Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam okazję kupić nowe 6gt z najsłabszym silnikiem D i napędem na tylną oś. 

Panowie co sadzicie o takim napedzie w 6GT? CZy takim autem da sie jezdzic po mokrym a bardziej po śliskim? CZy wyjazd w alpy ma szanse sie udac zakladajac ze czesc drogi po sniegu?

I czy wogóle bedzie to kiedys sprzedawalne jako uzywane?

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć,

 

zadajesz słuszne pytania i mam takie same wątpliwości. Samochód sam w sobie na pewno super na co dzień do normalnej jazdy bez szaleństw. Jak w każdym samochodzie z napędem na jedną oś, ryzyko masz większe w przypadku śliskiej nawierzchni - przy czym głównie mam na myśli śnieg / oblodzenie, bo normalnego deszczu nie ma co się bać

Jazda w górach na śniegu to inna para kaloszy i ja swoje osobiste umiejętności oceniam na tyle nisko, że samochodem bez x-drive (albo innego 4x4) na pewno bym się nie odważył jechać. Dla mnie to wystarczający argument "na nie" w przypadku zakupu, który rozważasz. Ty własne umiejętności znasz lepiej i oceń zakup samochodu przez ten pryzmat

Może przemyśl jako alternatywę G31 z podobnym motorem, ale 4x4? Może coś z premium selection (auta roczne) albo z oferty samochodów dostępnych od ręki? Jest ich jeszcze trochę i dealerzy dają dobre warunki na nie 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Nie myslalem ze jeszcze uda sie trafic nowa 6 a tu sie okazuje ze jedna jest. rozwazalem w zasadzie wlasnie uzywane po lifcie 640d. jednak te uzywane z mocnym silnikiem i x drive sa wyraznie drozsze od tej. wyposazenie ta nowa ma tez calkiem niezle lacznie ze skretna tylna osia. troche mam zabitego gwozdzia bo nie wiem co zrobic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Bierz to auto, jeśli mieszkasz w mieście, gzie śniegu napada w zimę może centymetr, a w górach jesteś raz na nie wiadomo ile. Nie ma co panikować. Dodam, że miałem przez rok 520d (F10 jeszcze) bez x-drive i w ogóle nie odczułem, że mi czegokolwiek brakuje. Golas był totalny (z "dodatków" poza całkowitą serią miałem: ksenony, bo ledów jeszcze wtedy nie było, automat i podstawową nawigację)

Jeśli natomiast mieszkasz w górach, co rok jeździsz na narty (albo nawet "często"), ubity/wyślizgany śnieg masz pod kołami nie jeden raz, startujesz na śniegu pod górkę, jeździsz regularnie w miejsca, gdzie zimą jest wymóg łańcuchów - oceń zakup przez pryzmat umiejętności. Jeśli Twoje obecne auto nie ma 4x4 i dawałeś sobie w takich warunkach radę, w 6GT też dasz. Tylko porównaj jeszcze wymiary, bo G32 jednak ma kawał cielska

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Hej,

Ja mam 620d ale xdrive. Samo auto bajka, ale to chyba nie podlega Twojej watpliwośći:) Mialem tez wczesniej 520xd (G31) i jednak to sa zupelnie inne auta.

Co do silnika to wiadomo 2.0 diesel szalu nie robi, ale mi zupelnie wystarcza. Jedyne co mnie troche denerwuje to nieprzyjemny dzwiek silnika przy wkrecaniu go na obroty (mimo ze auto jest dobrze wyciszone to tego R4 diesla slychac). Ale moze mnie to denerwuje bo mam porownanie z dieslem 3.0 R6 (a tam to zupelmie inna bajka).

Co do napedu to dla mnie AWD bylo must have. Ale ja mieszkam w gorach i nie wyobrazam sobie spokojnego zycia bez takiego napedu szczegolnie w tak duzym i ciezkim aucie. 

Opublikowano (edytowane)

Ja mieszkam w wawie, mam na codzien s212 4matic- cudo naped. wiadomo, z reguly nie potrzenbny czteroped, ale sa sytuacje ze musi byc. i taki tez chcialem i w zasadzie chce.  to nowe auto jednak mnie troche przekonuje tym ze jest nowe, jest fajnie wyposazone- ponizej opcje, i jest w mega cenie ca 3 stowek.  

