Skocz do zawartości

Geometria kół w X5 z Xdrive


PawelX5Kato

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, koleżanki, pamiętajcie zrobić sobie geometrię co 15.000 - 20.000 km. Kosztuje to niewiele bo u mnie ok. 200 - 250 zł (w BMW wołają 1500 ;)) a unikniecie problemu zużycia opon przed czasem. Xdrive jest trochę dziwny ale cóż zrobić. Mi zjechało letnie opony 2x315 + 2x275 po niespełna 30 tys. km. Były poząbkowane, wyły i do wymiany choć bieżnik miały jeszcze dobry. W serwisie powiedzieli mi, że BMW zaleca zrobić w xdrive geometrię co 15 tys. km. Fajnie tylko nikt mi o tym nie powiedział przy odbiorze nowego auta i po 1,5 sezonu musiałem kupić nowe letnie za chyba 6 czy 7 tysi. W obecnie świeżo odebranym G05 FL od razu wstawiłem auto na geometrię i znowu okazało się, że fabryczne ustawienia były do bani. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wytrzymały około 50 tys. Zewnętrzne ranty przednich były łyse. Na serwisie powiedzieli, że to w każdym aucie czteronapędowym tak jest 😆, no i że pewnie zbyt agresywnie jeżdżę w zakrętach. Geometrie robiłem w BMW przy 20 tys, 40 tys i później jeszcze poza ASO przy ok. 60 tys. Nic to nie pomogło. Letnie 22 cale brało/bierze z przodu strasznie. Co dziwne zimówki 20 cali zużywają się równo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

przy szerokich kołach to normalne, jak masz pochylenie 1,5 stopnia to musi nierówno się opona zużyć.
Ale bardzo dużo zależy od tego kto ustawia zbieżność, dużo bardziej od sprzętu - wielowahaczowe zawieszenia BMW się ustawia ciężko, trzeba je czuć.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja co prawda miałem robiona geomertie kilka razy ale na dystansie 120kkm nie było żadnych problemow z nierownomiernym zużyciem opon.

Ustawienie geometrii było zwiazane z wymiana elementow zawieszenia. 2 x wahaczy, raz amortyzatorow, raz drązka kierowniczego. Wszystko z przodu. Moje doswiadczenie jest takie, ze w X5 bardzo szybko zużywaja sie elementy przedniego zawieszenia i to moze byc w konsekwencji widoczne na oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.12.2023 o 21:34, PawelX5Kato napisał(a):

Koledzy, koleżanki, pamiętajcie zrobić sobie geometrię co 15.000 - 20.000 km. Kosztuje to niewiele bo u mnie ok. 200 - 250 zł (w BMW wołają 1500 ;)) a unikniecie problemu zużycia opon przed czasem. Xdrive jest trochę dziwny ale cóż zrobić. Mi zjechało letnie opony 2x315 + 2x275 po niespełna 30 tys. km. Były poząbkowane, wyły i do wymiany choć bieżnik miały jeszcze dobry. W serwisie powiedzieli mi, że BMW zaleca zrobić w xdrive geometrię co 15 tys. km. Fajnie tylko nikt mi o tym nie powiedział przy odbiorze nowego auta i po 1,5 sezonu musiałem kupić nowe letnie za chyba 6 czy 7 tysi. W obecnie świeżo odebranym G05 FL od razu wstawiłem auto na geometrię i znowu okazało się, że fabryczne ustawienia były do bani. 

Dzieki! Moze przed odbiorem poprszę ich o sprawdzenie i ustawienie dla pewności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem jak "toe" nazywa sie po polsku, ale najczestsza bolaczka w BMW sa tylne opony i ustawienie "toe". Trzeba to nastawic na minimum jakie pozwala BMW. Zakres BMW jest bardzo szeroki, dlatego najlepiej nie robic zbieznosci w serwisie (gdzie nastawia zgodnie z rozstrzalem i bedzie na zielono) a lepiej pojechac do warsztatu, ktory fachowo zajmuje sie zbieznoscia i poprosic o "toe" na minimum. 

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Chciałem zasięgnąć opinii bo nie jestem pewien czy tak powinien się zachowywać układ kierowniczy w G05. Zauważyłem, że przy ustawieniu COMFORT kierownica bardzo lekko się kręci na postoju jak również przy większych prędkościach. Samochód jest trochę nerwowy po przekroczeniu 80-100km/h. Ogólnie mam odczucie, że nie bardzo ma ochotę jechać na wprost. Każda nierówność wytrąca go z toru jazdy. Nie ściąga go w konkretną stronę, ale jak już zacznie skręcać to ma tendencję do pogłębiania skrętu a nie jazdy prosto. Wręcz trzeba z nim walczyć żeby wrócił na dotychczasowy tor jazdy. Żaden z moich poprzednich samochodów tak się nie zachowywał, ale nie były to BMW więc nie mogę ich porównywać. Jak przełączę w tryb SPORT, to kierownica zdecydowanie ciężej się obraca, samochód jedzie stabilniej, ale tendencja do pogłębiania skrętu występuje. Czy nie powinno być tak, że powinien sam dążyć do jazdy na wprost? Czy też obserwujecie u siebie takie zachowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz skrętną tylną oś? To może wywoływać wrażenie, o którym piszesz. Ja u siebie mam i zauważam tę samą tendencję, którą opisałeś. Jako remedium przełączam auto w tryb "sport individual", gdzie układ kierowniczy mam ustawiony na sport, reszta na comfort. I jest spoko

