Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kostka 6 pin ? Tam są chyba tylko trzy przewody?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

B70 lewy B42 prawy

Screenshot_2024-01-17-21-07-37-664-edit_com.dcsoftware.eu.bmwwdsviewer.free.jpg

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I bez LWR

 

ScreenShot060.jpg

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Porównaj u siebie czy się zgadza.

ScreenShot064.jpg

ScreenShot074.jpg

ScreenShot061.jpg

ScreenShot062.jpg

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano (edytowane)

N

15 godzin temu, piotr520 napisał(a):

Porównaj u siebie czy się zgadza.

ScreenShot064.jpg

ScreenShot074.jpg

ScreenShot061.jpg

ScreenShot062.jpg

Sprawdziłem przejście na przedni czujnik poziomowania Xenon ze schematem który wystawiłeś i u mnie nie pokrywa się to z rozpiską, także moduł jest niestety inny😕

Edytowane przez morhu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z którego roku auto i jaka wersja silnikowa , na priw możesz podesłać ostanie siedem cyfr vin. Moduł masz pod schowkiem?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Godzinę temu, piotr520 napisał(a):

Z którego roku auto i jaka wersja silnikowa , na priw możesz podesłać ostanie siedem cyfr vin. Moduł masz pod schowkiem?

Wysłałem 7 ostatnich znaków nr Vin na priv. Auto z końcówki 2000r silnik m54b30, moduł lwr jest pod schowkiem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego nie mogę znaleźć innego schematu. Co ci się tam nie zgadza ? Pierwsze cztery przewody modułu lwr (pin 1 2 3 4) biegną prosto do silniczka od strony kierowcy, powinny zgadzać się kolorem.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano (edytowane)
W dniu 22.01.2024 o 18:47, piotr520 napisał(a):

Kolego nie mogę znaleźć innego schematu. Co ci się tam nie zgadza ? Pierwsze cztery przewody modułu lwr (pin 1 2 3 4) biegną prosto do silniczka od strony kierowcy, powinny zgadzać się kolorem.

Sprawdziłem jeszcze raz schemat który wstawiłeś, i faktycznie zgadza się z moim, sorki mój błąd. Natomiast dalej nie mogę dojść ładu z poziomowaniem w mojej E39 zarówno Xenon jak i nivo ( bo takowe posiada). Niestety auto takie już kupiłem... Nivo było przerobione na pilota ( sterowanie na krótko) a poziomowanie lamp nie działało. Chce przywrócić to do ładu i się za to wziąłem. Na podglądzie w inpie w części od poziomowania zawieszenia obydwa czujniki ładnie pracują w zakresie 0-5v. Natomiast po odpaleniu inpy w zakladce od poziomowania lamp przy podglądzie czujnika przedniego jak i tylnego wartość napięcia w ogóle się nie zmienia przy ruszaniu ramionami czujników... Napięcie ciągle jest na 0.  Fizycznie na kostce czujnika przedniego jak i tylnego na pinie nr 5 wynosi 5v natomiast pinie 4 zmienia się płynnie w zakresie uzależnionym od położenia ramiona czujnika 0-5v, do modułu LWR też te wartości dochodzą, ponieważ na pinach też wszystko ładnie się zmienia. Na kostkach od silniczków w lampach napięcie na pinach wynosi odpowiednio 12v/8v/8v/0 mimo to silniczki w ogóle nie reagują po włączeniu świateł tzn nie wykonują żadnego ruchu tylko stoją w miejscu. W teście lamp w inpie też nie ma żadnej reakcji. Czujniki oczywiście sprawdzone miernikiem są sprawne, błędów w inpa też nie ma. Macie może jeszcze jakieś pomysły? Jak by ktoś miał poprosił bym jeszcze schemat pinów silniczka lamp lub patent jak je sprawdzić na krótko 

Edytowane przez morhu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pin 2 i 3 silniczka to masa a 1 i 4 12V. Jak chcesz zakręcić silniczkiem to na pin 1 12V a na pin 2 masę, żeby zakręcił w drugą stronę pin 3 masa pin 4 12v.