 Wyposażenie opcjonalne  248 Ogrzewanie kierownicy  2TE Automatyczna skrzynia biegów z łopatkami  2VH Aktywny układ kierowniczy ze skrętną osią tylną  320 Rezygnacja z emblematu modelu  323 System domykania drzwi  453 Aktywna wentylacja foteli przednich  4LH Listwy ozdobne Fineline Cove z listwą akcentową w perłowym chromie 4NB Klimatyzacja automatyczna z regulacją 4-strefową 4T7 Funkcja masażu przód  4U1 Aplikacje ceramiczne na elementach obsługi  536 Ogrzewanie postojowe  5AL System bezpieczeństwa Active Protection  5AU Systemy asystujące kierowcy Professional  5AZ Reflektory laserowe 5DV Zdalne parkowanie z pilota  688 Zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound  2WT 18" aluminiowe obręcze Multi-spoke 619  346 Stylistyka zewnętrzna Chrome Line  461 Regulacja oparcia foteli z tyłu  4AW Panel deski rozdzielczej pokryty skórą ekologiczną Sensatec 4UR Oświetlenie ambientowe 8A1 Polska wersja językowa 8AT Polska instrukcja obsługi  ZBC Pakiet Business Class  322 Dostęp komfortowy 456 Komfortowe fotele przednie, regulowane elektrycznie z pamięcią ustawień 494 Ogrzewanie foteli przednich  ZPI Pakiet Innowacji  3DS Wielofunkcyjny kluczyk z wyświetlaczem 5DN Asystent parkowania Plus z systemem kamer 360 610 Wyświetlacz Head-Up 6NW Telefonia komfortowa z ładowaniem bezprzewodowym  6U8 Obsługa za pomocą gestów

do tego luxury line no i nappa ivory white  dekoracyjnym przeszyciem - cudenko

na pewno kola do zmiany na wieksze i hak jak sie zdecyduje.

Edytowane przez rafalo11
Opublikowano (edytowane)

Panowie chyba dawno nie jeździli tylnonapędowcem BMW 🙂 Podpowiem, że nie ma się czego bać. Miałem xdrive w F34 a potem jak zamawiałem G31 z początku produkcji to nie było jeszcze takiej opcji. Tak samo z G32 - zwyczajnie nie było. Dwa razy w roku jeżdżę w Alpy na narty, często jeździmy na weekend w góry (z Wrocka mamy blisko) i nigdy, naprawdę nigdy, nie miałem sytuacji, w której samochód nie dał rady wjechać/podjechać/wyjechać. Odkąd jeżdżę BMW nie zdażyło mi się także zakładać łańcuchów - czuję się na tyle pewnie nawet na zaśnieżonej drodze, że nie widzę takiej konieczności. Jasne, że lepiej mieć napęd na 4 ale jego brak nie powinien być - w mojej ocenie - podstawą do dyskwalifikacji auta. Może gdybym mieszkał na jakimś wypizdowie i do domu miał podjazd 25% to miałbym inne zdanie ale nie rozmawiamy chyba o tym promilu ludzi, którzy tak mają 😉

Edytowane przez _holek
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 29.11.2023 o 17:53, rafalo11 napisał(a):

Ja mieszkam w wawie, mam na codzien s212 4matic- cudo naped. wiadomo, z reguly nie potrzenbny czteroped, ale sa sytuacje ze musi byc. i taki tez chcialem i w zasadzie chce.  to nowe auto jednak mnie troche przekonuje tym ze jest nowe, jest fajnie wyposazone- ponizej opcje, i jest w mega cenie ca 3 stowek.  

 Wyposażenie opcjonalne  248 Ogrzewanie kierownicy  2TE Automatyczna skrzynia biegów z łopatkami  2VH Aktywny układ kierowniczy ze skrętną osią tylną  320 Rezygnacja z emblematu modelu  323 System domykania drzwi  453 Aktywna wentylacja foteli przednich  4LH Listwy ozdobne Fineline Cove z listwą akcentową w perłowym chromie 4NB Klimatyzacja automatyczna z regulacją 4-strefową 4T7 Funkcja masażu przód  4U1 Aplikacje ceramiczne na elementach obsługi  536 Ogrzewanie postojowe  5AL System bezpieczeństwa Active Protection  5AU Systemy asystujące kierowcy Professional  5AZ Reflektory laserowe 5DV Zdalne parkowanie z pilota  688 Zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound  2WT 18" aluminiowe obręcze Multi-spoke 619  346 Stylistyka zewnętrzna Chrome Line  461 Regulacja oparcia foteli z tyłu  4AW Panel deski rozdzielczej pokryty skórą ekologiczną Sensatec 4UR Oświetlenie ambientowe 8A1 Polska wersja językowa 8AT Polska instrukcja obsługi  ZBC Pakiet Business Class  322 Dostęp komfortowy 456 Komfortowe fotele przednie, regulowane elektrycznie z pamięcią ustawień 494 Ogrzewanie foteli przednich  ZPI Pakiet Innowacji  3DS Wielofunkcyjny kluczyk z wyświetlaczem 5DN Asystent parkowania Plus z systemem kamer 360 610 Wyświetlacz Head-Up 6NW Telefonia komfortowa z ładowaniem bezprzewodowym  6U8 Obsługa za pomocą gestów

do tego luxury line no i nappa ivory white  dekoracyjnym przeszyciem - cudenko

na pewno kola do zmiany na wieksze i hak jak sie zdecyduje.

