Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
9 godzin temu, Woytas napisał(a):

Nie no litości, chwilowy strzał to był  w VAGach i olbrzymia góra momentu na wykresie i   kop w siedzenie jak się turbo napompowało .. obecne diesle maĵą płaski przebieg , 

Skoro to jest płaski przebieg to ja się chyba nie znam:

 

Screenshot_20240106_081832_Chrome.jpg

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, Rufio napisał(a):

Skoro to jest płaski przebieg to ja się chyba nie znam:

 

Screenshot_20240106_081832_Chrome.jpg

Pięknie podsumowałeś te silniki , tam gdzie 540i osiąga max moment , gość w 540d nie dotknął jeszcze gazu :classic_laugh:

740D-G11.jpg

Edytowane przez Woytas
  • Moderatorzy
Opublikowano
31 minut temu, Woytas napisał(a):

Pięknie podsumowałeś te silniki , tam gdzie 540i osiąga max moment , gość w 540d nie dotknął jeszcze gazu :classic_laugh:

 

Jak lubisz jeździć z silnikiem z charakterystyka pracy jak w ciężarówce to ok. Tam to masz górę momentu od obrotów jalowych.

Do  Suvov diesle ok (opór powietrza, duże koła, waga)

Do takiej G30 to lepsza cicha, bezwibracyjna benzyna. 

Zostaje 6 cylindrowe 540i.

Niestety V8 w BMW to pytanie brzmi: nie czy się zepsuje, tylko kiedy się zepsuje.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pytanie z innej beczki : jadę np Zakopiańska na tempomacie 110km/h, jest ograniczenie i zwalniamy do 70 , ponownie dajemy tempomat na 110km/h , jak duża będzie różnica przyspieszenia między np 518d a 530/540, o ile będzie , ktoś to sprawdził ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Przecież to zależy od oprogramowania, silnik ma małe znaczenie. 

Jeżdżę sporo krajówkami.

Standard peleton 8-15 aut prowadzany przez ciężarówke czy jakąś pierdółe 70-80kmh. Nikt nie wyprzedza bo spory ruch z przeciwka. Wyprzedzam po 3 - 4 auta naraz, i znowu jadę sam swoim tempem. Nikt inny nie próbuje. 

Screenshot_20240101_204041_MyBMW.thumb.jpg.64f8f71a11bdaa044dae850c2c4cdc7d.jpg

Opublikowano

Masz na  YT całą masę filmów z przyspieszeń 

Co do cichszej i bezwibracyjnej pracy silnika ... co tam ma wibrować , po trasach jeździ się momentem i odjeżdza na tym samym biegu bez kick-downu i piłowania obrotami ..tutaj 540d będzie miało olbrzymią przewagę 

Zresztą nawet w sporcie  w Le Mans Audi latami zamiatało konkurencje  TDI :classic_laugh:

  • Moderatorzy
Opublikowano
28 minut temu, Woytas napisał(a):

 

Co do cichszej i bezwibracyjnej pracy silnika ... co tam ma wibrować , po trasach jeździ się momentem i odjeżdza na tym samym biegu 

W mieście z uchyloną szyba też jest ciszej i bezwibracyjnie?

No raczej nie....

  • Moderatorzy
Opublikowano

A ja uważam że najlepszy silnik to ten w M5 🙂

Wydając 200-500k i więcej to największy koszt posiadania takiego auta to utrata wartości. Różnica w spalaniu 2-5 l to groszowy temat. Każdy kupuje zgodnie ze swoją filozofią auto/silnik i tyle 🙂 
Ewentualnie można pogadać na temat awaryjności, bo wiadomo są mniej i bardziej awaryjne, ale każdy silnik ma swoje bolączki. 

Opublikowano
W dniu 3.01.2024 o 15:51, stawior napisał(a):

Witam! Noszę się z zamiarem zmiany z GT3 2015r 2.0d 184PS, na serię 5 w roczniku 2018-2019. Proszę o opinię których silników unikać, jakie są wady tej generacji?

