Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów może odgrzeje kotleta, ale poprostu niewiem co mam zrobić pomóżcie.

E87 118i 143 konie 2009 przebieg 246tys . Jestem właścicielem około 4 lata, w tym czasie wymienione rozrząd komplet , pompa wody , cewki ,świece , czujniki vanosa , zawór regulacji ciśnienia oleju czujnik też. Olej +filtry co 10 tys lub raz w roku.

Auto pali z rana normalnie niema znaczenia czy zimno  ale strasznie śmierdzi bezyna z tyłu , tłumik końcówka z sadzy brudna wycierałem nie raz.Podczas jazdy samochód nieszarpie przyspiesza normalnie płynnie ale za to na luzie jak już się zagrzeje to nieregularnie podszarpuje czasami mniej czasami bardziej. Obroty delikatnie zafaluja czasami. Rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził że trzeba wymienić 4 wtryski. Podjadę jeszcze na kompa sprawdzic dawki wtrysków. Sprawdziłem cenę za sztukę  to  niewyglada to przyjaźnie dla portfela 😞.Chciałem się poprostu dopytać forumowiczów którzy już przerabiali temat jak to z tymi wtryskami jest. Wiadomo nowy to nowe ale chodzi mi o regenerację np u Gładysek? Czy warto się w to bawić 

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc 

Opublikowano

witam

ty masz wtryski piezo  i disla? Mechanik powiedział do wymiany, z jakiego powodu ? bo moga przepuszczać, mogą nie trzymac parametrów oporu  oraz pojemnosci  oraz uszkodzenie może być przebicie do masy wtrysku. 

pozdrawiam Waldek

 

Opublikowano
53 minuty temu, Waldi3 napisał(a):

witam

ty masz wtryski piezo  i disla? Mechanik powiedział do wymiany, z jakiego powodu ? bo moga przepuszczać, mogą nie trzymac parametrów oporu  oraz pojemnosci  oraz uszkodzenie może być przebicie do masy wtrysku. 

pozdrawiam Waldek

Mam wtryski piezo ale bezyna motor o oznaczeniu N43B02A. 

Opublikowano
W dniu 14.01.2024 o 18:09, Marual89 napisał(a):

Witam wszystkich forumowiczów może odgrzeje kotleta, ale poprostu niewiem co mam zrobić pomóżcie.

E87 118i 143 konie 2009 przebieg 246tys . Jestem właścicielem około 4 lata, w tym czasie wymienione rozrząd komplet , pompa wody , cewki ,świece , czujniki vanosa , zawór regulacji ciśnienia oleju czujnik też. Olej +filtry co 10 tys lub raz w roku.

Auto pali z rana normalnie niema znaczenia czy zimno  ale strasznie śmierdzi bezyna z tyłu , tłumik końcówka z sadzy brudna wycierałem nie raz.Podczas jazdy samochód nieszarpie przyspiesza normalnie płynnie ale za to na luzie jak już się zagrzeje to nieregularnie podszarpuje czasami mniej czasami bardziej. Obroty delikatnie zafaluja czasami. Rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził że trzeba wymienić 4 wtryski. Podjadę jeszcze na kompa sprawdzic dawki wtrysków. Sprawdziłem cenę za sztukę  to  niewyglada to przyjaźnie dla portfela 😞.Chciałem się poprostu dopytać forumowiczów którzy już przerabiali temat jak to z tymi wtryskami jest. Wiadomo nowy to nowe ale chodzi mi o regenerację np u Gładysek? Czy warto się w to bawić 

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc 

Byłem na u znajomego  2 wtryski leja 1 ,3 ale pojawiły się  kody błędów 0030E9 i 0030EA Doszliśmy do tego że lejące wtryski uśmiercili nox. Pytanie czy po wymianie wtrysków i nox kat się zregeneruje. 

