Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

iX xDrive50, opony zimowe 21 cali (255/50), trasa ok. 500 km

Tempomat 135 km/h, 80% trasy bez ingerencji w prędkość, średnia prędkość z komputera z całej trasy 122,4 km/h. Tryb Efficient.

Temperatura +1 stopień, 1/3 trasy w delikatnym deszczu/deszczu ze śniegiem. Ogrzewanie, etc. bez jakichkolwiek “oszczędności”.

Średnie zużycie 29.5 kWh - co daje nieco ponad 350 km zasięgu na pełnej baterii. 

Jeżdzę tą trasą kilka razy w roku, więc ciekaw jestem zużycia/zasięgu w temp. ok. +20 stopni przy tej samej prędkości. Życzyłbym sobie w letnich warunkach ok. 450 km 🙂

Edytowane przez Pe.te
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie liczyłbym na aż taki przeskok lato vs zima. O ile ogrzewanie na krótkich odcinkach potrafi zwiększyć zużycie o nawet 50 % i na przykład u mnie mam nawet ponad 40 kWh po mieście, tak w trasie różnica wynosi 10-15, maksymalnie 20 %. W moim przypadku ze względu na dużo węższe opony zimą różnica zasięgu w trasie pomijalna. 

Tak czy inaczej, Ix jak na takiego kolosa w trasie jest naprawdę dość oszczędny. Za 2 tygodnie będę porównywał go z Kią EV9 AWD, już teraz wiem, że o ile pod kątem przestronności przegrywa z kretesem, tak pod kątem zużycia energii i zasięgu będzie lepszy.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrobiło się nieco cieplej (choć cały czas poniżej 10 stopni) i zaczęła mi się pojawiać „5” w zasięgu… 🙂 a nie zmieniłem sposobu jazy czy tras po których się poruszam.

Przez zimę maksimum jakie widziałem to były okolice 460km. Podoba mi się ten kierunek 🙂 czekam z niecierpliwością na temperatury 15-20 stopni.

 

IMG_7099.jpeg

Opublikowano

U nas to tak wygląda. Po ostatnich testach KiI EV9 zacząłem szukać przyczyny wyższego zużycia energii na krótkich trasach w mieście niż w tym czołgu.

Wyłączenie klimatyzacji z tyłu bardzo pomogło.

 

Ładowanie.jpg

Opublikowano (edytowane)

Ja dziś mam tak, co daje 406 / 80 * 100 = 507,5 km zasięgu

 

IMG_8C2D47AFA1D6-1.jpeg

Edytowane przez Yma
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 24.12.2023 o 19:38, Pe.te napisał(a):

Jeżdzę tą trasą kilka razy w roku, więc ciekaw jestem zużycia/zasięgu w temp. ok. +20 stopni przy tej samej prędkości. Życzyłbym sobie w letnich warunkach ok. 450 km 🙂

I stało się 😀

Ta sama trasa, ponownie tempomat na 135 km/h, opony letnie 21 cali (255/50), słoneczna pogoda, temperatura 21-23 stopnie. Podobny ruch i średnia prędkość jak zimą, tryb Efficient.

Rezultat - średnie zużycie 22.9 kWh, co przekłada się na zasięg prawie 460 km przy prędkościach autostradowych 🙂 mała uwaga - klima była normalnie włączona w czterech strefach, ale że ustawiona na 22 stopnie, to za dużo nie miała do roboty w tych warunkach…

I taki zasięg mi się baaardzo podoba 😀

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem możliwości tego auta w długiej trasie. W tym momencie ładuję iX nad jeziorem Como (pisząc ten post 😉 ), z Warszawy pokonałem tu ok. 1500km.

Wyjechałem naładowany na 100%, przez całą trasę ładowałem auto na ładowarkach DC trzy razy - przed opuszczeniem Polski ok. 30 min. (ładowarka 150kW), potem po ok. 20 min. (obie ładowarki 300kW) raz w Niemczech i raz w Szwajcarii. Plus w hotelu w Bawarii przez noc AC do 100%.

Tak więc postoje na ładowanie na całej trasie zajęły poniżej 1.5 godziny plus hotel gdzie i tak zatrzymałbym się autem spalinowym.

A najciekawszy jest zasięg jaki mi auto pokazuje teraz w Como… 691 km 🫢 Prawdopodobnie to efekt przejazdu ok. 120 km przez Alpy, poza autostradą (gdzie przy zjazdach było bardzo dużo rekuperacji).