Generalnie na pytanie "jaki silnik kupic?" nie da sie precyzyjnie odpowiedziec nie majac zadnych informacji o twoich preferencjach. Musisz okreslic na czym ci zalezy, w przeciwnym razie kazdy silnik bedzie spelnial twoje kryteria (bo zbior kryteriow jest pusty).

Z przydatnych informacji, moge sie podzielic tym, ze sam posiadam G31 530xd z 2017 roku. Kupilem 2 lata temu przy przebiegu ~70k. Obecnie dobijam do 100k. W tym czasie nie uswiadczylem zadnych usterek oprocz jednorazowego zapalenia sie check engine. Blad dotyczyl silniczka sterujacego klapami wirowymi w dolocie powietrza. Po skasowaniu bledu wiecej sie nie pojawil, wiec najprawdopodobniej byl to jakis przejsciowy problem.

Z elementow wyposazenia cenie sobie kamere 360 (widok jak w GTA 2), ktora pozwala naprawde precyzyjnie parkowac. Oraz tempomat. Mam adaptacyjny, ale korzystam z niego jak ze zwyklego glownie uzywajac przycisku cancel (przerywa naped / przywraca poprzednia predkosc), ktory jest wygodnie umiejscowiony po lewej stronie kierownicy.

To co nie dziala za dobrze to utrzymywanie w pasie ruchu. System czesto sie deaktywuje po kilkudziesieciu sekundach od wlaczenia. Ponoc to zostalo usprawinone w nowszych modelach.

Latem na autostradzie da sie zejsc ze spalaniem ponizej 6 L jesli odpowiada ci jazda z predkoscia ~120 km/h.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
19 godzin temu, Rufio napisał(a):

 

Standard peleton 8-15 aut prowadzany przez ciężarówke czy jakąś pierdółe 70-80kmh. Nikt nie wyprzedza bo spory ruch z przeciwka. Wyprzedzam po 3 - 4 auta naraz, i znowu jadę sam swoim tempem. Nikt inny nie próbuje. 

Screenshot_20240101_204041_MyBMW.thumb.jpg.64f8f71a11bdaa044dae850c2c4cdc7d.jpg

większość z nas myśli że niebezpieczeństwo podczas wyprzedzania krajówkami czy gminnymi drogami jest jak się nie zdąży przed autem z przeciwka , nic mylnego , największe niebezpieczeństwo stanowi pojazd z podporządkowanej po prawej stronie , który chce włączyć się do ruchu skręcając w lewo , patrzy w prawo i widzi że jeszcze zdąży , patrzy w lewo widzi ciężarówkę i auta jadące za nią , i też zdąży  , ale nie widzi tego auta które już jest w trakcie wyprzedzania , sam byłem świadkiem takiej sytuacji , oczywiście nie piszę żeby odradzać posiadania mocnego silnika , ale skoro to nasz pub motoryzacyjne , to przy okazji pisze o tym .  natomiast wracając do silników to optymalny wybór jest to co każdy wybierze dla siebie , a 540i - patrząc na opinie kolegów- to chyba najlepszy wybór do 5er

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zasada ograniczenego zaufania. Prawie 30 lat za kierownicą.Lubię jeździć "żwawo", ale płynnie. 

Dlatego silnik mocny benzynowy sprawdzą się u mnie. 

Jak ktoś jeździ gaz-hamulec niech bierze 530d/540d.

Amplituda wahań spalania jest mniejsza.