 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, nie mam tylnej osi skrętnej i też tak robię ja Ty, no ale nie wiem czy tak powinien się zachowywać ten samochód. Jak jest boczny wiatr tak z +40km/h to jazda autostradą jest mordęgą, wiem że jest wysoki, no ale układ kierowniczy nie pomaga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest coś dziwnego - u mnie (bez tylnej osi skrętnej) nie mam zupełnie niczego takiego, auto świetnie trzyma się drogi i dokładnie robi to czego się spodziewam, czy to na wprost czy w zakrętach. Jestem wręcz zachwycony w zakrętach jak ta wielka buda grzecznie się układa i nie przechyla, trzyma tor.

Jedyne co to asystent pasa ruchu czasem koryguje tor jazdy, ale to wiadomo z czego wynika i można wyłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 20.04.2024 o 21:43, apko napisał(a):

Chciałem zasięgnąć opinii bo nie jestem pewien czy tak powinien się zachowywać układ kierowniczy w G05. Zauważyłem, że przy ustawieniu COMFORT kierownica bardzo lekko się kręci na postoju jak również przy większych prędkościach. Samochód jest trochę nerwowy po przekroczeniu 80-100km/h. Ogólnie mam odczucie, że nie bardzo ma ochotę jechać na wprost. Każda nierówność wytrąca go z toru jazdy. Nie ściąga go w konkretną stronę, ale jak już zacznie skręcać to ma tendencję do pogłębiania skrętu a nie jazdy prosto. Wręcz trzeba z nim walczyć żeby wrócił na dotychczasowy tor jazdy. Żaden z moich poprzednich samochodów tak się nie zachowywał, ale nie były to BMW więc nie mogę ich porównywać. Jak przełączę w tryb SPORT, to kierownica zdecydowanie ciężej się obraca, samochód jedzie stabilniej, ale tendencja do pogłębiania skrętu występuje. Czy nie powinno być tak, że powinien sam dążyć do jazdy na wprost? Czy też obserwujecie u siebie takie zachowanie?

Kolego , sprawdź dolne wahacze - gumy które są od strony silnika, bardzo często są wylane , tam jest olej - płyn silikonowy, (ja tak miałem po 45 tyś km), nie trzeba kupować całych wahaczy jak każe serwis , można wymienić samą tuleję 

Zrób geometrię przód tył , moja uwaga -  muszą kierownice ustawić idealnie prosto, według mnie najlepiej jak by podłączyli auto pod komputer i ustawili kierownicę na 0st kąta skrętu, albo sam sobie ją ustaw , diagności robią to mniej więcej i później masz minimalnie skręconą kierownicę przy jeździe na wprost,

Osobiście uważam że bmw nie prowadzi się już tak jak kiedyś, możliwe że jest to spowodowane przez elektryczne wspomaganie kierownicy, 

Jadąc samochodem ze zwykłym wspomaganiem, po skręceniu w zakręcie i puszczeniu kierownicy od razu wraca na sam środek , nie ważne jaka droga czy asfalt w X5 G05 tego nie ma, wiele razy robiłem testy i kierownica wraca ale nie na środek i trzeba ręcznie ją skierować na środek , trudno tu dokładnie opisać wrażenie, ale jest coś na rzeczy.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejściu z X5 40i na X5M byłem mocno zdziwiony jak bardzo różni się prowadzenie samochodu i sam układ kierowniczy - nie wiem czy to kwestia sztywności nadwozia, czy bardziej bezpośredniego układu kierowniczego. W obu 22'' (w Mce 21/22). A samą geometrię robię co drugą wymianę opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, BigCactus napisał(a):

Po przejściu z X5 40i na X5M byłem mocno zdziwiony jak bardzo różni się prowadzenie samochodu i sam układ kierowniczy - nie wiem czy to kwestia sztywności nadwozia, czy bardziej bezpośredniego układu kierowniczego. W obu 22'' (w Mce 21/22). A samą geometrię robię co drugą wymianę opon.

