Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Jadąc w trasie po odbiorze zauważyłem, że auto ucieka w prawo, więc po uzgodnieniu z dealerem wykonałem geometrię na ich koszt. Raport poniżej.

Pneumatyka / 22' / skrętna oś tylna

W poprzednim X robiłem geometrię po 60k km, ale nie zdarzyło mi się jeszcze, żebym musiał ją wykonać zaraz po wyjeździe z salonu 😅

 

 

Bildschirmfoto 2024-07-24 um 08.00.46.png

Edytowane przez buster12
Opublikowano
W dniu 8.07.2024 o 09:54, hornet17 napisał(a):

Cześć, gdzie w Warszawie (poza ASO) sprawdzę/ustawię geometrie w X5?

Nie mogąc dodać cytatu do poprzedniego posta, piszę kolejny.

Ja robiłem w AutoRest przy Trakcie Brzeskim. Polecam, bo właściciel ma dobre pojecie o nastawach w xdrive (Bawaria i AutoFus również robią geometrię u niego), oraz pojawiają się inne ciekawe auta jak RR, Ferrari, topowe mercedesy i inne, co może świadczyć o pojęciu roboty. Sam warsztat wygląda trochę jak dziupla, ale poza tym super. Właściciel przemiły oraz podchodzi z dbałością do auta.

  • Dziękuję 1
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Umówiłem się do AutoRest, dam znać, jak im poszło. Objaw: przy przebiegu ok 11-12 tys auto zaczęło lekko ściągać w prawo. Zamontowane były wtedy jeszcze letnie koła. Po przesiadce na zimowe ściąganie nadal występuje, zatem odpadła hipoteza o źle wyważonych kołach 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
7 minut temu, maciek_w napisał(a):

Umówiłem się do AutoRest, dam znać, jak im poszło. Objaw: przy przebiegu ok 11-12 tys auto zaczęło lekko ściągać w prawo. Zamontowane były wtedy jeszcze letnie koła. Po przesiadce na zimowe ściąganie nadal występuje, zatem odpadła hipoteza o źle wyważonych kołach 

No to u mnie po 5k km zaczęło ściągać. W środę byłem w auto rest, powiedzieli, że nie ma sensu ustawiać tego raz jeszcze, tylko jechać prosto do ASO i prosić o przyuczenie punktów krańcowych maglownicy i kalibrację układu kierowniczego. Ponoć temat popularny w przypadku x5 i x7 (współdzielą ten komponent). Mogliby mi to zrobić na miejscu, ale zostaje ślad w komputerze i wpływa na gwarancję. 

w tym tygodniu nie miałem czasu się tym zająć, ale w kolejnym skoczę do Bawarii (ponoć maja najbardziej ogarniętych serwisantów wsrod stołecznych ASO)

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, buster12 napisał(a):

No to u mnie po 5k km zaczęło ściągać. W środę byłem w auto rest, powiedzieli, że nie ma sensu ustawiać tego raz jeszcze, tylko jechać prosto do ASO i prosić o przyuczenie punktów krańcowych maglownicy i kalibrację układu kierowniczego. Ponoć temat popularny w przypadku x5 i x7 (współdzielą ten komponent). Mogliby mi to zrobić na miejscu, ale zostaje ślad w komputerze i wpływa na gwarancję. 

w tym tygodniu nie miałem czasu się tym zająć, ale w kolejnym skoczę do Bawarii (ponoć maja najbardziej ogarniętych serwisantów wsrod stołecznych ASO)

Możesz napisać coś więcej o tym, co zdaniem AutoRest trzeba zrobić w ASO? To tak na wypadek, gdybym dostał podobne zalecenie (już raz w ASO byłem i stwierdzili, że nie ściąga mi w prawo, a kierownica skręcona lekko w lewo tak naprawdę jest prosta… ehhh)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, maciek_w napisał(a):

Możesz napisać coś więcej o tym, co zdaniem AutoRest trzeba zrobić w ASO? To tak na wypadek, gdybym dostał podobne zalecenie (już raz w ASO byłem i stwierdzili, że nie ściąga mi w prawo, a kierownica skręcona lekko w lewo tak naprawdę jest prosta… ehhh)

Słowa specjalisty z AR:

W dziale serwisu zgłosić się bezpośrednio do kierownika, wspomnień o tym, że rozmawiało się ze znajomymi, którzy również posiadają x5/przeczytało się na forum - generalnie dać do zrozumienia, że ma się świadomość o tym problemie, i poprosić o przyuczenie punktów krańcowych maglownicy i kalibrację układu kierowniczego w ramach gwarancji. Najlepiej do Bawarii przy Czerniakowskiej, bo według doświadczenia klientów, tam serwisanci są najbardziej ogarnięci. 

W ten sposób nie powinni Cię zlać, bo jak im powiesz, że masz delikatnie skręconą kierownicę, to przeważnie tłumaczą to tym, że punkt 0 ma duży margines błędu 😉

 

Z tego co ja zauważyłem, gdyby to była kwestia zbieżności, to w trybie Assisted Driving (pół autonomia) komputer powinien chcieć utrzymywać kierownicę prosto, co powodowałoby uciekania auta w lewo/prawo i korygować tor co chwilę. U mnie komputer sam trzyma kierownicę delikatnie skręconą, co według mnie świadczy źle skalibrowanej maglownicy. No i fakt, że zbieżność ustawiałem praktycznie zaraz po odbiorze a 5 tys. km później problem powraca. Po zmianie na koła zimowe sytuacja się delikatnie poprawiła, ale wciąż występuje.

Sprawdź jak to u ciebie wygląda.

 

Edytowane przez buster12
Opublikowano

@maciek_w byłeś już w AR? Jakieś konkluzje?

