Skocz do zawartości

[f11] 520d 184km. ] Problem z Temp. Olej / Woda


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z ''wariujaca'' Temperatura wody oraz oleju tzn. Temperatura wacha sie pomiedzy 53 a 80 gwałtownie spadając i rosnąc. Wymieniony zostal termostat oraz obudowa  ponieważ okazało sie ze stary wkład termostatu wypadl z obudowy i poprostu Sobie leżał a ze potrzebowalem auta to wymieniłem obudowę oraz termostat. Bledow brak. Czy mial juz ktos taki przypadek ? Moze zainteresowac sie wymiennikiem ciepla przy Skrzyni ? 

Opublikowano

termostaty są w sumie trzy jeden główny i drugi przy chlodnicy egr plus wymiennik ciepła skrzyni jak masz automat... jak skoki są gwałtowne to sprawdził bym również pompę wod.

Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)

Hej taka szybka zmiany temperatury  jest wręcz nie możliwa  w silniku i to  dwie wartości   woda i olej  .

Coś mi tu  mowi ze  czujniki albo wiazka .

Może tak dla pewnosci sprawdz czy  sterownik silnika nie pływa w ropie  

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano (edytowane)

Tutaj czy ropy w srodku nie ma. Ale termostat zamienniki nie wiem czy działają, kiedyś do skody kupiłem dobry zamiennik i nie działał jak należy. 

Screenshot_20231201_153353_Google.jpg

Edytowane przez Użytkownik525xd
Opublikowano (edytowane)

Termostat najpierw zalozylem BEHR ( ktory chyba idzie jako orginal na 1 montaz) Teraz na probe zalozylem Febiego bez roznicy. 
Wszystko wyglada na suche.  

IMG_4799.jpeg

IMG_4797.jpeg

Edytowane przez biay509
Opublikowano

A mi to wygląda na zapowietrzony układ.  Coś blokuje swobodny przepływ płynu w układzie i się zapowietrza. Jak czujnik raz jest w powietrzu a raz zalewa go płyn to mogą być takie skoki.

Kiedyś miałem coś takiego w innym samochodzie. Kawałek sylikonu zapchał wężyk przelewowy do zbiorniczka wyrównawczego i działy się takie dziwne rzeczy. 

Opublikowano (edytowane)

 W Ostateczności warto  zajrzeć do pompy wody   orginalna mam  plastikowy wirnik  moze   ośka   juz nie przekazuje napędu na wirnik albo   sie uszkodził    sam z siebie , albo coś wpadło  i go uszkodziło  .

Edytowane przez aramiel123
Opublikowano

Sprobuje w tygodniu wstawic dodatkowy termostat  do wymiennika ciepla tak jak w tym filmiku. Masakra mega zagwozdka co ja boli 😄 

 

Opublikowano (edytowane)

chłodnica egr ma sterowany przeplyw wody przez nią więc można powiedzieć że ma wbudowany termostat... th5 sie nie nada w twoim przypadku to stary dobry patent do silników M

Kupiłeś glowny nie pomogło to kup wymiennik nowy lub i nową chłodnicę egr... sprawdź koniecznie pompę cieczy.

Swoją drogą kiedyś kupiłem najtańszy chiński komplet (główny i egr)  termostatów do M57N2 za 100zł  i żadnych problemów z temperaturą nie miałem przez trzy lata potem auto sprzedałem.

Przyczyny może być wiele... może np. uszczelka pod głowicą popuszczać spaliny do układu tak samo jak i chłodnica egr przez co zapowietrza się uklad i masz takie skoki temperatury, wiazka, czujnik...

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jack, ty juz przestan glupoty wypisywac, chlop ma n47 a ty mu rady dajesz jakby mial m47/m57 i wprowadzasz go w blad. Egr sterowany przeplyw? Gdzie? Egr termostat? Gdzie? Wymiennik ciepla termostat? Gdzie? 

Opublikowano (edytowane)

przeczytaj ze zrozumieniem jeszcze raz.

Wymiękłem pozdrawiam i zdrowia życzę.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeciez ty bzdura chlapnales juz w pierwszej odpowiedzi chlopie, wiec nie ty, tylko my, wymiekamy. 

Aramiel123 dobrze naprowadza. 

Opublikowano

jeszcze raz od początku...

silnk n47b20 184ps polaczony z automatem posiada:

1. główny termlstat zamontowany przed pompą wody

2.wymiennik ciepla z termostatem nr. części ( 11428507694) przy podstawie filtra oleju.

3. Chłodnicę EGR z tzw. klapą obejsciową sterowaną elektronicznie przez ECU za pośrednictwem gruszki) ECU decyduję czy przez chłodnicę egr płynie ciecz chłodząca czy nie. W poprzedniej generacji silników M47/N57 był prosty termostat. 

Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Tak

2. Nie, tam jest termostat oleju skrzyni, nie wody. 

3. Nie. Tam nie ma termostatu. Gruszka oraz klapa jest od spalin, nie od wody. 

Opublikowano

Jezeli chodzi o EGR Auto jakies 7 msc temu bylo na akcji i zostal wymieniony zawor oraz chlodniczka. Zamowilem  Wymiennik zobaczymy. Mam nadzeije, ze to jest winowajca. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiscie ze slepy trop. Masz gwaltowne  spadki/wzrosty temperatury z dwoch roznych czujnikow zamontowanych w odmiennych miejscach dodatkowo monitorujacych zupelnie inne plyny. Mechanicznie/fizycznie jest to po prostu nie mozliwe. Problem musi byc elektroniczny. 

Opublikowano

Czyli na co mam zwrocic uwage ? Mam wymienic czujniki temp wody/oleju ? W Jaki sposob mam zdiagnozowac gdzie lezy problem 😄 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
15 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Mechanicznie/fizycznie jest to po prostu nie mozliwe. Problem musi byc elektroniczny. 

👍

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.