Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Auto z 2018 roku, ma wszystkie dostepne pakiety driving assistance. Wlaczam utrzymanie pasa ruchu na autostradzie. Auto zaczyna samo sie prowadzic aczkolwiek co 15-20 sekund system sie wylacza i kaze przejac kierowanie, po czym za kilka sekund znowu sie wlacza i sytuacja sie powtarza. W zakretach na autostradzie czasem jedzie jak trzeba, a czasem odbija sie z lewej na prawa, az w koncu decyduje sie wylaczyc i kaze przejac kierowanie. Czy u was tez to taka dziala? Dodam tylko, ze rece mam na kierownicy.

 

Edytowane przez Kamilllo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jeśli to jest Driving Assistant Plus (jak w tytule wątku) to nie ma wszystkich systemów, bo te są dopiero w pakiecie Professional.

Natomiast w wersji Plus jest Lane Keep Assistant, czyli utrzymywanie pasa ruchu, który u Ciebie nie działa prawidłowo. Przede wszystkim jak trzymasz ręce na kierownicy to nie powinien się wyłączać (chyba że jedziesz drogą, gdzie są nieczytelne linie, wtedy może kazać przejąć kierowanie  - jednak to nie dotyczy autostrady).

Druga kwestia to to odbijanie się z lewej do prawej - choć spotkałem się już z takimi uwagami, to u siebie tego nie obserwuję. Jeśli już to czasem ma tendencję do trzymania się nieco bliżej jednej strony zamiast dokładnie na środku. Co prawda mam u siebie Professional, ale Lane Keep Assistant powinien działać tak samo (w Professional działa do nieco wyższej prędkości).

Edytowane przez Pe.te
Opublikowano

Moge sie mylic ale chyba nie bylo jeszcze systemow Professional w 2018. W kazdym razie cos jest nie tak skoro sie ciagle wylacza. Dzieki za odpowiedz!

Opublikowano

Ja mam co prawda X4 G02 z 2022r i niestety nie mam asystentów PRO (mam pakiet bez ACC) bo podczas zamawiania nie było dostępnej tej opcji a nawet jak później była dostępna to wiele osób dostawało bez ACC natomiast przed zamówieniem BMW, jak pytałem na forum jak działa w BMW utrzymania pasa ruchu, czy on faktycznie trzyma się w tym pasie czy może jest to pingpong to wszyscy pisali że pingpong. No i trochę się zdziwiłem bo jak odebrałem auto i chciałem to sprawdzić to okazało się, że jak puściłem kierownicę to auto w momencie dojechania do linii odbiło po czym gdy znalazło się na środku pasa to skontrowało i jechało prosto. Czyli nie jechał od linii do linii tylko ładnie trzymał się środka. I nie wiem czy oni coś poprawili w tym systemie czy może inni wprowadzili mnie w błąd pisząc, że tylko w wersji z ACC trzyma się środka a bez ACC jedzie od krawędzie do krawędzi. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

ACC (w sensie radaru przedniego) nie jest używane do Lane Keep Assistant, ta funkcjonalność bazuje jedynie na analizie obrazu z kamer. Co innego Lane Change Assist - tu już jest wykorzystywany zarówno radar przedni jak i radary narożne, umieszczone niewidocznie pod płaszczem zderzaków.

System Pro wykorzystuje też, o ile się nie mylę, bardziej zaawansowaną wersję kamery KAFAS (tą nad lusterkiem) co w połączeniu z innymi jednostkami sterującymi (wymagającymi większej mocy obliczeniowej dla obsługi systemu Pro) może wpływać na inną charakterystykę działania Lane Keep Assistant.

Jednak przed zakupem iX3 miałem na weekend X3 LCI spalinowe wyposażone w system Plus - i moim zdaniem Lane Keep Assistant zachowuje się bardzo podobnie (jeśli nie identycznie) jak w iX3 LCI z systemem Pro. Aczkolwiek wersję Plus testowałem przy ładnej pogodzie, na dobrze oznakowanych drogach - wtedy Lane Keep Assistant działał bardzo dobrze, auto trzymało się środka, bez żadnego ping-ponga. Nie wiem, może wersja Pro działa lepiej np. w warunkach gorszej widoczności czy gorszego oznakowania jezdni (z uwagi na inną kamerę) - ale to jedynie hipotetyczne dywagacje.