Patrząc na ceny LWR  20-30zł to śmiało można kupić na podmianę.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
9 minut temu, piotr520 napisał(a):

Pin 2 i 3 silniczka to masa a 1 i 4 12V. Jak chcesz zakręcić silniczkiem to na pin 1 12V a na pin 2 masę, żeby zakręcił w drugą stronę pin 3 masa pin 4 12v.

Patrząc na ceny LWR  20-30zł to śmiało można kupić na podmianę.

Okej dzięki jutro sprawdzę, sory zapomniałem dodać, LWR już kupiłem i zapomniałem, ale bez zmian

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
20 minut temu, piotr520 napisał(a):

Jak chcesz zakręcić silniczkiem to na pin 1 12V a na pin 2 masę, żeby zakręcił w drugą stronę pin 3 masa pin 4 12v.

Sprawdzałeś w praktyce ? To są silniki krokowe...

1 godzinę temu, morhu napisał(a):

silniczki w ogóle nie reagują po włączeniu świateł tzn nie wykonują żadnego ruchu tylko stoją w miejscu.

Sprawdź podłączając tylko jeden. One pracują równolegle. Jeśli jeden ma zwarcie to nie będą działać dwa. INPA nie podaje błędu w tym module ?

Opublikowano
22 minuty temu, Fuser napisał(a):

Sprawdzałeś w praktyce ? To są silniki krokowe...

Sprawdź podłączając tylko jeden. One pracują równolegle. Jeśli jeden ma zwarcie to nie będą działać dwa. INPA nie podaje błędu w tym module ?

Okej jutro spróbuję tak jak mówisz. Na inpie zero błędów 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, Fuser napisał(a):

Sprawdzałeś w praktyce ? To są silniki krokowe...

Sprawdź podłączając tylko jeden. One pracują równolegle. Jeśli jeden ma zwarcie to nie będą działać dwa. INPA nie podaje błędu w tym module ?

Nie sprawdzałaem, a jeśli to faktycznie silniki krokowe to lepiej ich w ten sposób nie podłączaj ,można to zrobić zasilaczem ale z ograniczonym prądem, raz na krótką chwilę napięcię na jedną stronę styków i za chwilę  na drugą, i tak będzie powoli się wysuwał albo chował. Przynajmniej drgał.

Sprawdź chociaż oporność czy wszystkie pary pinów mają taką samą, i czy jest przejście.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A tak w ogóle to sprawdzałeś czy regulatory w reflektorach nie są połamane ? Może silniki są sprawne tylko nie ma reakcji, bo w reflektorze wszystko "wisi". Możesz jeszcze poprosić kogoś, żeby złapał za silniczek w momencie gdy włączasz światła, czy nie wyczuje jego reakcji. Dziwi mnie również, że w teście czujników poziomowania oba pokazują zero, a twierdzisz, że są sprawne. Coś tam jest nieźle skopane.

Opublikowano
Godzinę temu, Fuser napisał(a):

A tak w ogóle to sprawdzałeś czy regulatory w reflektorach nie są połamane ? Może silniki są sprawne tylko nie ma reakcji, bo w reflektorze wszystko "wisi". Możesz jeszcze poprosić kogoś, żeby złapał za silniczek w momencie gdy włączasz światła, czy nie wyczuje jego reakcji. Dziwi mnie również, że w teście czujników poziomowania oba pokazują zero, a twierdzisz, że są sprawne. Coś tam jest nieźle skopane.

Lampy są po regeneracji, regulatory nowe. Co do czujników najlepsze jest to że Nivo go widzi i ładnie pracuje w zakresie 0-5v, a moduł lwr już pokazuje ciągle 0 a przecież chodzi o ten sam czujnik...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak tylko wchodzę w LWR to od razu zapala się podświetlenie zegarów i słyszę, że silniczki robią "brrr". Położenie czujników mammniej więcej pośrodku. Tył stoi lekko wyżej.

statusczujnikw.thumb.jpg.1df5efc30b2934873f2af2350534dcf3.jpg

Nie wiem co to jest, ale zobacz w LCM kontrola poziomowania.

kontrolapoziomowania.thumb.jpg.8864e971bf60689033bf48508f0885d2.jpg

Opublikowano
23 godziny temu, Fuser napisał(a):

