Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

mylisz sie wszystko jest w porządku  na rozgrzanym silniku po zgaszeniu wartość wynosi 0mbar przy normalnej jeździe wartość nie przekracza 100mbar auto jezdzi głównie po autostradzie i filtr ciagle dopala się pasywnie.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano (edytowane)

z pomiaru back pressure test masz 5hpa na wolnych 13hpa przy 2000rpm 22hpa 2800rpm i 38hpa 3600rp i to w momencie kiedy ecu zgłosił potrzebę wypalenia.

63hpa przy 2500rpm jak silnik schodził z maksmalnych obrotów na miedzy gazie (nie ma to żadnego znaczenia bo nie tak się mierzy ciśnienie wsteczne DPF)... czego nie rozumiesz jeszcze?

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano

Aha czyli 63hPa jak schodzi z maksymalnych a nie podczas trzymania na obrotach  No to chyba Ty czegoś nie rozumiesz ale ja już skończyłem w tym temacie parade dobroci 🙂 pozdro

Opublikowano (edytowane)

oświeć mie może się mylę lub czegoś nie rozumiem tylko merytorycznie i bez szydery poproszę 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tak wygląda zapełnianie filtra w mojej b47, dzień po dniu od wypalenia do wypalenia:

https://photos.app.goo.gl/yRK4Qpoz55vz7K5G6

 

Trafiłem na posta na niemieckim forum gdzie ktoś miał dokładnie tak jak ja, warsztat zalecił wymianę turbiny i DPF na nowe i co? Nic się nie zmieniło. Nadal te same interwały wypaleń 🤷‍♂️

https://www.motor-talk.de/forum/dpf-regeneriert-zu-oft-ca-300km-bei-langstrecke-t7459950.html

 

Jest może więcej użytkowników B47 którzy mogą się wypowiedzieć jak to u nich wygląda? 

Opublikowano (edytowane)
21 godzin temu, raki napisał(a):

Tak wygląda zapełnianie filtra w mojej b47, dzień po dniu od wypalenia do wypalenia:

https://photos.app.goo.gl/yRK4Qpoz55vz7K5G6

 

Trafiłem na posta na niemieckim forum gdzie ktoś miał dokładnie tak jak ja, warsztat zalecił wymianę turbiny i DPF na nowe i co? Nic się nie zmieniło. Nadal te same interwały wypaleń 🤷‍♂️

https://www.motor-talk.de/forum/dpf-regeneriert-zu-oft-ca-300km-bei-langstrecke-t7459950.html

 

Jest może więcej użytkowników B47 którzy mogą się wypowiedzieć jak to u nich wygląda? 

Temat jak widac jest zawily.

W moim przypadku, zeby wydluzyc interwal tez pare spraw ogarnietych, ale niewiele to zmienilo (teraz mam interwal ok 200km // bylo ok 150km)

- nowy EGR po akcji serwisowej 

- aktualizacja dde 

- wyczyszczony kolektor - mam wrazenie, ze tu byla najwieksza poprawa, choc przy moich niecalych 200tys byl dosc czysty (klapy)

- wymienilem sonde za katem +adaptacja // sypala bledami -ten zabieg nic niezmienil

 

Do tego doliczajac info z niemieckiego forum, gdzie wymiana turbo/ dpf/ czujnikow cisnien tez nic niepomogla zostaja wtryski (moze przeplywka ?)

Korekty w Btool mam OK, auto malo pali, rowno pracuje. Jedynie czasem/losowo mozna zauwazyc skoki sadzy ( wskazanie sie zmienia np ma 15gr a za chwile 8gr poczym znow 15gr.) Ponoc moze to byc wina wtryskow ( moze/ ale niemusi ). Dopuki wszystko chodzi jak w zegarku nieruszam wtryskow. Moze cos sie wyjasni.

 

 

Edytowane przez Lendio
Opublikowano
1 minutę temu, Lendio napisał(a):

Temat jak widac jest zawily.

W moim przypadku, zeby wydluzyc interwal tez pare spraw ogarnietych, ale niewiele to zmienilo (teraz mam interwal ok 200km // bylo ok 150km)

- nowy EGR po akcji serwisowej 

- aktualizacja dde 

- wyczyszczony kolektor - mam wrazenie, ze tu byla najwieksza poprawa, choc przy moich niecalych 200tys byl dosc czysty (klapy)

- wymienilem sonde za katem +adaptacja // sypala bledami -ten zabieg nic niezmienil

 

Do tego doliczajac info z niemieckiego forum, gdzie wymiana turbo/ dpf/ czujnikow cisnien tez nic niepomogla zostaja wtryski (moze przeplywka ?)

Korekty w Btool mam OK, auto malo pali, rowno pracuje. Jedynie czasem/losowo mozna zauwazyc skoki sadzy ( wskazanie sie zmienia np ma 15gr a za chwile 8gr poczym znow 15gr.) Ponoc moze to byc wina wtryskow ( moze/ ale niemusi ). Dopuki wszystko chodzi jak w zegarku nieruszam wtryskow. Moze cos sie wyjasni.

