Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam problem ogólnie znany paliwo w wiązce w silnika B47. Widziałem parę filmików na youtube na ten temat i tam w komentarzach ludzie pisali że robili jakieś przejściówki pomiędzy ten czujnik a wiązkę paliwa, wie ktoś z kolegów coś na ten temat? Jak takie coś zrobić? Przytoczę komentarz jednego gościa z yt:

cytat:

"Ja u siebie żeby do tego nie dopuścić, to kupiłem oryginalną wtyczkę jaka idzie do tego czujnika oraz używany czujnik cisnienia, z którego wyciąłem gniazdo. Zlutowałem to ze sobą i zalałem czarną żywicą epoksydową i powstała z tego taka przejściówka, którą wpiąłem między wiązke od silnika, a sam czujnik. Teraz jeżeli u mnie ten czujnik się popsuje to nic się nie stanie bo paliwo nie przejdzie przez tą przejściówkę bo przewody w niej są zlutowane i zalane żywicą, więc paliwo nie ma którędy przejść. Przejściówkę w 5 minut wpinasz w wiązkę i jezdzisz ze spokojną głową. Taki patent robił Mercedes w swoich silnikach 1.8 z kompressorem bo olej z silnika poprzez wriatory wałków wtłaczał się w przewody i wędrował po całej wiązce do samego sterownika jak tutaj. Różnica taka, że Mercedes wzywał ludzi i w serwisie wpinali takie przejściówki w wiązke i po sprawie. Mnie koszt zrobienia takiej przejsciowki wyszedł 60 zł stosując oryginalne wtyczki plus ładny czarny oplot i wygląda jak by było fabrycznie"

Opublikowano

a nie jest tak że ten problem już został naprawiony w nowych czujnikach?

u mnie czujnik wytrzymał 9 lat, liczę że za kolejne 9 lat będę miał już inny samochód:)

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

akurat też przerabiam to w f15 - pytanie czy nie byłoby dobrze zrobić małych dziurek w peszlu - jak coś się pojawi będzie od razu widać.
U mnie akurat na kostce od czujnika już ropa się pojawiła, brak jakichkolowiek błędów czy innych dolegliwości. Zmieniam czujnik na nowy, myję kostkę i zobaczymy. Przebieg teraz 220tyś km

 

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Czy ten problem dotyczy też silników serii N ? Szok jaki jest teraz wysyp w silnikach B... 

Czy dla silnika N57 to jest przewód o nr 13537823397 (nr1 na obrazku?)

 

 

Obraz1.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na serwisie mają z dnia na dzień, ale to jest jakiś żart, że nie poprawili tego. Z działem obsługi części rozmawiałem to jest plaga, nie raz już auta przyjeżdżają z choinką na desce lub na lawecie.
Na socialach EKG prowadzący zwraca uwagę, że BMW bardzo późno zapala check - w sterowniku już lista błędów dość poważnych a nic się nie zapala na desce, użytkownicy jeżdżą do grubej awarii

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.01.2024 o 17:54, amt-parts napisał(a):

Witam problem ogólnie znany paliwo w wiązce w silnika B47. Widziałem parę filmików na youtube na ten temat i tam w komentarzach ludzie pisali że robili jakieś przejściówki pomiędzy ten czujnik a wiązkę paliwa, wie ktoś z kolegów coś na ten temat? Jak takie coś zrobić? Przytoczę komentarz jednego gościa z yt:

cytat:

"Ja u siebie żeby do tego nie dopuścić, to kupiłem oryginalną wtyczkę jaka idzie do tego czujnika oraz używany czujnik cisnienia, z którego wyciąłem gniazdo. Zlutowałem to ze sobą i zalałem czarną żywicą epoksydową i powstała z tego taka przejściówka, którą wpiąłem między wiązke od silnika, a sam czujnik. Teraz jeżeli u mnie ten czujnik się popsuje to nic się nie stanie bo paliwo nie przejdzie przez tą przejściówkę bo przewody w niej są zlutowane i zalane żywicą, więc paliwo nie ma którędy przejść. Przejściówkę w 5 minut wpinasz w wiązkę i jezdzisz ze spokojną głową. Taki patent robił Mercedes w swoich silnikach 1.8 z kompressorem bo olej z silnika poprzez wriatory wałków wtłaczał się w przewody i wędrował po całej wiązce do samego sterownika jak tutaj. Różnica taka, że Mercedes wzywał ludzi i w serwisie wpinali takie przejściówki w wiązke i po sprawie. Mnie koszt zrobienia takiej przejsciowki wyszedł 60 zł stosując oryginalne wtyczki plus ładny czarny oplot i wygląda jak by było fabrycznie"

Możesz pokazać jak to zrobiłeś i jak to wygląda?

Bo żeby to spełniało zadanie, jeżeli ropa już dostanie się do wiązki, to musi mieć też gdzieś ujście "przerwę" w wiązce. Sama ropa idzie wewnątrz przewodów i dodatkowe izolowanie "czymkolwiek" nie zda egzaminu.

