Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam jedynkę z n43 (143hp), mam problem z pracą silnika na zimnym, mianowicie falowanie obrotów oraz drgania karoserii. Komputer pokazuje błąd 29E0 (regulacja składu mieszanki). W bmw zostały wymienione wszystkie cewki, świece, rozrząd oraz został rozkodowany NOX. Korekty wtryskiwaczy pokazują, że na 4 cylindrze wartość wtrysku odbiega od reszty. Na ciepłym silniku auto chodzi perfekcyjnie, nic nie szarpie, nie faluje. Dzisiaj w momencie kiedy auto falowało oraz drgało odkręciłem na chwile korek wlewu oleju (auto zaczęło jeszcze gorzej chodzić, chyba normalne?), po zakręceniu auto przestało drgać, falować i chodziło wręcz perfekcyjnie. Jakieś pomysły panowanie? Z góry dziękuje za sugestie. Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ile tego juz bylo. Wystarczy poszukac. 4ry wtryski do wymiany (nowe). 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Moje trzy grosze w temacie - późno- ale z doświadczenia wiem że „walka” z N43 trwa ciągle, więc może pomogę. N43 ma bardzo skomplikowany algorytm sterowania, gdzie o pracy silnika decyduje poprawność funkcjonowania wielu systemów, które mogą się wydawać nieistotne. Ten silnik bez sprawnego czujnika i katalizatora NOX nie będzie pracował poprawnie (najtańsza opcja to NOXEM a nie wycięcie). Prawidłowe działanie  instalacji redukcji tlenków NOx jest warunkiem koniecznym uruchomienia uwarstwionego trybu pracy, który jest podstawowym trybem pracy tego silnika. 
Objawy po odkręceniu korka wlewu oleju wskazują na to że masz uszkodzoną membranę odmy - bardzo powszechne dla silników z dużym przebiegiem - można wymienić tą membranę bez zdejmowania pokrywy zaworów.

Najpierw zainstaluj NOXEM, potem adaptacja, diagnostyka (może masz problem z sondami lambda), może któryś wtryskiwacz cieknie. Nie wymieniaj teraz wtryskiwaczy w ciemno. Warsztaty są pełne niepotrzebnie wymienionionych wtryskiwaczy.

Edytowane przez VagaBim
  • Lubię to 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Potwierdzam powyższe. NOXem i prawidłowe adaptacje to podstawa, od tego zaczynasz (oczywiście przed wszystkim musisz odwrócić akcję z wykodowaniem sond NOx). Dopiero później patrzysz co się dzieje, po dokonaniu diagnostyki - wymienianie elementów na pałę tu nic nie pomoże.

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano
W dniu 25.11.2023 o 01:19, kkx5 napisał(a):

Ile tego juz bylo. Wystarczy poszukac. 4ry wtryski do wymiany (nowe). 

Kolego kkx5. Silnik nie ma Noxa a Ty radzisz wymianę wtrysków, wszystkich, i to jako oczywiste rozwiązanie. Dlaczego? Byliśmy chwilę w dyskusji w innym wątku. Tym wpisem potwierdzasz,  ze powinieneś uzupełnić wiedzę o tym silniku albo powstrzymać się od udzielania rad. 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co ma nox do lania mechanicznego wtryskow... Testowales to kiedys? Nie inpa. Pomysl zanim klepniesz kolejna glupote i uzupelnij wiedze techniczna. 

Opublikowano
W dniu 14.02.2024 o 20:29, kkx5 napisał(a):

A co ma nox do lania mechanicznego wtryskow... Testowales to kiedys? Nie inpa. Pomysl zanim klepniesz kolejna glupote i uzupelnij wiedze techniczna. 

