Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zauwazylem ze mam caly czas otwarte zaluzje gorna i dolna . Wymienilem silniczek na nowy . Po pierwszym wlaczeniu zaplonu zrobil taki test ze zamknela sie roleta i po chwili znowu sie otworzyla. od tego czasu caly czas otwarta , ani drgnie  . 

 Blad 279B00 Aktywna klapa powietrza chladzacego, diagnostyka sprzezenia zwrotnego : bląd elektryczny 

zmierzylem napiecia we wtyczce :

czarny LIN - 11.5 v

czerwony - 12,4 v

szary - plywal miedzy 9- 10, 5 volta

brazowy -  masa  

rozumiem ze bezpiecznik F70 jest ok skoro jest napiecie?

czy ten plad oznacza ze jest cos nie tak z polaczeniem ? moze dolna zaluzja cos powoduje ?

test istą nie mozna przeprowadzic

 

Opublikowano

To jest preLCI?   Miałem ten błąd w G01 preLCI , również wymieniłem silniczek od górnej żaluzji.  Kasowałeś Istą ten błąd?

 

Po wymianie silniczka otwarcie/zamknięcie samochodu powodowało test górnej żaluzji (tak jak opisałeś jej otwarcie/zamknięcie). Po kilku cyklach otwarcia/zamknięcia samochodu  pozostaje zamknięta i błąd nie wrócił.

Również nie mogłem zrobić testu ISTĄ (- brak reakcji na komendę otwórz/zamknij). Miałem komunikat o niskim napięciu aku poniżej 12,55V w ISTA-może przez to sterownik "nie słuchał". Przy okazji spróbuję po podpięciu pod zasilacz. Dodatkowo miałem błąd dolnej żaluzji. Sprawdziłem wtyczkę dolnej  i była w stanie idealnym- możesz na próbę odpiąć dolna żaluzję. Wykluczysz że dolna coś "sieje".

Generalnie ten stary silniczek górnej rolety przyciera się na uszczelce kółka napędzającego żaluzję (rozebrałem, w środku jak nowy).

Opublikowano (edytowane)
Cytat

To jest preLCI?   Miałem ten błąd w G01 preLCI , również wymieniłem silniczek od górnej żaluzji.  Kasowałeś Istą ten błąd?

 

Po wymianie silniczka otwarcie/zamknięcie samochodu powodowało test górnej żaluzji (tak jak opisałeś jej otwarcie/zamknięcie). Po kilku cyklach otwarcia/zamknięcia samochodu  pozostaje zamknięta i błąd nie wrócił.

Również nie mogłem zrobić testu ISTĄ (- brak reakcji na komendę otwórz/zamknij). Miałem komunikat o niskim napięciu aku poniżej 12,55V w ISTA-może przez to sterownik "nie słuchał". Przy okazji spróbuję po podpięciu pod zasilacz. Dodatkowo miałem błąd dolnej żaluzji. Sprawdziłem wtyczkę dolnej  i była w stanie idealnym- możesz na próbę odpiąć dolna żaluzję. Wykluczysz że dolna coś "sieje".

Generalnie ten stary silniczek górnej rolety przyciera się na uszczelce kółka napędzającego żaluzję (rozebrałem, w środku jak nowy).

tak rocznik 2018

a jest taki scenariusz mozliwy ze zamontowalem silniczek jak byl w pozycji zamkniete rolety a w rzeczywistosci byly otwarte?

dolnej rolety nie mam obecnie jak sprawdzic , wiaze sie to z demontazem zderzaka (jest caly czas otwarta) Blad kasowalem ale programem bimmertool ale powraca, w iscie dopiero raczkuje 

ps a jak sprawdzic silniczek za pomoca zasilacza?

Edytowane przez baxypl
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, baxypl napisał(a):

a jest taki scenariusz mozliwy ze zamontowalem silniczek jak byl w pozycji zamkniete rolety a w rzeczywistosci byly otwarte?

Chyba nie,  nie pamiętam na 100%. Raczej to pasowało w jednym położeniu. Ja tez zakładałem nowy silniczek na otwarte rolety. Skoro otworzył i zamknął to powinno działać.

2 godziny temu, baxypl napisał(a):

dolnej rolety nie mam obecnie jak sprawdzic , wiaze sie to z demontazem zderzaka (jest caly czas otwarta) Blad kasowalem ale programem bimmertool ale powraca, w iscie dopiero raczkuje 

W G01 odkręciłem kawałek osłony pod silnikiem (prostokątny kawałek tak 60cm x 80cm)- na kilku śrubach i był dostęp do wtyczki od dolnej rolety.

