Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co ile km wypala Wam się filtr DPF w silnikach B47? 

Ja robiąc dosyć krótkie odcinki, 6-10km mam wypalanie co 150-200km. 

Obserwując w aplikacji Bimmertool, filtr po wypaleniu zapełnia się na początku bardzo szybko, następnie przyrost spada trochę ale myślę że te wypalenia występują zbyt często 🤷‍♂️

Na przykładzie tych screenów, wczoraj wypalił się do 6.1g i 10% po dwóch krótkich trasach przyrost 8% i 5g 🤷‍♂️

 

Jak to u Was wygląda? 

 

 

Screenshot_20240111-112338.png

Screenshot_20240111-112318.png

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

U mnie przebieg 130 tys i to samo. Zapchany DPF od jazdy dookoła komina, bo inaczej nie można nazwać 130tys przebiegu w 9 lat. DPF fizycznie do wyciągnięcia i do wyprania. Czekam do 140-150tys i zrobię razem z rozrządem i turbem jak silnik będą wykręcać to odrazu zrobią wszystko raz a dobrze. 

Opublikowano
Teraz, Użytkownik525xd napisał(a):

U mnie przebieg 130 tys i to samo. Zapchany DPF od jazdy dookoła komina, bo inaczej nie można nazwać 130tys przebiegu w 9 lat. DPF fizycznie do wyciągnięcia i do wyprania. Czekam do 140-150tys i zrobię razem z rozrządem i turbem jak silnik będą wykręcać to odrazu zrobią wszystko raz a dobrze. 

No ja mam 110tys km. Ale jak by DPF był tak zapchany to ciśnienie wsteczne byłoby wyższe 🤷‍♂️

Passatem jeździłem 7 lat w dokładnie też sam sposób, obecnie ma ponad 270tys i DPF nadal fabryczny. 

 

Nie chce mi się wierzyć żeby po 100tys był problem z DPF 🤦

Opublikowano

Ja mam takie samo cisnienie wsteczne jak Ty. Jeżdżę tym autem trzeci rok, w moim przypadku jest tak jak piszę a oba przypadki podobne 🙂już dwa lata temu przy przebiegu 93 tys kasowałem dpfa (resetowalem wymiane DPF) i przepaliłem 5 razy bo błędów od zatkanego dpfa nie było końca. 🙂 jest ok ale tak jak u Ciebie wypala co chwilkę. 

To nie chodzi o niski przebieg, ale właśnie o jego brak. Jakby auto w deselu było wykorzystywane zgodnie z zastosowaniem tzn 80% autostrada to DPF byłby jak nowy. Sam kupiłem z niskim przebiegiem i wszystkie dolegliwości wieku średniego spadły na mnie 🙂 no ale wie człowiek czym jeździ 

Opublikowano (edytowane)

Kiedys zakladalem identyczny temat. Mam tak samo, aktualnie srednio wypalanie co 150-200tys , jazda 60/40 trasa/miasto

Co ciekawe u mnie niema zbyt duzej roznicy, czy to trasa, czy jazda mieszana ( trasa, mysle o wiekszosci drog lokalnych, gdzie predkosc przelotowe to ok 100km/h swiatla korki itp. Na autostradach przy wiekszych predkosciach wypala sie pasywnie.

Cisnienia mam OK, przebieg 200tys prawie.

Co ciekawe Btool pokazuje, ze interwal wypalania to OK 400km ( pewnie zalicza czasem przerwane wypalanie do sredniej niekasujac licznika)

Edytowane przez Lendio
Opublikowano
7 minut temu, Lendio napisał(a):

Kiedys zakladalem identyczny temat. Mam tak samo, aktualnie srednio wypalanie co 150-200tys , jazda 60/40 trasa/miasto

Co ciekawe u mnie niema zbyt duzej roznicy, czy to trasa, czy jazda mieszana ( trasa, mysle o wiekszosci drog lokalnych, gdzie predkosc przelotowe to ok 100km/h swiatla korki itp. Na autostradach przy wiekszych predkosciach wypala sie pasywnie.

Cisnienia mam OK, przebieg 200tys prawie.

