Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim. Zastanawiam się obecnie nad zakupem x5. Realnie wychodzi na to, że można uzyskać około 10-13 % rabatu na nowe auto wyprodukowane 2024 roku. Produkcja też nie trwa już ponoć tak długo -5,6 mc. Rozważam jednak zakup również używanego auta 2-3 letniego. Być może obecnie ceny używanych aut są wyjątkowo wysokie ale dostrzegam, że w wielu przypadkach po prostu nie opłaca się kupować używki.

Porządnie skonfigurowana x5 40d/40i to obecnie 500-530 k. Po pdjęciu rabatu zostaje więc około 450k do zapłaty.

Natomiast jeśli chodzi o auta z premium selection to najtańsze z takimi silnikami z 2021 roku kosztuje 374 k, a auta z 2022 roku kosztują już od 400k wzwyż nawet do około 490k. Przecież to oznacza, że auta z 2022 roku kosztują porównywalnie albo nawet drożej od nowego auta po rabacie (i nie uwzględniam tutaj wszystkich minusów używki). Zauważyłem też, że te tańsze mają z reguły wyraźnie uboższe wyposażenie od nowego auta skonfigurowanego na 530k.

Spojrzałem też na auta z 2020 roku (a więc rocznikowo 4 letnie, za chwilę już 5 latki) - średnio wychodzi 340k. Tutaj już jest zauważalna strata - powiedzmy 100k (ale od tej kwoty odliczamy jeszcze część VATU) ale za auto 4 letnie.

Jaki jest więc sens kupowania używanego auta? 

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Fikus napisał(a):

Cześć wszystkim. Zastanawiam się obecnie nad zakupem x5. Realnie wychodzi na to, że można uzyskać około 10-13 % rabatu na nowe auto wyprodukowane 2024 roku. Produkcja też nie trwa już ponoć tak długo -5,6 mc. Rozważam jednak zakup również używanego auta 2-3 letniego. Być może obecnie ceny używanych aut są wyjątkowo wysokie ale dostrzegam, że w wielu przypadkach po prostu nie opłaca się kupować używki.

Porządnie skonfigurowana x5 40d/40i to obecnie 500-530 k. Po pdjęciu rabatu zostaje więc około 450k do zapłaty.

Natomiast jeśli chodzi o auta z premium selection to najtańsze z takimi silnikami z 2021 roku kosztuje 374 k, a auta z 2022 roku kosztują już od 400k wzwyż nawet do około 490k. Przecież to oznacza, że auta z 2022 roku kosztują porównywalnie albo nawet drożej od nowego auta po rabacie (i nie uwzględniam tutaj wszystkich minusów używki). Zauważyłem też, że te tańsze mają z reguły wyraźnie uboższe wyposażenie od nowego auta skonfigurowanego na 530k.

Spojrzałem też na auta z 2020 roku (a więc rocznikowo 4 letnie, za chwilę już 5 latki) - średnio wychodzi 340k. Tutaj już jest zauważalna strata - powiedzmy 100k (ale od tej kwoty odliczamy jeszcze część VATU) ale za auto 4 letnie.

Jaki jest więc sens kupowania używanego auta? 

Nie ma , totalnie, za relatywnie nie dużą dopłata masz nowy samochód z pełną gwarancją  . Miałem ten sam dylemat . Zamawiam nowe

Edytowane przez bright84
  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

Hmm.

2022 X5 30d kupisz za 350 tys złotych (mpakiet,hak, adapatycyjne ledy itp),

https://gebrauchtwagen.bmw.de/nsc/search?q=:price-asc:condition-firstRegistrationYear:2022:condition-mileageRange:< 25,000 km:series:X:model:X5:exteriorDesign-trailerHitch:true:equipment-mSportPackage:true

za 400 tys są 40d.

Rzeczywiście różnica nie jest aż tak duża.

Co prawda jak kupiłem w premium selection w NIemczech to miałem 3 lata standardowej gwarancji + jeszcze 2 lata gwarancji premium selection.

Kupowałem piątkę G31 bo nawet auto ze stocku z mega rabatem wychodziło sporo drożej niż kilkumiesięczne PS.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Nie ma sensu rozważanie auta z 2021 czy 2022 roku przy takich cenach aut używanych. 
Nie wiem jak teraz, ale jeszcze z 2 miesiące temu było dostępnych sporo wersji przed lci u dealerów.  Podejrzewam, ze rabat na te auta można było uzyskać jeszcze większy.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ceny ofertowe aut 1-2 letnich są absurdalne. Kiedyś auto traciło 10% po wyjeździe z salonu a teraz chyba zyskuje na wartości...

Tak serio to z doświadczenia ze sprzedażą własnego auta, stwierdzam ze ceny ofertowe na otomoto są mocno zawyżone, i spokojnie można urwać średnio 10% lub więcej. Ale i tak lepiej zrobić research i kpić nowe z salonu z porządnym rabatem i mieć nowe pachnące auto niż wchodzić w młodą używkę.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bo w PL ceny są oderwane od rzeczywistości.

Cesje leasingu to w ogóle są tak policzone, że ktoś chciałby jeździć rok za darmo. 

Kupiłem roczne G31 w salonie w Niemczech i wyszło 35% taniej względem ceny katalogowej. 

Czyli bardzo podobnie jak wcześniej kupowałem roczne auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.