Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

chodzi mi o to że jeżeli po wyprogrmowaniu egr tak wzrósł ci dystans między wypalaniami to na 100% coś wcześniej bylo nie sprawne egr/chłodnica lub wtryski. Nie możliwe jest żeby w sprawnym  aucie z przebiegiem 130k filtr tak często się wypalal przed wyprogrmowaniem egr...

usunąłeś skutek nie przyczynę.

w spadek spalania nie wierzę... pisałem już chyba tutaj na forum że są badania potwierdzające że wzrost wypełnienie egr obniża spalanie... ale  generuję on wiecej kosztów w produkcji i serwisowaniu(podczas gwarancji) dlatego nie jest powszechnie stosowany.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano
6 godzin temu, Jack-Strong napisał(a):

chodzi mi o to że jeżeli po wyprogrmowaniu egr tak wzrósł ci dystans między wypalaniami to na 100% coś wcześniej bylo nie sprawne egr/chłodnica lub wtryski. Nie możliwe jest żeby w sprawnym  aucie z przebiegiem 130k filtr tak często się wypalal przed wyprogrmowaniem egr...

usunąłeś skutek nie przyczynę.

w spadek spalania nie wierzę... pisałem już chyba tutaj na forum że są badania potwierdzające że wzrost wypełnienie egr obniża spalanie... ale  generuję on wiecej kosztów w produkcji i serwisowaniu(podczas gwarancji) dlatego nie jest powszechnie stosowany.

Moim zdaniem powodem był zapchany kolektor ssący a był i to dość dobrze. Egr wraz z chłodnicą miałem wymieniany w 2022 na akcji serwisowej. Ogólnie po tych wszystkich zabiegach auto fajnie się sprawuje. Jeśli wszystko jest ok tzn spalanie małe, auto nie dymi, równo chodzi to nie ma co popadać w paranoję że wtryski do wymiany.

Opublikowano

Też mam dolot wyczyszczony, egr wymieniany dwa razy na akcjach, obchuchane auto z każdej strony, dobrego mechesa, 140k kkm, wydech czyściutki od zawsze że można z niego jeść, i wypala mi się DPF co 350km jak nie wyjadę z miasta. Myślę że najnormalniej trzeba go wyprać przy okazji rewizji małego turbo, bo to auto ma juz ponad 8 lat i niski przebieg nie świadczy o tym że silnik nie pracował. Pozatym to nie jest najgorszy wynik, mam jeszcze dwa prawie że nowe Fordy Customy i też wypala co chwile a prawie że tylko po trasach latają. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jazda typowo miejska, dużo korków i wypala co 250 km. 
trasa co 600-900 w zależności od jazdy

Opublikowano
Cytat
Godzinę temu, bbmw napisał(a):

Jazda typowo miejska, dużo korków i wypala co 250 km. 
trasa co 600-900 w zależności od jazdy

 

Zdarza się i co 200-250 tak jak mówisz, bo w korku silnik też pracuje, jak autem się stoi w miesicie 70% czasu w korku na niskich temperaturach wydechu to się to po prostu tam syf zbiera "szybciej". może sprawdzę kiedyś co ile motorogodzin wypala, bo jeśli mam średnia prędkość 30km/h a drugi ma 100km/h to na logikę przy wolnej jeździe i korkach DPF się zapełni 3x " szybciej " w cudzysłowie,  bo czas pracującego silnika będzie podobny. Ale tylko głośno myślę, bo nie jestem mechanikiem.

Opublikowano
W dniu 14.09.2024 o 01:16, Djew napisał(a):

Moim zdaniem powodem był zapchany kolektor ssący a był i to dość dobrze. Egr wraz z chłodnicą miałem wymieniany w 2022 na akcji serwisowej. Ogólnie po tych wszystkich zabiegach auto fajnie się sprawuje. Jeśli wszystko jest ok tzn spalanie małe, auto nie dymi, równo chodzi to nie ma co popadać w paranoję że wtryski do wymiany.

Ile płaciłeś za czyszczenie DPF?

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Djew napisał(a):

400 zł czyszczenie DPF i 400 zł wykodowanie EGR.

yyy..  za 400zl demontaż DPF, pranie chemiczne pod ciśnieniem i ponowny montaż?? 

Wykodowanie EGR tylko elektronicznie? czy również zaślepienie układu? 

Edytowane przez Użytkownik525xd
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Interesuje mnie jak wyglądają końcówki tłumika u tych którym DPF wypala się przy prawidłowych interwałach. 

 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Wioletta napisał(a):

Interesuje mnie jak wyglądają końcówki tłumika u tych którym DPF wypala się przy prawidłowych interwałach. 

 

są czyste

przed świętami jechałem w dość długa trasę i padł rekord skoczni 950 km w kombi zaladowanym pod sufit z czterema osobami na pokładzie 

ale ja mam N47

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano

W N57 końcówki też są czyste.

U mnie tez ostatnio rekord - wypalanie po 930 km (ok 500km trasy i ponad 400km po lokalnych mazurskich drogach). 

Średnio wypala się po >700 km przy dojazdach obwodnica (15km) do stolicy i drugie tyle po miejsce. 

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
W dniu 13.01.2025 o 00:45, Wioletta napisał(a):

Interesuje mnie jak wyglądają końcówki tłumika...

 

Tak wygląda wydech w N57 z 200kkm nalotu (auto nie myte od miesiąca), od ok 100kkm EGR wyłączony metodą młotka i dłuta (wtyczka wyjęta, kontrolka silnika wykodowana:classic_biggrin:)

Wypalanie DPF-u w jeździe miejskiej i mieszanej co 300-600km, wypalanie na autostradzie co 1000km. Wypełnienie DPFu 37.6g pozostały przebieg prawie 100kkm.

image.jpeg

spacer.png

Opublikowano

Czy ktos jest w stanie stwierdzic czy temp plynu chlodniczego wplyw na szybkosc przybywania sadzy miedzy wypaleniami ?

Moj termostat juz powoli wymieka, temp ok 72-74C jedzac po lokalnych drogach. Po zakupie trzymal ok 80C. Czestotliwosc wypalen nie zmienila sie. 

Opublikowano

W wyższej temperaturze spalania masz mniej sadzy, temperatura płynu chłodniczego chyba nie będzie miała ogromnego wpływu na temperaturę spalania, bo woda chłodzi ścianki, a nie mieszankę paliwowo powietrzną.

Opublikowano

Napewno jazda na niskich obrotach dokłada sadzy, czyli tryb Comfort, i na pewno nie jest bardziej ekonomiczne od trzymania roboczych zakresów 500 obrotow wyżej . Spalanie paliwa jest takie samo a nawet niższe w trybie S w górzystym terenie zabudowanym przy predkosci 50-60km/h, i sadzy będzie mniej. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, Lendio napisał(a):

Po zakupie trzymal ok 80C.

80 stopni jak na nowy termostat to i tak mało.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Opublikowano
2 godziny temu, Kuj0n napisał(a):

80 stopni jak na nowy termostat to i tak mało.

Moze nie sprecyzowalem. Po zakupie auta 4 lata temu ( ale niebylo nowe)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.