Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadaczy BMW, jak wiadomo nie od dziś - system tarczobębnów i ogólnie hamulca ręcznego w tych samochodach to lekko mówiąc nieporozumienie. Miałem z nim problem w E46, a teraz mam i w E90, z tym że w poprzednim samochodzie to olałem (a i tak działał lepiej), ale w tym chciałbym już to sobie ogarnąć i ten ręczny jako tako mieć, żeby chociażby móc ustać na jałowym pod górkę/z górki bez trzymania hamulca nożnego. No i do rzeczy.

Problem jest taki, że tego ręcznego w ogóle nie ma, niby coś załapie już na samej górze, ale to tylko na w miarę płaskim terenie, a tak to bez pozostawienia na biegu, niemożliwym jest, żeby samochód się nie stoczył.  Kupiłem zestaw nowych szczęk hamulcowych i komplet nowych sprężyn łącznie z tymi kołkami mocującymi i wszystko ładnie powymieniałem. Podczas próby regulacji ręcznego zwolniłem sprężynę od linek wewnątrz samochodu pod dźwignią i poszedłem kręcić regulatorem przy kole. Jedno z kół udało się naciągnąć tak, aby nie dało się nim poruszać rękoma (tarczą hamulcową), ale drugie jakby w ogóle nie rozpierało szczęk, tzn. ilekroć bym nie kręcił to tarcza w ogóle się nie blokuje i chodzi luźno. Niestety nawet nie pomyślałem, żeby sprawdzić bez tarczy czy w ogóle fizycznie te szczęki się rozpierają (zrobię to w wolnej chwili), ale sam regulator działał poprawnie na sucho. Koła założyłem i ręczny nawet trochę się nie poprawił, a szczęki były w kiepskim stanie, bo się mi nawet w rękach rozwarstwiły po wyjęciu. 

 

I teraz moje pytanie co dalej? Pomyślałem o linkach. Da się jakoś sprawdzić ich sprawność i ew. je wykluczyć, albo w nich wskazać problem? Czy do tego wszystkiego ma jakiś wpływ stara już tarcza hamulcowa? Może ja ten proces regulacji jakoś niepoprawnie wykonuje i to tu leży problem? Byłbym wdzięczny o jakiekolwiek rady i tropy w tej sprawie, dzięki. :classic_happy:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jestes pierwsza osoba ktora ma problem z recznym w e90. To praktycznie nigdy nie siada. Nie wiem po co ruszales cokolwiek w srodku? Wymieniasz szczeki, ustawiasz regulator i koniec. Teraz masz wszystko rozjechane i bedzie ciezko to ustawic. Nigdy ale to nigdy nie rusza sie ustawien w srodku. 

Opublikowano (edytowane)

Okej, a teraz może Pan coś wnieść do tematu czy to tylko taka autoopinia? I to w dodatku niezbyt trafiona, bo nawet w instrukcji jasno jest napisane, aby zablokować mechanizm w środku. Zresztą widzę, że nawet nie ma sensu tłumaczyć Panu dlaczego :classic_smile: Polecam się oczytać na ten temat. Grunt w tym, że przy wymianie hamulców na nowe zawsze należy przed wyregulowaniem ich przy tarczobębnach poluzować mechanizm tych linek i to brak tego aspektu przy wymianie jest sporym błędem i mitem dot. samej regulacji przy regulatorze.

Nie rozumiem też stwierdzenia ,że jestem 1szą osobą mającą problem z ręcznym w E90, ale strzelam że to była taka nieudana ironia. No i co mam teraz wszystko rozjechane konkretnie, o czym mowa skoro jedno koło się blokuje? Na dniach, jak wspominałem będę musiał znowu wszystko rozebrać i sprawdzić czy ręczny w ogóle reaguje na rozpierak i porusza linką.

3X14Pk2.png

Edytowane przez west5009
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale dlaczego wstawiasz jakies materialy? Ja pisze jako mechanik, z doswiadczenia. Zrobilem tego setki, przez wiele lat i nigdy nie ruszam w srodku. Mialem okazje poprawiac jedynie po tych co tam grzebali. 

  • Haha 1
Opublikowano

Problem rozwiązany. Okazało się, że zapieczona była główka od regulatora i dlatego jedno z kół nie chciało się blokować. Wystarczyło trochę chemi, złapać żabką i siłą odczepić. Linki po sprawdzeniu chodzą normalnie, aczkolwiek trochę je przesmarowałem i w miejscach stykowych smar ceramiczny pozostawiłem, bo trochę wolno rozpierak po zrzuceniu ręcznego wracał na miejsce.

 

Metoda regulacji, która jest wymagana i zalecana przez BMW zdaję test znakomicie i nie zalecam regulować kół po zmianie elementów okładzin bądź tarcz przy samym regulatorze na szczękach, pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.