Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moje Meyle od tygodnia działa dobrze 😄 ale nie miałem wyboru, Behr nie produkuje.

spacer.png

Opublikowano
6 godzin temu, raz3rek napisał(a):

Z tego co zauważyłem są do kupienia 3 termostaty od Behr do tych silników. TX 163 87D, D1 i z końcówką D2.

To w końcu który kupić, bo już zgłupiałem 🤷‍♂️

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Podzielę się swoją historią. W lecie temperatura oleju dochodziła do 89 stopni w trasie, zaś w korku bywało nawet i 97. Przyszła zima, minusowe temperatury, temperatura płynu oscylowała w granicach 82-85 stopni. Wyłączając ogrzewanie temperatura dobijała do 87. Wydawało mi się to normalne, strata temperatury przez zimową aurę. Postanowiłem jednak wymienić termostat behr, z racji iż był on wymieniany 5 lat temu, postanowiłem teraz wybrać inny zamiennik i padło na zestaw Febi Bilstein 44685. Po wymianie termostatu z płynem chłodzącym, silnik przy obecnej panującej temperaturze (-7 stopni) dogrzał się w mieście do 89 stopni i bezproblemowo tą temperaturę utrzymywał. Dogrzanie trwało jakieś 25 minut, ale ważne że temperatura trzyma 🙂 Koszt wymiany niewielki, a potencjalnie sprawny termostat okazał się wadliwy.

Opublikowano

To ja się podzielę swoimi spostrzeżeniami. W lato temperatura dochodzi w mieście do ~93 stopni, w korku potrafi dojść do 97 stopni. W trasie na tempomacie 120 temperatura dochodzi do 99 stopni. Teraz w zimę w mieście dochodzi do 80 stopni, przy szybszych przelotach do 90 stopni. Ale potrafi często oscylować w 70-80 stopni. Zastanawiam się nad wymianą, czy może być tak, że walnięty termostat nie domyka się i nie otwiera się w pełni, stąd takie różnice? 

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Sorki za odkop ale mam mały problem. 

Wymieniłem termostat i przy temperaturze zewnętrznej na poziomie 6 stopni celsujsza temperatura po dluzszej trasie - 35-40km oscyluje na poziomie 84-86. Nie chce iść więcej do góry. 

Jazda z predkoscia 90-100km/h

Termostat Mahle tx 163 87d. Myślę, że silnik dalej nie nagrzewa się dobrze.

Zastanawiam się czy kupić jeszcze zestaw febi 44685 od razu z tą złączką plastikową czy po prostu zostawic tak jak jest? Możliwe że ten plastik który jest przylączony do węża który idzie do chlodnicy traci swoje wlasciwosci po jakims czasie? 

Czy można tak jeździć z taką temperaturą? Z tego co się dowiedziałem to powinno być jednak 89-92 i trochę mnie to szczerze mówiąc wnerwia że po wymianie termostatu nie ma poprawy. 

silnik n47d20c 143km 

Opublikowano (edytowane)

Ten plastik to tylko obudowa termostatu o który opiera się grzybek otwierający przepływ. Jeśli nie jest pęknięty to bez sensu wymieniać jeszcze na tani zamiennik Febi. Im więcej czytam o temperaturach w tych silnikach zimą tym bardziej dochodzę do wniosku, że ludzie mają albo walnięty czujnik temperatury albo chłodnicę płynu. Skoro na termostacie napisane jest 87* to skąd ma się wziąć grubo ponad 90 podczas normalnej jazdy (pomijam wypalanie DPF bo to nie są normalne warunki pracy silnika)? No chyba, że ktoś patrzy tylko na wskazówkę na licznikach to ok ale w takim wypadku 80* też będzie wskazywało pion. Dlatego też uważam, że zakup zamiennika termostatu nie ma sensu przy cenach oryginałów. Teraz trzeba gdybać czy ten Mahle TX jest ok czy jednak trafił się bubel.

Dołożyłem również termostat Mahle TH5 na wężu od chłodnicy oleju. Na razie nie było dużych mrozów ale różnica dość spora bo po 15km mam już 86-87*C. Skrzynia w mieście trzyma 80-85*, na niemieckiej autostradzie A4 w kierunku Rzeszowa przy 180km/h olej w skrzyni idealnie 80* a płyn chłodniczy nie przekroczył 90*C.

20241025_114418.jpg

Edytowane przez raz3rek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.