Błąd 002AA1 po skasowaniu niewraca

IMG_20240115_173643.jpg

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam ten sam motor w E90 i trochę własnych doświadczeń. Przeciętny mechanik nie ma pojęcia o tym silniku. Zanim zaczniesz wymieniać wtryskiwacze sprawdź czy masz sprawny system redukcji Nox - czujnik i katalizator. W samochodzie o tym przebiegu - prawdopodobnie od 100 tyś km Nox nie żyje. Kup Noxem od Bimmerprofs - będzie najtaniej. Nie daj się namówić na wykodowanie Noxa - zabijesz silnik. Musisz doprowadzić do tego, że silnik pracuje w trybie uwarstwionym, potem adaptacja i diagnostyka ( INPA).  Wtryskiwacze piezoelektryczne do N43 według mnie nie da się regenerować - ale tu mogę się mylić. 
Teraz widzę w Twoim następnym poście że już masz komplet błędów wskazujących na zasiarczenie i zużycie katalizatora Nox. Możesz próbować wypalać, ale szanse że coś z tego będzie są niewielkie.

Edytowane przez VagaBim
Opublikowano
11 godzin temu, VagaBim napisał(a):

Witam, mam ten sam motor w E90 i trochę własnych doświadczeń. Przeciętny mechanik nie ma pojęcia o tym silniku. Zanim zaczniesz wymieniać wtryskiwacze sprawdź czy masz sprawny system redukcji Nox - czujnik i katalizator. W samochodzie o tym przebiegu - prawdopodobnie od 100 tyś km Nox nie żyje. Kup Noxem od Bimmerprofs - będzie najtaniej. Nie daj się namówić na wykodowanie Noxa - zabijesz silnik. Musisz doprowadzić do tego, że silnik pracuje w trybie uwarstwionym, potem adaptacja i diagnostyka ( INPA).  Wtryskiwacze piezoelektryczne do N43 według mnie nie da się regenerować - ale tu mogę się mylić. 
Teraz widzę w Twoim następnym poście że już masz komplet błędów wskazujących na zasiarczenie i zużycie katalizatora Nox. Możesz próbować wypalać, ale szanse że coś z tego będzie są niewielkie.

Ok właśnie przeglądam i czytam o tym noxen tylko zastanawiam się czy dam rady to samodzielnie ogarnąć.Mam obawy że może coś niepojsc po mojej myśli. Jak to dokładnie jest jak byś mógł przybliżyć temat. Kupuję ten emulator ale  program inpa i kabel do podłączenia są w zestawie czy też muszę to od nich kupić? 

 

11 godzin temu, VagaBim napisał(a):

Witam, mam ten sam motor w E90 i trochę własnych doświadczeń. Przeciętny mechanik nie ma pojęcia o tym silniku. Zanim zaczniesz wymieniać wtryskiwacze sprawdź czy masz sprawny system redukcji Nox - czujnik i katalizator. W samochodzie o tym przebiegu - prawdopodobnie od 100 tyś km Nox nie żyje. Kup Noxem od Bimmerprofs - będzie najtaniej. Nie daj się namówić na wykodowanie Noxa - zabijesz silnik. Musisz doprowadzić do tego, że silnik pracuje w trybie uwarstwionym, potem adaptacja i diagnostyka ( INPA).  Wtryskiwacze piezoelektryczne do N43 według mnie nie da się regenerować - ale tu mogę się mylić. 
Teraz widzę w Twoim następnym poście że już masz komplet błędów wskazujących na zasiarczenie i zużycie katalizatora Nox. Możesz próbować wypalać, ale szanse że coś z tego będzie są niewielkie.

W dniu 14.01.2024 o 18:09, Marual89 napisał(a):

Witam wszystkich forumowiczów może odgrzeje kotleta, ale poprostu niewiem co mam zrobić pomóżcie.

E87 118i 143 konie 2009 przebieg 246tys . Jestem właścicielem około 4 lata, w tym czasie wymienione rozrząd komplet , pompa wody , cewki ,świece , czujniki vanosa , zawór regulacji ciśnienia oleju czujnik też. Olej +filtry co 10 tys lub raz w roku.