Generalnie czytając opinie nt. systemów asystujących w X3 mam wrażenie, że LCI zmienił dużo. Po LCI wersje spalinowe dostały taką samą generację systemów asystujących jak iX3 - a te w testach wypadają bardzo dobrze.

https://www.bmw-klub.pl/forum/topic/208564-systemy-asystujące-test-euro-ncap/

 

Edytowane przez Pe.te
Opublikowano

Na pewno bez asystenta PRO, gorzej działa monitorowanie drogi podczas wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego. Wydaje mi się, że właśnie w asystentach PRO, są dodatkowe radary w zderzakach a bez PRO, mimo że jest monitorowanie martwego pola, to działa to w oparciu o te czujniki ultradźwiękowe które są w zderzakach (czujniki parkowania). I o ile jeszcze martwe pole jest ok to podczas wyjazdów trzeba bardzo uważać bo ten system jest praktycznie wtedy bezużyteczny bo o zbliżającym się samochodzie, informuje dopiero, gdy ten jest ze 2m od nas. Miałem ten sam system wspomagający wyjazd w Volvo XC60 i tam działało to bez porównania lepiej. Ostrzeżenie dostawałem jak samochód był kilkadziesiąt metrów ode mnie. Nie wiem, możliwe że w BMW z asystentami PRO, działa to podobnie jak w Volvo ale bez tych PRO jak wspomniałem, dla mnie ten system jest bezużyteczny i kompletnie nie spełnia swojej roli. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z radarami w zderzakach ruch poprzeczny wykrywa ze wspomnianych kilkudziesięciu metrów.

Prawdę powiedziawszy robienie tej funkcjonalności w oparciu tylko o czujniki ultradźwiękowe (parkowania) nie ma najmniejszego sensu z uwagi na to, o czym wspomniałeś, czyli bardzo krótki zasięg tych czujników…

Czujniki ultradźwiękowe sprawdzają się natomiast przy Auto-PDC czyli automatycznym hamowaniu przy dojeździe do przeszkody czy przy wejściu pieszego podczas manewrowania autem.

Opublikowano

Dlatego też system wspomagający wyjeżdżanie z miejsca parkingowego, bez asystentów kierowcy PRO, jest w tym samochodzie kompletnie bez sensu i w ogóle moim zdaniem nie powinien być oferowany jako opcja. No chyba że u mnie za to że to tak działa, odpowiedzialne są jakieś braki bo po rozkodowaniu numeru VIN widzę coś takiego:


SERS1    Lane Change Warning Sensors Instead Of Close Range Rear Radar Sensors

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, dizel1982 napisał(a):

SERS1    Lane Change Warning Sensors Instead Of Close Range Rear Radar Sensors

Cóż, to chyba może być odpowiedź dla Twojego case…

Bo z tego co widzę, to już w podstawowym Driving Assistant (5AS) jest zawarta funkcja “Rear Crossing Traffic Warning” i system wykorzystuje tylne radary narożne (takie same jak w 5AU czyli Pro). Wygląda na to, że u Ciebie w związku z restrykcjami zamieniono te radary na “Lane Change Warning Sensors”…

 

IMG_6659.jpeg
 

Powyższa grafika nie uwzględnia 5AT (czyli Plus), bo o ile się nie mylę od LCI nie ma już 5AT - jest tylko 5AS (czyli podstawowy) i potem 5AU (czyli Pro).

W każdym razie jeśli chodzi o to, jakie dodatkowe moduły/czujniki dochodzą w 5AT (czyli Plus) to tutaj jest ciekawy wątek. Kolega zapomniał jeszcze o innej kierownicy, która jest w 5AT.

https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1633387
 

Co oznaczają moduły wymienione w powyższym wątku, obrazowo pokazuje poniższa grafika.