 

Też zauważyłem te wachanie sadzy ale tylko w początkowym stadium napelnienia filtra. Być może to też być jakiś problem z samym Btool 🤷‍♂️

 

Jak widać można bardzo dużo kasy włożyć szukając rozwiązania które być może nie istnieje 🤷‍♂️

Ciekawe czy takie zachowania były od nowego czy nie. 

Kolejna rzecz która jest dla mnie zagadką to część osób twierdzi że nie wie kiedy się DPF wypala, u mnie podczas wypalania pojawia się wyraźny basowy dzwiek tłumika wg mnie ciężko to nie zauważyć. Zastanawiam się czy tutaj może też coś nie gra 🤷‍♂️

 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, raki napisał(a):

Też zauważyłem te wachanie sadzy ale tylko w początkowym stadium napelnienia filtra. Być może to też być jakiś problem z samym Btool 🤷‍♂️

 

Jak widać można bardzo dużo kasy włożyć szukając rozwiązania które być może nie istnieje 🤷‍♂️

Ciekawe czy takie zachowania były od nowego czy nie. 

Kolejna rzecz która jest dla mnie zagadką to część osób twierdzi że nie wie kiedy się DPF wypala, u mnie podczas wypalania pojawia się wyraźny basowy dzwiek tłumika wg mnie ciężko to nie zauważyć. Zastanawiam się czy tutaj może też coś nie gra 🤷‍♂️

 

Niewiem jak w n47, ale w n57 ponoc nieslychac podczas wypalania.

B47 tak sobie basowo mruczy.

Edytowane przez Lendio
Opublikowano
33 minuty temu, Lendio napisał(a):

Niewiem jak w n47, ale w n57 ponoc nieslychac podczas wypalania.

B47 tak sobie basowo mruczy.

N47s1 podczas wypalania chodzi aksamitnie aż ciężko uwierzyć, lepiej niż nie jedna benzyna. Ilość powietrza ta sama parametry bardzo podobne a jakbyś do innego wsiadł auta. Jak skończy się wypalać to znowu wibruje 🙂

Opublikowano (edytowane)

Wachanie poziomu sadzy to rzecz naturalna gdyż jest to wartość obilczona! natomiast dde ma możliwości korekty tej wartości poprzez czujnki różnicowy gdy silnik jest na tzw. miedzygazie (gdy hamujemy silnikiem)

Ja bym obstawiał że przyczyną jest styl uzytkowania krótkie odcinki zima dynamiczny styl jazdy... xdrive?

Ale jak miał bym szukać przyczyny mechanicznej to zaczął bym od wtrysków... kiedyś w m57tu 3.0d 235ps borykałem się z podobnym problemem... silnik chodził aksamitnie równo cicho wypalanie co 150-200km zamontowałem nowy DPF to samo... korekty wtrysków praktycznie zerowe... po sprawdzeniu wtrysków 4 z 6 do wymiany... wleciał komplet 6 nowych (piezo $$$ ajć) i od razu turbo pojechało na regeneracje (dla świętego spokoju) problem znikną DPF regenerował sie co 400-600km w zależności jak użytkowałem auto.

Natomiast moim zdaniem to że b47 z reguły wypala się częściej niz n47  wynika z typu wtrysków jaki został zastosowan (cewkowe b47 vs piezo n47) nie ma znaczenia ze jeden jest eu5 drugi eu6 bo jak przyjrzeć się to zmiany między normami w odniesieniu do PM za neutralizację których odpowiada DPF sa zerowe minimalna roznica jest dla poziomu NOx.

Sam mam N47TU w specyfikacji EU6 i filtr wypala się średnio co 630km.

 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)

Sprawdzajcie cisnienie dpf ale na pełnym bucie i po wypaleniu np. 7 bieg w 8hp i od ok 2000rpm.. jak ma powyżej 400hpa to filtr do prania. Na wolnych obrotach max 11hpa. I profilaktycznie czujnik wymienić na oryginal

 

Edytowane przez Lakom_2006
N57
Opublikowano

Pytanie mam odnośnie czujnika - "I profilaktycznie czujnik wymienić na oryginal " - który czujnik bo w N47 są dwa i z nich jest wyliczana różnica.

Czy zawsze szwankuje/pada ten za DPF'em?

Druga kwestia - czy różnica ciśnień na wyłączonym silniku ma wynosić 0 ? Nic nie blokuje wylotu więc po 5-10 min od zgaszenia ciśnienia powinny się wyrównać (a nawet chwilę po zgaszeniu)...

Mi pokazuje 16 - 17 hPa

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 22.01.2024 o 13:50, raki napisał(a):

Tak wygląda zapełnianie filtra w mojej b47, dzień po dniu od wypalenia do wypalenia:

https://photos.app.goo.gl/yRK4Qpoz55vz7K5G6

 

Trafiłem na posta na niemieckim forum gdzie ktoś miał dokładnie tak jak ja, warsztat zalecił wymianę turbiny i DPF na nowe i co? Nic się nie zmieniło. Nadal te same interwały wypaleń 🤷‍♂️

https://www.motor-talk.de/forum/dpf-regeneriert-zu-oft-ca-300km-bei-langstrecke-t7459950.html

 

Jest może więcej użytkowników B47 którzy mogą się wypowiedzieć jak to u nich wygląda? 