Auto pali z rana normalnie niema znaczenia czy zimno  ale strasznie śmierdzi bezyna z tyłu , tłumik końcówka z sadzy brudna wycierałem nie raz.Podczas jazdy samochód nieszarpie przyspiesza normalnie płynnie ale za to na luzie jak już się zagrzeje to nieregularnie podszarpuje czasami mniej czasami bardziej. Obroty delikatnie zafaluja czasami. Rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził że trzeba wymienić 4 wtryski. Podjadę jeszcze na kompa sprawdzic dawki wtrysków. Sprawdziłem cenę za sztukę  to  niewyglada to przyjaźnie dla portfela 😞.Chciałem się poprostu dopytać forumowiczów którzy już przerabiali temat jak to z tymi wtryskami jest. Wiadomo nowy to nowe ale chodzi mi o regenerację np u Gładysek? Czy warto się w to bawić 

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc 

Byłem na u znajomego  2 wtryski leja 1 ,3 ale pojawiły się  kody błędów 0030E9 i 0030EA Doszliśmy do tego że lejące wtryski uśmiercili nox. Pytanie czy po wymianie wtrysków i nox kat się zregeneruje. 

Błąd 002AA1 po skasowaniu niewraca

Opublikowano

Wymiana czujnika Nox na Noxem - podobnie jak każdej sondy lambda. Ta sonda jest z tyłu samochodu za katalizatorem Nox. INPA to podstawowy program ( obok ISTA) do diagnostyki BMW - obydwa znajdziesz w sieci - poszukaj. Kabel nie jest drogi. Bez INPA nic nie zrobisz.. Źródło wiedzy to bimmerprofs. Com.

Opublikowano

Zamówiłem czujnik noxem jak pisałeś czekam aż przyjdzie. Poczytałem bimmerprof.com. Fajnie jest tam to wszystko opisane i wytłumaczone, podejmę próbę samodzielnego kodowania i adaptacji zobaczymy jak to wyjdzie. Ale dodam że proponowali mi mechanicy usunięcie ze sterownika całkowite ale niechce zamordować motoru. 

Opublikowano
W dniu 19.01.2024 o 18:04, Marual89 napisał(a):

Zamówiłem czujnik noxem jak pisałeś czekam aż przyjdzie. Poczytałem bimmerprof.com. Fajnie jest tam to wszystko opisane i wytłumaczone, podejmę próbę samodzielnego kodowania i adaptacji zobaczymy jak to wyjdzie. Ale dodam że proponowali mi mechanicy usunięcie ze sterownika całkowite ale niechce zamordować motoru. 

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kolego z nieba mi spadłeś. Zamontowałem noxem , jakoś dałem rady  zakodować ,zaadaptować  wszystko. Zrobiłem już jakieś 180 km ,jest rewelacja inne auto nierzuca buda (co prawda na początku samochód chodził jak traktor ). Bardzo Ci dziękuję za podpowiedź. Teraz chciał bym tylko te wtryski w Inpa korekty sprawdzić , ale tam wszystko po niemiecku jakaś masakra. Znasz może jakieś spolszczenie chodzi o całkowite. 🙂

Opublikowano

Cieszę się że pomogłem. Jak widzisz INPA to potężne narzędzie i trzeba umieć je wykorzystać - to nie jest proste. Może na początek poproś żeby Ci ktoś zrobił diagnostykę zanim się nauczysz. Podobno są wersje angielskie, ja mam niemiecka i też mam problem. Masz błędy po adaptacji - wrzuć screen z INPA.

Opublikowano (edytowane)

Hej podłączę się pod wątek 

Mam bmw e61 n53b25 190km

 

Zanim zacząłem się trochę bardziej interesować tym silnikiem I czytać forum, to dałem się namówić na usunięcie kata nox. Mechanik zrobil jakaś tam adaptacje, bo żadne błędy od noxa nie występują, ale auto działa cały czas w trybie homogenicznym. 

