Skocz do zawartości

X5 40i G05


michal.czapiewski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przymierzam sie do zakupu x5 40i o przebiegu około 100 tys.

Czy ktoś mógłby rozpisać mi interwały serwisowe ? np wymiana oleju dyfra, xDrive itp

Czy wymieniacie olej w skrzyni ? BMW twierdzi ze nie trzeba ale słyszałem ze powinno sie co ok 100k km

Auto z Premim Selection i niby powinno byc wszystko pieknie 🙂 chce sie upewnic ze jezeli cos jest do wymiany to to od razu załatwie.

Sprzedawca twierdzi ze ten model do 200 tys powinien byc w zasadzie bez obsługowy (mowimy o wiekszych tematach). Dodam ze auto jest z zawieszeniem pneumatycznym.

Możecie sie podzielic swoimi doświadczeniami ?

Pozatym prosiłbym o doradzenie w temacie opon. Auto stoi na 21 cali 275 przod 315 tył i zastanawiam sie czy kupic zestaw 20 cali pod zime czy zostac przy 21.

Wyczytałem tez ze niektorzy z was nie koniecznie kupuja run flat. Czy opona w zalecanym rozmiaze bez RF jest dopuszczalna przez BMW? czy pod xDrive sa jakies specjalne obostrzenia ?

Może zadaje glupie pytania ale to moje 1 BMW wiec jestem zielony w temacie.

Dzieki z gory za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Pewnie wypowiedzą się jeszcze starzy wyjadacze bo ja też dopiero jeżdżę pierwszym BMW, ale z tego co już mi wiadomo, to xDrive wymaga aby średnica opon na osiach nie różniła się, jeśli dobrze pamiętam, o więcej niż 1.5mm więc ten warunek spełniają opony homologowane pod BMW, a inne niekoniecznie. Tyle teoria, może wypowie się ktoś z praktyki.

Ja mam takie 21" cali jak piszesz, na zimę kupiłem 20" i w sumie to jestem zadowolony: jest trochę lepszy komfort, a auto dalej fajnie trzyma się drogi i trochę mniejszy strach na dziurach, które już się tej zimy pojawiły. Ale jednak na 21" na autostradzie jest jakoś jeszcze pewniej - czekam już na wiosnę 🙂 Ciebie to jednak nie dotyczy bo masz pneumatykę, więc to chyba bardziej kwestia wyboru i estetyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. "Czy ktoś mógłby rozpisać mi interwały serwisowe ? np wymiana oleju dyfra, xDrive itp"
Wszystko zależy jak ktoś dba. Ja w swoich robię pierwszą wymianę po 2-2.5tys km, w 4.0i żony co 10tys km w swojej MC co 7.5tys km. Oczywiście wymiana filtra oleju + (ja tak mam) filtr powietrza.

2. "Czy wymieniacie olej w skrzyni ? BMW twierdzi ze nie trzeba ale słyszałem ze powinno sie co ok 100k km"
BMW mówi, że nie a producent skrzyni że tak. Mój mechanik już daaawno temu (jak kupiłem pierwsze X) powiedział - wymiana oleju w skrzyni, w dyfrze i w skrzynce rozdzielczej - ja wymieniam co 60tys km

3. "Pozatym prosiłbym o doradzenie w temacie opon. Auto stoi na 21 cali 275 przod 315 tył i zastanawiam sie czy kupic zestaw 20 cali pod zime czy zostac przy 21."
To indywidualna sprawa każdego kierowcy. Ja osobiście na zimę mam o jeden rozmiar mniejsze i w 40i RF (do M nie ma RF). Jestem zwolenników RF, po tym jak przy 220km/h rozciąłem przednią lewą oponę na metalowym płaskowniku 😞 (trochę twardsza, ale zdecydowanie bezpieczniejsza).

Edytowane przez wilk325
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Olej silnikowy normalnie na interwałach producenta. Przy ewentualnej odsprzedaży kupujący Ci nie dopłaci, w razie czego (odpukać) ubezpieczyciel też nie. Producent skrzyni biegów zaleca wymianę oleju przy 150 tys. km. Przy tych 150 tys. km warto wymienić od razu też oleje w dyferencjałach i skrzynce rozdzielczej. Raz a dobrze.

@wilk325 Filtra powietrza i oleju nie wymienia się co 10 tys. km. Tak się robiło w Polonezie jeżdżącym na oleju mineralnym w kurzu po polnych drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Borsuczek napisał(a):

Olej silnikowy normalnie na interwałach producenta. Przy ewentualnej odsprzedaży kupujący Ci nie dopłaci, w razie czego (odpukać) ubezpieczyciel też nie. Producent skrzyni biegów zaleca wymianę oleju przy 150 tys. km. Przy tych 150 tys. km warto wymienić od razu też oleje w dyferencjałach i skrzynce rozdzielczej. Raz a dobrze.

