Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

Odkryłem ostatnio jakiś dziwny problem z ogrzewaniem w samochodzie. Wydajność systemu chłodzenia jest bardzo słaba, i ogrzewanie nie radzi sobie tak jak powinno.

Co ciekawe nawet przy manualnych zmianach nastaw słychać różnice w pracy nadmuchu ale z kratek powietrze praktycznie nie leci - tak jakby nie otwierały się jakieś klapy kierujące nawiew przez kratki - nawet przy naciśnięciu AC max nie czuć że nawiew skutecznie działa.

Miał ktoś coś podobnego? Czy to kwestia programowa czy raczej mechaniczne uszkodzenie?

Co jeszcze dziwniejsze mam wrażenie że czasem jest lepiej (po wyjeździe z garażu) a czasem gorzej (jak auto stoi na dworze) - nie wiem czy to możliwe , może sobie wmawiam. Nie pamiętam jak działalo wcześniej , chyba AC w G20 jest dość delikatna no ale nie sądzę że aż tak że nie czuje zdecydowanego nadmuchu z kratek.

 

Spotkal się ktoś z tym ? 

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

Najpierw sprawdz filtr kabinowy !

Opublikowano
52 minuty temu, saab napisał(a):

Najpierw sprawdz filtr kabinowy !

Dzięki, chodziło mi to po głowie czy to może skutecznie zablokować nadmuch, ale jeśli jest zapchany to pewnie powinien to byc pierwszy trop. 

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

Poszedłem do garażu sprawdzić filtr kabinowy zgodnie z sugestia i po włączeniu AC max dmucha jak szalona, chyba problem nie jest mechaniczny z klapami tylko albo programowy albo z jakimś czujnikiem temperatury. Czuję że diagnoza nie będzie łatwa. 

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

Nie znam odpowiedzi na pytanie dlaczego się tak dzieje, ale wydaje mi się, że samochód najpierw skupia się na złapaniu temperatury silnika i dopiero potem odpala prawidłowo nawiewy. Moje auto zawsze stoi na zewnątrz i dopiero po kilku minutach słychać jak odpala się "moc" nawiewu, żeby dogrzać samochód wewnątrz.

  • Lubię to 1
Opublikowano
4 godziny temu, l.nicram napisał(a):

Nie znam odpowiedzi na pytanie dlaczego się tak dzieje, ale wydaje mi się, że samochód najpierw skupia się na złapaniu temperatury silnika i dopiero potem odpala prawidłowo nawiewy. Moje auto zawsze stoi na zewnątrz i dopiero po kilku minutach słychać jak odpala się "moc" nawiewu, żeby dogrzać samochód wewnątrz.

Dzięki za odpowiedź, niestety u mnie sytuacja wygląda tak że :

 

Samochód stoi w garażu, wchodzę włączam AC max dmucha dobrze, ruszam w trasę 150km potem parkuje do tego czasu jest ok. 

Po jakimś czasie kilku godzinach lub nocy wracam do samochodu i tu niespodzianka, dmucha bardzo słabo ( przy dołożeniu ręki praktycznie nie czuć podmuchu niezależnie od ustawionej siły) i to całą trasę do domu 150km, parkuje rano znów jest ok po nocnym postoju w garażu. 

 

temperatury na zewn 2.5-4'C

 

:( 

 

Pozdrawiam,

47

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, 47 napisał(a):

Dzięki za odpowiedź, niestety u mnie sytuacja wygląda tak że :

 

Samochód stoi w garażu, wchodzę włączam AC max dmucha dobrze, ruszam w trasę 150km potem parkuje do tego czasu jest ok. 

Po jakimś czasie kilku godzinach lub nocy wracam do samochodu i tu niespodzianka, dmucha bardzo słabo ( przy dołożeniu ręki praktycznie nie czuć podmuchu niezależnie od ustawionej siły) i to całą trasę do domu 150km, parkuje rano znów jest ok po nocnym postoju w garażu. 

 

temperatury na zewn 2.5-4'C

 

😞

 

 

Masz auto z USA?

Są opcje w wyposażeniu dla ciepłego i zimnego klimatu - nie wiem czy to wpływa na te ustawienie, ale na 100% jest możliwość zakodowania offsetu dla ustawianych temperatur - nie testowałem czy to tylko przesunięcie temperatury czy zmiana całej krzywej grzania.