Czytajac trochę fora angielskie znalazłem informacje że po usunięciu kata nox można zrobić adaptacje żeby auto chodziło w trybie uwarstwionym, jednak samego sposobu jak to zrobić nie znalazłem, tylko namiary na jakaś angielska firmę. 

Pytanie do znawcow, czy coś takiego jest możliwe? Mechanik za usunięcie kata skasował mnie ponad 2k, więc jeśli jest możliwość ogarnięcia auta bez dodatkowych kosztów to chciałbym iść ta ścieżka. 

 

Jednak jeśli nie zostaje mi nic innego niż kupno NoXem to jestem gotowy na ten zakup. Czy jak ten cały system nox jest usunięty z mojego auta to instalacja noxem jest w ogóle możliwa? 

 

Edit. Dopiszę jeszcze że kompresja na cylindrach jest dość niska 9-10,5 bar. Mechanik stwierdzil po zmierzeniu kompresji że silnjk jest na wykończeniu, czy ma rację? Są jakieś sposoby na podniesienie kompresji? 

Edytowane przez makross
Opublikowano

Witam screeny jakieś dodam w weekend teraz do późna pracuje. Adaptacje, kodowania i wszystko inne robiłem w Ista+ bo mam po polsku. Ale też zagmatwane to trochę. Nawiązując do Inpa to po niemiecku ciężko to ogarnąć , widzilem że są jakieś spolszczenia ale częściowe. Bede poszukiwał jakiegoś pełnego (poszukiwania nadal trwają ) widzilem ze są takowe. Moje spostrzeżenia po zainstalowaniu  NOXEM  po przejechaniu około 450 km , silnik zaczął bardzo mało palić, na połowie baku troszke ponad 450km wyszlo cykl  miasto/autostrada 65/35 Silnik przestał podszarpywac i dziwnie stukać ( nabrał większej kultury pracy). Zapach benzyny dalej czuć za samochodem ale jak by mniej to wyczuwalne (wyjerzdże kilka bakow bryny może się przepali). Sadza  dalej jest na końcówce wydechu ale bardzo mało. Auto przestało na zimnio kopcić na biało, jedynie kondensacja  wody troszkę .Kolego VagaBim powiec mi czy ja teraz będę musiał katalizator wypalać z poziomu programu wymuszć, czy będzie się to odbywało samoistnie tak jak przed  zainstalowaniem Noxem?

 

Chciałem zapytać o silnik N46 bo mam jesze 320i kombi z 2007r ma dużo mniej  nalatane niż 118i . Ale pewnie ta sonda też mnie dopadnie 😃Czy tam też jest problem z Nox? I czy noxem to rozwiązuje ? 

 

Opublikowano

Kolego Makross mi jest ciężko coś  sensownego Ci doradzić, sam się dopiero zaczynam edukować i zgłębiać temat w silników N43 i N46. Powiem tak tutaj na forum dużo członków dysponuje ogromną wiedzą,ale się niestety ukrywa lub zlewa tematy które już przerabiali i nie odpisuje nowicjusza. Ja dzikuje bardzo koledze Vagabim który mi podpowiedział źródło wiedzy bimmerprofs.com polecam też poczytać. Jeżeli chodzi o noxem to polecam. W kwestii twojego pytania to fajnie by było jak by ktoś z  obcykanych forumowiczow sie wypowiedział doradził. Bo chyba właśnie o to chodzi żeby tu sobie pomagać😃

Opublikowano

Co do poprawy kompresji, jakoś super się nie znam na mechanice. Mam Skodę Octavię II 1.9tdi 2008r roboczy samochód i miałem podobny problem to zastosowałem ceratec  liqui molly. Efekt mnie zadziwił (znaczne polepszenie kompresji po 1000 km )Niewiem jak to się może mieć co do n43

Opublikowano
W dniu 5.02.2024 o 18:29, makross napisał(a):

Hej podłączę się pod wątek 

Mam bmw e61 n53b25 190km

 

Zanim zacząłem się trochę bardziej interesować tym silnikiem I czytać forum, to dałem się namówić na usunięcie kata nox. Mechanik zrobil jakaś tam adaptacje, bo żadne błędy od noxa nie występują, ale auto działa cały czas w trybie homogenicznym. 

