Skocz do zawartości

BMW E90/E87 zmiana turbo Mitsubishi na Garrett, problemy z nastawnikiem. Przeróbka 122km na 163km.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,
w kumpla beemce jedynce (e87) jest problem z nastawnikiem turbo. Jest to 118d, 122km taki sam silnik jak w e90. 
Komp pokazuje błąd 44cc (Air charge pressure controller), turbo wstaje leniwie od 2.5tys obr, a pełną moc osiąga dopiero przy 3tys. Najprawdopodobniej padł nastawnik, bo przy gazowaniu na postoju wcale się nie rusza. Przy odpalaniu i gaszeniu też. Przy zamykaniu i otwieraniu auta jednak się odzywa. 

Jako że chce on zrobić z niej ok 200km, padł wybór na turbo z wersji 20d, czyli 163km. Ale w większości to Garretty, głównie z e60 itp z innym nastawnikiem (ale również na taką wtyczkę). I stąd pytanie, czy turbiny można stosować zamiennie? Ewentualnie wie ktoś które piny zamienić?

Pierwsze 2 foty, turbo Mitsu 122km, ostatnie Garrett 163km.

I drugie pytanko, czy założenie na chwilę większej turbiny bez strojenia wpłynie negatywnie na jazdę? Będzie check itp? W n47 zmieniałem turbo na większe i jeździłem z tym normalnie, auto nie kopciło i jechało jak wcześniej.
I czy seryjne wtryski 118d dadzą radę do 190-200km? Widziałem że full serie 122km robią nawet na 170km, ale przy przeróbkach 200+ zawsze każdy ma wtryski '216' i turbo 163km.

Proszę o pomoc z tym dziwnym przypadkiem i ewentualnie porady osób które robiły 118d/318d na 120d/320d bo widziałem że kilka takich autek jeździ 🙂

Turbo-BMW-E90-118-d-122-KM-Producent-czesci-Mitsubishi-OE.jpg

turbo.jpg

turbo e60.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

problem może leżeć w zaciętej geometrii w turbinie i to należałoby sprawdzić na początku

Opublikowano

Jedynie sprawdzałem nastawnik, ruszał się dość ciężko. Popsikałem trochę wd40 i starałem się nim poruszać. Teraz chodzi trochę lżej. Jak go ręcznie wsunę, to po odpaleniu i dodaniu gazu się wysuwa, ale już zostaje w pozycji wysuniętej. Jeśli trzeba rozbierać turbinę to nie wiem czy jest sens to robić, skoro i tak w planach jest turbo od 120d ( o ile pasuje... ) 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w 163km M47 też było turbo mitsubishi, nie trzeba zakładać garreta. Natomiast pamiętam, że ktoś na forum założył do m47 turbo z alpiny d3.

spacer.png

Opublikowano

Tak tak, słyszałem o tym. Ale znalezienie turbo Mitsubishi z wersji 163km w normalnej cenie i ze sprawnym nastawnikiem graniczy z cudem 😄 A  garrettów jest trochę do kupienia, można wybierać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wiadomo że te auta mają już spore przebiegi i te turbiny są raczej na wykończeniu ale nastawnik na pewno znajdziesz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.