Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

mam pytanie co do modyfikacji programu skrzyni przez xHP.

Czy jest sens kupowania samego xHP Flashtool, bez pakietu map?

Czy samym oprogramowaniem jestem w stanie pozmieniać to co zmieniają mapy stage 1, 2 czy 3?

Zmiana jaką oczekuję to aby przy zwykłej jeździe na D, skrzynia trzymała wyższe obroty niż 1200, 1300 rpm.

Czy ktoś może przerabiał ten temat. wie co i jak? 

Opublikowano (edytowane)

w przedlifcie z N47 2.0d są bardzo ograniczone możliwości nie da się między innymi zmienić punktów zmiany biegów... mapy są wartę swojej ceny.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano

Ja mam 525d po lifcie, czy tu więcej poustawiam?

Opublikowano

miałem stage 2 ale zszedłem na stage 1. Stage 2 dusi się na D jeszcze bardziej, wrzuca bieg 8 gdzie się tylko da, a Tryb sport już za mocno szarpie jak na moją jazdę. Stage 1 rozpina skrzynie na D prawie całkowicie podczas postoju, nie ma wrażenia że auto na światłach "napina się" bo chce jechać. Niestety ale 8 nadal wrzuca, nie aż tak jak przy stage 2, ale mocno denerwuje. Rozwiązanie to jazda w trybie sport na stage 1 obroty nie spadają poniżej 1500 a przy normalnej jeździe przepina przy 2200 obr na kolejny bieg. Marzeniem było by uzyskać takie parametry na D bo jednak tryb sport trochę kopie na przepince jeśli nie zapier***asz 

Opublikowano (edytowane)

No więc właśnie, na S jest jakby zbyt gwałtownie i za wysoko trzyma obroty.

Idealnie by było aby na D trzymał obroty na poziomie 1500 przy zwykłej jeździe.

Miałem nadzieję, że xHP coś takiego jest w stanie mi zapewnić.

Edytowane przez mwerd
Opublikowano

Wiesz co jak miałem mapę na 260KM to jakimś cudem nie spadało mi na 8 bieg. Może dlatego że reakcja na gaz była podwyższona i skrzynia nauczyła się nie wrzucać tego 8go biegu bo jakby nauczylo sie agresywnej jazdy. Niestety mapa była pod softem z '15 do tego naczytałem się o wtryskach i zrobiłem rollback do ori 218KM lecz z aktualnym softem '23 na wszystkich klamotach. Odkąd jestem na stocku to wkurw**a mnie ten 8 bieg 😄

Opublikowano

Z ciekawości, sam robiłeś aktualizację softu, czy tak gdzieś? Coś się zmieniło w pracy auta? A co się naczytałeś o wtryskach?

Opublikowano

Robił mi to gość właściciel warsztatu bmw, polecil mi aktualizacje wszystkich modułów. Z mapą na 260KM auto kupiłem, no ale np rozrząd górny pomimo że przewijany przy 80tys km to przy 120tys już był (i jest) naciągnięty, to było coś pod 600nm, łącznik elastyczny wału wymieniałem 2 razy, no i podobno te wtryski pomimo że inne niż w słabszych n47 to powyżej 250KM w tych autach zaczynają lać, raz miałem takie korekty że +2.0 na wszystkich wtryskach. Teraz jest git 0.5 max blisko 0,  ale jakbym dłużej tak pojeździł to nie wiem czy już bym silnika nie szukał. 

Jeszcze niedawno wymieniłem najpierw napinacz żeby do składać do rozrządu to stary wyskoczył i się rozleciał na części. Na moje ryzyko odpaliłem na nowym napinaczu i póki co słyszę że szura zwłaszcza jak się nagrzeje i rozciągnie no ale wymiana napinacza myślę że jeszcze te 10k zrobię:) aktualnie 135tys 

Jakbym nie widzial fizycznie łancucha że faktycznie jest rozciagniety to mechanicy jak tego słuchają to nie mają zbytnio zastrzeżeń auto chodzi normalnie (no może piszczy jeszcze jakaś rolka i pasek) , jednak warsztaty bmw słyszą dobrze dzwonienie łańcucha. mylące jest to że faktycznie przy jakiejś skodzie czy fiacie to chodzi dobrze, ale jednak słychać te szuranie jak już się zżyjesz z autem. Mam nadzieję że zdarzę:D (chce zrobić full co się da przy okazji wyjecia silnika) 

Opublikowano

Obecnie mam takie jak na grafice parametry skrzyni.

Czy ktoś może się wypowiedzieć czy to jest w miarę ok?

