Skocz do zawartości

Najwięksi przegrani raportu awaryjności TÜV 2024. Nasze X5 w czołówce :((((


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Źródło: https://moto.pl/MotoPL/7,88389,30442340,raport-tuv-2024-najwieksi-przegrani-a-wsrod-nich-hit-sprzedazy.html#do_w=58&do_v=965&do_st=RS&do_sid=1274&do_a=1274&s=BoxOpImg15

Raporty awaryjności to papierek lakmusowy, pokazujący jak udane okazały się poszczególne generacje samochodów. O ile większość aut bez wpadek dociera do końca okresu gwarancyjnego, to już w następnych latach, cześć z nich zamienia się w prawdziwe skarbonki. Oto auta najbardziej usterkowe według najnowszego raportu awaryjności TÜV 2024.

Czarna lista – samochody, które mają najwięcej usterek

A teraz przejdźmy do konkretów, czyli informacji o tym, które modele najlepiej przetrwały próbę czasu i oszczędzają niemiłych przygód swoim właścicielom. Modelem, który zanotował najniższy wskaźnik poważnych usterek w raporcie TÜV 2024 jest Volkswagen Golf Sportsvan. Tylko 2,0 procent takich pojazdów w wieku od dwóch do trzech lat miało istotne wady na przeglądzie. Jest to najniższa wartość spośród wszystkich testowanych pojazdów. Także w kategorii wiekowej od czterech do pięciu lat Golf Sportsvan okazał się najmniej awaryjny (4,2 proc.). 

Na drugim końcu zestawienia TÜV 2024 znalazło się auto budżetowe. Tanie nie oznaczało w tym przypadku trwałe. Najczęściej z kwitkiem odprawiani byli przez diagnostów właściciele... Dacii Logan z przedziału wiekowego od 12 do 13 lat. Ponad cztery na dziesięć tych rumuńskich aut nie przeszło przeglądu z powodu wykrycia istotnej usterki.  Jednak o ile do budżetowej Dacii trudno mieć pretensje, to już niemiłym zaskoczeniem jest zbliżony wynik Renault Twingo i Nissana Qashqaia (blisko 40 proc.).

Oto pełna lista trzech najbardziej awaryjnych modeli z każdej kategorii wiekowej:

Raport awaryjności TUV 2024 - auta najbardziej awaryjne

 

Źródło: https://moto.pl/MotoPL/7,88389,30442340,raport-tuv-2024-najwieksi-przegrani-a-wsrod-nich-hit-sprzedazy.html#do_w=58&do_v=965&do_st=RS&do_sid=1274&do_a=1274&s=BoxOpImg15

Opublikowano

A jak w tym raporcie definiuje się „usterkę”? Bo z mnóstwem pierdol sam jeżdżę do ASO na gwarancji ale za usterki tego nie uważam. 

Opublikowano

Mając na uwadze, że w samochodzie jest sporo elektroniki i automatyzacji - wszystkie Premium się częściej psują. Jednak szkoda, że X5/X6 jest w czołówce a nie Mercedes, Porsche, Audi, itp. 

Może ktoś się rozpisze bardziej szczegółowo w sieci i będziemy mieli więcej informacji. 

Jeszcz parę fragmentów z tego artykułu:

Raport awaryjności TÜV 2024

Mimo że metodyka sporządzania niemieckich raportów jakości samochodów, czasem jest krytykowana, to do tej pory nikt nie sporządził w Europie lepszego, a na pewno zakrojonego na tak ogromną skalę, badania awaryjności używanych samochodów. Trudno się dziwić, że na wyniki corocznych badań, z wypiekami na twarzy czekają nie tylko producenci samochodów, ale przede wszystkim kierowcy, którzy swoje pojazdy nabywają zwykle na rynku wtórnym. Raport znakomicie zacieśnia wybór przyszłego modelu.

Najnowszy raport awaryjności na rok 2024 powstał na bazie ponad 10,2 mln badań technicznych, jakie przeprowadzono w stacjach diagnostycznych. Badania ujęte w statystykach przeprowadzono w okresie od lipca 2022 r. do czerwca 2023 r. W tym okresie zbadano 221 modeli pojazdów, które podzielono na sześć grup wiekowych.