Opublikowano
2 godziny temu, luk_byd napisał(a):

Masz auto z USA?

Są opcje w wyposażeniu dla ciepłego i zimnego klimatu - nie wiem czy to wpływa na te ustawienie, ale na 100% jest możliwość zakodowania offsetu dla ustawianych temperatur - nie testowałem czy to tylko przesunięcie temperatury czy zmiana całej krzywej grzania.

Auto z PL, i działało to dobrze. 

Ostatnio się spierniczyło 

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

Ja się zapytam inaczej, masz uchwyt na telefon w kratce wentylacji?

We wrześniu jechałem do Włoch i miałem taką sytuację, gotowałem się w aucie, myślę coś zepsute, po czym doszedłem do wniosku, że powietrze z nawiewu przez uchwyt było kierowane na czujnik temperatury i ten dawał niższą niż faktycznie, więc nawiew działał słabiej.

Opublikowano

Pobaw sie tez ustawieniami klap - powinno byc slychac cichutko jak sie przestawiaja. Sprawdz tez obieg zamkniety/otwarty. Sprawdz tez ustawienie temperatury w menu - tam mozna ustawic jakiej temperatury ma leciec powietrze ze srodkowych nawiewow i jest to niezalezne od zadanej temperatury !

Opublikowano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, ostatnio jazda po mieście i wszytko ok, jutro znów trasa więc sprawdze czy problem wróci.

Przy okazji jeśli znow się ujawni skorzystam z wszystkich rad i podpowiedzi. 

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

Koleje testy za mną i wygląda to jeszcze ciekawiej (oj ciężka diagnoza):

 

Start trasy rano z garażu - 150km wszystko, ok, dmuchanie działa

Samochód zaparkowany na 1.5 dnia na dworze temperatura ok 2-5'C duża wilgotność

Ruszam w trasę powrotną, na początku działa, po jakimś czasie przestaje działać , po drodze próbuje bawić się a/c I po przełączeniu na max na szyby, znów zaczyna odpowiednio dmuchać przez kratki.

 

Problem dla uszczegółowienia, słaby strumień powietrza wydobywającego się z kratek co powoduje że w samochodzie robi się zimno. Słychać że dmuchawa pracuje i zwiększanie mocy nadmuch powoduje że pracuje mocniej/głośniej ale to nie zmienia siły strumienia z kratek. Jakby w jakiś sposób ten przepływ powietrze i wydmuch był blokowany.

 

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

Ale z wszystkich kratek jest tak słabo? Bo jeśli tak, to szukałbym przyczyny jak najbliżej silnika dmuchawy/wlotu do głównego ciągu.

Jeśli masz jakąś temp ustawioną na auto i po czasie zamykany jest ciąg powietrza, to spodziewałbym się jakiegoś błędu w sofcie, który powoduje, że czujnik temp. się zawiesza - reset w postaci zmiany trybu prowadzi do poprawy sytuacji. 

Jeśli masz ustawioną temp., ale nie auto i z czasem przestaje dmuchać, to brzmi jak opadająca klapka/zasłona/jak zwał tak zwał przy głównym ciągu. Zmiana kierunku powoduje, że ona się podnosi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Próbowałeś wyłaczyć klimatyzacje z tyłu?
Może jakaś logika nie działa poprawnie

Opublikowano
W dniu 22.12.2023 o 07:48, luk_byd napisał(a):

Próbowałeś wyłaczyć klimatyzacje z tyłu?
Może jakaś logika nie działa poprawnie

Jeszcze nie sprawdzalem tego, dzieki sprobuje bo rzeczywiscie jakas logika tutaj siada.

Pozdrawiam,

47

Opublikowano
W dniu 22.12.2023 o 07:01, rafaeelloo napisał(a):

Ale z wszystkich kratek jest tak słabo? Bo jeśli tak, to szukałbym przyczyny jak najbliżej silnika dmuchawy/wlotu do głównego ciągu.

Jeśli masz jakąś temp ustawioną na auto i po czasie zamykany jest ciąg powietrza, to spodziewałbym się jakiegoś błędu w sofcie, który powoduje, że czujnik temp. się zawiesza - reset w postaci zmiany trybu prowadzi do poprawy sytuacji. 

