Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 8.01.2024 o 08:52, luk_byd napisał(a):

Ale to jest to czego tutaj kilka osób nie może przyswoić. Po prostu 540i jest najlepszy, bez znaczenia gdzie mieszkasz, jak jeździsz, ile uzywasz i czy masz 5 innych M'ek pod ręka czy nie.

No ja nie mogę tego przyswoić, sorry.

I to z przynajmniej 2 powodów - nie uważam go za najlepszego, bo jest alternatywa w postaci właśnie świetnych diesli R6, a po drugie zwyczajnie nie ma żadnego silnika, który jest bezapelacyjnie najlepszy, bo każdy ma inne preferencje i robi inne traski - a to jest ważne. Dla mnie ideał to 540d, bo momentem przygniata 540i, z resztą 530d również - a ja taką charakterystykę lubię. Możecie mówić, że to charakterystyka ciężarówki. W trasie dźwięk silnika i jego kultura jest jak najbardziej na miejscu. Dodatkowo posłuchajcie, jak na zewnątrz brzmi diesel R6 podczas ostrego przyspieszania od zera - to się zdziwicie, jak to fajnie słychać - przeciąg powietrza powoduje, jakby tam był jakiś potwór pod maską 🙂 No ale, żeby być obiektywnym, to na biegu jałowym, szczególnie przy zimnym silniku diesel jasna sprawa - przegrywa. Biorąc pod uwagę większy poziom skomplikowania diesla - to też plus dla 540i, a dodatkowo silnik B58 jest naprawdę udany i bezproblemowy - więc uważam, że owszem - bardzo dobry wybór - może nawet lepszy od diesla, jeśli rzadko jeździmy w trasy i w większości kręcimy się po mieście. W trasy dla mnie bezapelacyjnie diesel R6, a wokoło komina wziąłem 3er z B58 właśnie.

Do tego różnica w spalaniu około 3 litrów średnio - co powoduje, że 530d naprawdę rzadko tankuje, w spokojnej trasie co 900-1000km to norma - i to też lubię. Swoją M340i tankuję średnio co 500km, w trasie co około 600km, co odczuwam będąc w trasie - nie chodzi o kasę, tylko częstotliwość podjazdów pod dystrybutor.

Nie porównujcie 540i do 520d, bo to 2 światy. Porównujcie R6 do R6.

 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 12.01.2024 o 14:08, Mandus napisał(a):

No ja nie mogę tego przyswoić, sorry.

 

Czytając Twoją dalszą wypowiedź chyba błędnie odczytałeś moj post. Chociaz teraz już sam nie wiem 🙂

 

A skoro te B58 czy V8 jest takie oh ah, to dlaczego pewien użytkownik nie ma go w każdym jednym aucie 🙂

Opublikowano

Nie ma co bić piany - zwyczajnie zwracam uwagę, że oprócz jak najbardziej dobrego i fajnego 540i są jeszcze równie udane diesle R6, które w zależności od wykorzystania auta są wg mnie godne polecenia i również dają odpowiednią satysfakcje z jazdy, co niektórzy właśnie nie chcą tutaj przyswoić - przynajmniej takie mam wrażenie. Nic więcej.

 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.