Czytajac trochę fora angielskie znalazłem informacje że po usunięciu kata nox można zrobić adaptacje żeby auto chodziło w trybie uwarstwionym, jednak samego sposobu jak to zrobić nie znalazłem, tylko namiary na jakaś angielska firmę. 

Pytanie do znawcow, czy coś takiego jest możliwe? Mechanik za usunięcie kata skasował mnie ponad 2k, więc jeśli jest możliwość ogarnięcia auta bez dodatkowych kosztów to chciałbym iść ta ścieżka. 

 

Jednak jeśli nie zostaje mi nic innego niż kupno NoXem to jestem gotowy na ten zakup. Czy jak ten cały system nox jest usunięty z mojego auta to instalacja noxem jest w ogóle możliwa? 

 

Edit. Dopiszę jeszcze że kompresja na cylindrach jest dość niska 9-10,5 bar. Mechanik stwierdzil po zmierzeniu kompresji że silnjk jest na wykończeniu, czy ma rację? Są jakieś sposoby na podniesienie kompresji? 

Jak silnik nie pracuje w trybie uwarstwionym to błędy z tym trybem związane nie wystąpią. To znaczy że np nie wystąpią błędy Nox. W trybie uwarstwionym powstają tlenki azotu, stąd jeśli sterownik wykryje że katalizator Nox nie działa, to tryb uwarstwiony zostanie „ zabroniony”. Ekologia.

Nie wiem co zrobił mechanik, prawdopodobnie tyle, ze  nie widzisz błędów związanych z Nox, ale sterownik je widzi.

Musisz przywrócić pierwotną konfigurację sterownika. Nie wiem co jeszcze mechanik „ naprawił”. Nie znam innych „ adaptacji” poza wymiana czujnika Nox na Noxem.

Opublikowano
23 godziny temu, Marual89 napisał(a):

Witam screeny jakieś dodam w weekend teraz do późna pracuje. Adaptacje, kodowania i wszystko inne robiłem w Ista+ bo mam po polsku. Ale też zagmatwane to trochę. Nawiązując do Inpa to po niemiecku ciężko to ogarnąć , widzilem że są jakieś spolszczenia ale częściowe. Bede poszukiwał jakiegoś pełnego (poszukiwania nadal trwają ) widzilem ze są takowe. Moje spostrzeżenia po zainstalowaniu  NOXEM  po przejechaniu około 450 km , silnik zaczął bardzo mało palić, na połowie baku troszke ponad 450km wyszlo cykl  miasto/autostrada 65/35 Silnik przestał podszarpywac i dziwnie stukać ( nabrał większej kultury pracy). Zapach benzyny dalej czuć za samochodem ale jak by mniej to wyczuwalne (wyjerzdże kilka bakow bryny może się przepali). Sadza  dalej jest na końcówce wydechu ale bardzo mało. Auto przestało na zimnio kopcić na biało, jedynie kondensacja  wody troszkę .Kolego VagaBim powiec mi czy ja teraz będę musiał katalizator wypalać z poziomu programu wymuszć, czy będzie się to odbywało samoistnie tak jak przed  zainstalowaniem Noxem?

 

Chciałem zapytać o silnik N46 bo mam jesze 320i kombi z 2007r ma dużo mniej  nalatane niż 118i . Ale pewnie ta sonda też mnie dopadnie 😃Czy tam też jest problem z Nox? I czy noxem to rozwiązuje ? 

 

Po prawidłowym zainstalowaniu Noxem sterownik liczy zanieczyszczenie katalizatora Nox od „0”, ale liczy.. Będziesz musiał albo wypalać albo obsłużyć to programowo - poczytaj instrukcje na bimmerprofs. Po długim czasie pracy bez trybu uwarstwionego masz bardzo mocno rozjechane adaptacje. Powrót może potrwać. Zapach paliwa może oznaczać niestety że masz bogatą mieszankę bo np. cieknie wtryskiwacz, albo masz jakiś defekt sond lambda. Samochód który „ wraca do życia” po instalacji Noxem ma prawdopodobnie jeszcze wiele problemów do ogarnięcia. Potrzebujesz kogoś kto ci zrobi diagnostykę INPA. ISTA nic nie zdziałasz.