Na korzyść X5M?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie coś chyba jest na rzeczy, w moim przypadku samochód ma 15 tyś, był sprawdzany w ASO, nic nie znaleźli. Jutro jadę na sprawdzenie zbieżności poza autoryzowany serwis. Wg mnie powinien prostować kierownicę samoczynnie do jazdy prosto. Przy takiej masie samochodu, na skręcone koła działa dosyć duża siła, więc naturalne powinno być zachowanie niwelujące tą siłę poprzez prostowanie kół. Wszystkie sprawne samochody tak mają, nawet te bez wspomagania. W X5 jest inaczej. Przy dużym skręcie trochę prostuje koła ale nie do końca , ale przy małym skręcie kół odczuwam to tak, jakby nawet chciał pogłębić ten skręt. Bardzo to dziwne uczucie, trudno to opisać. Czytałem na zagranicznych forach BMW , że to dość powszechny problem, ale co dziwne nie wszyscy go mają i dotyczy nie tylko modelu X5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, hunter napisał(a):

Kolego , sprawdź dolne wahacze - gumy które są od strony silnika, bardzo często są wylane , tam jest olej - płyn silikonowy, (ja tak miałem po 45 tyś km), nie trzeba kupować całych wahaczy jak każe serwis , można wymienić samą tuleję 

Zrób geometrię przód tył , moja uwaga -  muszą kierownice ustawić idealnie prosto, według mnie najlepiej jak by podłączyli auto pod komputer i ustawili kierownicę na 0st kąta skrętu, albo sam sobie ją ustaw , diagności robią to mniej więcej i później masz minimalnie skręconą kierownicę przy jeździe na wprost,

Osobiście uważam że bmw nie prowadzi się już tak jak kiedyś, możliwe że jest to spowodowane przez elektryczne wspomaganie kierownicy, 

Jadąc samochodem ze zwykłym wspomaganiem, po skręceniu w zakręcie i puszczeniu kierownicy od razu wraca na sam środek , nie ważne jaka droga czy asfalt w X5 G05 tego nie ma, wiele razy robiłem testy i kierownica wraca ale nie na środek i trzeba ręcznie ją skierować na środek , trudno tu dokładnie opisać wrażenie, ale jest coś na rzeczy.

Cześć, kolego hunter gdzie można kupić same tuleje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja zamówiłem na alledrogo do 30d ,auto wstawiłem do mechanika (tuleje trzeba wprasować) niestety trzeba też odkręcić półoś od piasty inaczej wahacza nie wyjmiesz. Koszt tulei 210zl brutto mechanik skasował 150 , dla porównanie nowy wahacz w necie 1500brutto + wymiana  

dodam tylko że ta tuleja ze zdjęcia to to samo co  w aucie 

Opis dotyczy silnika 30d 40i , nie wiem czy te same wahacze są w 25d

IMG_7968.jpeg

IMG_7987.jpeg

IMG_7972.jpeg

Edytowane przez hunter
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

można po numerze sprawdzić ale znając bmw wszystko będzie to samo, może X5 M będzie miała inną.

Też mam wrażenie, że nowy układ kierowniczy jest dużo gorszy, stary na hydraulice to był "przekaz myśli" pomiędzy kierownicą a kołami i przednią drogą, w nowszych niestety można porównać prowadzenie do symulatora samochodowego. 

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po geometrii, oczywiście wszystko jest poprawne, a samochód jeździ do dupy. Sugestia diagnosty - udać się do ASO i wybłagać aktualizację sterownika układu wspomagania, ale czy pomoże to nie wiadomo.

Za 5 kkm pojadę na przegląd to zobaczę czy coś się da z tym zrobić od strony sterownika. Ciekawe jest to, że jedni narzekają, a inni wręcz przeciwnie. Wg diagnosty różnice mogą być tylko w sofcie, bo bebechy są takie same w ramach G05 z różnych roczników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2024 o 20:51, apko napisał(a):

No i jestem po geometrii, oczywiście wszystko jest poprawne, a samochód jeździ do dupy. Sugestia diagnosty - udać się do ASO i wybłagać aktualizację sterownika układu wspomagania, ale czy pomoże to nie wiadomo.

Za 5 kkm pojadę na przegląd to zobaczę czy coś się da z tym zrobić od strony sterownika. Ciekawe jest to, że jedni narzekają, a inni wręcz przeciwnie. Wg diagnosty różnice mogą być tylko w sofcie, bo bebechy są takie same w ramach G05 z różnych roczników.

Softu bym się raczej nie czepiał, mi to wygląda na za ciasno skręcony magiel-na każdym jest śruba regulacyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
10 godzin temu, tomek777477 napisał(a):

Softu bym się raczej nie czepiał, mi to wygląda na za ciasno skręcony magiel-na każdym jest śruba regulacyjna.

od około 10 lat BMW ma niestety maglownice belt-drive, soft może mieć duży wpływ na działanie tego układu.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.