Skąd wiadomo, że wtryski w pozycji zamkniętej leją? Skąd wiadomo że wszystkie cztery leją równocześnie? Proponujesz wymianę czterech wtrysków?  Korekty wtrysków bez Nox są niewłaściwe bo istotna część adaptacji jest wykonywana w trybie uwarstwionym.   Czy testowałem - oczywiście. Mam N43 w „stajni” od 16 lat. 
Na koniec mam dla Ciebie dobrą informację - nie będę już komentował Twoich wpisów. Zostawiam te „ przyjemność” dla kolegów którzy mają wyższy poziom tolerancji na chamstwo. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie pisz glupot ze testowales wtryski mechanicznie bo bys tych pytan nie zadawal. Jak, dlaczego, skad? Dlaczego wymiana 4rech? To tez z doswiadczenia warsztatowego, ktorego po prostu nie masz, po wymianie 1go za chwile siadaja nastepne. Ty ciagle o korektach, trybach... Chlopie, jak rano zimny silnik n43 nie chodzi i wywala wypadanie zaplonu a pozniej jak jest cieply to chodzi pieknie to zadne korekty, to lejacy wtrysk na denko tloka.... Ja mam dla ciebie zla informacje. Za twoje zachowanie na forum w stosunku do mojej osoby, kazda glupote ktora napiszesz bede pietnowal, za duzo tego nie bedzie bo "znasz" sie tylko na inpie w silniku n43 a bez noxem to nie jestes niczego w stanie naprawic. Trzymaj sie, do nastepnego. 

Opublikowano
20 godzin temu, VagaBim napisał(a):

Skąd wiadomo, że wtryski w pozycji zamkniętej leją? Skąd wiadomo że wszystkie cztery leją równocześnie? Proponujesz wymianę czterech wtrysków?  Korekty wtrysków bez Nox są niewłaściwe bo istotna część adaptacji jest wykonywana w trybie uwarstwionym.   Czy testowałem - oczywiście. Mam N43 w „stajni” od 16 lat. 
Na koniec mam dla Ciebie dobrą informację - nie będę już komentował Twoich wpisów. Zostawiam te „ przyjemność” dla kolegów którzy mają wyższy poziom tolerancji na chamstwo. 

This. Obojętnie jaki jest poziom wiedzy tego użytkownika, to jest chamstwo i prostactwo i powinno to się spotkać z ostrzeżeniem - ja nie toleruję takich zachowań. Żeby to zrobił raz, ale robi to wielokrotnie i tylko wszczyna agresywną atmosferę, nie ma co tak dyskutować.

Jedyne z czym kkx5 może mieć rację to to, że jeśli wtrysk faktycznie jest mechanicznie uszkodzony, to rzecz jasna NOXem tutaj nic nie pomoże. Pytanie tylko czy na podstawie obecnych danych mamy 100% pewności, że tak właśnie jest. Bez screenów z inpa nie wiemy czy "korekty wtryskiwaczy" to tylko menu "rough run" czy też długoterminowe korekty, takie rzeczy dobrze jest potwierdzić z kilku źródeł przed wydaniem ostatecznego osądu na temat kondycji wtryskiwaczy. Bo jeśli polegamy na korektach to te jak wiadomo żeby były coś warte to silnik powinien pracować w trybie uwarstwionym -> więc NOXem i tak musi wlecieć. Teraz to równie dobrze możemy mieć mocno rozjechane korekty. Można spojrzeć na szczegóły błędu, więcej info tutaj:

https://bimmerprofs.com/fuel-mixture-rich-lean/

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 16.02.2024 o 18:42, MatiKosa napisał(a):

This. Obojętnie jaki jest poziom wiedzy tego użytkownika, to jest chamstwo i prostactwo i powinno to się spotkać z ostrzeżeniem - ja nie toleruję takich zachowań. Żeby to zrobił raz, ale robi to wielokrotnie i tylko wszczyna agresywną atmosferę, nie ma co tak dyskutować.

Piszesz o sobie? To ty zaczales dyskusje i to ty wskazywales ze nic nie wiem i najechales, nawet w tym poscie na moja osobe. Czytac nie potrafisz? Bylo takich juz wielu i tak, nie mozna tego tolerowac, dlatego moj stosunek do ciebie jest taki a nie inny i na pewno sie nie zmieni. Pisz do administratora, od tego sa, niech zdecyduja kto dostanie bana. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 11.02.2024 o 11:33, MatiKosa napisał(a):

Potwierdzam powyższe. NOXem i prawidłowe adaptacje to podstawa, od tego zaczynasz (oczywiście przed wszystkim musisz odwrócić akcję z wykodowaniem sond NOx). Dopiero później patrzysz co się dzieje, po dokonaniu diagnostyki - wymienianie elementów na pałę tu nic nie pomoże.

Dlaczego NOXem to podstawa? Dlaczego nie naprawiacie swoich aut tylko stosujecie jakies latki w postaci NOXem....? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.