Zrzut ekranu 2024-01-26 o 13.37.53.png

Opublikowano

Według ZF i XHP wszystko pomiędzy -250 / +250 jest gicior. Adaptacje każdy ma inne ciężko znaleźć podobny przypadek. Clutch A to hamujące może hamujesz delikatnie dojeżdżając do świateł i nie potrzebuje tyle ciśnienia 😆😂 ale to już ktoś wysoki z ZF by musiał powiedzieć jak jest naprawdę;) 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie Clutch C ma +850mbar i skrzynia dziala idelanie 😄

 

Pytanie mam z innej beczki, czy softem Xhp da rade zrobic by ZF nie wbijala 8go biegu jak sie jezdzi po miescie 50-60km/h? U mnie wbija za kazdym razem, obroty sa wtedy bliskie 1000/min i az drzy auto cale lekko. Jak wbije na 7 manualnie i obroty pojda lekko ponad 1300/min jest idelanie. 

b72b536e244610f0med.jpg
Opublikowano
42 minuty temu, KL4K50N napisał(a):

U mnie Clutch C ma +850mbar i skrzynia dziala idelanie 😄

 

Pytanie mam z innej beczki, czy softem Xhp da rade zrobic by ZF nie wbijala 8go biegu jak sie jezdzi po miescie 50-60km/h? U mnie wbija za kazdym razem, obroty sa wtedy bliskie 1000/min i az drzy auto cale lekko. Jak wbije na 7 manualnie i obroty pojda lekko ponad 1300/min jest idelanie. 

Też mam ten problem, tak samo przy stage 2 jak i stage 1. Jak miałem mapę silnika to nie wrzucało 8 tak nisko wiec to raczej podniesienie reakcji na gaz zrobi tu robotę niż ustawienia skrzyni. Teraz muszę grzać na S po mieście bo nie chce robić znowu mapy (wrocilem do stocka ale 23' bo mapa była nadpisana pod soft z 2015 ) zanim rozrządu nie zmienię.

Opublikowano

Dzieki za odzew. Kurde w R6 nie mam takich problemow, tam skrzynia nie spada nizej niz 1500/min po miescie. A tutaj w R4 tragedia 

b72b536e244610f0med.jpg
Opublikowano

Zastanawiam sie czy zmienilo by sie cos jakbym zmienil kodowanie na 2TB zamiast 205 

b72b536e244610f0med.jpg
Opublikowano

Wiesz co w twoim wypadku to na własną odpowiedzialność bo żaden warsztat nie zrobi ci softu na +850 , to też ciekawe bo podobno czujniki działają tylko do +750. 

Opublikowano

Przed wymiana oleju i filtra oraz resecie adaptacji, Clutch C jezdzil rowniez dobrze na 1128mbar 😅

Nie chce robic softu, tylko zmienic w VO ze skrzyni zwyklej na sportowa - moze to zmieni w jakis sposob chociaz troche dzialanie

b72b536e244610f0med.jpg
Opublikowano

Daj znać jak sprawdzisz, było to poruszane już i zgasło. No ja nie umiem tego robić. Jak zaktualizowałem w serwisie cały samochód to zleciłem też xhp stage2 potem stage1 to schodzi nisko aż czasem buczy. Jeżdżę na sporcie i tak (wtedy redukuje poniżej 1500) bo na D i tak jest zbyt leniwa na miasto. Jak miałem mapę 260 kunia zrobioną jeszcze przez poprzedniego właściciela u chłopaków z My Bimmer Ruda Śląska to nie schodziło tak nisko, a skrzynia była nieruszana (no chyba że była ruszana przez MB). Pewnie się do nich odezwę może nie po +260koni i ponad 550nm bo to już raz zaszkodziło ale auto wydawało się sporo lżejsze na tamtej mapie i chętnie bym sobie to spersonalizował jakoś po środku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale w najnowszej odslonie xhp, co prawda nie sprawdzalem tego w 8hp ale robilem ostatnio 6hp na hxp, bez stage, wprowadzili zmiany, mozemy wybrac w poszczegolnych trybach D, S, M, czy skrzynia ma byc relax+, relax, sport, sport +, i wtedy w trybie D, po flashu na sport, trzyma wyzej obroty, w relax to bylo, sam testowalem 1000-1100 po miescie, a sport, 1200-1300.

  • Lubię to 1
Opublikowano

O Dzięki za info,  Faktycznie XHP dodało miesiąc temu post na ten temat. Muszę zapytać o to w serwisie czy N47 obsługuje, bo wcześniej podobno dla mojego silnika nie było opcji strojenia "manualnego"

Opublikowano

w przedlifcie N47 20d  nie ma ze względu na ograniczenia sterownika skrzyni.

W polifcie już jest kontaktowałem sie z pomocą techniczną

  • Lubię to 1
Jack_Strong-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.