IMG_6660.jpeg
 

A ponieważ kolega w wątku na xbimmers wspomina też o Parking Assistant Plus (5DN), to poniżej stosowna grafika, gdyby ktoś był zainteresowany 🙂

IMG_6661.jpeg

Edytowane przez Pe.te
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

@Pe.te Czy załączone grafiki nie dotyczą czasem LCI  ?

Wydaje mi się że Asystent Plus w preLCI (2018) miał te same funkcje co PRO (5AU) w LCI.

Znam G01 z 10.2018 z Asystentami PLUS 5AT i Parkkowania+ (5DN) i całość działa podobnie jak PRO (5AU) w LCI.

Jak znajdę to wrzucę grafikę do 5AT.

 

Generalnie @kamilo coś jest w Twoim aucie nie tak. Objaw jakby nie widział linii- uszkodzony, źle zamontowana kamera KAFAS? może szyba przednia była wymieniana i coś źle założone/skalibrowane?

Edytowane przez mike_G31
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak, grafiki dotyczą LCI, jak napisałem powyżej - od liftingu nie ma już 5AT.

One się odnoszą do dyskusji z kolegą dizel1982 w kwestii restrykcji wyposażenia.

Edytowane przez Pe.te
Opublikowano

Uzupełniając wątek w preLCI  najwyższy Asystent to był z Plusem (5AT) oferuje podobne funkcje co 5AU (obecne PRO).

Poniżej cennik w PDF z tego okresu- wtedy BMW udostępniało na swojej stronie szczegółowy cennik i broszurę o danym modelu. Przez to bardzo łatwo można było zorientować się co dana wersja oferuje w standardzie a co zawierają pakiety i opcje-szkoda że zrezygnowali z tego (w konfiguratorze coś się pojawia lub coś znika w zależności od dostępności)

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjF5ZGv9pGDAxXzR_EDHWABASYQFnoECBIQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.bmw-team.pl%2Fwww%2Fmedia%2Fpricelist-brochure%2FG01_X3_PL-0718-www.pdf.asset.1533899207046.pdf&usg=AOvVaw2Y51X_JW9k_IcVNNpAtm23&opi=89978449

 

Jeśli chcecie poczytać to bardzo szczegółowo opisani asystenci są tu:

https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1563521

 

Kiedyś testowałem asystentów w tym G01 z 2018 i bardzo jechał po krętej drodze (z wyraźnymi liniami).

 

Opublikowano (edytowane)

A teraz pytanie nieco z innej beczki ale dotyczące tematu. Czy ktoś z PL rozpracowywał już temat konwersji tych asystentów do wersji PRO? Zdaję sobie sprawę że to będzie kosztowało pewnie z kilkanaście tysięcy ale chciałbym to auto zostawić sobie nieco dłużej, tak z 5 - 6 lat nim pojeździć ale z drugiej strony, cholernie mi brakuje tego aktywnego tempomatu. Nie mogłem dobrać jeszcze podczas zamawiania HUD'a ale ok, bez tego nauczyłem się żyć i w sumie nie jest to niezbędne do życia ale jeżdżę tym samochodem już ponad rok i do braku tego tempomatu no nie mogę się przyzwyczaić. A nie chcę za moment znowu myśleć o zmianie samochodu bo z roku na rok te auta są coraz gorsze. 

Jeżeli chodzi o aktualne wyposażenie to mam asystentów kierowcy ale właśnie bez wersji pro, mam kamery 360, mam ten cały system automatycznego parkowania i wyjeżdżania z miejsca parkingowego. A wiem że to opcje mają znaczenie i są powiązane z tymi asystentami PRO. Na pewno nie mam radaru z przednim zderzaku. Nie mam radarów w tylnych zderzakach. Brakuje mi przycisków w kierownicy. Zapewne też jakichś wiązek. No i pytanie czego jeszcze. 

Edytowane przez dizel1982
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go nie wymaga asystentów pro. Dokupić trzeba wiązkę przedniego zderzaka, radar, kratkę zderzaka, właściwe przyciski na kierownicy oraz licznik.

