Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Cześć :D, 

Mam duży problem ze swoim autem ale zacznijmy od początku.

Pacjent to BMW E90 330i 258km Automat z USA

Otóż, 

Przy jakiś 50km\h zapalił się nagle Check Engine kątem oka zobaczyłem, że obroty zaczęły lekko wariować przy tym jak dojechałem do ronda to auto nagle zgasło ale normalnie odpaliło,

bez problemu się rozpędzał do tych 50\60 ale za każdym razem jak trzeba było przyhamować i te obroty malały i auto na jedynkę zrzucało to gasło.

Później jak zaparkowałem i po jakimś czasie go próbowałem odpalić to pochodził chwile i nagle gasł.

Pierwszą wizytę u mechanika auto odbyło w Sierpniu na tamten czas pokazywał się błąd P1553 Crankshaft Exhaust Camshaft Correlation 

Mechanik wymienił czujnik położenia wału na oryginalny i jeszcze wymienił elektrozawór zmiennych faz rozrządu.

Po tym ten błąd znikł ale objawy nie ustały mechanik odłączył Valvetronica i jakoś dojechałem do kolejnego majstra bo tamten już nie chciał dalej działać z autem bo go to cytuje "Przerosło".

Na tym odpiętym Valvetronicu nie było problemu z gaśnięciem auta ale max 30 km\h jechało także szału nie ma. 

Kolejny mechanik podpiął znowu tego Valvetronica i wyświetlił mu się błąd, że jest błąd synchronizacji rozrządu góra z dołem coś takiego czy tam wałka rozrządu i wałków rozrządu średnio pamiętam ale było coś z brakiem synchronizacji rozrządu.

Generalnie auto sprawdził wokół tego błędu rozrządu był git nie wiem czy Vanosa sprawdzał ale pewnie tak, sprawdzał cewki, sprawdzał świece, generalnie powiedział, że auto po tym co zobaczył nie potrzebuje nic do wymiany ale objawy nadal są.

Temat ciągnie się od sierpnia a mamy styczeń potrzebuję jakiś pomysłów, porad itp. bo po prostu psycha siada .

Proszę o waszą pomoc albo cokolwiek nawet jeśli coś co tu napisałem było sprawdzone a macie podejrzenia, że może to być coś wokół tego to dajcie znać każda pomoc się liczy.

 

Pozdrawiam i czekam na rozwój dyskusji jak coś źle opisałem albo widziecie jakiś niejasny przekaz to z chęcią ewentualnie sprostuje w odpowiedzi 😄

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Ciężki przypadek. Oczywiście nie wiem na pewno ale mi to wygląda na problemy z rozrządem / vanosem.

Jeśli dalej występuje błąd synchronizacji rozrządu to znaczy komputer widzi przestawiony rozrząd.

Moim zdaniem albo czujniki rozrządu (ale one mają swoje błędy) albo koła vanos albo przestawił Ci się rozrząd.

W N52 wykręcają się śruby z kół vanosa, trzeba zdjąć pokrywę żeby to sprawdzić.

I trzeba sprawdzić na blokadach czy rozrząd jest dobrze ustawiony.

Edytowane przez Saico
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardziej vanos, po odpieciu vvt auto nie gasnie. 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Problem rozwiązany przyczyną był rozdzielacz prądu przez co parę bezpieczników poszło , czujnik położenia wału , czujnik położenia rozrządu , i od filtra oleju idzie taki ciężko mi to określić "pałka" i ona też była połamana po wymianie wszystko śmiga jak dawniej 😄 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.