Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ktoś miał taki dylemat?

w mojej x5 bede miał 22cale (pneumatyka), jest zima więc muszą domówić opony - początkowo myślałem nad zestaw z felgą 20cali i michelline pirelli - po rabatach wyjdzie jakies 19tyś na mspoke 740. 

ale teraz zastanawiam się czy nie kupić jednak samych opon i przekładać same opony. Wymiana nieznacznie droższa ale to pomijalne. Generalnie cały komplet vs sama opona wychodzi ok 11-12tyś drożej. 

Dzisiaj jednak zaczynam się skłaniać do samych opon Pilot alpin suv... ktoś miał takie dylematy? 

Opublikowano

Już zadałeś to pytanie w innym wątku i dostałeś kilka odpowiedzi. Masz auto za pół bańki i żałujesz paru złotych na koła?

  • Haha 1
Opublikowano

Dokładnie i dodatkowo dopowiem że felgi jak będziesz je szanował odsprzedaż za kilka lat zmieniając auto ze śmieszną utratą wartości przy dzisiejszej inflacji. Przerobiłem to w tym roku zmieniając 5tkę na X6

 

Opublikowano
18 godzin temu, Leon napisał(a):

Już zadałeś to pytanie w innym wątku i dostałeś kilka odpowiedzi. Masz auto za pół bańki i żałujesz paru złotych na koła?

dostałem dwie, w tym jedną Twoją. To, że auto kosztuje dużo nie znaczy, że chcę wydawać jakiekolwiek pieniądze na coś co nie jest tego warte. 

Tak czy siak czy to będą same opony czy cały komplet to i tak zostawie w depozycie, samo targanie gdziekolwiek takich opon a co dopiero całego zestawu felg jest kłopotliwe. 

nie chodzi o koszty a o inne argumenty. Dla mnie przeciwko 20stka to przede wszystkim wygląd auta, na plus natomiast być może komfort ale czy na pnemuatyce bedzie czuć różnice tego nie wiem. 

Sprzedaje obecne auto z kompletem zimówek i prawda jest taka ze kupujący mają na to jednak wyj*ane, nikt o to nie zapytał a sprzedawałem przed okresem zimowym. 

Opublikowano

Ciężko coś odpowiedzieć, bo to jest indywidualna decyzja, co się komu podoba. O gustach się nie dyskutuje. Przecież ciężko będzie Cię namówić na 20" jeśli Ci się nie podoba. Jak dla mnie spokojnie jestem w stanie przeżyć 20" na zimę. Zdecydowałem się na zasadzie kompromisu. Poniżej fotki moich 740M, ale antracytowych z oponą Michelina. Mnie tam się podoba i komfort jest ok, mam adaptacyjne, zimówka jest bardziej miękka niż letnie Pirelli (też mam 20", ale będę zmieniał na większe). Oczywiście, wygląd nie jest jak 22", to jasne. Natomiast należy brać pod uwagę inne rzeczy, jak gwarancja, nie ma 22" zimowych homologowanych, ale o tym była już dyskusja już, choćby w wątku "22 cale vs 21 cale". Tu znowu, co kto uważa za ważne, jak zlewasz te kwestie, to masz całą paletę opcji :).

Ja bym jednak szedł w kierunku posiadania drugiego zestawu, łatwiej przerzucać, duża niższa możliwość porysowania felgi, choć chyba przy 22" nie ma RFT, a to przy RFT dużo ciężej przełożyć i dużo łatwiej uszkodzić np. zaworek. Nie każdy zakład też podejmie się RFT przy 22". Kupowałem cały zestaw na zimę, osobno felgi, osobno opony, choć w sumie firma, w której kupiłem nowe felgi od razy wyceniła mi całość z oponami, dekielkami i zaworkami oryg i usługą. Kosztowało mnie to 14tys z przesyłką. I inny argument za zestawem - na zimę masz inny wygląd, więc nie nudzi ci się ta sama felga cały rok ;).

Opcja kolegi brońka też jest bardzo git, 21" zima i 22" lato.