W G31 (co prawda LCI) też widziałem podobny element do odkręcenia więc może się uda odpiąć wtyczkę. Na pewno trzeba zderzak ściągnąć do wymiany dolnej rolety (planuje na wiosnę wyjąć w G01 i wyczyścić mechanizm).

 

Co do otwartej dolnej rolety.  W tym G01 preLCI  tez jest otwarta przez większość czasu -np: zaparkowany/zamknięty samochód. Zamyka się po odpaleniu silnika (przy wyłączonej klimie).  Mam wrażenie że jak był problem z górną roletą to dolna też "zgłupiała" i obydwie działały "losowo". Po wymianie silniczka w górnej i skasowaniu błędów dolna rozruszała się.

 

2 godziny temu, baxypl napisał(a):

ps a jak sprawdzic silniczek za pomoca zasilacza?

Chodziło mi o podtrzymanie napięcia akumulatora w samochodzie- mam prostownik z funkcją zasilacza.  Napęd górnej rolety rozebrałem- jest zgrzewany/klejony  ale da się go otworzyć dość łatwo. Po otwarciu można podłączyć 12V DC pod piny silniczka w celu sprawdzenia.

 

Edytowane przez mike_G31
Opublikowano

Dzisiaj wymontowalem silniczek i zostawilem podlaczony. co godzine podchodzilem do auta i kiedy otwieralem drzwi kierowcy po chwili silniczek zaczal sie obracac w prawo przez okolo 10 s szybciej i okolo 8 s wolniej . zawsze w jedna strone. dzialo sie tak za kazdym razem gdy otworzylem drzwi. 

Wywnioskowalem ze sterownik za wszelka cene chce otworzyc klapy, 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.12.2023 o 19:42, baxypl napisał(a):

Dzisiaj wymontowalem silniczek i zostawilem podlaczony. co godzine podchodzilem do auta i kiedy otwieralem drzwi kierowcy po chwili silniczek zaczal sie obracac w prawo przez okolo 10 s szybciej i okolo 8 s wolniej . zawsze w jedna strone. dzialo sie tak za kazdym razem gdy otworzylem drzwi. 

Nie testowałem w ten sposób.    A błąd wraca?  po wyjęciu silniczka żaluzje działają lekko (możesz je zamknąć i otworzyć ręką)? Auto miało jakieś przygody (wypadkowe)? 

 

  W G01 preLCI  po wymianie silniczka otwarcie samochodu powodowało otwarcie i zamknięcie rolety - taki cykl sprawdzający po kilku razach została zamknięta na stałe . Po wymianie silniczka błąd górnej rolety nie wrócił. Pojawiały się w dalszym ciągu błędy z dolnej (m.inn. o za małej regulacji).  Kilka razy skasowałem błędy z dolnej , która rozruszała się (powtarzam się).  Moja opinia: jak górna nie pracuje prawidłowo to dolna też przestaje (dlatego zastała się).

 

Update z 31.12 G01 pre LCI:

Błędy nie wróciły (ani z górnej ani dolnej).

Dolna pozostaje otwarta na postoju, po uruchomieniu silnika zamyka się. Po wyłączeniu silnika otwiera się. Górna pozostaje zamknięta.

W trakcie wypalania DPF  otwierają się obydwie. 

 

Względem LCI jest taka różnica że obydwie rolety na postoju są zamknięte, odpalenie silnika nic nie zmienia ale włączenie AC powoduje otwarcie dolnej rolety (pisze tu na przykładzie G31 LCI). Wypalanie DPF czy duże zapotrzebowanie na chłodzenie to otwarte obydwie rolety (tu już podobnie jak w preLCI)

 

Myślę że po wymianie silniczka w G01 (preLCI) działa to prawidłowo. Tak naprawdę auto było w 2022 na aktualizacji sterowników w ASO ze względu na chłodniczkę EGR. Dlatego trudno było dojść do tego czy otwarte górne rolety to celowe działanie sterownika (po aktualizacji) czy wada. ASO nie potrafiło odpowiedzieć, trochę olało temat i oczywiście zaproponowało  odpłatną diagnostykę (ale po co się doszukiwać skoro nie ma "Check'a" - argument właściciela:)

Edytowane przez mike_G31

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.