Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Za około pół roku zamierzam wziąć w leaasingu nowe X3. Jaki silnik będzie optymalny do tego auta? Auto ma być z xdrive. Robię przebiegi roczne około 20tys.km z czego około 4tys. po autostradach reszta po dużym mieście. Nie zależy mi na jakiś super osiągach, a na kompromisie między spaleniem , osiągami, kulturą pracy i bezawaryjnością. Obecne auto (Lexus RX) robi 100km/h w 8 sekund i dla mnie to jest bardzo OK. Jaki motor polecacie?

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Mario2021 napisał(a):

Za około pół roku zamierzam wziąć w leaasingu nowe X3. Jaki silnik będzie optymalny do tego auta? Auto ma być z xdrive. Robię przebiegi roczne około 20tys.km z czego około 4tys. po autostradach reszta po dużym mieście. Nie zależy mi na jakiś super osiągach, a na kompromisie między spaleniem , osiągami, kulturą pracy i bezawaryjnością. Obecne auto (Lexus RX) robi 100km/h w 8 sekund i dla mnie to jest bardzo OK. Jaki motor polecacie?

30i jeśli to ma być sensowna benzyna.  

Jeśli chcesz brać nowe w leasing za pół roku to musisz je zamówić teraz, bo tyle będziesz na nie czekać. Poza tym za pół roku produkcja będzie wygaszana przed wejściem nowego modelu. No chyba, że będziesz brać auto ze stocku.

Edytowane przez tejotte
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jeśli robisz 16.000 km po mieście i masz gdzie powiesić wallbox’a (aby ładować ze swojego prądu) to może zastanów się nad iX3.

Ja się na tyle przekonałem do iX3, że ostatnio drugie auto (spalinowe) wymieniłem na iX 🙂

Edytowane przez Pe.te
Opublikowano
W dniu 26.12.2023 o 11:36, Mario2021 napisał(a):

Diesla w ogóle nie brać pod uwagę?

Diesle są fajne i sam zastanawiałem się nad m40d. 20d też się fajnie jeździ. Ale diesel jest na mocnej cenzurze i z tymi wszystkimi eko strefami to się może okazać, że za kilka lat do miasta nie wjedziesz. Poza tym przy takim przebiegu jak piszesz taka benzyna 30i pali nie wiele i zapewnia naprawdę dobre osiągi.

Opublikowano

Też będę wymieniał auto w tym roku w ramach leasingu. Obecnie jeżdżę dwulitrowym dieslem bmw mild hybrid z przebiegami około 15k miasto/ 15k trasy szybkiego ruchu. Świetnie mi się sprawdza ten diesel do miasta, zero problemów z silnikiem po około 110k przebiegu dlatego polecam go z czystym sumieniem także do miasta zwłaszcza jak to większa miejscowość gdzie te trasy nawet w ramach miasta są spore. Nie ma możliwości aby ktoś Cię nie wpuścił do miasta w Polsce z dieslem w trakcie trwania twojej umowy leasingowej, takie zmiany dla nowych silników diesla z tymi wszystkimi podwyższonymi normami dla spalin to melodia przyszłości, o ile w ogóle się to zdarzy. Oczywiście 3.0d zdecydowanie bardziej polecam i sam będę w niego celował ale z 2.0d też będziesz zadowolony, bardzo ekonomiczny silnik. W 320d potrafi spalić 5.5l w trasie jeśli dla kogoś ma to znaczenie.

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, manji napisał(a):

Też będę wymieniał auto w tym roku w ramach leasingu. Obecnie jeżdżę dwulitrowym dieslem bmw mild hybrid z przebiegami około 15k miasto/ 15k trasy szybkiego ruchu. Świetnie mi się sprawdza ten diesel do miasta, zero problemów z silnikiem po około 110k przebiegu dlatego polecam go z czystym sumieniem także do miasta zwłaszcza jak to większa miejscowość gdzie te trasy nawet w ramach miasta są spore. Nie ma możliwości aby ktoś Cię nie wpuścił do miasta w Polsce z dieslem w trakcie trwania twojej umowy leasingowej, takie zmiany dla nowych silników diesla z tymi wszystkimi podwyższonymi normami dla spalin to melodia przyszłości, o ile w ogóle się to zdarzy. Oczywiście 3.0d zdecydowanie bardziej polecam i sam będę w niego celował ale z 2.0d też będziesz zadowolony, bardzo ekonomiczny silnik. W 320d potrafi spalić 5.5l w trasie jeśli dla kogoś ma to znaczenie.

Jasne. Ja sobie po prostu gdybam. Ale póki co m40i brzmi dla mnie o niebo lepiej niż m40d:) Poza tym Polska to jedno. Pytanie co zrobią inne kraje z tymi strefami.

