Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bmw e61 3.0 M57N2 231km.

Witam wymieniłem wszystkie świece na nowe sterownik świec żarowych też został wymieniony na zregenerowany. Przewody sprawdzone zasilanie dochodzi do sterownika i kable do swiec też mają przejście. Problem jest przy niskiej temperaturze ciężko odpala a przy +10 pali od strzała. Czasami przy 2 kreceniu na liczniku wyskoczy spirala od grzania świec i za 4 razem odpali. Gdzie jeszcze szukać przyczyny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na początek sprawdź jaką temperaturę płynu chłodzącego widzi sterownik. Przy temperaturze płynu poniżej 25 st. C czas grzania powinien się wydłużyć. Może to wina czujnika, a może po prostu stan układu wtryskowego jest kiepski albo silnik się kończy i ciśnienie sprężania jest niskie.

Opublikowano

Temperatura na zewnątrz 2stopnie temp płynu 27stopni auto stoi już 7 godzin nie odpalane. Czy da radę odpiąć czujnik i sprawdzić czy bez czujnika odpali i gdzie znajduję się czujnik?.

Opublikowano

Podepnij komputer i zobacz czy nie ma żadnych błędów związanych z układem wtryskowym. Te silniki odpalają nawet bez jednej sprawnej świecy żarowej w takich temperaturach jak mamy obecnie.

Opublikowano

Żadnych błędów oprócz filtra cząstek sadzy. Odpalać odpala tylko czemu na zimnym dopiero za 4 razem korekty na ftryskach od 0.1 do 0.4. Moje pytanie czy fa się odłączyć czujnik cieszy i gdzie on jest

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czujnik sprawny tem pokazuje prawidłowa tylko takie pytanie czemu przy pierwszym włączeniu zapłonu na liczniku nie wyświetla się grzanie świec. Jak za 1 razem nie odpali to już przy drugim razem wyskoczy spirala grzania świec?? Ktoś ma może jakieś pomysły??

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Sokół93 napisał(a):

Czujnik sprawny tem pokazuje prawidłowa tylko takie pytanie czemu przy pierwszym włączeniu zapłonu na liczniku nie wyświetla się grzanie świec. Jak za 1 razem nie odpali to już przy drugim razem wyskoczy spirala grzania świec?? Ktoś ma może jakieś pomysły??

Świece zaczynają grzać tuż po otwarciu centralnego zamka po otworzeniu drzwi kierowcy i nie widać wtedy kontrolki. Jeśli od czasu otwarcia drzwi do odpalenia samochodu minie odpowiednio długi czas to grzanie włącza się ponownie i można wtedy zobaczyć kontrolkę od świec. Co więcej jeśli przy odpalaniu nie włączając zapłonu tylko od razu wciskając przycisk start trzymając hamulec, jeśli zajdzie taka potrzeba sterownik opóźnia start do czasu ponownego nagrzania świec (można wtedy zauważyć kontrolkę grzania świec żarowych). Może trochę skomplikowanie to napisałem ale chyba wiadomo o co biega. Spróbuj sam po otworzeniu drzwi kierowcy odczekaj jeszcze jakiś czas i wtedy odpal to zobaczysz kontrolkę świec.

Dodam jeszcze od siebie, że w m57n2 świece żarowe grzeją nawet latem, działają ze zmienną mocą którą steruje sterownik świec żarowych, aż do osiągnięcia 60 stopni płynu chłodzącego. Nie służą jedynie do ogrzania komory tylko przy pierwszym starcie jak w starszych dieslach.

Edytowane przez tomaszj1990

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.