N46 to nie moja bajka, ale tam nie masz Nox bo nie masz ryzyka emisji tlenków azotu, bo nie masz wtrysku bezpośredniego.

Opublikowano

Obiecałem to wrzucam skan robiłem na biegu jałowym. Przy przejściu z mieszanki uwarstwiinej na jednorodna lambda mniejszą niż 2 zaczyna podszarpywac trochę znowu. Zastanawiam się czy niewymusic wypalenia katalizatora i na nowo nieporobic adaptacji. Vagabim jak uważasz czy to coś zmieni? muszę jeszcze te wtryski przy mieszance jednorodnej  sprawdzić. Ale wartości przy uwarstwionel bliskie zera wiec chyba niema dramy 

IMG_20240212_193138.jpg

IMG_20240212_192801.jpg

IMG_20240212_193059.jpg

IMG_20240212_192238.jpg

Opublikowano
W dniu 31.01.2024 o 20:48, Marual89 napisał(a):

Kolego z nieba mi spadłeś. Zamontowałem noxem , jakoś dałem rady  zakodować ,zaadaptować  wszystko. Zrobiłem już jakieś 180 km ,jest rewelacja inne auto nierzuca buda (co prawda na początku samochód chodził jak traktor ). Bardzo Ci dziękuję za podpowiedź. Teraz chciał bym tylko te wtryski w Inpa korekty sprawdzić , ale tam wszystko po niemiecku jakaś masakra. Znasz może jakieś spolszczenie chodzi o całkowite. 🙂

Cześć, na bimmerprofs jest taki poradnik które screeny trzeba wrzucić do zdalnej diagnostyki, ja sobie wszystko spisałem w Wordzie. Podstawowe rzeczy co trzeba zrobić, w takim turbo skrócie:
0. Rozgrzej silnik do temperatury roboczej
1. Podstawowe parametry pracy (Messwertblock 6) - F5/F2/F6
image.thumb.png.db3017fca6569f7b5c422df12cd0f90d.png

2. Mieszanka paliwowa i jej adaptacje (Adaptation Gemisch) - F5/F6
image.thumb.png.74f1a05cdb2ce4c5521b5f5130168198.png

 

3. Wykrywanie nierównej pracy silnika (Laufunruhe) - F5/F7
Dioda po lewej na dole symbolizuje adaptację koła zamachowego, robi się to tuż po skasowaniu adaptacji.
image.thumb.png.5bd3ad5a120d2c734eb8a1550811ad33.png

 

4. NOx Sensor menu - F5/Shift+F2/F1
image.thumb.png.5aae6267ce5d28657d1ab7244e344c68.png

 

5. Czas aktywacji wtrysków, sprawdzamy czy są większe od 0.000 ms - F5/Shift+F2/F1

image.thumb.png.4c7c8030f4d9e6ea25b33da8b58ffd68.png

 

Pamiętaj, że kolejność cylindrów w Inpie dla N43 to 1/4/3/2 i są one wyświetlane na pozycjach 1/3/5/6.
image.thumb.png.266c173b9868ea9749949fbf4837c16f.png

 

6. Learnbits dla wtrysków - takie jakby checkpointy - mają być wypełnione te w rzędzie 1szym, 2gim i 4tym. Tu akurat jestem świeżo po adaptacjach i akurat dwóch brakuje (drugi rząd po lewej, czwarty rząd po prawej -> ten ostatni mało chętnie się robi). Pamiętaj, że co jakiś czas DME sobie je odnawia, więc nie zdziw się jak będą, sprawdzisz za 2 tyg i nagle którychś brakuje - on sobie tam ciągle coś adaptuje - F5/Shift+F6/F2

image.thumb.png.d95471808a1572178c7033ce1e645f0c.png

Tak powinno być:
image.png.2feab88121dd07ec487dd3d942c3e085.png

 

