Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pewnie czytając temat niedowierzacie w sens jego powstania. Dwa zupełnie różne auta, dwóch (teoretycznie) zupełnie innych docelowych klientów. Ale jednak coś mnie tknęło, aby Was podpytać bo auto jest w bardzo podobnej cenie, również po doposażeniu. Jestem na etapie zamówienia X1 i teraz tak się zastanawiam czy jednak nie zacząć analizować serii 3? Przyznaję, że temat tego auta jest mi obcy, jedynie to co w konfiguratorze ustawiłem + auto oglądałem w salonie. Powiedzmy, że zarówno X1 jak i 3 podobają mi się tak samo. Auto dla rodziny 2+1 (niedługo 2+2).

Czy ktoś z Was miał może podobny dylemat? Doposażone z głową bez rozrzutności można cenowo ustawić na podobnym poziomie co X1, a to jest jednak seria 3, więc klasa wyżej? Jakość wykonania, idrive itd.... za podobne pieniądze? A jeśli się mylę to mnie szybko wyprowadźcie z błędu.

Edytowane przez chef88
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Seria 3 jest lepsza od X1 pod każdym względem poza praktycznością. Jeśli rozważasz serię 3 to pewnie myślisz też o dobrym prowadzeniu, więc X1 z napędem tylko na przód odrzuciłbym od razu 🙂

Opublikowano

Nie brałem pod uwagę aspektów związanych z jazdą. Po prostu pojawiła się myśl: "bmw serii 3 to przecież wyższa klasa samochodu, lepiej wykonane wnętrze, lepsze podzespoły, a cena podobna co w x1." 

 

Zapraszam do dyskusji.

 

Może źle mówię i błądzę. Chciałem kupić x1, a teraz mam dylemat i problem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie da się porównywać X1 z serią 3 nie biorąc pod uwagę własności jezdnych. Trójka ma inną kinematykę jazdy od X1. Silnik jest zamontowany wzdłużnie, w dużej części za przednią osią. Daje to idealny rozkład masy pomiędzy osie. Ma skrzynię 8-biegową, choć 7-biegowa dwusprzęgłówka w X1 zła nie jest. Tylny napęd "wyciąga" przy wychodzeniu z zakrętu, przyspieszanie z uwagi na dociążanie osi napędzanej też jest lepsze. Nie ma sił pochodzących od napędu na kierownicy. Tu przednionapędowe X1 odpada zupełnie i jest zwykłym wózkiem na zakupy. Napęd xDrive to nieco oczywiście zmieni. Na korzyść przemawia to, że wygodniej do niego wsiąść, dzięki tylnej klapie funkcjonalność jest lepsza, siedzi się wyżej - wiadomo. Silniki jak i wiele innych podzespołów stosuje się takie same, żeby obniżyć koszty produkcji. Porównanie tworzyw we wnętrzu ma w tym przypadku marginalne znaczenie. Co z tego, że podoba się któryś plastik czy uchwyt na kubki jeśli plecy bolą przy wsiadaniu. Wygodne wsiadanie i pakowanie zakupów, wózka dziecięcego etc. kontra lepsze prowadzenie i mniejsze spalanie na autostradzie.

Opublikowano

Po przeczytaniu tematu myślałem, że wahasz się pomiędzy X1 a X3. Dopiero odpowiedzi wyprowadziły mnie z błędu, że jednak chodzi o "zwykłą" 3.

Wiele zależy od tego, w jaki sposób użytkujesz samochód - czy głównie miasto czy trasy. W mieście wygodniej na pewno będzie w X1, bo jest nieco mniejsze, wyżej siedzisz i ma większy prześwit. Natomiast w trasach (tudzież wyjazdach urlopowych) pewnie większa przyjemność z jazdy byłaby w serii 3. Aczkolwiek jeżeli ma to być auto dla rodziny 2+2 to osobiście nie brałbym w ogóle sedana pod uwagę, ewentualnie kombi. Po prostu do sedana bardzo trudno będzie spakować rodzinę na dłuższy wyjazd (oprócz normalnego bagażu dojdzie wózek i inne sprzęty dla dziecka) i nie dlatego, że ma mały bagażnik, ale z uwagi na otwór załadunkowy. Szwagier miał BMW 5 i pamiętam jak przeklinał podczas pakowania, bo to wyglądało jak układanie tetrisa. Poza tym - już czysto subiektywnie - nie podoba mi się podejście BMW do projektu deski, gdzie to stawiają duży ekran w ogóle nie wkomponowany w nic dookoła, a tak to właśnie wygląda w serii 3. Pod tym wzdlędem w X1 jest nieco lepiej.

Opublikowano

Jeśli Ci to pomoże to przed zakupem X1..wahałem się jeszcze czy nie wziąć serii 4 GC, gdyż miałem wcześniej już F36 i myślałem żeby zamiast wymienić na X1 zamienić na G26 (Auto głównie dla żony i wożenia dzieciaków,czasem jakieś dalsze wypady)

Ale przy rodzinie 2+2 uznałem, ze mija się to z celem. Teraz nie żałuje. Nie zwracałem uwagi aż tak na bagażnik, bo pakuje tylko najbardziej potrzebne rzeczy..ani w 4 czy aktualnie X1 nie miałem problemu z miejscem. 
Samo wsadzanie dziecka do X1 jest łatwiejsze, bo jest wyższe. Czasami żona siedzi z tylu między fotelikami co w 4 było niemożliwe (nie wiem jak w 3, bo wiadomo ze 4 ma ścięty tył) Jeśli zwracasz uwagę na bagażnik to pamiętaj, ze zawsze w x1 możesz zostawić półke w domu co daje więcej miejsca. 

Jeśli chodzi o prowadzenie to wiadomo, że lepszym wyborem będzie 3 czy 4. Z reszta już sama skrzynia robi różnice jak dla mnie na korzyść sedanów.

 

Opublikowano

No to chyba decyduję się na x1. Szczególnie, że jak trochę bardziej zacząłem analizować konfigurator 3ki, to podobne wyposażenie kosztuje ok 30 tyś więcej niż x1. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.