Skocz do zawartości

[F11] Zamarzający zamek drzwi kierowcy - brak możliwości zamknięcia lub otwarcia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

czy przerabialiście może temat zamarzających zamków?

Jak otworzę drzwi kierowcy to nie mogę ich zamknąć, jak już sposobem zamknę to nie mogę otworzyć i muszę wychodzić przez stronę pasażera 😞.

I tak jest do momentu aż auto się trochę nagrzeje, wtedy działa jak trzeba.

Psikałem już po zamku wszytskim co miałem, nie pomaga :(.

Opublikowano

Też tak mam jak i sporo osób. Cięgno zewnętrzne zamarza. Jeszcze nie smarowałem tam niczym bo podobno nie pomaga. No ja otwieram tylnymi drzwiami i od wewnątrz, wtedy się nie blokuje. Na szczęście mam garaż więc nie dręczy mnie to często, ale wczoraj na wsi u mamy dobrze że pamiętałem. 😄

20231203_185818.jpg

Opublikowano

To ciekawe, nie wpadłem na to, aby otwierać od środka, że to robi różnicę, jutro sprawdzę 🙂

Opublikowano

Do wymiany macie linkę od klamki zewnętrznej (51217297439). Lepiej z tym nie czekajcie bo skończy się u was jak u mnie. Linka zablokowała całkiem i nie odbiła pomimo 3 dni stanai w garażu, szarpania i walenia w drzwi. Skończyło się na wyrywaniu tapicerki i jakoś udało się odblokować zamek. 

Opublikowano

jakiś czas temu miałem problem z zamkiem pasażera, nie chciały się drzwi otwierać. Pomogło dopiero równoczesne szarpanie za klamkę wewnętrzną i zewnętrzną oraz dopchnięcie drzwi w tym samym czasie.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
W dniu 4.12.2023 o 19:12, Kolorusek napisał(a):

Do wymiany macie linkę od klamki zewnętrznej (51217297439). Lepiej z tym nie czekajcie bo skończy się u was jak u mnie. Linka zablokowała całkiem i nie odbiła pomimo 3 dni stanai w garażu, szarpania i walenia w drzwi. Skończyło się na wyrywaniu tapicerki i jakoś udało się odblokować zamek. 

Dużo jest zabawy ze zdjęciem tapicerki i wymianą linki? Wystarczy zdjąć boczek i mamy na wierzchu? Tam chyba jest jeszcze uszczelnienie i wygłuszenie, więc pewnie trzeba to będzie odkleić i potem przykleić, dobrze myślę? Jak tak to czym znów przykleić to co się oderwało? W e90 kiedyś kleiłem klejem do szyb.

Opublikowano

No tapicerkę zdejmujesz potem to wygłuszenie, zamek drzwi kierowcy, klamkę zewnętrzną i cały mechanizm klamki zewnętrznej montowany wewnątrz drzwi. Trudne to nie jest, kwestia wsadzenia w jakiś cudowny sposób rąk i odpowiedniego ustawienia tych rzeczy aby je wyjąć, bo jest delikatnie mówiąc przesrane. Ja mam zamek z domykaniem to jest gorzej jeszcze.

Fabrycznie wygłuszenie masz na klej butylowy i tak kleiłem ale klej do szyb też Ci ogarnie 

Opublikowano
2 godziny temu, Kolorusek napisał(a):

No tapicerkę zdejmujesz potem to wygłuszenie, zamek drzwi kierowcy, klamkę zewnętrzną i cały mechanizm klamki zewnętrznej montowany wewnątrz drzwi. Trudne to nie jest, kwestia wsadzenia w jakiś cudowny sposób rąk i odpowiedniego ustawienia tych rzeczy aby je wyjąć, bo jest delikatnie mówiąc przesrane. Ja mam zamek z domykaniem to jest gorzej jeszcze.

Fabrycznie wygłuszenie masz na klej butylowy i tak kleiłem ale klej do szyb też Ci ogarnie 

Też mam dociąg, no zobaczymy.

A używałeś kleju w tubie, czy taśmy dwustronnej? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prędzej czy później to czeka każdą F10 i smarowanie nic nie da. 

Dokładnie tak blokuje się linka od klamki zewnętrznej do zamka więc jeżeli otworzymy drzwi od wewnątrz to nic się nie dzieje. 

Sposób na zamknięcie drzwi to zatrzasnąć wcisnąć guziczek domknąć drzwi na siłę i czekać aż się rozmrozi 😉

Ewentualnie można polać ciepłą wodą po szybie wtedy też momentalnie się rozmrozi bo woda płynąca po szybie trafia do drzwi i tam rozgrzewa wszystko.

 

Opublikowano
W dniu 11.12.2023 o 15:48, Kolorusek napisał(a):

Ja kleiłem na klej butylowy taki w sznurku ala taśma dwustronna

ja jak ściągałem wygłuszenie to rozcinałem klej butylowy nożykiem do tapet. Jak montowałem to po prostu przycisnąłem ten klej jak był, jeżeli po drodze nie zostanie jakoś zabrudzony to będzie się trzymał jak nowy. Nie widzę potrzeby wymiany tego kleju przy ściąganiu wygłuszenia.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

BMW od wielu modeli ma problem z laniem wody się do środka właśnie przez odklejające wygłuszenie. Wolę wydać te 30zł na nowy klej niż dziadować na starym i zaraz znowu to rozbierać bo będzie się woda lała do środka...

Opublikowano

racja

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.