 

7. Mechaniczna sprawność wtryskiwaczy - mierzenie przepływów dla wysokiego/niskiego obciążenia, ponoć dla trybu Homogenicznego - F5/Shift+F6/F3. Generalnie szukamy wartości różnych od 0.0%.

image.thumb.png.7fdbbf6459d228720a7fc374808b349f.png

image.thumb.png.f7503a598b4c3fc85c4b440e0a6aac43.png

 

8. Mechaniczna sprawność wtryskiwaczy - mierzenie przepływów na biegu jałowym i na częściowym obciążeniu w trybie uwarstwionym. To jedno z głównych menu do obserwacji kondycji wtrysków.
Duża korekta ujemna = wtrysk leje więcej niż ustawa przewiduje i DME odcina mu dawkę, inny wtrysk będzie musiał przez to skorygować dodając. F5/Shift+F6/F5 (tego są 3 strony, trzeba przewijać w dół)

image.thumb.png.106342ffa171c4fe2a1702ecd00d6d83.png

image.thumb.png.a8fd7204f2d24c34d6b88ce0156e0e50.png

image.thumb.png.56d18145be81842db873d0bd40381d36.png

 

9. Menu zasiarczenia kata NOx - główne menu do badania co się z nim dzieje oraz do manualnego wypalania. Aby rozpocząć procedurę, upewnij się, że:
- masz zbiornik paliwa ponad 50%
- jedziesz gdzieś na ekspresówkę/autostradę i masz co najmniej 15-20 km prostej
- jedziesz chociaż te 110 km/h licznikowe
- pierw i tak rozgrzewasz, ale już przed wjazdem na drogę S lub A naciskasz "F1". Temp gazów wylotowych zacznie się zwiększać, jak tam przekroczy z 550-600 st. C, to wypalanie się rozpocznie - ilość mg siarki zacznie spadać. Prędkość wypalania jest bardzo duża na początku, jak masz z 3500, ale potem poniżej 1200 jakoś to już spada wolno. Ja zrobiłem trasę z 80 km i zszedłem z 3550 do ok. 810 mg. Można też zakodować kata NOx od nowa jak nie chce Ci się jeździć, ale wtedy musisz się bawić w adaptacje od nowa (1h roboty), a tak to przegonisz auto, to dla niego zdrowe.

Uwaga: nie wiem czy ostatnim razem ja coś źle wcisnąłem czy co (dałem F2 na zakończenie procedury), ale miałem coś takiego, że jak dojechałem do świateł, to silnik zaczął sam z siebie zwiększać obroty aż do 2000 rpm. Jeśli coś takiego wystąpi, to wtedy: zatrzymać się w bezpiecznym miejscu, zgasić silnik, odczekać ok. 1 min aż komp "pójdzie spać" (słychać taki dźwięk i podświetlenie guzika Start/Stop się wyłącza) - po odpaleniu ponownie wszystko wróciło do normy.

image.thumb.png.04b61119569cf4661383581ef8540e4c.png

10. Menu kodowania wtrysków - F9/Shift+F4. Dokładnej interpretacji nie znam, ponownie nas interesują cylindry opatrzone jako 1/3/5/6 (czyli w realu to są 1/4/3/2)

image.thumb.png.1e46769d860e77ce6dcf299fcd08cf73.png

 

11. Ciśnienie oleju - F6/F2/F2
Sollwert: ile powinno być
Istwert: faktycznie ciśnienie, ale dodaj do tego +1000 hPa, bo z jakiegoś powodu Inpa nie bierze pod uwagę ciśnienia atmosferycznego (czyli na screenie 1535+1000=2535)

image.thumb.png.6e5e80e92f1b5a2ec4269abf5f810ed6.png

 

12. Zawór ciśnienia oleju - F5/F9

image.thumb.png.222e6d308131a8a134f9ecc83dae63e7.png
 

 

No, to tak w dużym skrócie 🙂

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano

Tak na szybko, wrzuć ekran z błędami, jeśli dobrze pamiętam to F4/ F1. Popatrz też na historię błędów - tam powinna być cała historia jeśli jej nie skasowałeś ( nie kasuj historii nigdy). To najprostsza metoda znalezienia problemów. Masz tam jeszcze freeze frames - zamrożone ramki, czyli warunki przy których błąd był zarejestrowany. W tym silniku nie ma nieważnych błędów. Praca z INPA wymaga analizy wielu ekranów łącznie - to nie jest proste.