@wilk325 Filtra powietrza i oleju nie wymienia się co 10 tys. km. Tak się robiło w Polonezie jeżdżącym na oleju mineralnym w kurzu po polnych drogach.

Autami marki BMW jeżdżę i serwisuję od 1991r. Nigdy nie miałem z nimi problemu jakiegokolwiek  - chociażby opisanego na tym forum i krążących opowieści w sieci. To, że Ty kupujesz, zarzynasz i pozbywasz się kłopotu to Twoja sprawa, ale nie namawiaj innych aby robili tak samo 😞.

Myślałem, że oleju i filtrów się wogólwe nie wymienia - przecież kupujący nie dopłaci przy odsprzedaży.
 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tu się nie zgodzę akurat: w USA nie mają takich restrykcyjnych przepisów ekologicznych jak w Europie, te same silniki mają tam interwały olejowe co 12tyś km. W Europie 25-30tyś, żeby zaspokoić aktywistów. A to, że przy okazji łatwiej o awarię i droższy serwis (dopiero po gwarancji) to tylko na plus producentowi.
Zmieniam oleje co 10tyś km, do tego płukanka przed wymianą (żadna droga za 100zł, taka za 15zł też działa :classic_laugh:) silniki robią u mnie duże przebiegi bez awarii. Fakt, zmieniam olej zawsze sam - 30 min i 300zł co 10tyś km to nie duży koszt, widzę co zlewam z silnika po 10tyś km. Strach myśleć co zlatuje po 25tyś..

  • Lubię to 2
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wilk325 napisał(a):

Autami marki BMW jeżdżę i serwisuję od 1991r. Nigdy nie miałem z nimi problemu jakiegokolwiek  - chociażby opisanego na tym forum i krążących opowieści w sieci. To, że Ty kupujesz, zarzynasz i pozbywasz się kłopotu to Twoja sprawa, ale nie namawiaj innych aby robili tak samo 😞.

Myślałem, że oleju i filtrów się wogólwe nie wymienia - przecież kupujący nie dopłaci przy odsprzedaży.
 

Wystarczy zobaczyć jak różnią się zalecane interwały pomiędzy USA, a UE. Tam jest ok 8 tys mil, a u nas 30 tys km. To tylko kwestia dostosowania się do prawnych wymagań UE. Śmiem twierdzić, że nawet te longlife to max 15 tys km jak jeździ się po mieście. Jesscze jakby robić tylko długie trasy to co innego.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, Crysis napisał(a):

Wystarczy zobaczyć jak różnią się zalecane interwały pomiędzy USA, a UE. Tam jest ok 8 tys mil, a u nas 30 tys km. To tylko kwestia dostosowania się do prawnych wymagań UE. Śmiem twierdzić, że nawet te longlife to max 15 tys km jak jeździ się po mieście. Jesscze jakby robić tylko długie trasy to co innego.

W Stanach jest +/- 10 tys. mil (16 tys. km)w zależności od wskazań komputera (stylu jazdy). 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

Olej silnikowy normalnie na interwałach producenta. Przy ewentualnej odsprzedaży kupujący Ci nie dopłaci, w razie czego (odpukać) ubezpieczyciel też nie. Producent skrzyni biegów zaleca wymianę oleju przy 150 tys. km. Przy tych 150 tys. km warto wymienić od razu też oleje w dyferencjałach i skrzynce rozdzielczej. Raz a dobrze.

@wilk325 Filtra powietrza i oleju nie wymienia się co 10 tys. km. Tak się robiło w Polonezie jeżdżącym na oleju mineralnym w kurzu po polnych drogach.

Skrzynia  150tys ?

Silnik 30 tys ?

Niechcialbym odkupic od ciebie auta 🙈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie kupiłbyś wtedy żadnego. Opowieści o częstej zmianie oleju to bajki mechaników z forów dla zarobienia kasy na wymianie oleju. Olej jeździ fabryczny interwał, a potem jeszcze ten sam olej jest lany do innego nastoletniego auta, które się kupuje do czarnej roboty np. dowożenia materiałów do budowy domu. Taka jest rzeczywistość.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Borsuczek napisał(a):

Nie kupiłbyś wtedy żadnego. Opowieści o częstej zmianie oleju to bajki mechaników z forów dla zarobienia kasy na wymianie oleju. Olej jeździ fabryczny interwał, a potem jeszcze ten sam olej jest lany do innego nastoletniego auta, które się kupuje do czarnej roboty np. dowożenia materiałów do budowy domu. Taka jest rzeczywistość.