Edytowane przez Crysis
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

My Polacy mamy tendencję do miotania się od skrajności w skrajność. Diesel najlepszy albo Diesel umiera. Spokojnie, prawda leży po środku. Diesle spełniające normę Euro 6 jeżdżą i będą jeździć po strefach czystego transportu.

  • Lubię to 2
Opublikowano

A prawda jest taka, że zanim przyjdzie czas na diesle z normą euro 6, to już dawno wszyscy o unii zapomną bo jej nie będzie. Przekonacie się sami. Prędzej czy później to się rozleci. 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie martw się o UE. Działacze "antyunijni" z Rosji, Austrii, Watykanu, Węgier i Słowacji są objęci sankcjami gospodarczymi.

Opublikowano

Sam się mocno miotałem między 30d a m40i, bo różnica przy wyposażonej 30d wychodzi naprawdę niewielka, około 16tyś. Tylko w m40i przestraszył mnie zawias. X3 wg mnie na mpak jest za twarde. Niestety w m40i trzeba dopłacić za m adaptacyjny zawias, który też wg różnych youtuberów jest za hardcorowy do suva. Mam teraz 540i i ten silnik to marzenie, ale do suva to sensowniejszy wydaje się 30d. 20d daje radę do 90-100km/h, potem już dość mocno się męczy z oporami. 

Opublikowano
7 godzin temu, Leeo napisał(a):

Sam się mocno miotałem między 30d a m40i, bo różnica przy wyposażonej 30d wychodzi naprawdę niewielka, około 16tyś. Tylko w m40i przestraszył mnie zawias. X3 wg mnie na mpak jest za twarde. Niestety w m40i trzeba dopłacić za m adaptacyjny zawias, który też wg różnych youtuberów jest za hardcorowy do suva. Mam teraz 540i i ten silnik to marzenie, ale do suva to sensowniejszy wydaje się 30d. 20d daje radę do 90-100km/h, potem już dość mocno się męczy z oporami. 

Też byłem przestraszony opiniami o zawieszeniu w X3 M40i/d ale tak czy inaczej rozważany był tylko 30d vs M40d do X3. Dodatkowo w momencie złożenia zamówienia było dużo problemów produkcją z wersjami M40 (duże opóźnienia w realizacji) w przeciwieństwie do np. X3 30d, plusem było to że w teorii można było mieć Asystentów Prof + Head-up. Ostatecznie w 30d mogłem zamówić head-up (bez Asystentów Prof) ale mi go "wycieli" w ostatniej chwili .... ale samochód był dostarczony zgodnie z zamówieniem.

Co do zawieszenia (jest adaptacyjne) jest perfekcyjnie skrojone dla tego samochodu (30d) - jeśli idzie o komfort i poczucie sportu. Dodatkowo silnik 30d wydaje się być super do tego samochodu osiągi i ekonomika - polecam tą kombinację. 

 

Opublikowano
W dniu 9.01.2024 o 06:47, neokrk napisał(a):

Też byłem przestraszony opiniami o zawieszeniu w X3 M40i/d ale tak czy inaczej rozważany był tylko 30d vs M40d do X3. Dodatkowo w momencie złożenia zamówienia było dużo problemów produkcją z wersjami M40 (duże opóźnienia w realizacji) w przeciwieństwie do np. X3 30d, plusem było to że w teorii można było mieć Asystentów Prof + Head-up. Ostatecznie w 30d mogłem zamówić head-up (bez Asystentów Prof) ale mi go "wycieli" w ostatniej chwili .... ale samochód był dostarczony zgodnie z zamówieniem.

Co do zawieszenia (jest adaptacyjne) jest perfekcyjnie skrojone dla tego samochodu (30d) - jeśli idzie o komfort i poczucie sportu. Dodatkowo silnik 30d wydaje się być super do tego samochodu osiągi i ekonomika - polecam tą kombinację. 

 

Dzięki za podzielenie się swoimi doświadczeniami 🙂 tak z ciekawości - jak wygląda zużycie adblue? W serii 5 dwulitrowy diesel wymagał dolewania raz na 20-30tyś, podobnie jest w 30d? Czy w 30d jest jakieś syntezator dźwięku silnika? Jakie koła wziąłeś? 20 bez RF? Plusem 30d nad 40d są jeszcze lasery tylko za 3,5tys dopłaty względem adaptacyjnych, warto? 

Opublikowano

Nie sprawdzałem jak wygląda zużycie ad-blue jeszcze i więc nie odpowiem na to pytanie - na razie jest 7500 km przebiegu. Koła są 20" RFT, tak lasery polecam warto dopłacić.

