Skocz do zawartości

[e38] IKE, LICZNIK , NCS, PROGRAMOWANI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, BMW e38 1996 m62b35 otóż nadal mam problem z licznikiem, wymieniłem licznik na inny - stare plecki wsadziłem w nowy licznik i nie podświetlają mi się kontrolki od biegów, nie podświetla tam się nic - nie działa również ekonomizer i obrotomierz...gdy robię test licznika za pomocą inpy wszystko działa, podświetla, wskazówki chodzą, nowe plecki (IKM) wsadziłem z innego licznika i zaprogramowałem za pomocą PASOFT i nadal są te same problemy i te same błędy w INPIE

błędy licznika:
141 ATS sinal: telegram error or no telegram
195 Signal TD ( engine speed )
68 oil pressure


Jeszcze mam pytanie dotyczące obrotów a skrzyni - w module skrzyni w INPIE mam Engine SPEED (RPM) i pokazuje wartości, natomiast OUTPUT SPEED (rpm ) już nie pokazuje żanych wartości - może tutaj jest problem w skrzyni? Wysyłam SCREEN o co mi dokładnie chodzi:
image.thumb.png.88e069e201aa0809ad47cc8ebdb7d8b8.png

- Prawdopodobnie problem jeszcze jest z klimą przez te obroty, z INPY gdy odpalę sprzęgło sprężarki to klima działa, a jeżeli wcisne guzik AC na panelu klimatyzacji to nie odpali się sprzęglo sprężarki klimy - obstawiam że to wina tych obrotów silnika ponieważ wymieniałem panel klimy i tutaj jest dalej problem.

Jeszcze jedna sprawa, chciałbym wyprogramować lampkę z licznika o zużytych klockach - czujniki ucięte i zmostkowane, korek podmieniony i nadal pokazuje błąd hamulców ( klocków czy tam niskiego płynu hamulcowego ) oraz wyprogramować sprawdzanie świateł, mam żarówki ledowe, z tyłu i w środku, ringi ledowe, podświetlenie tablicy. i póki nie odpale samochodu to wszystko mryga a następnie po odpaleniu wali błędami żarówek.

Trochę się rozpisałem i pewnie ciężko będzie wszystko załatwić w szybkim czasie, ale liczę na waszą pomoc, z góry dzięki i pozdrawiam.

Opublikowano

Będę potrzebował schemat pinów z sterownika silnika, może gaziarz tutaj skiepścił sprawę i gdzieś źle wlutował obroty silnika. Który pin jest od obrotomierza w sterowniku a który w liczniku?

Opublikowano

Jest przełom w sprawie, między wiązką z silnika a wiązką wnętrza - na łączeniu kostek były 2 piny ułamane, polutowałem je i zgasły okładziny klocków ( czy tam mało płynu hamulcowego ) obroty i ekonomizer wróciły.

Zmieniły się błędy w IKE na:
8D EGS signal line disturbed - obstawiam że to wiązka z skrzyni biegów, nie pokazuje nadal na wyświetlaczu który aktualnie jest bieg (czarno tam gdzie to wszystko powinno być)
44 Oil pressure sensor - czy to będzie przy misie olejowej czy przy filtrze oleju problem?

W LCM (moduł świateł?) teraz wali błąd:
59 Transmission failsafe program - pojawia się teraz błąd w zegarze że niby skrzynia w trybie awayjnym? jeździ normalnie.

I ostatnia sprawa, to panel klimatyzacji i klima:
8B [169] Output thermostat czy gdy jest ten błąd klima nie załączy się?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki masz tam silnik, jaki sterownik silnika, licznik Ori czy wymieniany, małe czy duże OBC, LCM Ori czy wymianie? Daj pliki TRC z NCS z odczytem licznika i LCM. 

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.