Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
41 minut temu, Fuser napisał(a):

Olej na razie LCM, sprawdź ile kabli ma tylny prawy czujnik.

Kolego prawy tylny czujnik ma 6 kabli, ławy 3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zakładam, że masz walnięte dwa prawe czujniki - przód i tył. LWR pracuje na pinach 1,4,5 i nivo również, ale jeśli w aucie występuje nivo i xenon to nivo na prawym czujniku jest przełączone na 2,3,6. Domyślam się, że tylne czujniki są podwójne i nivo oraz xenon działają na osobnych obwodach. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Doczytałem

W dniu 23.01.2024 o 21:19, morhu napisał(a):

Fizycznie na kostce czujnika przedniego jak i tylnego na pinie nr 5 wynosi 5v natomiast pinie 4 zmienia się płynnie w zakresie uzależnionym od położenia ramiona czujnika 0-5v, do modułu LWR też te wartości dochodzą, ponieważ na pinach też wszystko ładnie się zmienia.

i jeśli faktycznie tak jest to by oznaczało, że czujniki działają. Czy jak wchodzisz w LWR2A to zapala się podświetlenie zegarów ? 

Opublikowano
Godzinę temu, Fuser napisał(a):

Doczytałem

i jeśli faktycznie tak jest to by oznaczało, że czujniki działają. Czy jak wchodzisz w LWR2A to zapala się podświetlenie zegarów ? 

Tak , po wejściu w LWR światła jak i podświetlenie zegarów się włącza 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest prawidłowy objaw.  

Miałem uszkodzony czujnik przedni, przerywał. W module zapisał się błąd, a w teście skakały wartości czujnika. Przy okazji wejście w LWR powoduje odłączenie starowania reflektorami, zapewne, żeby nie uszkodzić poziomowania przy testach czujników. To bardzo dziwne, niby wszystko sprawne, a nie działa. Możesz jeszcze odłączyć czujnik, żeby sprawdzić czy błąd się zapisze. Nie mam więcej pomysłów gdzie może być problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może warto te moduły przekodować NCS. Najpierw sprawdź czy licznik i ews są zgodne.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też o tym myślałem, czy w ogóle jest widoczny w NCS. Tylko czy to ma związek, że nie ma komunikacji bezpośrednio czujników z modułem ? Ja bym też odłączył oba reflektory, żeby mieć pewność, że nie robią zwarcia i wtedy odłączyć przedni czujnik. Skoro INPA się łączy z LWR2A to musi się zapisać błąd czujnika jeśli moduł działa prawidłowo.

Opublikowano

Co do NCS to musiał bym znaleźć jakiegoś speca w okolicy, bo osobiście nigdy się tym nie bawiłem. Spróbuję jeszcze tak jak pisze Fuser odłączyć reflektory, potem czujnik i zobaczyć czy faktycznie pokaże błąd 

Opublikowano

Po odłączeniu czujników inpa nie pokazuje błędu. Dodatkowo z przedniego prawego i tylnego prawego  czujnika na 5 pinie zniknęło napięcie ... ( Na tylnym jest napięcie bodajże na pinie 6 tym od nivo) ale nawet po podaniu napięcia na krótko do pinu nr 5 pomimo że dochodzi do LWR inpa dalej nie widzi.. zamówiłem drugi LCM dam znać czy coś pomogło 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, morhu napisał(a):

zamówiłem drugi LCM dam znać czy coś pomogło

Dlaczego LCM ? Ten moduł trzeba zakodować po wymianie, bo nałapie błędów, niezgodność VIN, przebiegu, itp. 

Pisałeś, że masz drugi LWR. Sprawdź to samo na drugim, tzn. czy jest błąd po odłączeniu czujnika. Zastanawiam się jeszcze czy opcja xenon nie jest przypadkiem wyłączona w LCM. Być może wtedy LWR staje się nieaktywny mimo, że INPA go widzi, tego nie wiem. Pasoft'em sprawdzisz czy są ksenony.

EDIT:

Na LCM masz napisane W/LWR czy W/o LWR ?

Edytowane przez Fuser
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego przed zakupem zacząłbym od przekodowania modułów, może ktoś wymieniał i nie przekodował.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Godzinę temu, Fuser napisał(a):

Dlaczego LCM ? Ten moduł trzeba zakodować po wymianie, bo nałapie błędów, niezgodność VIN, przebiegu, itp. 