Widze ze wiedze masz ogromna 🤣🤣🤣

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Borsuczek Jasne, wszyscy robią jak Ty, a grono ludzi tutaj to biedne cepy, co się dały złapać na marketingowe idiotyzmy. No i wszyscy kłamią, tak naprawdę nikt nie dba. Nie mierz proszę wszystkich swoją miarą. Trzymasz się interwałów producenckich, ok, nikt nie zabrania. Inni zmieniają częściej - chyba też mają prawo. Osobiście jak czegoś nie wiem, to staram się znaleźć różne studia i badania i chyba nie pamiętam, żebym spotkał się z opinią, że częstsze zmiany oleju co 10-15tys szkodzą, ale spotkałem wiele odwrotnych.

Poprosiłbym o jakiś link do ZF-a, który robi nasze skrzynie, w którym zalecają wymianę po 150tys, chciałbym się zaznajomić. Dotychczas czytałem o 60-80tys i zdaje się, że w Stanach tak stoi w instrukcji lub interwałach BMW, tu musiałby ktoś stamtąd sprawdzić. Ciekawe, że u nich jest wymiana, a u nas nie, dożywotnio.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiekszosc samochodow nie ma wcale wymienianego oleju w skrzyni biegow. 200kkm i tak wytrzyma bez problemu a potem...kogo to obchodzi. Na forum zwykle sa ludzie ktorzy sie interesują samochodami i moze nam sie wydawac że brak ponadstandardowej obsługi jest rzadkoscia a jest odwrotnie.Sam mam przyjemnosc z tego, że zadbam bardziej o moj samochod jednak wiem, że jestem w niszy. Do tego nie zmieniam aut co 2-3 lata a raczej co 5-6 wiec moze czestsze wymiany oleju chronia i mnie przed powaznymi wydatkami. Biorac jednak pod uwage 3-4 letni okres eksploatacji nowego samochodu z pakietem BSI na 4-5 lat zastanowcie sie po co ktos miałby wymieniac czesciej olej? Po co wymieniac olej w skrzyni biegow? Po co oszczedzac silnik na zimnym? Przeciez to wszystko kosztuje czas i pieniadze. Tak jak pisze kolega Borsuczek nikt za to nie zapłaci przy odsprzedaży a na dystansie 150kkm jako pierwsi własciciele bedziemy lżejsi o kilkanascie tys zl i wiele godzin spedzonych w serwisie. Jeszcze raz zaznaczam że sam robie te dodatkowe wymiany ale dla tego ze mam z tego swojego rodzaju przyjemnosc. Finansowo jednak na 99% mi sie to nie opłaca.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2024 o 14:58, Borsuczek napisał(a):

W Stanach jest +/- 10 tys. mil (16 tys. km)w zależności od wskazań komputera (stylu jazdy). 

To zależy, moja np miała wykupiony pakiet wymian co 8k mil lub 1 raz w rok       

Co do postu odnośnie skrzyni to ja wymieniałem u siebie olej przy 65k km i już sporo syfu było na misce

 

Co do interwałów olejowych, właśnie europejska polityka longlife i brak świadomości użytkowników dotknęła najbardziej silników serii N, gdzie np w N20/N26 ścierające się ślizgi łańcuchca rozrządu zatykały smok olejowy i zacierał się dół silnika albo N55 gdzie był problem przy ostrzej jeździe ze temp oleju i obróceniem panewki a im lepszy i częściej wymieniany olej tym rzadziej to występowało, stąd w europie N55 padały przy 150k km a te z USA dbane pod 400k km robią na serii

Edytowane przez majkel207
.
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
5 godzin temu, Jarsonik napisał(a):

Panowie i Panie czy ktoś dokładał kamerę z przodu? Nie pytam o sens, pytam czy ktoś to robił w krakowie lub najbliższej okolicy najlepiej

ale masz na myśli wideorejestrator czy coś innego? jak wideorejestrator to ja zawsze robię w fox serwis na zawiłej (przód/tył z powerbankiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołozyć oryginalną kamere, lub w miejsce oryginalnej kamery dołożyć zamiennik...w zderzak. Partnerka (naprawdę partnerka, nie smiać się ze mnie proszę. To nie ja) ma problemy pod domem z zawracaniem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Jarsonik napisał(a):

Panowie i Panie czy ktoś dokładał kamerę z przodu? Nie pytam o sens, pytam czy ktoś to robił w krakowie lub najbliższej okolicy najlepiej

Ale jaki jest sens dokładania kamery z przodu???

przepraszam, nie mogłem się powstrzymać😀😀😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś w F30 dołożyłem aftermarketową schowana pod rejestracją i mogłem podjeżdżać pod krawężniki na milmetry, teraz przy kamerach 360 to nie jest takie proste bo jest "cień".

Ale ok w przypadku G05 krawężniki nie są problemem.

Edytowane przez adiki

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.