Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć grupo,

czy są jakieś serwisy w ASO które muszą zostać wykonane? 🙂

Za kilka miechów mijają 2 lata od odbioru kluczyków, leasing się kończy i się zastanawiam czy jest jakiś wymóg aby serwisować u nich (wiadomo - $$) i jaki to ma wpływ na gwarancję (która i tak chyba jest tylko 2 lata?)

Opublikowano (edytowane)

pierwszy serwis masz po dwoch latach - zdaje sie olej (chyba ze 30kkm to to szyciej) + filtr kabinowy+ filtr powietrza (chyba) to tyle w sumie, no raczej jak nie serwisujesz to ci uwala ewentualne zgloszenia reklamacyjne,

ale jak wspomniales gwarancja jest 2 lata... wiec w sumie, mozesz jechac do janusza jezeli chcesz 🙂 

Edytowane przez pawelo9
Opublikowano

Nie ma wymogu serwisowania w ASO nawet dla utrzymania gwarancji. Serwis musi być wykonany zgodnie ze specyfikacją przyjętą przez producenta, co w praktyce wiąże się z tym, że podczas trwania gwarancji w przypadku wykonania ewentualnego przeglądu poza ASO gwarant może odmówić uznania usterki i naprawy w ramach gwarancji powołując się na to, że przegląd poza siecią nie spełnia warunków (ciężko jest udowodnić gwarantowi, że spełnia).

Wracając do tematu - nie ma żadnego obowiązku, pozbawisz się tylko potencjalnie historii serwisowej dostępnej w sieci dealerskiej (być może będzie to mieć znaczenie dla potencjalnego nabywcy przy odsprzedaży) i ewentualnej gwarancji na perforację nadwozia - nie mam pojęcia ile trwa ona w BMW, ale np. w Ford czy Volkswagen dają 12 lat, przy czym warunkiem jej realizacji jest coroczny przegląd nadwozia pod tym kątem w ASO oczywiście w ramach płatnego przeglądu 🙃. Z innych, które warto wykonać (choć i te obowiązkowe nie są) mogą być ewentualnie przywoławcze akcje serwisowe, ale one zawsze są darmowe i ogłaszane również przez UOKiK, który dodatkowo nakłada na sprzedawcę obowiązek wysłania takiej informacji do nabywcy pojazdu.

Podsumowując - jeżeli nie masz wykupionych pakietów serwisowych i przedłużonej gwarancji oraz nie zależy Ci na wpisie przeglądu w system dealerski śmiało jedź do sprawdzonego mechanika, na pewno będzie taniej, a i potencjalnie jakość samej usługi może być lepsza 😉

odebrane 24.10.2022 / 150: 40W22 / 112: 16W22, 22W22, 30W22, 33W22, 39W22, zamówione 29.09.2021
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Jaki jest koszt przeglądu w ASO 30000km? Z tego co widzę to są tylko fitry i olej.

Oczywiście wiem że zależy od ASO ale tak mniej więcej.

 

Opublikowano

Za sam serwis olejowy 2x (po dotarciu po 2,5k km i przy 15k km) płaciłem po 599 PLN brutto, ale to jakieś promocyjne ceny, standardowo za przegląd wołali chyba 1 - 1,2k według cennika.

odebrane 24.10.2022 / 150: 40W22 / 112: 16W22, 22W22, 30W22, 33W22, 39W22, zamówione 29.09.2021
Opublikowano
11 godzin temu, Michał TDI napisał(a):

Jaki jest koszt przeglądu w ASO 30000km? Z tego co widzę to są tylko fitry i olej.

Oczywiście wiem że zależy od ASO ale tak mniej więcej.

 

okolo 2600-2700. w cenie olej filtry swiece (dla silnika 1.5 benzyna). to jest tzw duzy przeglad. 

Opublikowano
23 godziny temu, Michał TDI napisał(a):

Jaki jest koszt przeglądu w ASO 30000km? Z tego co widzę to są tylko fitry i olej.

Oczywiście wiem że zależy od ASO ale tak mniej więcej.

 

auto po gwarancji? to nie jechalbym do aso... a filtry polecam zrobic samemu, dziecinnie proste, nie obrazajac dzieci..  🙂

pamietam ze przy 30kkm aplikacja w telefonie wolala olej i mikrofiltr, zas serwis wg kluczyka kazal tez filtr powietrza, w warsztacie ktory robi bmw i wpisy do kluczyka (nie ASO) zawolali 1600zl ponad

Opublikowano
10 godzin temu, karlos91 napisał(a):

"duzy przeglad" to jest przy 60.000 km

za 2k pln to byl pakiet serisowy na 100.000 km i 5 lat 😄 

sorry faktycznie. nie wiem co mi sie pomieszalo. co 30 tys kosztuje okolo 1500, a co 60 tys okolo 2700. wlasnie przede mną ten na 180 tys km czyli wlasnie musze wysupłać 2700 zeby zachować gwarancję

Opublikowano

Ja wymienialem baterie, ale te wpisy (wykonane serwisy) sa w samochodzie tez widoczne. 

