Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, to mój pierwszy post więc się przywitam 🤙

Jestem na etapie poszukiwania G30 i jestem juz praktycznie zdecydowany na 530e, rocznik 2017-2019. Auto chce kupić w Irlandii, koniecznie u dealera z gwarancją.

Większość aut z tego rocznika posiada przebieg ponad 160 tys km

Więc moje pytanie, czy to ma sens ? Jak spisuje się te auto przy takim przebiegu ? Jak z baterią ? 

Iść w to czy szukać 520d ?

 

Dzięki z góry.

Pozdrawiam 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A więc:
530e od końca 2019 roku dopiero ma większą baterię 12Ah przez co jest bardziej sensowny zasięg itp.

Jakoś tez tak... jest możliwość aby w G30 było MGU z Android Auto - i to dopiero ma dla mnie sens, NBT EVO... no chyba że masz iPhone to Carplay będzie możliwy.

Ja przy obecnie ~72 tys km nie mam zużycia baterii trakcyjnej i jest OK.

Nie wiem jak poza Polską (kwestie podatkowe) ale w 530e koszty przejazdu zrównują się z 520d - choć i to tutaj właśnie sedno... zależy jak użytkujesz auto.

Jeśli 2017-2019 - to będzie 30% mniejsza bateria, jeśli dziennie robisz 30km - możesz to robić na samym prądzie i będzie taniej.

Jak robisz więcej i nie masz gdzie się ładować - to zostają dwie zalety - cisza oraz ogrzewanie/chłodzenie elektryczne. 

Nie wiem jak B48 przy przebiegu 160tkm, gdzie ciągle było gaszone, odpalane w róźnych warunkach (często od razu na wysokie obroty).

Jeśli masz konkretne pytania - śmiało zadaj, bo tak ogólnie to... może być super, a może być klapa - w zależności od sposobu użytkowania. Hybrydy plug-in to bardzo specyficzne samochody na konkretne potrzeby.

Ciężki wybór, ale jeśli kupujesz z gwarancją dealera, i będzie obejmowała akumulator trakcyjny to... co możesz stracić oprócz pojemności 😄  😄  😄 

Opublikowano (edytowane)

Dzięki wielkie za wyczerpująca odpowiedź 🙂

 

właśnie chodzi o to że do pracy dojeżdżam 30km i na parkingu w pracy mam darmowe ładowarki 🙂

Jesr możliwość sprawdzenia kondycji akumulatorów ? W Irlandii zimy są łagodne więc myślę,że to może być plus dla baterii 

O co chodzi z tym android auto ? G30 dopiero po lifcie to obsługują a przedlifty tylko carplay?

może głupie pytanie więc z góry sorry 🙂 da radę rozpoznać po zdjęciach czy auto ma MGU czy NBT EVO ?

 

 

Edytowane przez zajac1987
Opublikowano

a sam system BMW do dzisiaj w G30 nie potrafi wybrać głosowo numeru 😁

z tym AA od LCI  ... zawsze miałem polewkę ,toż to kuźwa  w fordach z 2014/2015 działało ... premium , że jpd 🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, zajac1987 napisał(a):

O co chodzi z tym android auto ? G30 dopiero po lifcie to obsługują a przedlifty tylko carplay?

 

10 godzin temu, s0nar napisał(a):

Tak, AA dopiero w polifcie. Za to od razu przewodowo i bezprzewodowo.

Nie prawda.

Musi być w wyposażeniu 6U3 - Live Cockpit Professional, opcja dostepna od końca 2019 roku, albo od lipca 2019.

Wcześniej tylko CarPlay ale ogólnie jest to starsza wersja nawigacji. Na plus że jeśli jest HK to jeszcze po światłowodzie i 600W, zamiast 464W.

10 godzin temu, zajac1987 napisał(a):

da radę rozpoznać po zdjęciach czy auto ma MGU czy NBT EVO ?

Tak - przy MGU licznik to bumerangi, no i przez VIN czy też przez wygląd samej navi.

 

8 godzin temu, Woytas napisał(a):

a sam system BMW do dzisiaj w G30 nie potrafi wybrać głosowo numeru 😁

 

 

Po Polsku...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@luk_byd Uwielbiam takie czepianie się miesiąca w tę czy w tamtą 🙂 Bo użytkownik, który zadaje podstawowe pytania faktycznie będzie się rozdrabniał i patrzył czy auto jest z lipca, sierpnia czy może z połowy września. Jak się tak skupiać na detalach to pewnie jest nawet konkretny dzień, w którym wprowadzono zmiany, więc po co się ograniczać do miesięcy 😉 Zasadniczo samo BMW informowało, że AA będzie dostępny po liftingu. Tak, wiem, pewnie marketing, a patrząc z perspektywy suchych faktów możesz mieć rację i AA mógł być dostępny kilka miesięcy wcześniej.

