Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj w moim iX M50 wyświetlił mi się komunikat o błędzie napędu i auto się zatrzymało. Nie było możliwości wybrania D i ruszenia z miejsca. Zestresowany wyłączyłem "zapłon" schyliłem głowę prze omijającymi i trąbiącymi mnie pojazdami. Minęła może minuta spróbowałem odpalić i odpaliło. Auto jeździ normalnie i nie wyświetla żadnych błędów. Dzwoniłem do BMW ale Panowie powiedzieli aby pojeździć i sprawdzić, a jak się powtórzy to wtedy przyjechać do sprawdzenia. Rano na drodze osiedlowej były bardzo śliskie kawałki śniegu które skropił poranny deszcz i przed samym zdarzeniem miałem wrażenie aby auto się ślizgnęło  pewnym momencie i po 10 sekundach pojawił się ten błąd. Wracając do domu próbowałem gazu na maxa i hamowania kilku krotnie i wszystko zachowuje się poprawnie.

Czy może ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To raczej wygląda na jakiś software’owy błąd. Volvo XC90 miało mnóstwo podobnych sytuacji (i wciąż ma), tylko w zupełnie innej (większej) skali. Ale słabe jest to, że auto potrafi zawieść w najbardziej nieoczekiwanym momencie…

Swoją drogą w takim przypadku serwis powinien ściągnąć logi błędów i wysłać do centrali do analizy oraz ewentualnej korekty oprogramowania.

Opublikowano

Temat dziwny, gadałem ze znajomym co jeździ iX3 miał podobną sytuację tyle tylko, że jak próbował ruszać na parkingu. Dzwonił pod numer, który pokazał się po wystąpieniu błędu w samochodzie po czym usłyszał aby wyłączył i zamknął auto na 5 minut i spróbować ponownie. Oczywiście zadziałało, a od Pana dodatkowo usłyszał, że te modele tak czasem mają (chyba coś w sofcie). Ja iX3 przejechałem osobiście 30k kilometrów w rok i nic takiego nie miałem. Nie wiem jak on, ja mam wgrany najnowszy soft do iX3 bo raczej tego pilnuję i wszystko jak narazie śmiga super. Widzę, że Ty "Pe.te" ten sam schemat co ja trenujesz czyli iX3 + iX M50 ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No, ja prawdę powiedziawszy po roku użytkowania iX3 przekonałem się na tyle do elektryków, że nabyłem kolejnego - tyle, że z większą baterią.

I tym samym nie mam już żadnego spalinowego auta, mam za to dwa elektryki 🙂

Mam nadzieję, że nie będzie blackout’u 😆 ale w razie co mam koło domu awaryjny agregat stacjonarny 13.5kW - z ciekawości próbowałem - bez problemu ładuje przez wallbox’a 🙂

Opublikowano

Qrde, u mnie ta sama historia w grudniu 2022 kupiłem iX3 i przez rok zrobiłem 30k kilometrów co spowodowało, że w grudniu 2023 kupiłem iX dokładnie tak samo z większa baterią 🙂 Co nie oznacza, że iX3 nie da się jeździć przez rok odwiedziłem Rzym, Wenecję, San Marino, Poczdam, Supetar (na prom mnie też wpuścili), 2 x Polskie morze, kilkanaście razy Polskie góry i dużo jazdy lokalnej. Ja generatora nie mam ale mam 14 kWp PV. Ostatnią spalinówkę właśnie sprzedaje, po zakupie EV tankowałem do spalinówki jeden bak na 3 miesiące więc uznałem, że to bez sensu. iX3 kupiłem po sprzedaży X5 wytestowałem i przyszedł czas na coś większego, oczywiście elektrycznego. Przyznać muszę, że z iX'a nie chce się wysiadać, trafiłem jeszcze wersje z audio B&W co robi kosmos z dźwiękiem 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ano właśnie, niestety w pewnym momencie obcięli wyposażenie do wersji niższych niż M60 (vide wspomniany B&O czy tylna oś skrętna). Jak akurat dźwięku B&O nie potrzebuję, HK mi w zupełności wystarczy - natomiast zastanawiam się nad kwestią różnicy wyciszenia (o ile w ogóle takowa jest), o czym pisałem w innym wątku.

Wersje 40 i 50 sprzed powyższych ograniczeń konfiguracyjnych też niestety mają swoje wady - większość takich aut jest z produkcji przed marcem 2023, a to oznacza starszy typ hardware na pokładzie, co wpływa m.in. na brak możliwości upgrade iDrive do 8.5…

Idealnie jak ktoś kupił auto jeszcze przed ograniczeniami w konfiguracji, ale już z produkcji marcowej wzwyż 🙂

Edytowane przez Pe.te
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

No ja zdecydowałem się na iX tylko dla tego, że produkcja po marcu i warunek zakupu to wgrany system 8.5 Kilka ofert odrzuciłem ale trafił się z nowym HW i 8.5 śmiga + teraz już dodali AirConsole więc można sobie pograć np podczas ładowania. Sprawdzałem granie do testu raz, a auto ładuje się tak szybko, że idąc na siku + kawę to nie ma czasu na granie. No chyba, że ktoś chce siedzieć w garażu pół dnia 😉 Poza systemem 8.5 nowy HW to też nowe moduły do asystenta jazdy, który podobno działa jeszcze lepiej. Tego akurat używam cały czas na trasie i muszę przyznać, że faktycznie działa super.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.