Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Krótki zarys sytuacji:

2 late temu wymieniałem akumulator. Już pod koniec poprzedniej zimy zaczęły się problemy, a mianowicie przy odpalaniu gasły zegary(resetował się zegarek, czasami też średnie spalanie). Gdy zrobiło się ciepło wszystko wróciło do normy. Domyślam się, że miało to związek z grzaniem świec żarowych (aku nie ma już pojemności i nie wystarcza prądu). Teraz jak zaczęło się robić zimno sytuacja powróciła więc kupiłem nowy akumulator (zmiana na AGM). Zakodowałem, zarejestrowałem i myślałem że będzie dobrze. Samochód po wymianie stał tydzien (brak opon) i odpalił bez problemu. ale już kolejnego dnia powtórka z rozrywki (gasnące zegary i reset kompa). Rok temu wymieniałem kleme IBS bo dawała błędy i nie chcial samochód odpalić. Zakupiona używka z polifta i przelutowana wtyczka.  Stary akumulator naładowałem zasilaczem i miernik pokazał 80% sprawności.

Zastanawiam się czy to problem z czymś co kradnie prąd, czy brakiem doładowania akumulatora. Dzisiaj wziąłem samochód na przejażdżkę aby się podładował i zauważyłem, że maksymalny prąd ładowania aku jaki pokazuje aplikacja bimmertool to 5A (+-0,5). Czasami były chwilowe skoki na 15-20A ale to dosłownie kilka sekund. Zastanawiam się czy nie powinien większym prądem ładować i co może być za to odpowiedzialne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Regulator napięcia, u mnie na postoju jest naście jak nie dziesiąt Amper (nie pamiętam dokładnie) ale zobaczę jak nie zapomnę wieczorem.

Opublikowano

Regulator wymieniałem już 2 razy. Ostatni koło roku temu bo ładowanie wariowało, a się okazało że to koło pasowe się urwało :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie na postoju w BTool menu akumulator jest 39A

Opublikowano (edytowane)
W dniu 3.12.2023 o 16:48, thomas-cs napisał(a):

Dzisiaj wziąłem samochód na przejażdżkę aby się podładował i zauważyłem, że maksymalny prąd ładowania aku jaki pokazuje aplikacja bimmertool to 5A (+-0,5). Czasami były chwilowe skoki na 15-20A ale to dosłownie kilka sekund. Zastanawiam się czy nie powinien większym prądem ładować i co może być za to odpowiedzialne.

Identycznie miałem przy uwalonej klemie ibs. Rano pobór 100A ładowanie 5A. Później rosło ale i tak aku nie doładowywało. Odepnij kabel plusowy od ibs i sprawdź co bimmertool pokaże. Ale jeśli regulator wymieniłeś to stawiam na 99% że ibs padnięty. Tak jak na foto jest prawidłowo 

Screenshot_2023-12-03-15-11-31-966_pl.pw.btool.expert.jpg

Edytowane przez darek63

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.