Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

     Mam problem braku mocy oraz błędy 24DD00, 24EC00, P0034, te błędy pozostają po skasowaniu pozostałych. Wymieniłem czujnik podciśnienia, część przewodów podciśnienia, chłodnica EGR wraz z zaworem na akcji serwisowej ale niestety błąd dalej występuje. Po wypięciu wtyczki od konwertera ciśnienia błąd 24DD00 znika i zastępuje go błąd obwód przerwany.

Po odpaleniu sypie błędami;

24DA00

24EC00

28D600

24E800

24EB00

24EF00

25F200

29OD00

24F700

245700

24DD00

Zapala się kontrolka check engine, po przejechaniu odcinka ok. 20 km, zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika. Sprawdzałem przewody i wtyczki wydaje się OK. Czy może to być problem sterownika? 

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak naprawdę jest to wróżenie z fusów. Najszybciej zaproponował bym Ci sprawdzenie czy czujnik temperatury I ciśnienia oleju napędowego nie przepuszcz ropy. Jeśli tak to ropa wiązką elektryczną potrafi dojść do czujników i komputera auta DDE. Są o tym filmiki I radzę ci abyś sprawdził to jak najszybciej.  Jeśli nawet ten czujnik nie cieknie to warto go wymienić profilaktycznie.

Screenshot_20231212_215152_Chrome.jpg

 

 

OBEJRZYJ.......

https://youtu.be/f6WYFuy8bmE?si=9vp_UBHqE8moeake

Screenshot_20231212_214921_Chrome.jpg

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Po wyjęciu wtyczki pokazała się mgiełka, więc zamówiłem nowy czujnik. Ropa nie rozeszła się po instalacji, wtyczki suche. Sprawdziłem przewody sterownika sterownik suchy. Jedna z kości czujników zalana jakby olejem (załączam zdjęcie) została oczyszczona i osuszona jednak błędy nadal występują. Czy zalany czujnik temperatury i ciśnienia paliwa będzie wskazywał błąd 24DD00? 

1702451767839.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zrób zdjęcie gniazda tej zalanej kości a dokładniej gdzie ona się znajduje gdy wszystko masz podłączone.  Może po schematach elektrycznych dojdziemy jakie to są odbiorniki?.

Czarny olej??? Dziwne,  jakby czujnik temperatury I poziomu oleju puszczał?

 

Edytowane przez Burza1234
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba znalazłem tą  kość? Są  tam dwa obwody , które mają związek z olejem silnikowym bo moim zdaniem na wcześniejszych zdjeciach widać czarny olej? Ja osobiście odpiął bym kości od tych dwóch czujników I zobaczył czy tam też nie ma podobnego oleju?

Screenshot_20231214_213341_Chrome.jpg

Screenshot_20231214_213622_Chrome.jpg

Screenshot_20231214_213746_Chrome.jpg

Opublikowano

Problem rozwiązany, przyczyną był uszkodzony obwód konwertera ciśnienia, Nr 1 na schemacie. Co do czarnego oleju na kości, nie wiem jak się tam dostał może to być stary temat.

Mógł się dostać czujnikiem ciśnienia i temperatury oleju, wtyczka była mokra od oleju. 

Burza1234Kuj0n Dziękuję za wskazówki i pomoc.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.