Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pacjent E91 N47 2.0d 177km. Mam pytanie odnośnie jakie temperatury robocze powinny być w tym silniku? Jest to mój pierwszy w życiu diesel i trochę martwią mnie niskie temperatury po przejechaniu sporych kilometrów.

W lato temperatura silnika rzadko kiedy sięgała 90 stopni, zazwyczaj kręciło się to w okolicach 89. W tym tygodniu po przejechaniu 40km i temp za zewnątrz +5 stopni temperatura nie chciała złapać więcej jak 83-84 stopnie nawet po przybutowaniu do 140km/h

Ostatnio z rana wracałem z pracy i monitorowałem temp od samego początku i po jakiś 10km miałem raptem 63 stopnie a po 13km w okolicach 70 przy spokojnej jeździe i czy to są normalne temperatury dla tego silnika? Dodatkowo zaznaczę, że zauważyłem iż płyn chłodniczy się pieni gdy jest rozgrzany, a gdy jest zimny piana znika tylko nie wiem czy to nie jest efekt wymieszania trzech różnych płynów chłodniczych z których robiłem dolewkę, bo nie miałem nic innego pod ręką.

Temperatury sprawdzane programem bimmer tool

Opublikowano

Oryginalny nowy termostat BMW i mam to samo co ty. Po 20km jazdy obwodnicą ledwo 84*. Kręcąc się po mieście oscyluje w okolicach 70-80*C.

Masz automat?

  • Dziękuję 1
Opublikowano
7 godzin temu, raz3rek napisał(a):

Oryginalny nowy termostat BMW i mam to samo co ty. Po 20km jazdy obwodnicą ledwo 84*. Kręcąc się po mieście oscyluje w okolicach 70-80*C.

Masz automat?

Manual i teraz pytanie czy martwić się tym czy to norma? Dodam że powietrze ciepłe na szybę momentalnie zaczyna lecieć, bo jakiś czas temu przy pierwszych przymrozkach z rana gdy lekko szybę lód złapał to po odpaleniu 2min już zaczęło rozpuszczać go z szyby tylko nie wiem czy ma to jakieś znaczenie czy nie 🙂

Opublikowano

Jeśli nigdy nie wymieniałeś termostatu to nie zaszkodzi. Przy okazji zapodać płukankę do układów chłodzenia i pozbyć się tego mixu. A ciepłe powietrze po odpaleniu to zasługa elektronicznej nagrzewnicy. Każdy diesel ma farelkę.

  • Lubię to 1
Opublikowano

U mnie w 318d przy ostatnim mrozie po prawie 10 km kręcenia się po Warszawie temperatura doszła do 85, dalej pomiar się już zakończył. 

W teorii przy sprawnych termostatach kto. zawsze ten silnik powinien osiągnąć 90 stopni?

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Mam b47 a nie n47 ale też bardzo rzadko widuję 90 stopni. Przy takich temperaturach otoczenia jak teraz kręci się to w okolicach 82-85stopni.

Edytowane przez Kuj0n
  • Dziękuję 1

spacer.png

Opublikowano

U mnie w tym samym silniku N47 i automacie, przy ostatnich mini mrozach, po 7 km w mieście miałem ok 80 st i spalanie 12,5 l aż się przeraziłem.

Dzisiaj temperatura na plusie i po ok 4,5 km 91 st.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Żeby N43 z elektryczną pompą wody miało przesłonę chłodnicy a diesel z tego samego okresu już nie to jest po prostu niepojęte. Ja będę jeszcze kombinował z termostatem Mahle TH5 na wzór z Audi ale wątpię, żeby zrobiło różnicę. Muszę spróbować zakryć na chwilę nerki i sprawdzić jak wtedy zachowują się temperatury.

Edytowane przez raz3rek
  • Lubię to 1
Opublikowano

A czy to jest normalne że u mnie temperatura płynu jak i oleju rośnie w równym tempie? Nawet nie ma 1 stopnia różnicy między płynem a olejem, a zazwyczaj to przecież płyn chłodniczy pierwszy osiąga temp roboczą i ma przewagę na olejem jakieś 10-15 stopni. Zastanawiam się czy oby na pewno bimmer tool pokazuje prawdziwe dane...

Opublikowano
W dniu 24.11.2023 o 12:39, yarko2000 napisał(a):

U mnie w tym samym silniku N47 i automacie, przy ostatnich mini mrozach, po 7 km w mieście miałem ok 80 st i spalanie 12,5 l aż się przeraziłem.

Dzisiaj temperatura na plusie i po ok 4,5 km 91 st.

 

Ja przy -1 po ok 7km 86°C, ale mam kurtyny i jeszcze OE termostaty.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak u mnie płyn ma z 80 stopni to olej jest w połowie tego.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
22 godziny temu, Smolki06 napisał(a):

A czy to jest normalne że u mnie temperatura płynu jak i oleju rośnie w równym tempie? Nawet nie ma 1 stopnia różnicy między płynem a olejem, a zazwyczaj to przecież płyn chłodniczy pierwszy osiąga temp roboczą i ma przewagę na olejem jakieś 10-15 stopni. Zastanawiam się czy oby na pewno bimmer tool pokazuje prawdziwe dane...