Ja właśnie wróciłem z Bawarii - powiedziałem dokładnie to co miałem zapisane i z usłyszałem tylko "w porządku, już patrzę najbliższy wolny termin". Jestem umówiony na za tydzień. So far so good, zobaczymy  co stwierdzi/zrobi mechanik i jaki będzie tego efekt po wizycie..
 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@buster12 jadę do nich w sobotę. Podzielę się konkluzją

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to jestem po wizycie w AR. Zbieżność ustawiona elegancko - widać kompetencje i wiedzę. Niestety, mimo ustawienia zbieżności na tip top, samochód dalej ściąga. Podejmiemy kolejną próbę - tym razem kalibracji czujnika skrętu kierownicy. To już w przyszłym tygodniu. Dam raport

 

Ps. po 15 tys zbieżność na wejściu miałem bardzo lekko odchyloną od normy. Tak czy siak ustawione wszystko zostało jak należy

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
2 godziny temu, maciek_w napisał(a):

Podejmiemy kolejną próbę - tym razem kalibracji czujnika skrętu kierownicy. To już w przyszłym tygodniu. Dam raport

 

A czy to nie wymaga wpięcia w komputer, co zostawia ślad i wpływa na gwarancję?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dowiem się

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
5 godzin temu, maciek_w napisał(a):

No to jestem po wizycie w AR. Zbieżność ustawiona elegancko - widać kompetencje i wiedzę. Niestety, mimo ustawienia zbieżności na tip top, samochód dalej ściąga. Podejmiemy kolejną próbę - tym razem kalibracji czujnika skrętu kierownicy. To już w przyszłym tygodniu. Dam raport

 

Ps. po 15 tys zbieżność na wejściu miałem bardzo lekko odchyloną od normy. Tak czy siak ustawione wszystko zostało jak należy

Zbieznosc przodu kompletnie nie wplywa na sciaganie. Co najwyzej krzywo ustawi Ci sie kierownica. Natomiast zbieznosc tylu to inna bajka - tu tez trzeba rozdzielic na auto bez skretnej tylnej osi i z.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zbieżność zrobiona na obu osiach

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i jestem po drugiej wizycie. Teraz korekta była zrobiona na jakiś innych elementach w zawieszeniu (końcówki drążka kierowniczego przy kołach?)

Jest idealnie

AutoRest for the win 🙂

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Hej, myślicie, że warto wybrać na na zbieżność po pierwszych 3-4 tys. km? Czy raczej dopiero po 10-15 tys.?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja pojechałem ze względu na denerwujący mnie skręt kierownicy, który musiałem trzymać, żeby jechać prosto

Bez takich objawów nie zawracałbym sobie głowy 

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
7 godzin temu, Godlike napisał(a):

Hej, myślicie, że warto wybrać na na zbieżność po pierwszych 3-4 tys. km? Czy raczej dopiero po 10-15 tys.?

Jeśli wszystko jest ok to nie ma potrzeby, ja mam już prawie 50 tys i idzie jak po sznurku, opon nie zbiera.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Ja sprawdzam regularnie raz w sezonie (przy okazji wymiany opon) czyli co 30-40k km - ale jeżdżę dużo i szybko. I nie zawsze zbieranie opon jest sygnałem, że coś jest nie tak - albo inaczej, zbieranie opon to już ostatni gwizdek ;), a możesz mieć już jakieś odchyły w geometrii.

Edytowane przez BigCactus
Opublikowano
2 godziny temu, Godlike napisał(a):

zbieranie opon czyli ząbkowanie? 

Raczej nierównomierne zużycie po bokach. Ząbkowanie to już grubo, raczej dotyczy samochodów użytkowych które wożą ciężkie rzeczy i wywalają amortyzatory.

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 3.12.2024 o 21:15, maciek_w napisał(a):

No i jestem po drugiej wizycie. Teraz korekta była zrobiona na jakiś innych elementach w zawieszeniu (końcówki drążka kierowniczego przy kołach?)

Jest idealnie

AutoRest for the win 🙂

No i byłem w Bawarii.. niestety odesłali mnie z kwitkiem. A dokładnie rzecz zadziała się w ten sposób - poinformowali mnie, że przy przebiegu prawie 8 tys. km wszystko może być powodem takiego stanu (styl jazdy, jakość dróg, koła, ciśnienie, itd), natomiast podejmują rękawice. Auto wjechało na serwis i tutaj praktycznie koniec historii. Sprawdzili luzy - brak, chcieli sprawdzić zbieżność swoim oprzyrządowaniem, ale niestety ponoć nie mogli tego zrobić. Jako powód podali: brak OEMowych felg BMW (mam aftermarkety), w których brak otworów montażowych na oprzyrządowanie do geometrii. Mam wrócić na letnich i dopiero będą sprawdzać...

Rozmawiałem z AR - mówi, że bawaria po prostu nie chciała tego zrobić, nie chciało im się, bo używają dokładnie tego samego osprzętu, który oni mają, czyli HUNTER.. na tamten moment tego nie wiedziałem, i zapewne to byłoby słowo przeciwko słowu, bo nikt na halę by mnie nie wpuścił i zademonstrował, że faktycznie nie może tego zainstalować.

Tak czy siak, nie czekam do wiosny i umówiłem się do AR na ten sam zabieg, który był przeprowadzony u ciebie 😉 Jeśli na wiosnę problem powróci, to będę angażował ASO.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powodzenia!

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Jestem już po wizycie w AR. Wszystko idealnie, auto jedzie jak po sznurku 🙂 Przy okazji pogadaliśmy sobie o m60d, które ostatnio u nich było 😄 

  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.