Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pojezdzilem i zrobilem adaptacje 4 i 7 biegu ( 7 odpowiada za clutch E ).

Nie kasowalem adaptacji !

Jezdzilem zgodnie z procedura z forum. Widac poprawe clutch E spadl z 280 na 210.

Screenshot_20240126_132852_BimmerLink.jpg

 

Screenshot_20240126_112240_Gallery.jpg

Edytowane przez Lendio
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Lendio napisał(a):

Podepnę się pod temat. Moje adaptacje- załącznik - jest OK?

 

sd.jpg

Opublikowano

plus 280 na koszu E i 30ms zwłoki napełnienia! to wartość wskazująca gdzie jest problem... pojeździj  kilka dni tygodni normalnie a zobaczysz ze wartość na E znów wzrośnie z 210 na ponad  280. 

 

Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)

Mozesz zdradzic wiecej/ o co chodzi ?

Niestety z 15tys dalem sie namowic na adaptacje przy wymianie oleju (blad). Licze, ze moze te adaptacje juz tak zostana jednak.

Edytowane przez Lendio
Opublikowano
Godzinę temu, Lendio napisał(a):

Pojezdzilem i zrobilem adaptacje 4 i 7 biegu ( 7 odpowiada za clutch E ).

Nie kasowalem adaptacji !

Jezdzilem zgodnie z procedura z forum. Widac poprawe clutch E spadl z 280 na 210.

Screenshot_20240126_132852_BimmerLink.jpg

 

Screenshot_20240126_112240_Gallery.jpg

Możesz podesłać Linka do tej procedury?

Opublikowano
3 minuty temu, jarekf napisał(a):

Możesz podesłać Linka do tej procedury?

Jest w jako drugi zalacznik w tym poscie, ktory cytowales.

Opublikowano (edytowane)

Owszem jest masz tu na przykładzie jakiegoś amerykańca:

https://www.scribd.com/document/522380167/TRANSMISSION-CONTROL-MODULE-TCM-ADAPTATION-8HP45-845RE-8HP70-8HP90

W załączonym linku kolejny argument za tym żeby aktualizować sterowniki! Niby nic niw wnoszą ale po cichu implementują mniej lub bardziej istotne funkcje procedury a wtym przypadku mni. ochrona skrzyni przed głupkami co nie wiedzą co robią "quick relearn procedure"

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano

Pobawiłem się dzisiaj moją skrzynią i sprawa wygląda tak:

Po dolaniu oleju uślizg jest dużo mniejszy niż był.

Da się jednak wywołać ten efekt w trybie manualnym.

Sam uślizg jest teraz taki, że nawet przy pełnym bucie obroty przy zmianie 4->5 nie rosną, tylko przez około 1 sekundę stoją w miejscu, czuć że dopina bieg ze zwłoką.

Jak już zapnie bieg to idzie dobrze w pełnym zakresie obrotów. 

Temperatura oleju w normie. Skrzynia nie przegrzewa się, nie wydaje dziwnych dźwięków, przy zwykłej jeździe po mieście płynnie i nie odczuwalnie zmienia biegi, nie szarpie, nie kopie, nie zastanawia się który bieg wrzucić lub który utrzymywać, nie wibruje, nie falują obroty. 

Myślicie, że jej koniec jest bliski? 😞

 

ad®ian™
Opublikowano

Na zimnym czuć, że lock up ma jakiś problem na pierwszych biegach. Dzwoniłem do serwisu skrzyń automatycznych i miły pan po wysłuchaniu mojej opowieści zasugerował, żeby przyjrzeć się konwerterowi. Może to jest dobry trop?

ad®ian™
Opublikowano (edytowane)

Nie mogę znaleźć filmiku ale gość przy jednej wymianie polecał odkręcić mechatronikę bo nie wszystko to szlamstwo ścieknie z olejem. No i wtedy to może będzie wiadomo cokolwiek. Więcej niż 2000  nie powinieneś zapłacić już z olejem (więc podczas diagnozy pasuje już być gotowym finansowo na serwis), tylko koniecznie musi zrobić to ktos kto zdiagnozuje problem możliwie jak trafniej, ktoś typowo od skrzyń i tylko od tego. Ktoś taki jak ten co zadzwoniłeś

No ja mam +168 jak widzisz na clutch D to jest chyba od pierwszych biegów ale skrzynia pracuje elegancko, na S zimny kopie, w sensie mocno popycha, a na D się "ślizga cały czas" i nie czuć skrzyni w ogóle , jedni mają takie, a inni całkiem odwrotne. Nie wiem, mam stromy wyjazd z garażu to może od tego 🙂

Edytowane przez Użytkownik525xd
Opublikowano

Oleju bym się za bardzo nie czepiał. Przy dolewce odciągnąłem trochę oleju i jest on przejrzysty, trzyma kolor i nie ma żadnych brudów w sobie. Natomiast jak łącze kropki w tej całej historii, to jest kilka symptomów wskazujących, że konwerter może zaczynać niedomagać. Wspomniany na początku uślizg, czasem na biegu jałowym potrafi bujnąć przez milisekundę budą (zawsze myślałem, że to od silnika, ale teraz to już zgłupiałem).

 

Znacie jakiś sposób na sprawdzenie konwertera oprócz wyprucia go z auta i rozebrania na części?

  • Lubię to 1
ad®ian™
Opublikowano

Przeglądając internety polskie i zagraniczne doszedłem do wniosku, że moje objawy pasują też do mechatroniki, a dokładniej do elektrozaworów.

Jest w województwie łódzkim ktoś od skrzyń, kogo możecie polecić?

ad®ian™
Opublikowano (edytowane)
W dniu 26.01.2024 o 05:27, adrian_pt napisał(a):

Przepraszam jeśli zabrzmi niekulturalnie, ale nie upadłem na łeb, żeby w stare auto ładować 15 000 w remont skrzyni 🙂

 

sprzedaj dołóż 100tyś kup dwu letnią piątkę z symbolicznym przebiegiem od pierwszego właściciela będziesz miał spokój na kilka lat... proste.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano

Nie wiem skąd bierzesz te ceny, ale dzwoniąc do kilku firm, które robią te skrzynie, max jaki usłyszałem to 7500 zł...

ad®ian™

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.