Ciekawi mnie jak to zrobiłeś.

 

Tak na marginesie poruszyłem kiedyś w ASO ten temat i nie do końca jest to problem tylko i wyłącznie samego czujnika (no ale mógłby być trwalszy, lepszy). Z tego co mnie poinformowano (nieoficjalnie) to problem głównie dotyczy regionu Polski (wschodu europy) gdzie jakość paliwa daje do życzenia, to raz a dwa to sam skład paliwa, dodatków, wszelakich uszlachetniaczy które niszczą (rozpuszczają) czujnik. Dodatkowo powiedziano mi też że sama wymiana nie rozwiązuje problemu a tylko odkłada w czasie na kolejne lata, bo nowe czujniki nie zostały poprawione, są takie same. Ogólnie niechętnie porusza się ten temat w ASO, takie odniosłem wrażenie.

Dostałem także informacje że to coraz częstsze przypadki i temat został poruszony na spotkaniu na zachodzie (chyba w Niemczech) na spotkaniu "mistrzów" serwisów. Może coś się ruszy w tej kwestii.

Na razie watro tam zajrzeć przy każdej wymianie oleju, tak dla świętego spokoju. Taką też dostałem radę.

Pozdrawiam

Edytowane przez Maario78
Opublikowano

Teoretycznie przerwanie obwodu i zastosowanie jakiegoś dobrego gniazda i wtyczki powinno odciąć ewentualne sączenie ale nie ma co świrować myślę że po wymianie czujnika raz na rok sprawdzić i git a nawet jak puści to nawet parę lat minąć może zanim się pierwszy raz przesączy. U mnie była wtyczka mokra ale ropa nie doszła do dużej wtyczki

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, amt-parts napisał(a):

Właśnie ja tego nie zrobiłem ale chce zrobic i też do końca nie wiem jak

Można by zastosować za czujnikiem dodatkową złączkę (wodoodporną). Po stronie czujnika usunąć gumki a po przeciwnej zostawić. Jeżeli pojawi się ropa wewnątrz, teoretycznie dalej nie pójdzie a pozostanie (wleje się) do wnętrza kości.  Samo usunięcie gumek nie wpłynie na instalacje bo po drugiej stronie owe gumki pozostają i nic nie ma prawa się stać.

Można by tak zrobić w formie zabezpiecznia się przed kosztami w razie przeoczenia problemu, co nie znaczy że czujnik i tak do wymiany.

 

Choć sam nie wiem czy nie lepiej zaglądać tam po prostu co jakiś czas. Nawet gdyby wymienić go raz na 5-10 lat (przypuszczam że tyle wytrzymują) to nie są straszne koszta. Gorzej kiedy ktoś jest nieświadomy i pójdzie to aż do komputera to koszta naprawy mogą sięgać tysięcy złotych.

123.jpg

Edytowane przez Maario78
Opublikowano

Ma ktoś zdjęcie tej wtyczki do czujnika? 

Moim zdaniem najprościej będzie usunąć z pół centymetra peszla tuż przy wtyczce i  dokładnie zalać tą przestrzeń pomiędzy wtyczką a peszlem jakimś klejem z utwardzaczem.

Opublikowano

A ma ktoś może nr oryginałów tych wtyczek (tej co wchodzi do czujnika) i ewentualnie jeśli takowa jest to gniazdo takie jak jest w tym czujniku

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

Ma ktoś zdjęcie tej wtyczki do czujnika? 

Moim zdaniem najprościej będzie usunąć z pół centymetra peszla tuż przy wtyczce i  dokładnie zalać tą przestrzeń pomiędzy wtyczką a peszlem jakimś klejem z utwardzaczem.

Nic to nie da, bo ropa sączy się po drucie wewnątrz izolacji. Jedyna opcja to rozpięcie przepływu nie otwierając obwodu. 

A może wystarczy te uszczelki powyciągać/naciąć na samej wtyczce i będzie po prostu uciekać ropa odrazu. Ta wtyczka jest bardzo szczelna dlatego ropa idzie dalej 

Edytowane przez Użytkownik525xd
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Czy mógłbym prosić o zdjęcie wtyczki tego czujnika w silniku b47. Gdzie on dokładnie jest. Chciałbym sprawdzić u siebie. 

Opublikowano

Witam wszystkich, nie wiem czy ktoś już wpadł na ten pomysł czy też nie ale ja osobiście planuje zastosować złączki które są wykorzystywane w hulajnogach elektrycznych - xt150, plus tej złączki w tym wypadku jest taki że kabel trzeba przylutować do korytka które jest szczelnie zamknięte a więc ropa nie ma możliwości w żaden sposób przedostania się do wiązki.20230811_190954.thumb.jpg.6ea65b446853ae1a65d3af67576bb1ee.jpg

Opublikowano

B317:

1VnXycbM3r

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.