Opublikowano

A po co wymieniać licznik? Przecież tu są zegary w postaci wyświetlacza. Inne są pod ACC? 

No to kratka i radar to jeszcze pewnie nie są jakieś wielkie koszta. Radar idzie bez problemu dostać i to nie są jakieś wielkie pieniądze. Kratka nawet nowa to też nie jest duży koszt. Wiązka? Tam jest jakaś dodatkowa wiązka czy trzeba wymieniać jakąś istniejącą? No i co z modułami ... I najważniejsze, jestem ciekaw jak to wygląda jeśli chodzi o same prace związane z dołożeniem. Czy np nie wymaga to rozprucia całego samochodu wraz z deską rozdzielczą i wnętrzem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli przeprogramować licznik. Wiązkę zderzaka wymienić. Moduły zostają te same. Sprawę ratuje to, że masz asystentów kierowcy tych zwykłych. W nich jest już zawarta właściwa kamera.

Opublikowano (edytowane)

Kurcze, to może to nie będzie takie straszne jak mi się wydawało. Czekam aż ktoś ruszy ten temat i go rozgryzie a wtedy ja się będę pisał i wówczas auto zostawię sobie na dłużej bo naprawdę skonfigurowałem go sobie maksymalnie pod siebie tylko przez te pieprzone restrykcje nie mogłem dobrać kilku rzeczy a nie chciałem czekać. ACC pojawił się ponownie z konfiguratorze dopiero 4 miesiące po moim zamówieniu a i tak nawet jak się go wzięło to gwarancja że się go dostanie wynosiła może ze 30% bo wiele aut była kastrowana. Prócz ACC nie mogłem wziąć też HUD'a ale spoko, bez niego żyję. Mimo dostępu komfortowego obcięli mi też otwierania bagażnika nogą ale tu też luz, nauczyłem się bez tego żyć chociaż podobno da się to naprawić, wystarczy wymienić fake'owy moduł pod zderzakiem na takie prawdziwy i zaprogramować bo cała centralka, listwa światłowodowa itd jest bo już patrzyłem. Bez lepszego audio którego również nie mogłem dobrać, też żyję i nie brakuje mi tego jakoś bardzo mocno. Ale bez ACC naprawdę jest mi ciężko. 

Edytowane przez dizel1982
Opublikowano
W dniu 14.12.2023 o 22:14, mike_G31 napisał(a):

@Pe.te Czy załączone grafiki nie dotyczą czasem LCI  ?

Wydaje mi się że Asystent Plus w preLCI (2018) miał te same funkcje co PRO (5AU) w LCI.

Znam G01 z 10.2018 z Asystentami PLUS 5AT i Parkkowania+ (5DN) i całość działa podobnie jak PRO (5AU) w LCI.

Jak znajdę to wrzucę grafikę do 5AT.

 

Generalnie @kamilo coś jest w Twoim aucie nie tak. Objaw jakby nie widział linii- uszkodzony, źle zamontowana kamera KAFAS? może szyba przednia była wymieniana i coś źle założone/skalibrowane?

Szyba z tego co wiem nie byla wymieniana. Poki co obserwuje sytuacje. Duzo zalezy od drogi jaka jade, na niektorych odcinkach autostrady radzi sobie lepiej,a na innych sie gubi i wylacza. Obydwa odcinki maja widocznie namalowane pasy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nawet jeśli szyba nie była wymieniana, to kalibracja nie zaszkodzi…

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dowiadywałem się u chłopaków z Mobile Coders ale niestety w kwestii dołożenia ACC w wersjach LCI nic się nie zmieniło. Dołożyć graty można ale aktywować się nie da bo nie ma jakichś tam kodów. Jak się pojawią to taka możliwość się pojawi. Na ten moment jest to nie możliwe :(. 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

To spróbuj dowiedzieć się u Kuba Koduje z fejsa - doposażał mi asystentów plus i działają bez zarzutu.

Podobno LCI też ogarnia

Edytowane przez Ynio
dodatkowa informacja

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.