalanie DPF i po jakimś czasie się zatrzymało, filtr wypalony częściowo,do 20g sadzy,no i wczoraj zauważyłem na Btool że regeneracja jest zablokowana, filtr nie  włącza wypalania przy 26,4g sadzy,a zawsze się tak działo, obecnie mam 30,8g zapełnienia i nie mogę wymusić Btoolem regeneracji,na trasie przy włączeniu regeneracji temperatura podnosi się do 420stopni C i sadza spada o pół grama i tyle.Zero błędów,olej wymieniany 2 miesiące temu,poziom oleju ok.Ktoś,coś?

Opublikowano

Zbiornik mam pełny,będę jeżdził,obserwował i zobaczymy co z tego wyjdzie.Troszkę mnie to zaniepokoiło bo przez 6 lat regeneracja zaczynała się jak w zegarku przy 26,4grama zapełnienia,a tu nagle zonk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.