Skocz do zawartości

Temperatura płynu chłodniczego


Smolki06

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Podzielę się swoją historią. W lecie temperatura oleju dochodziła do 89 stopni w trasie, zaś w korku bywało nawet i 97. Przyszła zima, minusowe temperatury, temperatura płynu oscylowała w granicach 82-85 stopni. Wyłączając ogrzewanie temperatura dobijała do 87. Wydawało mi się to normalne, strata temperatury przez zimową aurę. Postanowiłem jednak wymienić termostat behr, z racji iż był on wymieniany 5 lat temu, postanowiłem teraz wybrać inny zamiennik i padło na zestaw Febi Bilstein 44685. Po wymianie termostatu z płynem chłodzącym, silnik przy obecnej panującej temperaturze (-7 stopni) dogrzał się w mieście do 89 stopni i bezproblemowo tą temperaturę utrzymywał. Dogrzanie trwało jakieś 25 minut, ale ważne że temperatura trzyma 🙂 Koszt wymiany niewielki, a potencjalnie sprawny termostat okazał się wadliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się podzielę swoimi spostrzeżeniami. W lato temperatura dochodzi w mieście do ~93 stopni, w korku potrafi dojść do 97 stopni. W trasie na tempomacie 120 temperatura dochodzi do 99 stopni. Teraz w zimę w mieście dochodzi do 80 stopni, przy szybszych przelotach do 90 stopni. Ale potrafi często oscylować w 70-80 stopni. Zastanawiam się nad wymianą, czy może być tak, że walnięty termostat nie domyka się i nie otwiera się w pełni, stąd takie różnice? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.