IMG_0243.thumb.jpeg.fcb6a0063651d571d23109e61ebe55ed.jpeg
 

IMG_0244.jpeg

Edytowane przez Pe.te
  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W Niemczech na odcinkach bez ograniczeń miałem ustawione na tempomacie 155 km/h.

A jako że trasa wiodła przez Niemcy, Austrię i Szwajcarię - to aktywował się automatycznie pełen pakiet asystentów kierowcy (kiedyś wspominałem już o tym, że w Europie działa on tylko w tych trzech krajach, ponieważ BMW uważa że tylko tutaj jest odpowiednia infrastruktura) 😉

A skoro pełen pakiet działał, to włączyłem sobie funkcję automatycznego przejmowania ograniczeń z marginesem +10km/h ponad limit - czyli Austrię przejechałem na tempomacie 140km/h, a Szwajcarię 130km/h. Oczywiście odcinki gdzie były większe ograniczenia pokonałem odpowiednio wolniej (tempomat automatycznie przestawiał się obowiązujące ograniczenie + wspomniane 10km/h ponad limit).

Swoją drogą to automatyczne przejmowanie prędkości jest bardzo wygodne - ten pełen pakiet asystentów autostradowych + komfort “cruisera” jaki daje iX pozwala zrobić 1000km dziennie bez jakichś szczególnych wyrzeczeń.

Średnią prędkość z całej trasy ciężko podać, bo wspomniany przejazd przez Alpy bardzo ją zaburzył, ale za to osiągnąłem rekordowe zużycie 9.1 kWh/100 😆

IMG_0439.thumb.jpeg.9945d05d96e65e21673cf5ced7b1820d.jpeg

IMG_0438.thumb.jpeg.ecae6790099b50dbfac99867dafabd21.jpeg

Edytowane przez Pe.te
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Swoją drogą zrobiwszy trasę 3.500km poza PL (pierwszy raz taka trasa elektrykiem) z przykrością stwierdzam, że jeśli chodzi o infrastrukturę dla BEV to niestety jesteśmy w ogonie Europy.

Cieszymy się, że wreszcie operatorzy wymieniają u nas ładowarki 50kW na 150kW, ale naprawdę szybkich ładowarek pokroju Ionity jest u nas garstka…

A tymczasem na zachód i południe od nas standardem staje się 300kW i więcej. I nie są to rodzynki, bo wszystkie ładowania na wspomnianej trasie (poza pierwszym w PL) 🤭 auto planowało mi na ładowarkach min. 300kW… Tak to naprawdę można jeździć bez wyrzeczeń.

Taka ciekawostka - wracając przez Czechy przegapiłem zjazd na ładowanie na jakimś MOP tuż przy drodze. Auto wyznaczyło więc kolejną ładowarkę za ok. 20km dalej. Musiałem do niej zjechać kilka km w bok, trafiając do jakiegoś małego miasteczka na Morawach. I znalazłem tam to, co na zdjęciu poniżej… Da się?

IMG_0552.thumb.jpeg.24d20f88a6abcea80c5495f57053b3c4.jpeg

Edytowane przez Pe.te
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opieranie się na samej ilości ładowarek jest trochę mylące. Bo tak naprawdę to nie tylko o ilość ładowarek chodzi, ale o ich moc.

6.500 ładowarek w PL to faktycznie niewiele, ale dałoby się nawet z taką ilością całkiem komfortowo jeździć, gdyby nie to że większość z nich to ładowarki AC, a jeśli chodzi o DC to dominują 50kW… Fajnie że ostatnio przykładowy GreenWay szczyci się projektem wymiany 50kW na 150kW, ale nawet ładowanie na 150kW w przypadku iX to strata czasu… (że o autach z architekturą 800V nie wspomnę).

Opublikowano

Dokładnie, w zeszłym roku jadąc do Chorwacji ładowałem praktycznie wyłącznie na ładowarkach 350 kW. IX trasie jest rewelacyjny, do ideału mu brakuje właśnie tylko 800V.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Pierwsza dłuższa trasa do Chorwacji i z powrotem za nami. 

Zużycie w drodze powrotnej Rovinj-Poznań wyszło 22.9 kWh, EV6 2 tygodnie wcześniej zużyła 22.0 kWh. Jazda normalna jak ICE: ograniczenie plus 10-20 kmh w zależności od kraju. Trasa pokonana w jeden dzień, z 3 ładowaniami po drodze, 2 x Ionity plus Greenway w Pl. 

Samochód jest bardzo komfortowy w długiej trasie, nawet bardziej niż A8 D4. Miękkie zawieszenie już tak nie przeszkadza, pomogło też zwiększenie ciśnienia w kołach. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.