Opublikowano

Hejka 

Dodam też coś od siebie😁Ja mam M40d i uważam że do samochodów typu suv najlepiej pasują diesle.Ciezkie samochody z dużymi oporami powietrza.Jedyna benzyna jaka naprawdę przyniesie frajdę to 500konna wersja M.W spalaniu między m40d a m40i różnice spalania na poziomie litra lub dwóch można włożyć między bajki.Moim zdaniem robisz więcej tras tylko diesel a jeżeli większość przebiegu to miasto i krótkie trasy to benzyna.Elektryki moim zdaniem są dalej w powijakach więc kupować napewno nie będzie to miało żadnego względu ekonomicznego ani praktycznego.Co do chorych pragnień EU o likwidacji spalinowek i ratowaniu świata też uważam że ten plan polegnie.W Krakowie wczoraj plan strefa czystego powietrza poległa i trafiła do kosza więc została już tylko dziwna nasza stolica ale tam zawsze odstawiali szopki🤣Co do adblue zrobiłem ponad 12 tysięcy i jest jeszcze połowa zbiornika więc ta kwestia nie jest problematyczna.

Pozdrowka

Opublikowano

Jestem tego samego zdania co kolega wyżej. Nigdy w życiu nie kupił bym benzyniaka do SUV'a. Do zwykłego nadwozia tak. Ale SUV potrzebuje mocy krzesanej z momentu obrotowego a tego benzyna nie da. Ja nawet przez moment miałem takie zawahanie czy nie kupić X4 z silnikiem 30i. Na papierze wyglądał lepiej od 20d. Ale nie wiedzieć czemu to 20d dawał o wiele lepsze wrażenia z jazdy niż 30i. 30i przyspieszał tak dziwnie, liniowo. Niby ma turbo a nie było tego efektu jaki mam u siebie w 20d że się zbiera tak żwawo. No był taki nijaki. Dlatego wziąłem 20d. Chciałem 30d ale ze względu na obostrzenia i problemy z osprzętem do tego silnika i na fakt że ten silnik był bazowym silnikiem w X4M a M-ki miały pierwszeństwo, mógłbym czekać na ten samochód nawet i ponad 2 lata. Dlatego odpuściłem i wziąłem 20d. Po gwarancji zrobi się go na 230KM i ze 480Nm i będzie pięknie jeździł. Szkoda tylko że nie będzie miał dźwięku 6 garowca ale i tak nie brzmi najgorzej. 

Opublikowano
W dniu 8.01.2024 o 23:07, Leeo napisał(a):

Sam się mocno miotałem między 30d a m40i, bo różnica przy wyposażonej 30d wychodzi naprawdę niewielka, około 16tyś. Tylko w m40i przestraszył mnie zawias. X3 wg mnie na mpak jest za twarde. Niestety w m40i trzeba dopłacić za m adaptacyjny zawias, który też wg różnych youtuberów jest za hardcorowy do suva. Mam teraz 540i i ten silnik to marzenie, ale do suva to sensowniejszy wydaje się 30d. 20d daje radę do 90-100km/h, potem już dość mocno się męczy z oporami. 

Uważam, że dużo zależy od wielkości kół. Na zimówkach 19 RF to i tak dla mnie wygodna i komfortowa kanapa ten m40i w porównaniu do poprzedniej 330xi z adaptacyjnym zawiasem. Jeśli chodzi o letnie, z premedytacją pozostałem przy 20 calach i oponach non run flat. 21 cali to już na pewno za twardo.

Opublikowano
W dniu 12.01.2024 o 10:34, Jacuss napisał(a):

Hejka 

Dodam też coś od siebie😁Ja mam M40d i uważam że do samochodów typu suv najlepiej pasują diesle.Ciezkie samochody z dużymi oporami powietrza.Jedyna benzyna jaka naprawdę przyniesie frajdę to 500konna wersja M.W spalaniu między m40d a m40i różnice spalania na poziomie litra lub dwóch można włożyć między bajki.Moim zdaniem robisz więcej tras tylko diesel a jeżeli większość przebiegu to miasto i krótkie trasy to benzyna.Elektryki moim zdaniem są dalej w powijakach więc kupować napewno nie będzie to miało żadnego względu ekonomicznego ani praktycznego.Co do chorych pragnień EU o likwidacji spalinowek i ratowaniu świata też uważam że ten plan polegnie.W Krakowie wczoraj plan strefa czystego powietrza poległa i trafiła do kosza więc została już tylko dziwna nasza stolica ale tam zawsze odstawiali szopki🤣Co do adblue zrobiłem ponad 12 tysięcy i jest jeszcze połowa zbiornika więc ta kwestia nie jest problematyczna.