U mnie w B47 przy trochę mniejszym przebiegu taki sam interwał jak u Ciebie. Jazda typowo miejska co ok 200km, mieszana co 350km, jazda przy prędkościach autostradowych wydłuża te interwały dopalając sadzę pasywnie co skutkuje zmniejszeniem wartości ciśnienia wstecznego i rzadszymi regeneracjami. Trzeba powiedzieć szczerze, że uzyskanie średniej 1000 km miedzy wypaleniami jak to jest w innym koncernie z filtrami mokrymi jest tu nie możliwe. Jednak dzięki znakomitej aplikacji Btool jaką mamy do dyspozycji wiemy jak eksploatować auto żeby było dobrze. 

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Trochę odkopie temat bo robiłem wczoraj trasę prawie 800km i filtr przez cały czas pasywnie się wypalał więc nie doszło to faktycznego załączenia wypalania. 

Skończyłem trasę na zapełnieniu filtra 43% i dystansie od ostatniej regeneracji 732km.

Wypalanie włączyło się dzisiaj.Screenshot_20240625-181250.thumb.png.a64c801dfec0efffc21228e993306aa4.png

Opublikowano (edytowane)

Miałem akcje serwisowa i wymieniono EGR z chłodniczka na nowy typ, tej docelowy na chwilę obecną. Zaczęłem ten używać dodatku do paliwa Archoil 6900.

Edytowane przez raki
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 26.06.2024 o 19:58, raki napisał(a):

Miałem akcje serwisowa i wymieniono EGR z chłodniczka na nowy typ, tej docelowy na chwilę obecną. Zaczęłem ten używać dodatku do paliwa Archoil 6900.

U mnie po akcji serwisowej pierwsze wypalanie nastapilo pozniej (wiecek km przejechalem), ale potem wrocilo do normy. Ok 160-200km i robie i wypalanie przy zapelnieniu sadza ok 30. Trasa nic nie zmienis.

Widze ze masz 110tys przelotu ( u mnie 200tys).

Czyzby Archoil zmniejszyl zapelniane filtra?

Edytowane przez Lendio
Opublikowano

Ciężko powiedzieć czy to ten Archoil czy nie ale definitywnie przez 380km się nie wypalił aktywnie i powrót też nie doszedł do aktywnego, cały czas pasywnie kurcze nie robię dużo takich tras i wcześniej jak robiłem to nie obserwowałem DPF tak jak teraz więc ciężko mi porównać. 

Teraz obserwując na dojazdach do pracy to mam wrażenie że zrobię więcej niż kiedyś trochę ale to się okaże bo to nie zawsze pokazuje dobrze.

Coś się ruszyło w dobrą stronę ale co jest tego powodem nie wiem 😂

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Mam dokładnie takie same objawy jak wy w F10 B47 xdrive 230k km. Filtr wypala sie co 150-200km, bez znaczenia czy to jest miasto i trasa. Tak samo zapychanie się filtra jest bardzo szybkie i spowalnia jak jest już bardziej zapełniony. Nie wypala się do zera tylko tak do ok. 5g sadzy. Po wypaleniu cisnienie wsteczne ok 2-3hPa a przy zapchanym ok 8-9hPa. Próbował ktoś prać filtr i jaki był tego skutek?

Opublikowano

Napiszę mój przykład Bmw f32 420d. Przebieg 130 000km  . Do pracy mam 34 km i zazwyczaj Dpf wypalał mi się co 300-350 km zapełnienie filtra dochodziło do 50 procent . Jadąc do Polski trasa 1800 km było podobnie bez większych zmian . W lipcu wyprogramowałem EGr + czyszczenie dolotu i czyszczenie DPF . Po zabiegu spalanie spadło mi o 0.4 litra natomiast wypalanie DPF jest zazwyczaj w okolicach 450 km /praca / jadąc autostradą ponad 900 kilometrów. Co jeszcze zauważyłem to że zapełnienie procentowe filtra jest teraz dwa razy mniejsze .

Opublikowano
Godzinę temu, Djew napisał(a):

Napiszę mój przykład Bmw f32 420d. Przebieg 130 000km  . Do pracy mam 34 km i zazwyczaj Dpf wypalał mi się co 300-350 km zapełnienie filtra dochodziło do 50 procent . Jadąc do Polski trasa 1800 km było podobnie bez większych zmian . W lipcu wyprogramowałem EGr + czyszczenie dolotu i czyszczenie DPF . Po zabiegu spalanie spadło mi o 0.4 litra natomiast wypalanie DPF jest zazwyczaj w okolicach 450 km /praca / jadąc autostradą ponad 900 kilometrów. Co jeszcze zauważyłem to że zapełnienie procentowe filtra jest teraz dwa razy mniejsze .

twój przypadek jasno wskazuje że masz uszkodzone wtryski lub/i zawór egr

Jack_Strong-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.