Pisałeś, że masz drugi LWR. Sprawdź to samo na drugim, tzn. czy jest błąd po odłączeniu czujnika. Zastanawiam się jeszcze czy opcja xenon nie jest przypadkiem wyłączona w LCM. Być może wtedy LWR staje się nieaktywny mimo, że INPA go widzi, tego nie wiem. Pasoft'em sprawdzisz czy są ksenony.

EDIT:

Na LCM masz napisane W/LWR czy W/o LWR ?

Czyli nawet jak LCM ma identyczny numer to bez kodowania nie ma sensu go podmieniać? Na LCM mam coś takiego IMG_20240123_104249.thumb.jpg.8223f665e98599307a4da6913347c603.jpg

Co do LWR to na jednym i drugim jest tak samo tzn nie wyłapuje błędów. Dzieje się również dziwna rzecz z testem reflektorów po włączeniu świateł, tzn test góra-dol robi się tylko gdy włączę z pozycji 0 na pozycję, gdy przełączę z 0 od razu na mijania test nie dziala

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

U siebie mam taki, zwykle lampy, bez czujników poziomowania. Nie znam dokładnych oznaczeń tych modułów, ale z opisu wynika że twoj jest bez manualnego poziomowania, czyli z automatycznym, więc powinien być ok.

IMG_20240127_064836.jpg

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
43 minuty temu, morhu napisał(a):

Czyli nawet jak LCM ma identyczny numer to bez kodowania nie ma sensu go podmieniać?

Podmienić możesz, ale trzeba go zakodować, a do tego potrzebujesz NCS i Pasoft'a. LCM ma zapisany VIN i przebieg. Będzie niezgodność z danymi w zegarach i zapali się kropka na liczniku. Poza tym może być inne wyposażenie ustawione. Być może ktoś go już podmieniał. LCM ohne manual LWR jest do ksenonów więc to się chociaż zgadza. Kup Pasofta i sprawdzisz co jest ustawione w LCM. Obsługa jest dość intuicyjna.

Tutaj z innego forum opcje xenonów w Pasof'cie.

image.jpeg.41a08a105dc2e4ae9d85525a587cfcaf.jpeg

Opublikowano

Okej, w takim razie nie będę podmieniał puki co LCM. Zamowię Pasoft'a , może w tym tygodniu jeszcze przyjdzie to po sprawdzam co jest ustawione

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego jak masz NCS to ustaw sobie w nim profil jak na początku tego filmu do 50 sekundy.

Od 50s do 59s masz pokazane jak odcztać kody zcs i vin dla ews. To samo robisz dla licznika, profilu już nie ustawiasz bo będziesz miał gotowy zapisany.

Jeszcze musisz tylko utworzyć pusty plik FSW_PSW.MAN i skopiować go do C/NCSEXPER/WORK i będziesz mógł przekodować tym pustym plikiem LCM i LWR.

Plik FSW_PSW.MAN utworzysz w notatniku. Otwierasz notatnik klikasz kilka znaków i zamykasz zapisując pod nazwą FSW_PSW, następnie klikasz prawym przyciskiem myszy na plik, zmień nazwę i zapisujesz jako FSW_PSW.MAN , wyskoczy komunikat czy zmienić rozszerzenie pliku, klikasz tak i gotowe.

Utwórz profil w NCS i plik MAN to ci opiszę dalej jak to zakodować, to jest dosłownie kilka kliknięć jak masz gotowy NCS.

 

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
6 godzin temu, piotr520 napisał(a):

Kolego jak masz NCS to ustaw sobie w nim profil jak na początku tego filmu do 50 sekundy.

Od 50s do 59s masz pokazane jak odcztać kody zcs i vin dla ews. To samo robisz dla licznika, profilu już nie ustawiasz bo będziesz miał gotowy zapisany.

Jeszcze musisz tylko utworzyć pusty plik FSW_PSW.MAN i skopiować go do C/NCSEXPER/WORK i będziesz mógł przekodować tym pustym plikiem LCM i LWR.

Plik FSW_PSW.MAN utworzysz w notatniku. Otwierasz notatnik klikasz kilka znaków i zamykasz zapisując pod nazwą FSW_PSW, następnie klikasz prawym przyciskiem myszy na plik, zmień nazwę i zapisujesz jako FSW_PSW.MAN , wyskoczy komunikat czy zmienić rozszerzenie pliku, klikasz tak i gotowe.

Utwórz profil w NCS i plik MAN to ci opiszę dalej jak to zakodować, to jest dosłownie kilka kliknięć jak masz gotowy NCS.

