Skocz do zawartości

Doposażenie auta w hak w celu przewozu rowerów.


tomaszekp5

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

kiedy w 2019 roku zamawiałem swoje G20 nie przyszło mi do głowy, że kiedyś będę chciał wozić nim rowery. Niestety wziąłem auto bez haka a dołożenie go w ASO to jakieś chore pieniądze. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z dokładaniem haka poza autoryzowanym serwisem? Może jakieś inne dobre patenty na przewóz rowerów? Będę woził maksymalnie dwa leciutkie (szosowe) rowery. Montaż na dach trochę mnie odstrasza ze względu na zużycie paliwa (a mam w głowie wycieczki po Europie) oraz martwię się o rowery (kamienie, owady itd.) Ktoś może się orientuje jak wygląda kwestia montażu haka poza ASO, kiedy auto jest w leasingu (bezpośrednio w BMW FS)? Obiło mi się też o uszy coś takiego jak „hak bez homologacji”, tj. taki służący tylko do montażu bagażnika na rowery bez możliwości holowania przyczepy. Ktoś ma jakieś doświadczenia? 

Edytowane przez tomaszekp5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do srodka w 3er sie nie mieszcza? Szosa czy jakies inne MTB?

Owady to jest faktycznie problem, spalanie mniejszy bo jedziesz wolno. Wozenie na haku rowerow jest spoko, ale znowu, kazdy deszcz na trasie i wszystko co masz na tyle auta szybie zwyczajnie laduje na rowerach... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, karlos91 napisał(a):

Do srodka w 3er sie nie mieszcza? Szosa czy jakies inne MTB?

Ogólnie da się upchać dwie szosy do auta po złożeniu foteli, ale wtedy nie zostaje nic na pozostałe bagaże. No i trzeba się trochę natrudzić, żeby zrobić to tak, żeby się rowery o siebie nie poobijały. Ostatecznie też rozważam taką opcję, żeby rowery wpakować do środka, a na bagaż kupić po prostu trumnę na dach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym w to poszedl. Szczegolnie jesli rowery sa tego warte, tzn. sa dla Ciebie tyle warte by je wkladac do srodka.

Minus turmny to oczywiscie halas od belek i predkosc ograniczona teoretycznie do 130 km/h, ale jak jechalem na Sylwestra to ja z samymi belkami bylem wolniejszy niz ludzie zaladowani na narty po 160 km/h z trumnami w deszczu ...

Jak bedziesz kupowal od Thule to warto kupic w DE bo kilka stowek mozna oszczedzic na calym komplecie. U mnie belki na dach + dwa uchwyty na rower wyszly 700 eur vs ok. 4k w PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też rowery schować do środka a na hak dać kufer 😉 Koszt chyba nawet większy niż w przypadku rowerów na haku, ale odpadają problemy związane z wożeniem czegokolwiek na dachu, no i rowery masz bezpieczne w środku. Jak pytałem o koszt dołożenia haka elektrycznego poza ASO, to usłyszałem kwotę około 9 - 10 tys. Manualnego nie opłaca się, bo z tego co widziałem, to kwota jest prawie taka sama jak w przypadku elektrycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo koszt haka to no nie tylko hak ale tez zdaje sie wieksza chłodnica i/lub wentylator a co za tym idzie chyba tez oprocz gniazda z tyłu jakas modyfikacja elektryki rowniez z przodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na szczęście wziałem hak przy zamawianiu auta (też się wahałem) i nie wyobrażam sobie wożenia rowerów w środku. Jakbyś się nie starał, w końcu i tak coś zahaczysz czy zarysujesz przy pakowaniu ich do środka. Będziesz potem jeździł z dziurą w skórze czy podsufitce? Spróbuj poszukać jeszcze różnych opcji dołożenia haka. Jak kiedyś orientowałem się w przypadku Audi, to były dwie ceny za dołożenie - zależności czy pod przyczepę czy właśnie bagażnik (kwestia chłodnicy chyba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak rower to szosa za  +/- 20k PLN i wiecej to troche slabo to wozic na zewnatrz, szczegolnie na dystansach + 1000 km. Wokol komina czy 100-200 km mozna podjechac czy to na dachu czy z tylu. Jak ktos ma MTB to tez inna sprawa, bo to wiekszy rower.

Mozna tez kupic specjalne pokrowce / pudelka na rower. Wtedy i rower i auto sa zabezpieczone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woziłem szosy na haku na dystansach 1500+ km i nic im się nie stało. Nawet się jakoś za specjalnie nie brudzą. Za to komfort jazdy nieporównywalny do wożenia na dachu.

Ale nikomu nie polecam wożenia na haku w pokrowcach (takich jak np. sprzedaje velosock). Ja spróbowałem raz i to kompletna porażka. Samochód pali ze 2 litry więcej, wyraźnie czuć że wiezie się za sobą jakiś żagiel, a do tego nie są wodoodporne i rowery są jeszcze bardziej mokre niż bez pokrowców.

Kasa wyrzucona w błoto. To się nadaje jedynie do trzymania w tym roweru w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Godlik napisał(a):

Ale nikomu nie polecam wożenia na haku w pokrowcach (takich jak np. sprzedaje velosock). Ja spróbowałem raz i to kompletna porażka. Samochód pali ze 2 litry więcej, wyraźnie czuć że wiezie się za sobą jakiś żagiel, a do tego nie są wodoodporne i rowery są jeszcze bardziej mokre niż bez pokrowców.

A ktoś ma może doświadczenie z jakimiś pokrowcami przy przewożeniu na dachu? Żeby chociaż trochę zabezpieczyć rowery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak zrobilem z tym stretchem ostatnio na trasie z Waw do Hamburga. W DE oczywscie padal deszcz, wiec gdzies ta woda weszla pod folie... Pozniej w pelnym sloncu ta folia sie nagrzewa szybko, woda paruje. Mozna probowac to zrobic lepiej, ale ja bede sobie juz darowal. Lepiej potem umyc te rowery i mniej roboty. Z pewnymi stratami sie trzeba liczyc niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh, czyli wychodzi na to, że żeby przemieścić rowery w bezpieczny sposób to trzeba kupić vana 😅. No nic, chyba zdecyduję się na Thule TopRider, skoro montaż haka w sensownych pieniądzach odpada. Montaż rowerów bezpośrednio za widelec wydaje się dość solidny, a nad zabezpieczeniem przodu pomyślę, może faktycznie stretch. Dziękuję za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszlym roku jak jechalem na wczasy to wyslalem rowery kurierem - clicktrans w sumie za 4 rowery w 2 strony to bylo 400 pln - chyba najtansza opcja 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No tak. Ale maz zlozone siedzenia a tutaj wyraznie widac ze rowery montowane sa jakims systemem do szyn montazowych ( opcjonalnych) w bagazniku. Takich szyn nie ma bo sa fotele wiec ten pomysl odpada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.