 

 

 

Opublikowano

To jak sobie tak opowiadamy w tym pubie motoryzacyjnym, to ja Wam opowiem tak:

mam kilka beemek (jak w opisie) i jeszcze kilka innych samochodów. Wszystkie BMW są z przynajmniej 6 cylindrami, M5 na V8 - a jedyny diesel w szeroko pojętej rodzinie to 530d - moje daily. Wszystkie auta są na swój sposób fajne, E36 jeszcze w cabrio jest cool, bo przejażdżka nim to takie przeniesienie w czasie, ostatni mój zakup to właśnie B58 w M340i - genialne auto o zupełnie innym charakterze niż 530d. I jeszcze dodam - jazda np. taką Mazdą CX-30 jest fajna, ale dla nas, użytkowników głównie BMW nie ma w takim samochodzie żadnych emocji, po prostu przyzwoite auto z pkt.A do pkt.B. I do brzegu - czy to moja żona, czy mój syn samochodziarz ze świeżym prawkiem, czy znajomi, którzy jeździli tymi moimi wynalazkami - każdy stwierdza, że najlepsze auto to 530d - właśnie głównie z powodu silnika (!) - jego reakcji na gaz oraz jego brzmienia (moja żona twierdzi, że tu jest najszlachetniejsze brzmienie z wszystkich naszych beemek - a to właśnie ona ma przypisane M340i) i w ogóle za całokształt - bo co by nie mówić, G30 to wygodne i fajne auto. Jeździłem 540i, nie powiem, świetny silnik do tej budy - nikomu go nie odradzam, ale Wy przeciwnicy diesla nie odradzajcie ludziom czegoś, czego nie znacie, bo porównując dzisiejsze 540i do diesla z E39 czy E60 to trochę śmieszne porównanie. To tak jak ja bym porównał kiedyś genialny silnik wolnossący 3.0i 231KM do dzisiejszego 530d - to przepaść w mocy i momencie na korzyść dzisiejszego diesla. Owszem, nie każdy musi lubić diesla, dlatego niech bierze benzynę, po to jest wybór.

Myślę też sobie, że dla mnie, miłośnika i amatora motoryzacji, ważne jest czerpać przyjemność z różnych jej aspektów - jak jadę dużym dieslem, to czerpię z tego przyjemność, jak jadę E92 335i - czerpię przyjemność z tego zestawu tego ponadczasowego modelu, inaczej patrzę na nowe M340i, jest to aktualny, nowy model więc też więcej od niego wymagam i zwracam uwagę na inne szczegóły. M5 E39 to inna uczta. I podobnie, jak jadę innymi samochodami - nawet busy lubię prowadzić. Biedny jest ten, co kupi jedno auto i myśli, że ma najlepsze - taki ideał zwyczajnie nie istnieje.

  • Lubię to 6
Opublikowano
16 godzin temu, Krakus3 napisał(a):

 największe niebezpieczeństwo stanowi pojazd z podporządkowanej po prawej stronie , który chce włączyć się do ruchu skręcając w lewo 

Do tego dodaj skręcającego w lewo z tej wyprzedzanej kolumny ... co drugi szybki  i wściekły na jednośladzie  ginie w ten sposób  ....  świadomie nie użyłem słowa motocyklista :classic_blink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 7.01.2024 o 00:07, kapitan.szpunt napisał(a):

Generalnie na pytanie "jaki silnik kupic?" nie da sie precyzyjnie odpowiedziec nie majac zadnych informacji o twoich preferencjach. Musisz okreslic na czym ci zalezy, w przeciwnym razie kazdy silnik bedzie spelnial twoje kryteria (bo zbior kryteriow jest pusty).

 

Ale to jest to czego tutaj kilka osób nie może przyswoić. Po prostu 540i jest najlepszy, bez znaczenia gdzie mieszkasz, jak jeździsz, ile uzywasz i czy masz 5 innych M'ek pod ręka czy nie.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie mówię, że najlepszy jest 540i. Ale plusy przeważają nad minusami:

Zresztą co było powiedzianie wcześniej zobaczcie jaki progres zrobiły silniki benzynowe, do silników diesla. Nie mówie już o benzyniakach,

Mercedes AMG C43 367 KM spalał mi średnio wg dystrybutora 12,4 litra. Zrobić spalanie w trasie poniżej 8 to już problem