Kto wypadł najlepiej w raporcie awaryjności TÜV 2024? Nie odkryje Ameryki, jak napiszę, że im starsze samochody, tym wyższy wskaźnik usterek. Dla porównania 28,9 proc. auta z najstarszej kategorii wiekowej (od 12 do 13 lat) miało poważne usterki, a w przedziale od 2 do 3 lat, czynnik ten spadał do zaledwie 5,7 procent – tyle aut nie przeszło badania z powodu wykrycia istotnej usterki. W tym 15 000 pojazdów uznano za "niebezpieczne dla ruchu"

Opublikowano

Też to przeczytałem i mnie trochę zaniepokoiło/zasmuciło, więc postanowiłem pogrzebać, co tam dokładnie badają, jak to robią i może znaleźć więcej szczegółów co w tych X5/X6 wychodzi. Planowałem zajrzeć na stronę TUV, ale nie musiałem, bo oto te same wyniki w opisie Auto Świat-a:

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/nowy-raport-tuv-najlepsze-i-najgorsze-auta-golf-lepszy-niz-tesla/l2n4b0s

Nie trzeba wiele, żeby się przekonać, jak łatwo można przez niedopowiedzenia lub specyficzny opis zmienić wydźwięk, czy w ogóle sens i znaczenie danych badań. Mam nadzieję, że to podziała uspokajająco.

W tym raporcie nie ma mowy o G05.

Opublikowano
W dniu 28.11.2023 o 11:43, dariojaydee napisał(a):

Trudno mi jakoś uwierzyć w to, że Audi psuje się mniej/rzadziej niż wymienione w raporcie pojazdy.

Pewnie zależy jak trafisz. Mi Audi psuło się mniej niż X5, z czego nigdy nie było lawety. A w X5 już 3 razy... i zawsze cholera daleko od domu.

Aczkolwiek żeby aż tak duży odsetek X5 nie przechodził przeglądu przy 4 lub 5 latach to niezły zonk.

Opublikowano
17 godzin temu, czesiek25 napisał(a):

Pewnie zależy jak trafisz. Mi Audi psuło się mniej niż X5, z czego nigdy nie było lawety. A w X5 już 3 razy... i zawsze cholera daleko od domu.

Aczkolwiek żeby aż tak duży odsetek X5 nie przechodził przeglądu przy 4 lub 5 latach to niezły zonk.

Owszem masz racje, wszystko zależy od tego jaki akurat egzemplarz nam się trafi.

Natomiast tutaj miałem raczej na myśli poważne usterki silnika.

W internecie aż huczy od filmików, jak wygląda misa olejowa w nowym Audi po 3k km, potem te silniki przy 80k są już do kapitalnego remontu, o ile do 80k dojadą.

Opublikowano
18 godzin temu, czesiek25 napisał(a):

Pewnie zależy jak trafisz. Mi Audi psuło się mniej niż X5, z czego nigdy nie było lawety. A w X5 już 3 razy... i zawsze cholera daleko od domu.

Aczkolwiek żeby aż tak duży odsetek X5 nie przechodził przeglądu przy 4 lub 5 latach to niezły zonk.

Hmm, brzmi średnio. Jakie usterki Cię złapały, że laweta była potrzebna i to kilkukrotnie?

Opublikowano
W dniu 30.11.2023 o 10:35, kenhor napisał(a):

Hmm, brzmi średnio. Jakie usterki Cię złapały, że laweta była potrzebna i to kilkukrotnie?

3x awaria Adblue. 3x podczas holowania przyczepy z łodzią. Także ubaw po pachy. Oczywiście poproszenie o zastępczy z hakiem wywołuje oburzenie po stronie infolinii. Pewnie to jedna przyczyna, tylko jakoś nie mam szczęścia z trafieniem z naprawą.

Ale chyba mogło być gorzej, w jednym przypadku akurat zajechała jeszcze chyba 5gt na lawecie z rodziną z Belgii. Facet był tak wk...ony, że od razu poprosił o wycenę za ile odkupią od niego ten samochód aby go już nie odbierać po naprawie :) A najbliższy zastępczy taki aby go można było oddać w innym kraju został zaproponowany w Warszawie, gdzie mieli się udać pociągiem 🙂 Ale to nie wiem czy to BMW czy jego własne assistance tak wymyśliło. Na plus, obdarowali wszystkich słoikami z ogórkami kiszonymi bo wracali z prowiantem od rodziny z Polski i coś musieli zostawić bo by się nie zabrali 🙂 Książki mogę pisać o tych awariach 🙂

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.