Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

W tym temacie opiszę w jaki sposób można przerobić lampy amerykańskie na europejskie. Całe clue tej przeróbki jest takie, aby nie rozcinać kloszy, a tylko delikatnie obudowę. Też nie chciałem jej rozcinać całej, aby utrzymać "integralność" obudowy. Cały proces zajmuje z dwie godziny na lampę jak już się ma wprawę 😄 Koszt to jakieś 30 zł na diody.

Potrzebne narzędzia: 

- Bity torx (nie pamiętam dokładnego rozmiaru, ale coś w okolicach T25/27)

- Lutownica (Ja używałem dwóch grotów - jednego do lutowania właściwego diod, a drugiego płaskiego to topienia plastiku)

- Diody LED (Łącznie jest ich 30, ja kupiłem w internecie diody żółte o następujących parametrach: Średnica 5mm, Napięcie pracy 2.1V, Długość fali 590nm, 18000mcd)

- Odrobinę kleju na ciepło,

- Jeśli ktoś ma to można zaopatrzyć się w trochę ABS'u - z niego wykonana jest obudowa.

 

1. Otwieranie lampy: Najpierw należy przetopić (lub rozciąć jak ktoś chce) plastik i tym samym rozciąć lampę w dwóch miejscach. Jedno - na górze, a drugie z tyłu wokół tych trzech górnych torxów. Uwaga, bo pod tą małą wysepką z tyłu jest konektor kierunków i można go łatwo uszkodzić.

top.png

open-top.png

rear-open.png

2. Wyciąganie płytek: Tutaj możemy zabrać się do wyciągania trzech płytek PCB z diodami. Z dwa, trzy zaczepy mogą nas blokować więc trzeba je przyciąć. Dlatego też wkładając wszystko do obudowy na koniec, trzeba te zaczepy naprawić, bądź płytkę do nich przykleić klejem na ciepło - jak kto woli 🙂

connector.png

pcb.png

3. Lutowanie: Podmiana diod. Diody są osadzone w plastikowych gniazdach - te fabryczne są kwadratowe, jednak okrągłe 5mm diody pasują idealnie. Wylutowujemy je od spodu, podmieniamy i lutujemy ponownie. 

solder-pcb-oem.png

led.png

4.Zamykanie obudowy: Po ukończeniu lutowania wkładamy wszystko do obudowy i jak pisałem wcześniej naprawiamy uchwyty, bądź podklejamy odrobiną kleju na ciepło płytkę PCB w obudowie - same płytki trzymają się na miejscach od razu bo nic z przodu nie jest uszkadzane - mocowania do podreperowania będą tylko "od tyłu". Po wszystkim wkładamy wycięte plastiki i przetapiamy obudowę, aby uzyskać szczelność i przykręcamy nasze torxy. Dla uzyskania efektu bardziej estetycznego niż mój, można zawsze sobie przeszlifować obudowę, jednak ona i tak widoczna nie jest po założeniu lampy na auto.

rear-closed.png

top-closed.png

5. Gotowe! W przypadku montażu lamp do modelu PRE-Lci musimy wykodować sprawdzanie żarówek tylnych, lecz bodajże od moduły FRM3 można dodać FA na konwersję lamp LCI.

 

 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Siema, spoko poradnik. Rok czekałem aż ktoś wskażę drogę hehe. 

1. Masz foto jak świecą na pomarańczowo?

2. Po co wycinać z góry obudowę? Wydaje się jakby wystarczyło tylko tył otworzyć. 

 

Opublikowano

Cześć! 

1. Wyglądają całkowicie oryginalnie, nie ma różnicy między OEM a tym rozwiązaniem. 

2. NIe do końca jestem pewien, czy dasz radę wyjąć wszystkie płytki bez cięcia góry, lecz możesz spróbować :D 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.