Co ciekawe Btool pokazuje, ze interwal wypalania to OK 400km ( pewnie zalicza czasem przerwane wypalanie do sredniej niekasujac licznika)

No to mamy podobnie. Teraz pytanie czy oboje mamy coś nie tak czy tak już jest? 🤷‍♂️

Być moze ostatnia aktualizacja DDE ma cos do tego?  Może coś zmienili w sterowniku? 🤷‍♂️

 

Fajnie by było dojść do tego o co chodzi 😊

Opublikowano
5 minut temu, raki napisał(a):

No to mamy podobnie. Teraz pytanie czy oboje mamy coś nie tak czy tak już jest? 🤷‍♂️

Być moze ostatnia aktualizacja DDE ma cos do tego?  Może coś zmienili w sterowniku? 🤷‍♂️

 

Fajnie by było dojść do tego o co chodzi 😊

Oberwuje filtr od poczatku ( prawie 3 lata). Aktualizacja dde  ( rok temu) na poczatku wplynela na wydluzenie interwalu wypalania. Potem sie unormowalo. 

Mysle, ze niedojdziemy do rozwiazania zagadki niestety. Za duzo mozliwych winowajcow/ koszty wymian bez gwarancji zmian na lepsze.

Chyba najtansza opcja na poczatek to wypranie filtra (ale podobno sleb efekty na dluzsza mete)

 

Opublikowano
1 minutę temu, Lendio napisał(a):

Oberwuje filtr od poczatku ( prawie 3 lata). Aktualizacja dde  ( rok temu) na poczatku wplynela na wydluzenie interwalu wypalania. Potem sie unormowalo. 

Mysle, ze niedojdziemy do rozwiazania zagadki niestety. Za duzo mozliwych winowajcow/ koszty wymian bez gwarancji zmian na lepsze.

Chyba najtansza opcja na poczatek to wypranie filtra (ale podobno sleb efekty na dluzsza mete)

 

Czyli "jeździć obserwować" ten typ tak ma? 🤷‍♂️😀

Trochę to irytujące bo za każdym razem staram się żeby procedura wypalania dobiegła do końca ale może trzeba to zacząć olewać 😁

 

Opublikowano
Godzinę temu, Jack-Strong napisał(a):

tryb mieszany wypala się co ok 500km

w trasie dochodzi do 900km

N47TU 250tys przebiegu

Screenshot_2023-12-23-11-25-02-804_pl.pw.btool.expert.jpg

N47 ma wieksze interwaly ( norma euro 5)

Opublikowano (edytowane)

mój jest EU6 😉 na dwóch sondach szerokopasmowych po 2013 roku można było już zamawiać F10/F11 w specyfikacji EU6 bodajże jeżeli się nie mylę.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)

Jadąc z pracy obserwowałem filtr i teraz wartości zaczęły spadać. Będę to monitorował aż do wypalenia i na koniec uaktualnie pierwszy post. 

Mi się zdaje że których z czujników przekłamuje stąd wygląda to jak wygląda. Tylko jak do tego dojść? 😂

Podobnie jak większość pisze że wskazówka temperatury w b47 jest ok lekko przed 100. 🤦 Po wymianie termostatu stoi zawsze prosto na 100. 

 

20240112_085127-COLLAGE.jpg

Edytowane przez raki
Opublikowano

mierzone jest tylko ciśnienie wsteczne które jeżeli przy danym obciążeniu osiągnie daną wartość krytyczną to uruchamiana jest procedura wypalania

Jack_Strong-
Opublikowano
15 minut temu, Jack-Strong napisał(a):

 te wartości które  obserwujesz są obliczane nie mierzone

Czyli coś przekłamuje że się wąchają czy to normalne? 

Da się do tego jakoś dojść bez wymiany na ślepo? 

Opublikowano

A wydech masz czysty, czy okopcony?  

Nie za bardzo jest co przy tym robić jezeli wszystko inne dziala bez zarzutu, możesz pozmieniać przewody ciśnieniowe na nowe i wyprać dpf (fizycznie wyciągając go, a nie zalepiać jakimś płynem przez gniazdo sondy). Też grzebałem czy sonda czy to czy tamto. A to raczej po prostu przytkany lekko DPF. 

Opublikowano
2 godziny temu, Jack-Strong napisał(a):

mierzone jest tylko ciśnienie wsteczne które jeżeli przy danym obciążeniu osiągnie daną wartość krytyczną to uruchamiana jest procedura wypalania

No właśnie, i mierząc ciśnienie przed i za DPF decyduje o tym czy układ jest drożny, czy zaczynamy wypalanko. A że usmolony jazdą na niskich obrotach dookoła komina DPF szybko się zapycha ( ma budowę drobnej siatki ) to znowu go dogrzewa.. 