W niektórych silnikach w ogóle nie ma pomiaru temperatury oleju i silnik zakłada że jest taka jak temperatura wody i taką podaje.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Przez Was/ dzięki Wam ostatnio sprawdzałem temperaturę płyny żeby porównać.. Okazało się, że jak porobiło się trochę zimniej na zewnątrz (-5) to temperatura płynu leeeeeedwo dobijała do 82stropni i średnio utrzymywała się w trasie na 80stopniach. Nie czekając długo kupiłem termostat i płyn, kupiłem Meyle (88stopni) bo prawie 400zł za sam oryginalny wkład... Za drogo dla samego eksperymentu 🙂

Dzisiaj wymieniłem termostat, jak wracałem z pracy to było -1 ale temperatura płynu 89-92 stopnie. W korku stało 90. 

Stary termostat przejechał 230kkm.

Będę sprawdzać jutro rano jak będzie zimniej bo robiłem screeny i będę miał porównanie prędkości nagrzewania. 

Edytowane przez Kuj0n
  • Lubię to 1

spacer.png

Opublikowano

No to widzisz. Ja mam oryginalny termostat z czescidobmw pl i dzisiaj wracając z pracy auto pokazało -12*C na zewnątrz. Temperatura płynu po 25km ledwo 82*C. Tyle, że jechałem spokojnie ~80-90km/h. Muszę jeszcze porównać wskazania czujnika na zimnym silniku. Bo tak na prawdę nie zwróciłem na to uwagi odkąd mam auto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie dzisiaj niestety "tylko" -3* ale w miejscu gdzie na starym termostacie osiągałem 80* tak na nowym było już 90*. Do tego miejsca mam 8km ale to miasto i światła.

Jak będę wyjeżdżać z pracy to będę miał prostą drogę bez zatrzymywania to sprawdzę jak to wygląda.

spacer.png

Opublikowano (edytowane)

Czujnik pokazuje +5* więcej niż temperatura na zewnątrz po 12h postoju. Nie mam żaluzji i pewnie dlatego dłużej się nagrzewa. Znalazłem takie coś w TIS odnośnie czujnika temperatury.

Cytat

The coolant temperature sensor is destroyed in the case of short circuit to B+.

Nominal values for resistance test:

- Resistance at 20 °C: 2.5 - -3.0 kOhm
- Resistance at 50 °C: 0.7-0.9 kOhm
- Resistance at 100 °C: 0.12 ‐ -0.17 kOhm

 

@Oreł Na jakiej zasadzie działają te żaluzje? To jest sterowane elektronicznie czy podciśnieniowo?

Edytowane przez raz3rek
Opublikowano
7 godzin temu, raz3rek napisał(a):

Czujnik pokazuje +5* więcej niż temperatura na zewnątrz po 12h postoju. Nie mam żaluzji i pewnie dlatego dłużej się nagrzewa. Znalazłem takie coś w TIS odnośnie czujnika temperatury.

 

@Oreł Na jakiej zasadzie działają te żaluzje? To jest sterowane elektronicznie czy podciśnieniowo?

Chyba podciśnieniowo, ale ręki sobie nie dam uciąć, zauważyłem, że otwierają się głównie przy włączonej klimatyzacji. 90% czasu są zamknięte, przynajmniej tak wynika z moich obserwacji.

Opublikowano

Już obczaiłem schematy i są dwa warianty. Elektromagnetyczne lub nastawnik z silnikiem elektrycznym. Można to dołożyć bo sterowanie jest banalnie proste pytanie czy się opłaca. Czy nie lepiej kupić używane żaluzje, podmienić i ręcznie zamykać na zimę skoro praktycznie się to nie otwiera? Spróbuję zakryć same nerki i zobaczę jak będą wyglądały temperatury.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj -12*, temperatura po ok. 12km 90*.

spacer.png

Opublikowano
10 godzin temu, raz3rek napisał(a):

Już obczaiłem schematy i są dwa warianty. Elektromagnetyczne lub nastawnik z silnikiem elektrycznym. Można to dołożyć bo sterowanie jest banalnie proste pytanie czy się opłaca. Czy nie lepiej kupić używane żaluzje, podmienić i ręcznie zamykać na zimę skoro praktycznie się to nie otwiera? Spróbuję zakryć same nerki i zobaczę jak będą wyglądały temperatury.

Znaczy wiesz, nie wiem jak to wygląda gdy się jedzie te 50km+ po drogach szybkiego ruchu, może wtedy je częściej otwiera? 

Ogólnie ciekawe, jak będą roznice to myślę, że warto dołożyć. 

Opublikowano

Dzisiaj bardziej szczegółowo sprawdziłem temperaturę, na ekspresie po ok 10km temp. 89-90°C, ale juz po zjeździe jadąc ok 60-70km/h temperatura wynosiła już 85-87, a na zewnątrz okolice 0°C.

Opublikowano

No to u mnie nie ma szans. Po 25km dopiero mam 84*C i spada do 81-82 gdy wjadę do miasta. Zakryłem górne wloty w nerkach i trochę się poprawiło. Muszę jeszcze pojeździć w różnych warunkach ale pierwsze co zauważyłem to trzyma 86* nawet w mieście. Na wiosnę przy okazji wymiany płynu dołożę termostat Mahle TH5 podobnie jak jest montowany fabrycznie w Audi. Bo coś mi się wydaje, że chłodnica skrzyni też sporo ciepła odbiera. A nie widzi mi się wydawać 1500zł na nową z ASO przez zepsuty termostat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.