BMW 540i 333KM spala mi średnio 9,7 l wg dystrybutora.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

może załóżmy nowy temat : Pub motoryzacyjny G30/G30LCI z wymyślną nazwą np. VANOS lub pod DPFem ? 😉 

Opublikowano
14 minut temu, Krakus3 napisał(a):

może załóżmy nowy temat : Pub motoryzacyjny G30/G30LCI z wymyślną nazwą np. VANOS lub pod DPFem ? 😉 

Ty się lepiej martw , żeby adblue nie przymarzło 😁😁😁

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, Rufio napisał(a):

Zresztą co było powiedzianie wcześniej zobaczcie jaki progres zrobiły silniki benzynowe, do silników diesla. Nie mówie już o benzyniakach,

 

Zgadza się że silniki benzynowe zrobiły większy postep niż silniki diesla, ale i te zrobiły postęp m.in w kulturze pracy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, Woytas napisał(a):

Ty się lepiej martw , żeby adblue nie przymarzło 😁😁😁

jestem przygotowany 😉

Screenshot_20240108_203618_Google.thumb.jpg.4a8dda95bf57218e36de7aebefc3a103.jpg

  • Haha 1
Opublikowano
12 godzin temu, Rufio napisał(a):

Nie mówię, że najlepszy jest 540i. Ale plusy przeważają nad minusami:

Zresztą co było powiedzianie wcześniej zobaczcie jaki progres zrobiły silniki benzynowe, do silników diesla. Nie mówie już o benzyniakach,

Mercedes AMG C43 367 KM spalał mi średnio wg dystrybutora 12,4 litra. Zrobić spalanie w trasie poniżej 8 to już problem

BMW 540i 333KM spala mi średnio 9,7 l wg dystrybutora.

Te konkretne plusy przewazaja z twojego punktu widzenia. W oczach innej osoby co innego moze byc wazne, co moze powodowac, ze rachunek zyskow i strat bedzie inny dla danego modelu.

Opublikowano

A co jest jeszcze ważne, to nie jaki kupić silnik a od kogo kupić? Od gościa z wąsem czy bez wąsa? Kto wymieniał olej? Kobieta właściciel? Albo starszy pan? Im spod większej willi tym bardziej zadbany bo umowa pod krawatem? A Może ten dresik Seba faktycznie olej wymienial bo zna z dzieciństwa temat a odzywkami handluje wiec zrobi komuś prezent na lata bo sie z kosztami nie liczy😄Auta które jeżdżą tylko po autostradzie nie mają tylu problemów za to mają wysokie przebiegi. A to są najlepsze auta, takie zdjęte z autostrady. Szkoda ze słabo wyposażone. No i ten olej.. 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adblue , ON i sam silnik dały rady mrozom , a auto nie garażowane 👍🏼  miałem też okazję sprawdzić  co szybciej nagrzeje kabinę i odmrozi szyby : odpalenie i wszystko na MAX, czy ogrzewanie postojowe? zdecydowanie ogrzewanie postojowe 

20240109_070252.thumb.jpg.832945d920e05377b92ad1d5f580fc24.jpg 

 

Opublikowano

Betki w benzynie jeszcze żadnej nie miałem, dlatego nie odnoszę się. Miałem F10 2.d i obecnie  G30 3.d. R6 oczywiście kapitalnie lepsza. Co istotne 2.d bardzo mi dokuczyła. Padły: przepływomierz powietrza, turbina, dwa razy wtryski, pompa wysokiego ciśnienia i na koniec uszczelka na tej wymienionej turbinie. Prewencyjnie wymieniłem też panewki. Wszystko do przebiegu 190 tys. Nie wiem może miałem pecha. W 3.d przy 72 tys. na razie nic. Wracając do pytania Szanownego Kolegi z początku wątku - jakiego silnika unikać - a contrario - jaki można polecić, z mojego skromnego doświadczenia, jeśli tylko budżet pozwala, to zdecydowanie R6. Satysfakcja z zakupu gwarantowana i pozostaje na długo. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.