Szkoda tylko, że poruszyłeś kwestię samego HK, a już B&W nie wiedzieć czemu nie. A to wyposażenie też dotknęły zmiany przy okazji LCI i poliftowy Bowers brzmi i gra lepiej (oczywiście to moja subiektywna ocena, ale mam bezpośrednie porównanie).

Opublikowano
2 godziny temu, luk_byd napisał(a):

Po Polsku...

nie wydaje Ci się to zwyczajnie słabe , że producent ma  w 4 literach nasz rynek ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, s0nar napisał(a):

Uwielbiam takie czepianie się miesiąca w tę czy w tamtą

No nie miesiąca bo całego roku. Sprawdziłem.

Lift był w lipcu 2020, a MGU od lipca 2019.

2 godziny temu, Woytas napisał(a):

nie wydaje Ci się to zwyczajnie słabe , że producent ma  w 4 literach nasz rynek ?

Tak - bardzo.

Dodam że oprócz Spotify, ruszyło mi Online Software Update po zmianie na Connected Drive UK.

3 godziny temu, s0nar napisał(a):

Bo użytkownik, który zadaje podstawowe pytania faktycznie będzie się rozdrabniał i patrzył czy auto jest z lipca, sierpnia czy może z połowy września.

Jak kupujesz nowe z salonu to nie - bo wiesz co masz.

Ale jeśli ktoś ma kupić używane (tak jak tutaj) - to może jednak warto aby to był sierpień 2019 a nie np. styczeń 2019 - bo coś za tym idzie.

3 godziny temu, s0nar napisał(a):

Szkoda tylko, że poruszyłeś kwestię samego HK, a już B&W nie wiedzieć czemu nie

Nie poruszyłem wielu kwestii. Ale zauważ że napisałem:

"Wcześniej tylko CarPlay ale ogólnie jest to starsza wersja nawigacji. Na plus że jeśli jest HK to jeszcze po światłowodzie i 600W, zamiast 464W." - a więc pisałem o 'ZALETACH' NBT EVO - więc pisząc że BW gra gorzej - nie byłoby to zgodne z ... zaletami ?

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Język polski językiem polskim - można się z tym zgadzać lub nie, ale dla wielu producentów na świecie jesteśmy mało znaczącym krajem. Mnie natomiast drażni, że wiele funkcji jest dla naszego kraju zwyczajnie zablokowana i można to jedynie na własną rękę odblokowywać. Mam na myśli np. rozpoznawanie znaków stop oraz ustąp pierwszeństwa przejazdu, a także sygnalizacji świetlnej - chodzi o praktycznie autonomiczną jazdę. Ale pewnie producent wie, że u nas znaki są ustawione w nieprzemyślany sposób, a sygnalizacja działa jakby chciała, a nie mogła i stąd ze względów bezpieczeństwa w Polsce jest to wyłączone, choć świetnie działa w Niemczech, Austrii czy w innych cywilizowanych krajach.

Co do zdalnych aktualizacji to u mnie działa bez pudła (OTA, OSU czy jak mu tam). Natomiast gdzieś czytałem, że wraz z kolejną aktualizacją BMW zablokuje możliwość kodowania np. Bimmercodem i sam nie wiem co o tym myśleć.

Opublikowano
26 minut temu, s0nar napisał(a):

Mam na myśli np. rozpoznawanie znaków stop

tu się zgadzam , sam się zdziwiłem jak w jednym z krajów  wywaliło mi na deskę ostrzeżenie bo w Polsce nie uświadczyłem  🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, s0nar napisał(a):

Co do zdalnych aktualizacji to u mnie działa bez pudła (OTA, OSU czy jak mu tam). Natomiast gdzieś czytałem, że wraz z kolejną aktualizacją BMW zablokuje możliwość kodowania np. Bimmercodem i sam nie wiem co o tym myśleć.

Wprowadzane jest Secure Coding 2.0 - i wygląda że raczej to prawda. Coś widziałem że niby ktoś to omija - ale... w necie pełno fake więc nie wiadomo. Jakoś o chiptuning po lipcu 2021 cieżko (tutaj też, miesiąc w tą, czy w tamtą - ale to albo mieć 318d do końca albo 318d @ 200KM

Ogólnie na świecie się tak przyjęło że Polska jest pomiajna, np. instrukcje obsługi są w języku Węgierskim a w jezyku Polskim nie ma - mimo że Węgry są mniejsze, jest mniej ludności itp. - to tylko przykład.

