Skocz do zawartości

E39 520i 170KM po jakim czasie silnik powinien osiągnąć temperaturę roboczą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

w ostatnim czasie miałem problemy z układem chłodzenia - ciekło.

Znalazłem nieszczelność - mechanik wymienił. Winna okazała się przetarta rura od chłodzenia, która znajduję się mniej więcej na wysokości połowy długości  zbiorniczka wyrównawczego od chłodzenia na chłodnicy. Podobnież była tam też dodatkowa pompka, która też została wymieniona. Sam wymieniłem, bo uszkodziłem, czujnik temperatury płynu chłodzącego na wyjściu, który znajduje się na innej rurze od chłodnicy trochę obok samego dołu zbiorniczka wyrównawczego. Mówię o czujniku temperatury a nie czujniku poziomu płynu chłodzącego, który jest w samym zbiorniczku wyrównawczym.

Tyle było zrobione.

Po tej robocie (wymiana pompki i czujnika) mam wrażenie, że samochód potrzebuje bardzo dużo czasu (sporo więcej niż poprzednio) aby osiągnąć temperaturę roboczą, tzn. aby wskaźnik na zegarach stanął pionowo. Jadąc na autostradzie przy 130 km/h, temp zewnętrzna -3stC, rozgrzał się chyba dopiero po 40 min.

Wiem, że to zależy od temperatury na zewnątrz, od tego gdzie i z jaką prędkością się jedzie, trasa, czy korek w mieście.

Ale tak właśnie jak jest teraz, tzn. temp w okolicy 0stC, przy jeździe po mieście, czyli 50km/k, światła, ruszanie, spowolnienie po jakim czasie temp na wskaźniku powinna osiągnąć pion / temp roboczą, czyli chyba te 93-99 stC?

Z góry dzięki za podpowiedź.

image.png.f8caa2cb558c0c497b19b83512dadfd0.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy przewodzie u góry masz termostat, a pod termostatem jest pompa płynu, dodatkową pompka płynu jest na samym dole chłodnicy. Bo nie bardzo rozumiem z twojego opisu co wymieniłeś. Po około 10 km temperatura powinna być w pionie, jak wskazówka temperatury jest pod końcem niebieskiego pola, to już powinno ładnie dmuchać ciepłe powietrze z nawiewów.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie, dość szybko powinien się grzać - nie tak jak na przykład honda jazz, która grzała po 2 min od odpalenia, ale pamiętam, że po 5 min już na gaz przłączał, a miałem na 40 stopni ustawione. Mi to wygląda na problem z termostatem.

 

A jak chcesz zaznaczyć co było wymienione to lepiej użyj jakiegoś schmatu bo jak kolega wyżej pisze - nic się nie zgadza.

Układ chłodzenia wyglada tak:

- Dodatkową pompkę dla przykładu masz na środku obrazka na samym dole. Czyli patrząc od przodu samochodu - po prawej stronie chłodnicy na dole, zamocowana do obudowy wiatraka.

mtu4ntm4x3a=.jpg

 

Edytowane przez madseason
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki za info.

Czujnik temperatury płynu na wyjściu który wymieniłem to nr 4 na powyższym schemacie. 

Z tą dodatkową pompką jest ciut gorzej, bo nie ja ją wymieniałem. Ale wg mnie to ta o której piszesz:  na środku powyższego schematu na samym dole. Czyli patrząc od przodu samochodu - po prawej stronie chłodnicy na dole, zamocowana do obudowy wiatraka.

Wczoraj odpaliłem test nr 7 na OBC, jechałem i spisywałem wartości KTMP (chyba temperatury płynu chłodzącego) i mam poniższe wyniki przebiegu temperatury w czasie jazdy. Czy są prawidłowe? Gdzieś czytałem, że silnik powinien pracować na 97stC i to jest jego optymalna temperatura. Wiem, że jest zima, ale u mnie nie uzyskałem w trakcie jazdy więcej niż 80stC, przy postoju 83-86stC. A jadąc na autostradzie zaledwie 75stC.

Temperatura zewnetrzna +6,5stC
1. przejechana odległość: 0km; obroty: 0 obr/ min; prędkość jazdy: 0 km/h; temperatura płynu KTMP: 4stC
2. przejechana odległość: 10km; obroty: 1500-2000 obr/min; prędkość jazdy: 30-70 km/h; temperatura płynu KTMP: 70stC - przejazd przez miasto
3. przejechana odległość: 13km; obroty: 1500-2000 obr/min; prędkość jazdy: 30-70 km/h; temperatura płynu KTMP: 75stC - przejazd przez miasto i wjazd na autostradę.
4. przejechana odległość: do 40km; obroty: 3000 obr/min; prędkość jazdy: 140 km/h; temperatura płynu KTMP: 74-75stC - jazda na autostradzie z tempomatem. Temperatura nie wzrosła ponad 75stC
5. przejechana odległość: 40km; obroty: 1800 obr/min; prędkość jazdy: 70 km/h; temperatura płynu KTMP: 72stC - zjazd z autotrady i światła, zmniejszenie obrotów i prędkości, temp spadła do 72stC
6. przejechana odległość: do 55km; obroty: 1500-2000 obr/min; prędkość jazdy: 30-70 km/h; temperatura płynu KTMP: do 80stC - zatrzymywanie się na światłach podnosiło temp do 80stC max, po ruszeniu i jeździe temperatura opadała do 75stC
7. przejechana odległość: 55km; obroty: 750 obr/min; prędkość jazdy: 0 km/h; temperatura płynu KTMP: 83stC - podczas zakończenia jazdy i chwilowym (max 4 min) postoju z włączonym silnikiem temperatura wzrosła do 83 st, po chwili zaczęła opadać do 78stC.
8. Postój 2h. Temperatura płynu KTMP spadła do 50stC. Po ruszeniu i identycznej jeździe do domu temp wzrosła max do 86stC.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.