Mialem 2 razy sytuacje, ze kluczyk nie zsynchronizowal sie z samochodem i w serwisie byl inny przebieg niz w rzeczywistosci. Raz sie doradca zorientowal, a raz wpisali mi przeglad 600 km wczesniej 😄 Ale no nie wyglada na to by cos znikalo po wymianie baterii

  • Dziękuję 1
Opublikowano
7 godzin temu, karlos91 napisał(a):

180 kkm? Wow! Ja dobijam do 100 kkm i juz nosi mnie zmienic auto, ale jeszcze chwile trzeba poczekac. W przyszlym roku konczy sie gwarancja, wiec do deadline. Chyba ze mozna przedluzyc do 5 lat?

@Ku Ba opowiedz cos wiecej o wydatkach na serwisowanie powyzej 100 kkm.

serwisowanie idzie zwykłym rytmem tak jak pierwsza setka - żadnych zmian. w maju bedzie zmiana plynu hamulcowego. Klocki, tarcze cały czas oryginalne, oleju nie bierze itd. z awarii to obecnie czekam na wymianę ledowego projektora logo bmw, ponieważ obecny wyświetla mnostwo kropek - jest jeszcze gwarancja do maja. Ja już przedłużyć nie mogę gwarancji, bo przebieg max 200 tys tylko się łapie. Chcę tym autem pojeździć tak jak poprzednimi do 400-500 tys zanim wezmę nowy. Inaczej to mi sie nie kalkuluje z uwagi na sporą stratę na wartości i drogie nowe auta.

Opublikowano
24 minuty temu, Ku Ba napisał(a):

Klocki, tarcze cały czas oryginalne

ze co? 180k na jednych klockach? niezle 😲

automat? a zmieniales olej w skrzyni?

24 minuty temu, Ku Ba napisał(a):

Ja już przedłużyć nie mogę gwarancji, bo przebieg max 200 tys tylko się łapie.

z tego co sie orientuje nie mozna dokupic pakietu REPAIR tzn. wylacznie podczas konfiguracji, dokupic mozna bmw SERVICE inclusive.

24 minuty temu, Ku Ba napisał(a):

Chcę tym autem pojeździć tak jak poprzednimi do 400-500 tys 

👍👍 daj znac czy dozyje to auto takiego przebiegu 🤪

Opublikowano
21 minut temu, pawelo9 napisał(a):

ze co? 180k na jednych klockach? niezle 😲

automat? a zmieniales olej w skrzyni?

z tego co sie orientuje nie mozna dokupic pakietu REPAIR tzn. wylacznie podczas konfiguracji, dokupic mozna bmw SERVICE inclusive.

👍👍 daj znac czy dozyje to auto takiego przebiegu 🤪

manual. w poprzednich autach (skoda, audi) zmienialem olej w skrzyni po 300 tys profilaktycznie, tu zamierzam to samo. koszt juz w aso bmw pytalem 700 zl. znajomy ma 560 tys km w skodzie bez zmiany oleju w skrzyni i bez wiekszych awarii. mit 200 tys i koncu auta to tylko mit, mozna uzytkowac dalej. dam znac jak bede sprzedawal po 400-500 tys, ale to dopiero za kilka lat.

Opublikowano
7 godzin temu, karlos91 napisał(a):

Wow! A jak stoisz z oponami? Wiadomo, ze to zalezy od stylu jazdy, ale ja po 3 sezonach i okolo 60 kkm letnie chyba wymieniam na nowe. Tyl znosny, ale przodu juz nie ma prawie. 

Przy tylu km nie kusilo Cie wieksze auto? Albo chociaz diesel 2.0 190 km?

pewnie, że kusilo wszystko ale starczylo kasy tylko na małe bmw w manualu i benzynie. opony mam ostatni sezon zimowki, letnie zmienialem raz ponieważ jedna ulegla uszkodzeniu i skorzystałem z ubezpieczenia opon bmw. mniej wiecej wychodzi 90 tys km na komplet opon przy normalnym uzytkowaniu. wlasnie z oszczednosci kupilem nowe bmw, aby nie wkladac nic w naprawy. pracuję w roznych miejscach w PL i stad duzy przebieg. poza tym dosc sporo jezdze prywatnie w swoich tam sprawach. kasy z tego za dużej nie mam, wiec jest jak jest 🙂 fajnie by bylo co trzy lata brac nowe auto, ale to nie telefon za zlotowkę

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.