Skocz do zawartości

M5 F90 (Standard, nie Competition) - modyfikacja wydechu w MG Motorsport


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mogę nabyć poliftową M5 F90, w której wydech został zdemontowany i WYSŁANY do MG Motorsport na modyfikacje, po modyfikacjach został podobno odesłany przez MG i ponownie założony.

Ktoś wie, na czym polega taki rodzaj modyfikacji?

Problem w tym, że wydech POTWORNIE rezonuje na wolnych obrotach! Tak głośno, że wręcz głowa boli. Po ruszeniu z miejsca bardzo się uspokaja... Auto jest jeszcze na gwarancji a sprzedający twierdzi, że zmiany nie naruszają gwarancji. Natomiast z tego, co ja się dowiedziałem - zmiany "wysyłkowe" polegają na wycięciu katalizatorów i pozostawieniu puszek lub nawet wstawieniu downpiepe'ów, co IMO stanowczo narusza gwarancję (nie wiadomo, czy pozostały GPF'y).

Jak szacujecie, ile może kosztować przywrócenie auta do stanu fabrycznego? (w najlepszym i najgorszym wariancie)

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kup inny egzemplarz. Za takie pieniądze mają być katalizatory i masz jeździć, a nie od razu szukać mechanika. Po drugie wiadomo co tam jest zaprogramowane czy wyprogramowane? Przerobił pod siebie, więc niech sobie sam tym rezonuje 🙂

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wziąłem ten. W ASO sprawdzili, że soft jest oryginalny i pewnie tylko wygłuszenie z końcowych puszek wyjęto.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 2.12.2023 o 09:33, Dasonen napisał(a):

Mogę nabyć poliftową M5 F90, w której wydech został zdemontowany i WYSŁANY do MG Motorsport na modyfikacje, po modyfikacjach został podobno odesłany przez MG i ponownie założony.

Ktoś wie, na czym polega taki rodzaj modyfikacji?

Problem w tym, że wydech POTWORNIE rezonuje na wolnych obrotach! Tak głośno, że wręcz głowa boli. Po ruszeniu z miejsca bardzo się uspokaja... Auto jest jeszcze na gwarancji a sprzedający twierdzi, że zmiany nie naruszają gwarancji. Natomiast z tego, co ja się dowiedziałem - zmiany "wysyłkowe" polegają na wycięciu katalizatorów i pozostawieniu puszek lub nawet wstawieniu downpiepe'ów, co IMO stanowczo narusza gwarancję (nie wiadomo, czy pozostały GPF'y).

Jak szacujecie, ile może kosztować przywrócenie auta do stanu fabrycznego? (w najlepszym i najgorszym wariancie)

 

Mam M550i 4.4 zrobione na 700KM + wydech z MG - sportowe Katy i "sportowe odpowiedniki opf" sportowe filtry powietrza, wszystko jest OK w Comfort wydech jest nieaktywny i jest cisza jak na serii a w sporcie wydech jest aktywny i ładnie "gada" nie słychać rezonowania ani buczenia.

Pozdrawiam.

Opublikowano
17 godzin temu, Piotr U napisał(a):

Mam M550i 4.4 zrobione na 700KM + wydech z MG - sportowe Katy i "sportowe odpowiedniki opf" sportowe filtry powietrza, wszystko jest OK w Comfort wydech jest nieaktywny i jest cisza jak na serii a w sporcie wydech jest aktywny i ładnie "gada" nie słychać rezonowania ani buczenia.

Pozdrawiam.

Sam soft plus opisane modyfikacje dały Ci 700 koni ? Czy coś jeszcze robione ?

Opublikowano
25 minut temu, derlysy napisał(a):

Sam soft plus opisane modyfikacje dały Ci 700 koni ? Czy coś jeszcze robione ?

Witam.

Tak Jak wyżej opisane, sportowy wydech MG-motorsprt, sportowe Katy, sportowe OPF, Sportowe filtry powietrza.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 8.02.2024 o 14:58, Piotr U napisał(a):

Comfort wydech jest nieaktywny i jest cisza jak na serii a w sporcie wydech jest aktywny i ładnie "gada" nie słychać rezonowania ani buczenia.

Już się przyzwyczaiłem! 🙂 🤫

Cold start faktycznie jest głośny, szczególnie w zamkniętej przestrzeni 😁 Ale po chwili dochodzi do siebie i jest już cywilizowanie. W trasie, w komforcie jest dobrze. Na sporcie wydech nadal szału nie robi (nie to, co w przedlifcie), ale coś słychać... 

GPF'y nadal są zamontowane, filtry powietrza zwykłe, software oryginalny, wydech MG: na hamowni wyszło 660KM

Cytując klasyka: "not great not terrible" 😆

Edytowane przez Dasonen
Opublikowano
W dniu 17.02.2024 o 00:14, Dasonen napisał(a):

Już się przyzwyczaiłem! 🙂 🤫

Cold start faktycznie jest głośny, szczególnie w zamkniętej przestrzeni 😁 Ale po chwili dochodzi do siebie i jest już cywilizowanie. W trasie, w komforcie jest dobrze. Na sporcie wydech nadal szału nie robi (nie to, co w przedlifcie), ale coś słychać... 

GPF'y nadal są zamontowane, filtry powietrza zwykłe, software oryginalny, wydech MG: na hamowni wyszło 660KM

Cytując klasyka: "not great not terrible" 😆

Witam. 

U mnie obecnie zdemontowaliśmy filtry OPF "GPF" i dźwięk jest znacząco lepszy w dodatku turbiny wstają zdecydowanie szybciej. Auto jest spektakularne  w narastaniu mocy.

 

Uwagi w takim zestawie jak mam teraz dołożyliśmy "Popsy" w Tc- performance i efekt dźwiękowy był wręcz "szokujący" to było najgłośniejsze auto w okolicy a strzały były  "porażające".

Po dwóch przejazdach przez miejscowość w której mieszkam, każdy przechodzień oglądał się, (czasami widziałem jak pokazują niecenzuralne gesty), dla tego postanowiłem jednak usunąć "Popsy"  Sąsiedzi na dłuższą metę nie znieśli by tego.

Dzisiaj konfig jest następujący, wydech MG-motorsport bez OPF, sportowe filtry powietrza, strojenie silnika i skrzyni TC-performance, wgrane zegary Alpina (prezent od TC-performance).

Opublikowano (edytowane)

Dobry konfig ! Ale zegary alpiny do licznika polftowego jeśli taki masz to mi nie podchodzą. Ja mam wyskalowane i zmienioną  czcionkę na grubszą.

Edytowane przez derlysy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.