Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach 225/50/18


BMW G31

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie i Panie jakie ciśnienie w kołach 225/50/18? Takiego rozmiaru opon nie ma w systemie ale takie koła zimowe otrzymałem przy zakupie samochodu. Felgi i oppony w bardzo dobrym stanie więc szkoda wymienić na inne.

BMW G31 530d xDrive 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kapibara22 napisał(a):

Ja mam w R19/45 3.0 bara więc tu bym dał 2.8 i chyba będzie ok. Ale ja nie wiem w ogóle czy ten rozmiar kół zimowych jest do 530d.

2.3 przod 2.5 tyl ?  - niebedzie bardziej optymalnie ?

Jak sie zagrzeja podskoczy ( 2,8  nie za duzo na zimowke ? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pomijając przedziwaczny rozmiar tych opon (homologacji to on raczej nie ma) to nie lepiej zastosować się do oczekiwań komputera? 2.3 i 2.5 to moim zdaniem za mało, zwłaszcza w run flatach. U siebie nabijam 3.0 przód i tył i jest to zgodne ze wskazaniami komputera. Po nagrzaniu również (komputer w samochodzie w takim przypadku również zwiększa oczekiwane ciśnienie np. do 3.2).

Przykład z apki MyBMW:

Screenshot_20231210-085049~2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nawet nie wiedziałem, bo nie używam tych dziadkowych trybów 🤣 Śmigam na Sport Individual lub Sport+ i tutaj nie ma kompromisów. Zresztą nie po to bierze się koła 19 czy 20", żeby potem ich nie dopompować i mieć pływanie jak na balonach. Ale jak kiedyś miałem początkowo 18" w 540i to tam też ładowałem 3.0 i też było to zgodne z komputerem.

Edytowane przez s0nar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, s0nar napisał(a):

Pomijając przedziwaczny rozmiar tych opon (homologacji to on raczej nie ma) to nie lepiej zastosować się do oczekiwań komputera? 2.3 i 2.5 to moim zdaniem za mało, zwłaszcza w run flatach. U siebie nabijam 3.0 przód i tył i jest to zgodne ze wskazaniami komputera. Po nagrzaniu również (komputer w samochodzie w takim przypadku również zwiększa oczekiwane ciśnienie np. do 3.2).

Przykład z apki MyBMW:

Screenshot_20231210-085049~2.png

Na zdjęciu są wszystkie rozmiary które mają homologację dla tego samochodu.IMG_20231210_112744.thumb.jpg.05a331a4d077563a265db9ccbdb92cf0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, s0nar napisał(a):

Nawet nie wiedziałem, bo nie używam tych dziadkowych trybów 🤣 Śmigam na Sport Individual lub Sport+ i tutaj nie ma kompromisów. Zresztą nie po to bierze się koła 19 czy 20", żeby potem ich nie dopompować i mieć pływanie jak na balonach. Ale jak kiedyś miałem początkowo 18" w 540i to tam też ładowałem 3.0 i też było to zgodne z komputerem.

Tu nie chodzi o tryby pracy  silnika,  w ustawieniu ogumienia masz opcje do wyboru , od zawsze stosuje się inne ciśnienie choćby w zależności od obciążenia np. jazda na pusto albo auto załadowane na full  , jeżdżenie z większym ciśnieniem niż zalecane  nic nie daje oprócz nierównomiernego zyżycia bieżnika i bardziej wytłuczonego zawieszenia   poza tym że w sporcie zasze się dąży do jak najniższego a z jakiego powodu to posiadacz 550i  powinien wiedzieć  😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A to kojarzę bardziej z tabliczki znamionowej. To o czym piszesz to w zasadzie są 2 ustawienia przy konfiguracji opon tylnej osi: albo częściowe obciążenie albo full, a nie jakieś comfort czy eco, bo to się jednoznacznie kojarzy z trybami jazdy. A że ja albo jeżdżę sam albo w 3 osoby, toteż nigdy nie musiałem korzystać z opcji "full". Ot i cała tajemnica. W moim przypadku 3.0 jest optymalne i zgodne z oczekiwaniami komputera. Z bieżnikiem też nie ma w takim przypadku problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
16 godzin temu, Woytas napisał(a):

Tu nie chodzi o tryby pracy  silnika,  w ustawieniu ogumienia masz opcje do wyboru , od zawsze stosuje się inne ciśnienie choćby w zależności od obciążenia np. jazda na pusto albo auto załadowane na full  , jeżdżenie z większym ciśnieniem niż zalecane  nic nie daje oprócz nierównomiernego zyżycia bieżnika i bardziej wytłuczonego zawieszenia   poza tym że w sporcie zasze się dąży do jak najniższego a z jakiego powodu to posiadacz 550i  powinien wiedzieć  😀

Zwracam honor, @Woytas 🙂 Dzisiaj jadąc z synem do szkoły przeklikałem menu opon jeszcze raz i faktycznie są tam obecnie 3 ustawienia: częściowe obciążenie (COMFORT), pełne obciążenie (ECO) i pełne obciążenie do prędkości maksymalnych 😮 Na swoje usprawiedliwienie dodam, że w M550i nie wchodziłem tu wcześniej sądząc, że w tym zakresie nie da się nic nowego wprowadzić (i skupiałem się tylko na sprawdzeniu poprawności rozmiaru kół tylnej osi), natomiast w przedliftowej 540i nie było żadnego COMFORT czy ECO tylko 2 ustawienia: częściowe obciążenie i full. Jak widać wszystko się zmienia i warto poklikać co jakiś czas po całym menu 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, s0nar napisał(a):

Zwracam honor, @Woytas 🙂 Dzisiaj jadąc z synem do szkoły przeklikałem menu opon jeszcze raz i faktycznie są tam obecnie 3 ustawienia: częściowe obciążenie (COMFORT), pełne obciążenie (ECO) i pełne obciążenie do prędkości maksymalnych 😮 Na swoje usprawiedliwienie dodam, że w M550i nie wchodziłem tu wcześniej sądząc, że w tym zakresie nie da się nic nowego wprowadzić (i skupiałem się tylko na sprawdzeniu poprawności rozmiaru kół tylnej osi), natomiast w przedliftowej 540i nie było żadnego COMFORT czy ECO tylko 2 ustawienia: częściowe obciążenie i full. Jak widać wszystko się zmienia i warto poklikać co jakiś czas po całym menu 🙂

I właśnie w trybie ECO opon jest zalecane wyższe ciśnienie.

 

22 godziny temu, s0nar napisał(a):

Zresztą nie po to bierze się koła 19 czy 20", żeby potem ich nie dopompować i mieć pływanie jak na balonach.

To nie jest tak że im więcej, tym lepiej. Lepsza przyczepnosć będzie na odpowiednim ciśnieniu niz wyższym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale kto mówi o wyższym ciśnieniu? Ja cały czas piszę o zalecanym i takie też ciśnienie stosuję (a nie 2.3 czy 2.5, bo to by był kapeć). Inna sprawa, że do run flatów niektórzy mówią, żeby dodać te 10% względem ciśnienia z tabliczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę, żeby taki rozmiar był w ogóle homologowany dla G31, ten rozmiar brzmi jak wyjęty z jakiegoś SUVa. 

W trybie ECO zawsze będzie zadane ciśnienie większe, żeby zrobić balona i zmniejszyć kontakt z podłożem. 

 

Zmień te opony na coś, co producent uwzględnia w aucie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.