Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Świeci mi się od jakiegoś czasu 4x4 na żółto w kółku, centralnie na srodku wyświetlacza. Wcześniej gdy się zapalilo przekrecałem kierownicę lewo prawo do maksa i znikało, teraz nie.

Liczę na jakąś podpowiedz, w necie pełno postów dot. nastawnika i legendarnych 3 ikon, a ja mam tylko tę ikonkę. U siebie przestawiłem ten nastawnik, był faktycznie w tym zakresie w którym pracował zużyty, ale to nie to. *przekręciłem, bo czasem zapalala się święta trójca, np po boksowaniu kół na szutrze*

Błąd na skrzyni 55c4, ale wczoraj przekładałem nastawnik o 180st, jutro sprawdze, czy wciaz jest.

Podejrzewam zwijak kierownicy, ale wolę podpytać.

Auto ma napęd na 4, wszystko, tak mi się wydaje, działa prawidłowo.

w załączeniu foto poglądowe.

111.JPG

Edytowane przez fetorro
Opublikowano

Czujnik położenia kierownicy, taśma, jak zwał... Też tak miałem. Na początku kalibracja pomagała(kierownica w prawo,lewo), potem wymiana i wszystko było OK.

Opublikowano (edytowane)

na 100%? zamienniki są okej? bo oryginał drogi, a używki chyba nie chce.

 

a moze wystarczy poprzez inpe skalibrowac? bo gdzies znalazlem taki film, ze sie to kalibruje, ale nie wiem czy przy tym moim błędzie.

Edytowane przez fetorro
Opublikowano

cholera, to juz nie mam pewnosci.
napierw sproboje w inpie skalibrować, wrzuce to jakie mam bledy i prosze o podpowiedz, bo wymieniac zwijak za 400zł w ciemno mi sie nie widzi, tym bardziej, ze wymiana nie jest najciekawsza

a i zauwazylem dziwne zachowanie jednak - na maksymalnie wygietych kołach jakby skrzynia nie dawała napedu na koło lewe/prawe, nie wiem jak to opisać, dziwne.

Opublikowano

okej, w inpie znalazlem steering angle sensor i skasowalem bledy plus znalazlem jakąs adaptacje i ją zrobiłem. błąd zniknął, ale wrócił po 100m. czy to daje mi pewnosc, że taśma/czujnik położenia kierownicy jest do wymiany?

w załączeniu zdjęcia błędów, jeden ze skrzyni=can_message_dsc1, jeden z dxc8=ten długi i jeden z czujnika położenia kierownicy/taśmy=grad-differenz der schleifer...

czy po wymianie taśmy trzeba coś adaptowac? jakies porady przy wymianie?

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Opublikowano
W dniu 26.11.2023 o 22:02, Borsuczek napisał(a):

Podejrzyj jakie są wskazania kąta skrętu w module DSC? Jeśli dobre to czujnik jest ok.

cholera zapomniałem to sprawdzić, jak bede w aucie zaraz porobię zdjęcia. 

Opublikowano

U mnie po wymianie wystarczyło, kierownicę od końca do końca przegonić.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

wracam z odpowiedzią dla potomnych, bo naprawiłem problem

generalnie czeka was wymiana czujnika(ja mam zamiennik zanderparts i jest ok). jak go wymienicie (znajdziecie filmy na yt jak to zrobic w e53-nie trudne, ale slaby dostęp) to należy skręcić kolumnę kierowniczą w miarę tak jak są skręcone koła, bo czujnik moze nadal walic błędem - ja tak mialem. po skręceniu wszystkiego najlepiej zdjąć kierownice i ustawić ja jak najbardziej równo z kierunkiem jazdy - nic trudnego.

ale żeby skalibrować czujnik nalezy posiadac inpe lub dis. w inpie są 2 sposoby, dla bezpieczeństwa zrobiłem oba.

w inpie, po wyborze auta: transmission- dxc8 - activate - steering angle sensor i kalibracja udana lub drugi sposób: chassis - steering angle sensor - only for the developers - f6 configuration of adjust values - f3 program adjust values. PRZED KALIBRACJĄ USTAWCIE KOŁA NA WPROST, IM DOKŁADNIEJ TYM LEPIEJ.

 

poniżej linki do filmów, z ktorych korzystałem:

 

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.