 

1701682357353.jpg

1701682357360.jpg

1700744655625.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano
9 godzin temu, kenhor napisał(a):

Ciężko coś odpowiedzieć, bo to jest indywidualna decyzja, co się komu podoba. O gustach się nie dyskutuje. Przecież ciężko będzie Cię namówić na 20" jeśli Ci się nie podoba. Jak dla mnie spokojnie jestem w stanie przeżyć 20" na zimę. Zdecydowałem się na zasadzie kompromisu. Poniżej fotki moich 740M, ale antracytowych z oponą Michelina. Mnie tam się podoba i komfort jest ok, mam adaptacyjne, zimówka jest bardziej miękka niż letnie Pirelli (też mam 20", ale będę zmieniał na większe). Oczywiście, wygląd nie jest jak 22", to jasne. Natomiast należy brać pod uwagę inne rzeczy, jak gwarancja, nie ma 22" zimowych homologowanych, ale o tym była już dyskusja już, choćby w wątku "22 cale vs 21 cale". Tu znowu, co kto uważa za ważne, jak zlewasz te kwestie, to masz całą paletę opcji :).

Ja bym jednak szedł w kierunku posiadania drugiego zestawu, łatwiej przerzucać, duża niższa możliwość porysowania felgi, choć chyba przy 22" nie ma RFT, a to przy RFT dużo ciężej przełożyć i dużo łatwiej uszkodzić np. zaworek. Nie każdy zakład też podejmie się RFT przy 22". Kupowałem cały zestaw na zimę, osobno felgi, osobno opony, choć w sumie firma, w której kupiłem nowe felgi od razy wyceniła mi całość z oponami, dekielkami i zaworkami oryg i usługą. Kosztowało mnie to 14tys z przesyłką. I inny argument za zestawem - na zimę masz inny wygląd, więc nie nudzi ci się ta sama felga cały rok ;).

Opcja kolegi brońka też jest bardzo git, 21" zima i 22" lato.

 

Nic dodać, nic ująć.

Ja na dniach odbieram X6 LCI i na zimę wybrałem czarne 20" 🙂 Na lato będą 22".

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Nie rozumiem tego przywiązania do felg spod znaku BMW. Cena 1 felgi np. 21 cali  w BMW to koszt ok. 4 tys. Felgi Borbet, Ronal czy BBS  - to firmy które produkują felgi dla BMW - są sporo tańsze a moim zdaniem można znaleźć ładniejsze. 

  • Lubię to 4
Opublikowano
W dniu 24.06.2024 o 23:56, ArturPa napisał(a):

Nie rozumiem tego przywiązania do felg spod znaku BMW. Cena 1 felgi np. 21 cali  w BMW to koszt ok. 4 tys. Felgi Borbet, Ronal czy BBS  - to firmy które produkują felgi dla BMW - są sporo tańsze a moim zdaniem można znaleźć ładniejsze. 

Dokladnie 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Odkopując temat kiedy/gdzie można wyrwać zimowe koła 20' w dobrej cenie? 🙂 chyba ostatni moment zanim będą w wyższych cenach na jesień/zime

Opublikowano (edytowane)

Ja przerobiłem oba warianty - najpierw do mojej poprzedniej X5 30d mSport założyłem 22 zimowe Pirelli (bez gwiazdki bo największe autoryzowane przez BMW to 21" - przynajmniej 3 lata temu) na następny wypad w Alpy miałem już dedykowane 20" z oponami Michelin. I przy tym zostaje.

oba zestawy sprawowały się świetnie nawet w ekstremalnym ośnieżeniu.
 

Dlaczego tak zrobiłem?
 

Bo obawiałem się złapać gumy na autostradzie w 22" które nie są run flagami. 

Fajnie 20" z run flatami nie wygląda dużo gorzej niż 22" 

 

załączam foto ewidencję 😂

IMG_5510D.thumb.jpeg.7530c099cb60459fa2591365f31dd084.jpeg

IMG_5508.jpeg

IMG_0044D.thumb.jpeg.2e524100c7e0baf7790353fbd7175615.jpeg

IMG_0045D.thumb.jpeg.1a919d3840cfa02de1c412bf573598e0.jpeg

 

Edytowane przez medialook
  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.