Pozdrowka

Dlatego też zdecydowałem się na m40i, bo o ile trochę jeżdżę to jednak turlam się po okolicy i benzyna mi się po prostu szybciej nagrzeje, a przy moim sposobie jazdy różnice w paliwie wyjdą mi jakieś 5k więcej w benzynie. Ale cisza i dzwięk to jest bajka dla mnie. Ale m40d też mnie korcił:)

Opublikowano
W dniu 12.01.2024 o 19:30, dizel1982 napisał(a):

Jestem tego samego zdania co kolega wyżej. Nigdy w życiu nie kupił bym benzyniaka do SUV'a. Do zwykłego nadwozia tak. Ale SUV potrzebuje mocy krzesanej z momentu obrotowego a tego benzyna nie da. Ja nawet przez moment miałem takie zawahanie czy nie kupić X4 z silnikiem 30i. Na papierze wyglądał lepiej od 20d. Ale nie wiedzieć czemu to 20d dawał o wiele lepsze wrażenia z jazdy niż 30i. 30i przyspieszał tak dziwnie, liniowo. Niby ma turbo a nie było tego efektu jaki mam u siebie w 20d że się zbiera tak żwawo. No był taki nijaki. Dlatego wziąłem 20d. Chciałem 30d ale ze względu na obostrzenia i problemy z osprzętem do tego silnika i na fakt że ten silnik był bazowym silnikiem w X4M a M-ki miały pierwszeństwo, mógłbym czekać na ten samochód nawet i ponad 2 lata. Dlatego odpuściłem i wziąłem 20d. Po gwarancji zrobi się go na 230KM i ze 480Nm i będzie pięknie jeździł. Szkoda tylko że nie będzie miał dźwięku 6 garowca ale i tak nie brzmi najgorzej. 

Rozważając 30i vs 20d ja też bym wziął 20d. Ale m40i ma mnóstwo mocy i momentu. Ja tu kompletnie nie czuję dziury. Ale miałem też możliwość jazdy 40d. To jest też świetny silnik, szczególnie jak ktoś robi przebiegi 30 tys i więcej rocznie. Zdecydowanie bym wtedy wziąłbym m40d (raczej chciałem mieć coś bardziej sportowego w prowadzeniu).

Opublikowano
14 godzin temu, Crysis napisał(a):

Rozważając 30i vs 20d ja też bym wziął 20d. Ale m40i ma mnóstwo mocy i momentu. Ja tu kompletnie nie czuję dziury. Ale miałem też możliwość jazdy 40d. To jest też świetny silnik, szczególnie jak ktoś robi przebiegi 30 tys i więcej rocznie. Zdecydowanie bym wtedy wziąłbym m40d (raczej chciałem mieć coś bardziej sportowego w prowadzeniu).

Obiektywnie mówiąc czy czułeś różnicę przy przyspieszaniu między m40d a m40i?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M40i szybciej przyspiesza i lepiej się prowadzi przez mniejszą o 100 kg masę własną. Różnice w przyspieszeniu czuć wyraźnie przy prędkościach autostradowych.

Opublikowano
17 minut temu, Borsuczek napisał(a):

M40i szybciej przyspiesza i lepiej się prowadzi przez mniejszą o 100 kg masę własną. Różnice w przyspieszeniu czuć wyraźnie przy prędkościach autostradowych.

Godzinę temu, Jacuss napisał(a):

Obiektywnie mówiąc czy czułeś różnicę przy przyspieszaniu między m40d a m40i?

Trudno mi odnieść się do porónania powyżej 160km/h. Auto mam na dotarciu. M40d ma mnóstwo momentu obrotowego, ale przy takim trybie demo u dilera do 120 trudno mi w tej chwili wyczuć różnicę. Jak trochę poczekasz, to po dotarciu dam znać. Zgodzę się jednak z tym, że m40i wydaje się lżejsze.

 

Opublikowano
9 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

M40i szybciej przyspiesza i lepiej się prowadzi przez mniejszą o 100 kg masę własną. Różnice w przyspieszeniu czuć wyraźnie przy prędkościach autostradowych.

Ciekawi mnie skąd 100kg różnica między benzyną a dieslem🤔Czy to się bierze między innymi z powodu ekologi mam na myśli dpf itd?

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, Jacuss napisał(a):

Ciekawi mnie skąd 100kg różnica między benzyną a dieslem🤔Czy to się bierze między innymi z powodu ekologi mam na myśli dpf itd?

 

a benzyna nie ma gpfu ?

egr jest tutaj i tutaj

intercooler rowniez

 

Silniki benzynowe nie roznia sie az tak od diesli w obecnych czasach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 godzin temu, Jacuss napisał(a):

Ciekawi mnie skąd 100kg różnica między benzyną a dieslem🤔Czy to się bierze między innymi z powodu ekologi mam na myśli dpf itd?

Ze względów wytrzymałościowych. Silnik Diesla, jak wiadomo, ma wyższy stopień sprężania przez co konstrukcja bloku musi być wytrzymalsza (~30 kg). Do tego różnice w wadze osprzętu np. pompy paliwa. Wyższy moment obrotowy wymaga wzmocnienia skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu. Drobne zmiany w zawieszeniu i się nazbiera.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.