 

Opublikowano (edytowane)

wystarczy że wtrysk delikatnie podlewa, turbo nie wstaje  lub  popuszcza olej do dolotu i objawy mogą być podobne... rownie dobrze można być nieszczelność, nagar, egr a może  czujnik różnicowy...

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)

No dokładnie, w tych ropniakach tam w środku to pewnie wszystko wygląda jakby się komin palił 😀 ostatnio zmieniałem klapki z uszczelką w dolocie to był zawalony że Hej! 

Edit a wydech mam czyściutki i pachnący wręcz, ad blue bez problemów i euro6. Pod pokrywą zaworów poza naciągniętym łańcuchem wszystko pięknie. Jedynie co poci się rura od intercoolera na przejściu do gumy. 

Edytowane przez Użytkownik525xd
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, Użytkownik525xd napisał(a):

A wydech masz czysty, czy okopcony?  

Masz na myśli końcówki wydechu?  

Wydruk z maszyny testującej wtryskiwacze świadczył, że oryginalne wtryskiwacze "przelewały".  Ale niewiele.  Te wtryskiwacze powtórnie zostały założone, gdyż nowych nie miałem. Wydech nie był okopcony. Delikatna czarną strużkę było znać na jednej końcówce, ale to chyba normalne. W końcu to diesel.

Zaraz po zakupie auta końcówki tłumika polerowałem całe, bo były brudne. Ale i też sfatygowane. Poprzycierane o coś twardego, a krawędzie już nie były idealnie gładkie. Szczególnie dolna ich część.          

Po wymianie końcówek na nieoryginalne, dane na wydruku wyszły idealne. Po miesiącu drugi raz sprawdzane na maszynie i też wyszło książkowo. Drugi raz, bo spalanie mi wzrosło prawie o litr na 100 km. 

Prawdę mówiąc, nie chodzi mi tak bardzo o to podwyższone spalanie, lecz o DPF. Warsztat gdzie to robiłem nie specjalizuje się w BMW. Pamiętam, że po podłączeniu kompa było 3 gramy sadzy. A mechanik chlapnął coś o dziurawym DPFie, że tak mało sadzy jest. 

Później gdy było już po montażu, kodowaniu i jazdach testowych, wychodziło że jest 8 gram. A po kilkunastu dniach, że 12 gram. Ale, że nie ma się czym przejmować, bo te dane są zmienne.  

Postanowiłem kupić nowe końcówki wydechu. Teraz wyraźnie widać czarne smużki na dolnej ich krawędzi.

Drążyłem temat w sieci i natrafiłem na YT EKG Auto Serwis. W jednym z materiałów, pan Krzysztof wspomina o wtryskiwaczach. Niestety potwierdził to, czego się obawiałem. Muszę kupić oryginalne całe wtryskiwacze. Cena koszmar.   

 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Użytkownik525xd 

Ty masz N47, więc nie bardzo można porównywać.  Wiem że w nich interwał wypaleń jest większy. 

Zależy mi aby poznać jak zachowują się inne B47 żeby ocenić czy u mnie jest w normie czy nie 🤷‍♂️

Opublikowano
27 minut temu, raki napisał(a):

Użytkownik525xd 

Ty masz N47, więc nie bardzo można porównywać.  Wiem że w nich interwał wypaleń jest większy. 

Zależy mi aby poznać jak zachowują się inne B47 żeby ocenić czy u mnie jest w normie czy nie 🤷‍♂️

Tak właśnie dodałem kod silnika bo nie każdy LCI ma b47. Co do różnicy to do b47 dodali chyba dwa czujniki więcej a awarie jednak z grubsza te same, podobno mniej wibruje, a poza tym że celowo zintegrowali klapki w dolocie żeby w całości wymieniać i potencjalnie przesuwać pożar w czasie w wadliwych sztukach egr to diameteralnych konstrukcyjnych różnic nie ma🙂

idąc tą ścieżką każdy silnik sam się stroi do warunków o ile jedzie i nie mamy co porównywać bo wystarczyło że jeden wymienił pierwszy raz olej po 5000 a drugi nie miał czasu i po 35000 i już mamy dwa zupełnie inne silniki o tym samym oznaczeniu🙂

Opublikowano (edytowane)

@Jack-Strong Twój czujnik różnicy ciśnienia pokazuje nieodpowiednie wartości powyżej 800 obrotów. Powinno rosnąć bardziej wykładniczo i wartości powinny być znacznie wyższe.

Edytowane przez Użytkownik525xd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.