Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam w moim G20 standardowe felgi 18' z M pakietu. Ogumienie mieszane 225 i 255. Jakie polecacie łańcuchy psujące na taki zestaw? Instrukcja w tym temacie w ogóle nie przewiduje takiej sytuacji..

Opublikowano

No problem w tym że to nie wchodzi w grę. Mam opony pod ten zestaw i nie chce kupować drugiego kompletu kół tylko po to żeby raz w roku użyć łańcuchów. Pytanie kierowałem do osób które używają tych kół zimą, coś przetestowały i mogą potwierdzić że nie stwierdzili problemów.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wydaje mi się, że w przypadku opony o szerokości 255 producent nie przewiduje możliwości montażu "klasycznych" łańcuchów ze względu na ograniczoną przestrzeń pmiędzy wewnętrzną częścią koła oraz eleemntami zawieszenia, żaden łańcuch montowany na całe koło nie będzie mógł tam bezpiecznie funkcjonować.

 

W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem wydaje się zastosowanie rozwiązania thule/konig k-summit czyli łańcuchów montowanych jedynie na zewnętrznej części koła:

https://www.taurus.info.pl/lancuchy/lancuchy-sniegowe-do-samochodow-osobowych/koenig-k-summit-gr-34?chains[searchType]=&chains[carBrand]=Bmw&chains[carModel]=Serie+3+(G20)+(2019)&chains[carTireSize]=255%2F40-18&chains[salons][]=&chains[priceMin]=&chains[priceMax]=&chains[sort]=brand

Rozumiem, że wybierasz się swoją "tylnonapędówką" na wyjazd narciarski i obawiasz się o możliwości trakcyjne samochodu w przypadku trudnych warunków. Ja również mam 330i RWD i byłem nią już 3 razy na nartach w Alpach w Austrii w terminach (listopad / styczeń / marzec) i pomimo obfitych opadów śniegu, nigdy nie miałem problemów z wyjazdem z parkingu czy podjazdem krętą, ośnieżoną drogą do kolejnej wioski czy bezpośrednio do hotelu. Sam korzystam z zestawu kół zimowych 4x 225/45/R18 i mam łańcuchy Thule Easy-Fit jednak do tej pory nigdy nie musiałem z nich korzystać. Wyciągnąłem je z opakowania jeden raz, aby nauczyć się je zakładać 🙂 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 3.01.2024 o 12:02, karlos91 napisał(a):

Ja bylem teraz FWD w alpach i jedyny problem jaki byl to taki, ze lancuchy byly wymagane i tylko auta 4 WD byly puszczane bez nich dalej...

Czyli że jak to wyglądało, zatrzymywali i patrzyli w dowód rejestracyjny czy masz 4x4 i wtedy puszczali bez łańcuchów?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.