Opublikowano

Pomiary powinieneś robić na nagrzanym silniku. Z trzeciego ekranu wynika że sonda za katalizatorem jest nieaktywna bo jeszcze w fazie ogrzewania wstępnego. Widać to na linii drugiej - 10% ogrzewania sondy i ostatniej - napięcie 0,43 V charakterystyczne dla nieaktywnej sondy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 5.02.2024 o 19:56, Marual89 napisał(a):

Witam screeny jakieś dodam w weekend teraz do późna pracuje. Adaptacje, kodowania i wszystko inne robiłem w Ista+ bo mam po polsku. Ale też zagmatwane to trochę. Nawiązując do Inpa to po niemiecku ciężko to ogarnąć , widzilem że są jakieś spolszczenia ale częściowe. Bede poszukiwał jakiegoś pełnego (poszukiwania nadal trwają ) widzilem ze są takowe. Moje spostrzeżenia po zainstalowaniu  NOXEM  po przejechaniu około 450 km , silnik zaczął bardzo mało palić, na połowie baku troszke ponad 450km wyszlo cykl  miasto/autostrada 65/35 Silnik przestał podszarpywac i dziwnie stukać ( nabrał większej kultury pracy). Zapach benzyny dalej czuć za samochodem ale jak by mniej to wyczuwalne (wyjerzdże kilka bakow bryny może się przepali). Sadza  dalej jest na końcówce wydechu ale bardzo mało. Auto przestało na zimnio kopcić na biało, jedynie kondensacja  wody troszkę .Kolego VagaBim powiec mi czy ja teraz będę musiał katalizator wypalać z poziomu programu wymuszć, czy będzie się to odbywało samoistnie tak jak przed  zainstalowaniem Noxem?

 

Chciałem zapytać o silnik N46 bo mam jesze 320i kombi z 2007r ma dużo mniej  nalatane niż 118i . Ale pewnie ta sonda też mnie dopadnie 😃Czy tam też jest problem z Nox? I czy noxem to rozwiązuje ? 

 

N46 ma wtrysk pośredni i nie ma NOX-a. Przy okazji to jeden z lepszych silników. Potrafi troche palić oleju i wtedy konieczna wymiana uszczelek trznonków zaworów. Czasem padają cewki i to w zasadzie wszystko. Mam taki silnik w E91.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kolego VagaBim mój problem powrócił silnik znowu zaczyna się telepać. Miesiąc było idealnie , potem usmażyl mi się czujnik wałka rozrządu wydechowego dosłownie się stopił na wtyczce błędy były jak na zdjęciu.Wymienikem czujnik na orgilanlny usunolem błędy ,niewracaja. Ale chyba ten noxem przestał działać bo niema napięcia sondzie. Auto jeździ normalnie, niesmierdzi  bezyna , podczas jazdy dynamika wszystko jest ok. Ale tylko na luźie zaczyna szarpać. Myślisz że mogły się te adaptacje rozjechać po tych błędach ? Moze skasować i na nowo spróbować zaadaptować i wypalić katalizator. Tam na drugin zdjęciu 3 słupek jest jakiś wykrzyknik czy to normalne ? Byłem u kilku mechaników ale żaden z nich nie ogarnia inpy , nikt nie jest mi wstanie wytłumaczyć , pokazać jak to interpretować. 

IMG_20240321_191849.jpg

IMG_20240321_190116.jpg

IMG_20240318_191610.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.