 

Dzięki kolego. Najpierw muszę ogarnąć NCS bo niestety nie posiadam. Jak uda mi się go poprawie skonfigurować to zrobię tak jak pisałeś i odezwę się odnośnie samego kodowania. Jutro mi przyjdzie Pasoft to na weekendzie się coś pobawie. Do kodowania nie wystarczy? Musi być konkretnie NCS?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
46 minut temu, morhu napisał(a):

teraz tylko nauczyć się obsługi

 

Prościej się nie da ↓↓↓ Jak już koniecznie chcesz przekładać LCM, zanim zdemontujesz to zgraj gdzieś na bok plik FSW_PSW.TRC ze starego, żeby zachować ustawienia.

 

 

Opublikowano

Panowie chyba coś się ruszyło w temacie, mianowicie, w między czasie zamówiłem drugi czujnik na prawa tylna stronę ( nivo i xenon) i postanowiłem że wepne go jeszcze na moim LCMie. No i bah... W INPIE w module LWR pojawiło się napiecie na obu czujnikach prawy tył i przód 🫣z deski zniknął błąd od nivo również opcja testu poziomowania lamp zaczęła działać w inpie, natomiast światła nie reagują po ruszaniu ramionami czujników czy to przedniego czy tylnego, a chyba powinny?🤔 Druga sprawa odnośnie samych silniczków ppoziomowania reflektorów, gdy podłączone są obie lampy to test zaraz po włączeniu lamp działa tylko w przelaczebiu włącznika swiatel z pozycji "0" na pozycję, bezpośrednio z "0" na mijania testu brak... Natomiast udało mi się ustalić że jak wypne kostkę która idzie do przetwornicy Xenon w lewej lampie to test już wykonuje się prawidłowo tzn po włączeniu świateł mijania, czyżby jakieś zwarcie ? Kolejna kwestia to to, że napięcie na czujnikach w module LWR w INPIE potrafi zniknąć, tzn pokazuje 0v na obu czujnikach ( tak jak to było wcześniej) ale po paru próbach wraca, nie wiem czemu tak się dzieję ( mimo to błąd nivo już nie powraca) . Także jakiś progres jest, ale jeszcze zostało coś do dopracowania, puki co auto stoi na kobyłkach ze względu prace przy czujnikach, dla tego nie sprawdzałem jeszcze działania nivo. Gdy będę miał trochę wi cej czasu to to zrobię 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, morhu napisał(a):

opcja testu poziomowania lamp zaczęła działać w inpie, natomiast światła nie reagują po ruszaniu ramionami czujników czy to przedniego czy tylnego, a chyba powinny?

Jak wchodzisz w INPA w LWR to automatycznie poziomowanie reflektorów jest odłączane. Działają tylko wskaźniki położenia czujników i jak nimi ruszasz to się zmieniają, ale światła stoją w jednej pozycji. Musisz wyjść z LWR (gasną wtedy postojowe i oświetlenie tablicy, ale to chwilę trwa), żeby była reakcja reflektorów, ale uważaj, bo minimalna zmiana położenia czujnika znacząco zmienia położenie świateł. Żebyś nie wywalił w kosmos silników poziomowania ! Podczas jazdy ruchy czujników są minimalne.

Opublikowano

Panowie chyba udało się wkoncu jako tako ogarnąć🙃 światła już reagują tak jak powinny na ruch czujnikiem, także można powiedzieć że temat świateł chyba załatwiony 👍 Co do nivo, to jeszcze nie do końca ogarniam jak powinno to dokładnie działać i jak to ma być ustawione w INPIE. Z tego co widziałem to można aktywować dwa tryby pracy oraz zostawić bez aktywacji. Zauważyłem że jak nie mam wybranego żadnego trybu błędu na desce nie ma, jak wybiorę jakiś pojawia się komunikat nivo nie aktywne. Ustawiałem wysokość obu stron na ten sam parametr ( mierzone miarka ) ale nie przyniosło to efektu. Zauważyłem że w inpie parametr jednego z czujników od inpy jest na "-" Screenshot_2024-02-05-23-37-00-995_com.google.android.googlequicksearchbox-edit.thumb.jpg.e9cc4497cbe8302110295a4b5560a4d8.jpgmoze to kwestia kalibracji? Niestety nie miałem przyjemności korzystać ze sprawnego Nivo także nie bardzo wiem jak ma to być prawidłowo ustwione🤔będę starał się jakoś douczyć w tym temacie i może coś z tego wyjdzie 😀 Zapomniałem dodać, że po pierwszym odpaleniu auta kompresor Nivo sam się załączył i pracował do momentu wywalenia błędu na desce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.