Skocz do zawartości

Bmw e39 520i temperatura pracy silnika


Lolek520

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

 

Pewnie masz wyjątkowy egzemplarz , nr 3 czujnik temperatury, zajrzyj pod kolektor 

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DT11-EUR-09-2000-E39-BMW-520i&diagId=11_7520

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 3 sprawne visco.

Jedno jest bardzo głośne (słychać jak się załącza za każdym razem). Rzecz polega na tym że: słyszę visco- visco działa. Nie słychać visco - visco nie działa.

czyli komfort psychiczno- słuchowy jest. 

Drugie- aktualnie założone- jest cichsze, ale też je słyszę... 

Trzecie pochodzi z sedana którego złomowałem.

Co ciekawe - jedno z tych visco jest właśnie febi. Ale w pudełku było Borg Warner. Także tego z tym febi....

Gdy jadę do PL i tak nie ruszam się bez skrzynki z narzędziami i zapasowymi gratami (visco, swieca, cewka, itd...plus graty do zamontowania w pl podczas pobytu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

No i miałbym kolejne pytanie. 

Temperatura KTMP - test nr 7. Samochód zatrzymany po jeździe.

Kluczyk przekręcony w stacyjne do poz. 2 - tak żeby żadne ikony się jeszcze nie zapaliły i na wyświetlaczu temperatura 104stC.

Jak tylko kluczyk przekręcę w poz. 3 - tak żeby wszystkie ikony się zapaliły temperatura przeskakuje od razu na 99stC. 

Jak znów ruszę kluczykiem  w poz 2, ikony gasną temp przeskakuje na 104stC.

I mogę sobie tak kluczykiem przekręcać i temperatura skacze.

Czy w zależności od położenia kluczyka temperatura sczytywana jest z innego czujnika? 

(tak wiem dsc mi się pali - zajmuję się tym)

20240606_133521.jpg

20240606_133525.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, mcs80 napisał(a):

Kluczyk przekręcony w stacyjne do poz. 2 - tak żeby żadne ikony się jeszcze nie zapaliły i na wyświetlaczu temperatura 104stC.

Jak tylko kluczyk przekręcę w poz. 3 - tak żeby wszystkie ikony się zapaliły temperatura przeskakuje od razu na 99stC. 

..., a wtedy po uruchomieniu silnika ile pokazuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po uruchomieniu silnika pokazuje tą samą temperaturę co z pozycji "3 tuż przed odpaleniem, kiedy palą się wszystkie ikony", czyli 99stC.

Oczywiście w trakcie jazdy temperatura zmienia się / oscyluje w zakresie 95-99stC.

Jak silnik jest zimny i odpalę samochód i włączę test nr 7 i silnik się rozgrzewa to temperatura rośnie ładnie.

Jeszcze uściślę to "skakanie / zmianę" wartości wyświetlanej temperatury przy przekręcaniu kluczyka z poz. 2 do poz. 3. Widać, że komp pokazuje inną temperaturę. Od razu wskakuje nowa wartość, nie to, że powoli wzrasta i powoli spada. Od razu po przestawieniu kluczyka w inną pozycję wskakuje inna wartość 99stC - 104stC.

Ta wartość 104stC po zgaszeniu silnika i przełączeniu kluczyka z poz 3 do poz 2 też mi wzrastała powoli z wartości +/- 97stC do 104stC. Przechodząc po kolej wszystkie wartości: 98, 99, 100 ..... 104. A w pozycji 3. stanęła na 99stC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak ma być, jakbyś cofnął kluczyk mając temperaturę oleju to byś miał na wyświetlaczu -40 mimo że temperatura by wynosiła około 100 stopni. Więc liczy się pozycja 2 gdy świecą się kontrolki. Z tymi pozycjami też namieszaleś, pozycja 1 czyli ACC, działa radio i inne multimedia, nie działają kontrolki. Pozycja 2, działa cała reszta wraz z kontrolkami, pozycja 3 rozrusznik.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z pozycjami zapewne namieszałem, bo nie wiedziałem, która jak się nazywa.

Ale to czego, na poz. 1 wg prawidłowego nazewnictwa (działają tylko multimedia, ikonki nie), on temperaturę pokazuje. Czego to jest temp która mi wzrastała od +/- 98stC do 104stC i na 104 się zatrzymała.

Jak jadę to mam kluczyk w pozycji 2 (wg prawidłowego nazewnictwa (działają multimedia i ikonki) i to jest inna temperatura bo waha się od 95stC do 99stC. A jak tylko się zatrzymam i kluczyk na poz .1. to pokazuje inną temperaturę, która wzrasta sobie np.: do 104-106stC. 

Czy on pokazuje temp z jakichś dwóch różnych czujników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ja mam teorię, że w pozycji 1 są najmniejsze spadki napięcia w instalacji. Trzeba prześledzić schemat i pomierzyć napięcia na module, który odpowiada za pomiar, ale czy szukanie takich szczegółów ma sens ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobawiłem się wskazaniami testu nr 7 (temperatury KTMP) ze względu na położenie kluczyka w stacyjce i jest tak:

Po zakończeniu jazdy i wyłączeniu silnika temperatura jaką pokazuje test nr 7:

  • w pozycji kluczyka 3 wskazywana temperatura nie zmienia się. Pozostaje cały czas taka sama przy jakiej silnik został wyłączony, np 97stC, tak jakby zamraża się i pokazuje tylko ostatnią wartość na jakiej silnik pracował.
  • natomiast kiedy mamy przekręcony kluczyk do pozycji nr 2 to temperatura się zmienia - rośnie. U mnie wzrosła do 105stC i się zatrzymała a po dłuższej chwili zaczęła spadać.

Można przestawiać kluczyk w stacyjce i "podglądać" obie wartości i są to cały czas wskazania KTMP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.