Wedle opisu samochód bardzo fajnie wyposażony… dlaczego ktoś pominął x-drive w tak bogatym aucie??

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W 620d napęd xDrive był dostępny nie na każdym rynku. Wypas konkretny. Tak informacyjnie to można było mieć jeszcze tylko panoramiczny dach, wyświetlacze z tyłu, nagłośnienie B&W, TV, hak i pilota do bram garażowych.

Edytowane przez Borsuczek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam 630d rwd od 5 lat i totalnie brak przeciwwskazań dla takiego napędu...

Opublikowano

A tu jeszcze kolega pytał czy takie auto będzie kiedyś sprzedawalne... też miałem taki dylemat kupując swoje 6GT. Myślę że to jest auto na które musi byc świadomy klient. Choć myślę tez że 620d może być ciężko sprzedać... jakoś mi się wydaje że jeżeli już ktoś szuka 6GT używanego to bardziej celuje w R6. Z drugiej strony R4 na pewno dużo tańsze tak w zakupie jak i na rynku wtórnym.

Opublikowano

Bardzo „ciekawa” konfiguracja, taka na zakończenie produkcji (auto z 10.23), wsadzili co im zostało. W standardzie luxury wychodziło na 19”, więc to do zmiany też. Dla mnie NIE, bo Alvit, diesel, tylko 2l, RWD na siłę by mogło zostać. W tej cenie szukałbym lekko używanej 640i (bo taką mam i bardzo mi pasuje).

Opublikowano

Ogólnie to dla mnie taki konfig to też zdecydowanie nie bo Luxury Line. A mi to bardzo nie leży. Ale wiadomo o gustach się nie dyskutuje;)

Opublikowano

Dzieki za odzew Panowie.

Bylem dzis w salonie jeszcze raz obejrzeć tę sztukę, no fajna jest wewnatrz bardzo. Kołą ma 18... I co wchodzi w pakiet Luxury line ze jestescie tak na nie?

Biore jeszcze pod uwage dwie szt 640d, jedna jeździłem wczoraj- bardzo mi pasuje. komfort bajka, 6 cylindrow- MNIAM! Te uzywane sa troche slabiej wyposazone, za to 3litry i xdrive. 

 

Opublikowano

Poprosze jeszcze o opis co chodzi w skład pakietów

Pakiet Ambient Air
Pakiet Business Class
Pakiet Connected Professional
Pakiet First Class
Pakiet innowacji

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Stylistyka to rzecz gustu. Jedni wolą na sportowo, inni luksusowo. Niektóre kolory lakieru były unikalne podobnie jak wykończenie zewnętrzne. Inne elementy jak zawieszenie albo kierownica można było przenosić pomiędzy wersjami. Warto porównać na konkretnych egzemplarzach aut i samemu zdecydować. Luxury Line nie jest gorsze od pakietu sportowego M. Jest po prostu inne 🙂

Pakiet Ambient Air 4NM: Aromaty zapachowe do wnętrza pojazdu, 3-stopniowa regulacja intensywności, 2 wkłady zapachowe do wyboru w schowku podręcznym; Funkcja jonizacji poprawiająca jakość powietrza we wnętrzu, można włączyć niezależnie od zapachu.

Pakiet innowacji 7R7: Reflektory laserowe 5AZ, Head-Up Display 610, Driving Assistant 5AS (Professional 5AU za dopłatą), Dostęp komfortowy 322.

Pakiet Connected Professional to różne funkcje w zakresie informacji, nawigacji i rozrywki. In-Car-Experience, 4G-LTE, Remote Services, Real Time Traffic Information (RTTI), BMW Maps, Smartphone Integration i Connected Music. O to jakie usługi można mieć trzeba pytać dealera.

Pakiety Business i First Class - nie wiem. Jak każdy pakiet to jest zbiór opcji, które kupuje się razem za cenę niższą niż pojedynczo. W VIN-ie każda z tych opcji będzie osobno wyszczególniona.

Edytowane przez Borsuczek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.