Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, jakim narzędziem można wyłączyć zmianę pozycji kierownicy za każdym razem gdy wyciągam kluczyk? Ew. którym narzędziem można zakodować funkcje, bez znajomości kodowania, tylko za pomocą GUI?

Freude am fahren...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bimmer-tool ma funkcje kodowania wielu rzeczy. Nie wiem czy kierownicę można też nim kodować tego akurat nie próbowałem, ale szczerze mogę polecić do czytania, kasowania błędów itp.

Opublikowano
W dniu 6.12.2023 o 10:59, madseason napisał(a):

Bimmer-tool ma funkcje kodowania wielu rzeczy. Nie wiem czy kierownicę można też nim kodować tego akurat nie próbowałem, ale szczerze mogę polecić do czytania, kasowania błędów itp.

Mam Bimmer Tool - pełną wersję i jest bardzo przydatna, ale niestety nie posiada wielu funkcji. To raczej apka do diagnostyki BWM aniżeli kodowania. Szukam dalej.

Freude am fahren...
Opublikowano

U mnie wystarczy, że przestawię kierownicę ręcznie i nie wcisnę guzika pamięci w fotelu. Mam komforty. Wtedy nie zmienia pozycji. Po wciśnięciu pamięci zaczyna działać.  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To jest jeszcze Carly, tylko dość drogo wychodzi. Ja mam szczęście bo kupiłem dawno temu jak wychodziło i dali mi dozywotnią licencję na wszystko 🙂

Chyba najbardziej optymalnie wychodzi nauczyć sie tych wszystkich programów do kodowania i sobie pogmerać, jak obczaisz to jeszcze możesz na tym coś zarobić.

Edytowane przez madseason
Opublikowano
W dniu 10.12.2023 o 14:06, madseason napisał(a):

To jest jeszcze Carly, tylko dość drogo wychodzi. Ja mam szczęście bo kupiłem dawno temu jak wychodziło i dali mi dozywotnią licencję na wszystko 🙂

Chyba najbardziej optymalnie wychodzi nauczyć sie tych wszystkich programów do kodowania i sobie pogmerać, jak obczaisz to jeszcze możesz na tym coś zarobić.

Widzę, że inwestycja w Carly jest spora i wymaga dedykowanego adaptera i subskrypcji. Czy znasz lub może ktoś inny zna jakiś inny program działający z tańszymi adapterami jak Vgate icar, vgate vlinker lub innymi chińczykami lub krajowymi linkami aby pozwolić na wypalanie dpf, kasowanie błędów dpf lub wbicie w komputer serwisowej wymiany dpf  w e60 ?

Opublikowano
11 godzin temu, BMW9 napisał(a):

może ktoś inny zna jakiś inny program działający z tańszymi adapterami j

Działa z kablem, poprzez bluetouch i wifi. Używam od samego początku. Cały czas rozwijana aplikacja. Resztę doczytasz w temacie.

 

Opublikowano
W dniu 15.12.2023 o 01:57, darek63 napisał(a):

Działa z kablem, poprzez bluetouch i wifi. Używam od samego początku. Cały czas rozwijana aplikacja. Resztę doczytasz w temacie.

 

Zgodzę się z przedmówcą, bimmer-tool to świetna aplikacja do podstawowej diagnostyki. Czytanie, kasowanie błędów, wypalanie DPFa. Mam ją cały czas, ale używałem głównie jak miałem diesla. Wówczas jak jechałem w trasę to włączałem wypalanie dpf i było super. Po mieście samo zatrzymywanie auta zatrzymywało ten proces. 

Freude am fahren...
Opublikowano

Generalnie cała dyskusja chyba prowadzi do tego, że tylko aplikacja dedykowana "zrobi robotę" tylko boję się konsekwencji niepoprawnego zakodowania. Czy ktoś wie co się stanie gdy np. zakoduję funkcję np. z literówką? Czy ECU będzie wtedy do wyrzucenia?

Freude am fahren...
Opublikowano
W dniu 8.12.2023 o 13:33, darek63 napisał(a):

U mnie wystarczy, że przestawię kierownicę ręcznie i nie wcisnę guzika pamięci w fotelu. Mam komforty. Wtedy nie zmienia pozycji. Po wciśnięciu pamięci zaczyna działać.  

Ja też mam komforty, ale kierownica wraca tak jakby do ustawienia domyślnego, lub bezpiecznego tak żeby łatwiej było wysiąść z auta. Ma to sens, bo kierownicę ustawiam zawsze bardzo nisko. Może dlatego tak się dzieje. W każdym razie drażni mnie to i wolałby aby kierownica pozostała w położenie które ustawię. Czy możesz rozwinąć instrukcję krok po kroku? Ja wiem, że zapisanie do pamięci polega na ustawieniu odpowiednich pozycji fotela, potem wciśnięciu przycisku z literką "M" a na samym końcu wciśnięciu przycisku z numerem "1" lub "2" tak żeby zapisać ustawienie do odpowiednich "banków" ("1" lub "2"). U siebie to robiłem, ale bez skutku - kierownica po wyjęciu pilota ze stacyjki wraca w ułożenie jakby domyślne/bezpieczne.

Freude am fahren...
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Zapisz w pozycji górnej tam gdzie nie chcesz aby była pamięć np. 1. Przestaw guzikiem na dół tak jak chcesz mieć i nie wciskaj pamięci ani do zapamiętania ani przywrócenia ustawień. Nie jest wtedy aktywna pamięć kierownicy bo nie zapisana i kierownica się nie rusza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.