 

Ale wracając do tematu. Jeśli autor ma możliwość ładowania auta w pracy i odcinki 30km - to 530e może mieć sens, choć to dystans na styk. Wersja po lipcu 2019 - znowu 🙂 oprócz tego MGU ma też o około 30% większą baterie trakcyjną co zapewnia już realne 40-50km.

Dynamika na prądzie jest wystarczająca, mi się nawet udawało na prądzie wyprzedzać innych. 

Konstrukcja jest dość unikalna, bo napęd elektryczny, również przechodzi przez skrzynie biegów (czuć zmiany biegów) co pozwala na dosć zwinne rozpędzenie się jak i uzyskanie prędkości 140km/h tylko na prądzie.

Z minusów - koło dwumasowe mimo ZF 8HP.

 

Bagażnik jest mniejszy ale 2 torby podróżne na styk się mieszczą (i nic więcej). Dodatkowo mniejszy bak paliwa - tankowanie co 400-500km w trasie, ale na chwilę taką przerwę zdrowo zrobić.

 

Także, jeśli też jakieś opłaty/podatki na 530e miałyby być niższe - ma to sens.

W Polsce np. jest 0% akcyzy na 530e (2l plugin).

Opublikowano

530e to bardzo dobry wybór, jeśli jeździsz na krótkich odcinkach oraz doładowujesz auto z zewnętrznego źródła energii. Realny zasięg przy baterii 10kWh to okolice 40km jak jest ciepło, około 20C. Teraz w zimę mam zasięg około 30km, tu bardzo duże znaczenie ma temperatura zewnętrzna jak i nastawy ogrzewania/klimy.

Tez mieszkam w Irlandii i dodatkowym atutem posiadania hybrydy jest trochę niższy motor tax.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Od ponad roku mam 530e z 2017 roku jako 2 właściciel. Kupiłem z "Premium Selection" przy przebiegu 86k. Żona użytkuje "w koło komina" zrobiła przez rok 6 tyś. Jak na razie wszystko bez problemu, fajna opcja z chłodzeniem/ogrzewaniem + przyjemnie się jeździ (dynamika, cisza). Minusem jest dźwięk silnika i to, że jak "depniesz" do końca to z wydechu idzie kłęb dymu bo silnik (zimny i w moim wypadku praktycznie nie uruchamiany) uruchomi się dopiero jak rozładuje się bateria (no chyba że inaczej ustawisz ale to trzeba za każdym razem przy uruchomieniu klikać przycisk edrive) ale to chyba czepianie się na siłę. 🙂 W mieście pokazuje spalanie ~4.2, a w trasie ~4.5 (tryb comfort, spokojna jazda ~ 120-130). Ładuje z PV więc w zasadzie za darmo (stare zasady 10kwp), a żona robi max 25km dziennie więc mieści się w zasięgu 🙂

Ogólnie jeśli miałbym kupić drugi raz to jak na razie nic nie przemówiło za tym, żeby się zastanawiać. Chociaż jeśli potrzebujesz bagażnika lub masz więcej niż 1 dziecko to hybryda odpada bo jest on strasznie płytki - musiałem dobierać spacerówkę dla syna bo się nie mieściła 😄 

 

Podsumowując:

+ Dynamika (o ile jest naładowany) i spalanie

+ Komfort jazdy (cisza)

+Chłodzenie/grzanie zdalne

-Dźwięk silnika (w porównaniu z 540i)

-Brak możliwości ustawienia z automatu odpalania silnika przy X% baterii (musisz ręcznie)

-Bardzo mały bagażnik

 

Pozdro :)

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, Snuffek napisał(a):

+ Dynamika (o ile jest naładowany) i spalanie

 

U mnie dynamika bez zmian nawet na rozładowanej baterii. Mam 2020 z już większą baterią jeśli to ma znaczenie.

 

9 godzin temu, Snuffek napisał(a):

-Brak możliwości ustawienia z automatu odpalania silnika przy X% baterii (musisz ręcznie)

 

Chyba można ustawić w tym trybie Battery Control poziom naładowania baterii jaki ma być utrzymywany, jeśli dasz np. 10 czy 30% to przy tylu bedzie odpalal z automatu silnik spaliowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.