Jeśli masz ustawioną temp., ale nie auto i z czasem przestaje dmuchać, to brzmi jak opadająca klapka/zasłona/jak zwał tak zwał przy głównym ciągu. Zmiana kierunku powoduje, że ona się podnosi.

tak, wszystkie kratki 

 

no wlasnie sprobowac zrobic dluzsza trase nie na AUTO tylko na staly nawiew i zobaczyc czy bedzie moment ze przestanie dmuchac.

 

Jestem umówiony do serwisu (niestety juz po gwarancji) i obawiam się ze przy takiej usterce raczej nic nie znajda a ja zapłacę kupe kasy za poszukiwania.

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

Mozesz tez miec uszkodzony czujnik temperatury zewnetrznej. 

Opublikowano
1 godzinę temu, saab napisał(a):

Mozesz tez miec uszkodzony czujnik temperatury zewnetrznej. 

Własnie mam w planie podpiąć komputer i spróbować odczytać wartości z czujników - tylko nie do końca wiem które mają wpływ na logikę systemu nawiewu.

 

Z drugiej strony jeśli dokładnie w tej samej temperaturze zewnętrznej system zachowuje się inaczej to trochę dziwne.

 

Jedyna różnica (póki co powiązana przeze mnie)  to czy wyjadę z garazu czy samochód stoi na dworze - może np wilgotność wpływa na jakiś czujnik albo złącze ??

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

Podejrzewam że problemem mogą być wloty powietrza, zakładam że są dwa

Jeden do zaciągania powietrza z zewnątrz:

 

Wlot

 

A drugi pewnie gdzieś w środku do zaciągania powietrza z wewnątrz 

 

Zakładam że przy jakimś dziwnym zbiegu okoliczności logika zamyka oba te wloty.

Pozdrawiam,

47

Opublikowano (edytowane)

Być może problem jest związany z opisanym tu uszkodzeniem klapy:

Wygląda na to, że przy wymianie filtra na obiegu otwartym można uszkodzić klapkę związaną z zew/wew obiegiem powietrza. Jeśli masz klime na auto to trzymając na dworze może odpalać obieg wewnętrzny żeby szybciej zagrzać, a przy wyjeździe z garażu tego nie robi stąd być może różnica w działaniu. Myślę że warto zbadać temat z tej perspektywy.

Edit: w tym pdf szerszy opis i też jak zweryfikować: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2021/MC-10205096-9999.pdf

Edytowane przez Tarcza
Opublikowano
15 godzin temu, Tarcza napisał(a):

Być może problem jest związany z opisanym tu uszkodzeniem klapy:

Wygląda na to, że przy wymianie filtra na obiegu otwartym można uszkodzić klapkę związaną z zew/wew obiegiem powietrza. Jeśli masz klime na auto to trzymając na dworze może odpalać obieg wewnętrzny żeby szybciej zagrzać, a przy wyjeździe z garażu tego nie robi stąd być może różnica w działaniu. Myślę że warto zbadać temat z tej perspektywy.

Edit: w tym pdf szerszy opis i też jak zweryfikować: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2021/MC-10205096-9999.pdf

Dzięki!!

Super pomocne i w sumie dobrze by było gdyby to było rzeczywiście to.

Wstrzymuje się narazie z rozgrzebaniem, bo jak dobrze pamiętam wymianę filtra miałem parę miesięcy temu w ASO jeśli okaże się że to jest przyczyną to mam nadzieję że podczas umówionego serwisu zrobią to za darmo z uwagi na to że to oni to spowodowali - moze zbyt optymistycznie ale na to liczę. 

Pozdrawiam,

47

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Co było rozwiązaniem problemu? Zmagam się z podobnym, z tym że zmiana obiegów nie działa. Nie słychać żadnego dźwięku przełączania. Klapy wlotów zewnętrznych i wewnętrznych są zamknięte kiedy podglądałem po wyjęciu filtra kabinowego. Nawiew słabo dmucha (bo chyba nie ma skąd ciągnąć powietrza?) Na autostradzie przy większej prędkości podmuch powietrza z nawiewu trochę się zwiększa. 

Po przeskanowaniu Bimmer linkiem mam dwa błędy:

801100 Motor fresh air or fresh air circulating: blockage

E7147E (0x3FA information data target object cruise control 2): Failure

Przerabiał ktoś może taki temat? 

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.