Jak tylko wchodzę w LWR to od razu zapala się podświetlenie zegarów i słyszę, że silniczki robią "brrr". Położenie czujników mammniej więcej pośrodku. Tył stoi lekko wyżej.

statusczujnikw.thumb.jpg.1df5efc30b2934873f2af2350534dcf3.jpg

Nie wiem co to jest, ale zobacz w LCM kontrola poziomowania.

kontrolapoziomowania.thumb.jpg.8864e971bf60689033bf48508f0885d2.jpg

Wczoraj korzystając z chwili czasu i biorąc pod uwagę to co pisałeś apropo silniczków lamp tzn że działaj równolegle, postanowiłem zamienić je miejscami i ku mojemu zdziwieniu prawa lampa zaraz po włączeniu świateł zaczyna robić test góra dół, a lewa dalej stoi także prawdopodobnie uwalony jest jeden silniczek. Natomiast co do parametrów które wstawiłeś na screenach ( od razu przepraszam za jakość oraz za spolszczenie translatorem ale obecnie mam INPE po niemiecku 😅) u mnie wygląda to tak

IMG_20240125_100628.thumb.jpg.753e862a7edd262d619c6d9448e1b1ce.jpg

IMG_20240125_100653.thumb.jpg.b40dad692d65802a698de3719782fa76.jpg

Tutaj jeszcze fotka z nivo ( ten sam czujnik pokazuje parametr a w lWR już nie)IMG_20240125_101524.thumb.jpg.c93ae1ddd9052d6dda456b736f8ef6a9.jpg

Dodam że po próbie wykonaniu testu poziomowania lamp w inpie nawet ta lampa która ma już sprawny silniczek, ani drgnie ( chyba że do testu oba silniczki muszą być sprawne, ale jeszcze to sprawdzę). Na koniec postanowiłem że sprawdzę jeszcze numery na module LCM który jest aktualnie w moim E39 i porównam je do katalogu. No i tu chyba jest pies pogrzebany... Ktoś wsadził LCM III a katalog mówi iż powinien być LCM IV... Tu zdjęcia ( sory za jakość ale na telefonie mam tylko takie)IMG_20240123_104249.thumb.jpg.d30ad0c905b3032759bf12f73b4da447.jpg

A tu co mówi realoem Screenshot_2024-01-25-09-51-57-999_com.android.chrome.thumb.jpg.80f436a760ee016490190dd572e6d232.jpgWiec pytanie do Was czy to może być winowajcą całego zamieszania?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

LCM o numerach 61356961141 występuje od 09/2001

Ten numer co masz na pudełku nie występuje w wykazie, ale czasem tak bywa. Nie wiem jak szukasz, ale najlepiej wpisz swój VIN na realoem i wtedy masz wszystkie elementy pasujące do odpowiedniej daty produkcji. LCM znajdziesz Elektryka pojazdu > sterowniki, moduły, czujniki > sterowniki i moduły nadwozia. Sprawdź też czy LWR jest ten co powinien. Może któryś moduł jest inny gdy jest nivo.

EDIT:

Sprawdziłem, do rocznika od 09/2000 też pasuje ten LCM.

image.png.efe4be87fc74d335870d70ab9cde793f.png

image.png.53b995ac71b85685b92bf15ef89541e1.png

Edytowane przez Fuser
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylny prawy czujnik, masz trzy kable czy sześć ?

Opublikowano

Zgadza się ten lcm który sprawdziłeś czyli nr 61356961141 występował jako Ori w moim aucie po Vinie, ale tego który fizycznie aktualnie siedzi (ze zdj które wstawiłem) czyli nr 61356908468 już na realoem nie było nawet w nr zastępczych, dodam że ten który mam aktualnie to LCM III A , ten po wklepaniu nr Vin oraz nr zastępcze w katalogu to LCM IV. Tego który jest wsadzony obecnie u mnie realoem nawet nie widzi po numerze więc nie mogę nawet porównać czy występował on w E39. Zdarzały się takie przypadki że auto posiadało LCM III i był on zastępowalny LCM IV katalogowo ? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej na razie LCM, sprawdź ile kabli ma tylny prawy czujnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.